۰۲/۰۸/۱۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

دانلود جزوۀ «طرح خدا برای رسیدن به اوج شکوفایی و زندگی خوب چیست؟»/ خلاصۀ کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن+اصل کتاب

جزوه‌ای برای رفع غربت از کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»

کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» پاسخی به اصلی‌ترین سؤال انسان است. این کتاب به این سؤال پاسخ داده است: «چگونه می‌توان به بهترین زندگی در این دنیا دست یافت؟» سؤالی که شاید اصلی‌ترین و پرتکرارترین سؤال همۀ انسان‌ها – از هر مذهب و ملتی و در هر عصری- است.

مؤلف با الهام از اصلی‌ترین مفاهیم و آیات «قرآن»، به این سؤال پاسخ‌هایی متکی به استدلال، تجربه و واقعیت‌های زندگی ارائه می‌دهد. ویژگی مهم این کتاب این است که هرچند پاسخ‌ها برگرفته از آیات قرآن است، اما پاسخ‌ها به گونه‌ای ارائه و بیان شده است که حتی برای کسانی که قرآن و اسلام را هم قبول ندارند، بسیار مفید و کاربردی است!

اما با وجود جذابیت‌های این کتاب، آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و غریب مانده است. علت غربت این کتاب، مدفون شدن محتواهای «جدید، کابردی و جذاب» ذیل واژه‌ها، عناوین و تیترهای به شدت تکراری و غیر جذاب است. تیترهایی که اتفاقاً برای مخاطب پنجاه سال قبل خود خیلی هم مناسب، تازه و جذاب بودند، اما الان اصلاً معرف خوبی برای محتوای ارزشمند و جذاب داخل کتاب نیستند!

ما در این جزوه، برای رفع غربت از این کتاب مهم، دو قدم برداشته‌ایم:

  1. اصلاح و تکمیل فهرست: سعی کردیم عناوین و تیترها به گونه‌ای باشند که تا حد امکان «تازگی، جذابیت و کاربردی بودن» محتوای کتاب را تا حد ممکن به مخاطب منعکس کند.
  2. ارائۀ سه خلاصه مقدماتی، متوسطه و پیشرفته.

محتوای جزوۀ حاضر چیست و چه کاربردی دارد؟

این جزوه شامل سه بستۀ «مقدماتی(7صفحه)، متوسطه(27صفحه) و پیشرفته(88صفحه)» برای آشنایی و استفادۀ بهتر از کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» است. هر بسته شامل «یک خلاصه» و «یک فهرست» از مطالب کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»(500 صفحه) است.

غرض از فرآوری‌های انجام شده، اولاً امکان آشنایی پله‌کانی با این کتاب مهم در زمانی کوتاه و متناسب با فرصت مخاطب، ثانیاً مشخص شدن نظم، طبقه‌بندی و انسجام مباحث این کتاب است. دیده شدن این نظم به فراگیری و ماندگاری مباحث در ذهن و نیز شکل‌گیری ارتباط مباحث با یکدیگر کمک می‌کند. فایده و هدف سوم، برجسته کردن جذابیت‌های مباحث است که به‌طور معمول در حجم زیاد صفحات پنهان است و فقط کسی که کتاب را به‌صورت کامل مطالعه کند از آنها باخبر می‌شود.

در ابتدای فایل پی دی اف این جزوه، توضیحات بیشتری در مورد فواید و کاربردهای این جزوه آمده است. این توضیحات علاوه بر فایل، در اینجا(+) نیز آمده است.


دانلود فایل کامل جزوه | 208 صفحه / PDF /  قطع A4:


دانلود هر یک از سطوح مقدماتی و متوسطه به صورت مجزا:

  • مقدماتی ( 7 صفحه):
  • متوسطه( 27 صفحه):
  • پیشرفته(143 صفحه): برای مطالعۀ خلاصه و فهرست "سطح پیشرفته"، باید فایل کامل PDF که لینکش کمی بالاتر گذاشته شد را دانلود کنید

متن و صوت کامل کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» را از کجا تهیه کنیم؟

  • فایل PDF کتاب که مناسب برای مطالعه در موبایل است، را می‌توانید از اینجا(+) یا اینجا(+) دانلود کنید. این فایل را خود انتشارات صهبا(sahba.ir) به صورت رایگان منتشر کرده است.فایل PDF به تفکیک جلسات و در اندازۀ وزیری(A4) و به همراه خلاصۀ هر بخش، را از اینجا(+) می‌توانید دانلود کنید.
  • نسخۀ کاغذی کتاب را می‌توانید از خود انتشارات صهبا (sahba.ir) و یا سایر مراکز و سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.
  • نسخه الکترونیکی کتاب با قیمت خیلی ارزان‌تر از نسخۀ کاغذی در کتاب‌خوان(اپلیکیشن موبایلی) طاقچه موجود است.
  • ویژه | دانلود صوت و متن کامل کتاب، همراه با فهرست و خلاصه هر بخش: برای گوش دادن صوت اصلی این جلسات(*) و یا مطالعۀ متن هر جلسه به همراه فهرست و خلاصۀ هر بخش به اینجا(+) بروید.

* توضیح: کتاب طرح کلی، متن پیاده شدۀ جلسات سخنرانی آیت الله سید علی خامنه‌ای در ماه رمضان و قبل از انقلاب اسلامی است.

پایان/



درختوارۀ مطالب مرتبط با این جزوه:

  1. خبر انتشار این جزوۀ ویژه
  2. دانلود فایل PDF جزوۀ «طرح خدا برای رسیدن به اوج شکوفایی و زندگی خوب چیست؟»  یا همان جزوۀ «معرفی و راهنمای مطالعه کتاب "طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن" <صفحه‌ای که هم‌اکنون در آن هستید!>
  3. بخش‌هایی از این جزوه:

       4. ویژه | صوت و متن کامل و درختواره‌ای "کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن"/ اثر آیت الله سید علی خامنه‌ای

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...