۹۲/۰۲/۱۸ چاپ ایمیل و پی دی اف

پاسخ دهید

برخی از پرسش‌هایی که از طریق «بپرسید...» ارسال می‌شود، پرسش‌هایی هستند که استاد پناهیان قبلا در مباحث‌شان به آن‌ها پاسخ داده‌اند. لیکن کارشناسان موسسه به دلیل تراکم فعالیت در موسسه، بعضاً فرصت کافی برای پاسخ‌گویی به حجم سؤالات رسیده و ارجاع به مباحث استاد را ندارند. در صورتی که شما از جملۀ کسانی هستید که اشراف نسبتاً خوبی به مباحث استاد دارید، می‌توانید در پاسخ‌گویی به سؤالات رسیده بر اساس مباحث استاد کمک کنید. برای این منظور به صفحۀ «بپرسید..» بروید و پس از عضو شدن، به سوالات رسیده پاسخ بدهید.

طبیعی است که پاسخ‌های داده شده، در صورت احراز حداقل‌های لازم، پس از تایید در همان صفحه نمایش داده خواهد شد و در صورتی که سوال کننده ایمیل خود را وارد کرده باشد، برای او ایمیل هم خواهد شد. در عین حال تایید پاسخ‌ها برای نمایش در سایت به معنای تایید محتوای آنها نیست.

نظرات

سید سعید عزیزشما طلبه هستید من چون در این مورد علم ندارم روم نمیشه جواب بدهم ولی فقط نظر خودم را می گویم. اولا اسلام دینی بود که به زن هویت داد، قبل از اسلام زن ها را زنده بگور می کردند ولی همسر گرامی پیامبر (ص) یک تاجر موفق بودند و در جامعه حضور داشتند. کسی می تواند نقش حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را منکر شود؟ آیا این بزرگواران در منزل می نشستند و یا در جامعه حضور داشتند؟ حدیث پیامبر هم در مورد علم که می گوید مهاجرت کنید هم در مورد زنان است و هم مردان که شهید مطهری در این مورد زیبا بیان کرده است. زنان همانند مردان در جامعه اسلامی نقش مهمی دارند ولی نقش آنها متفاوت است. اتفاقا حضور زنان در راهپیمایی اربعین تایید این است که در اسلام زنان به اندازه مردان در جامعه اسلامی نقش آفرین هستند. از طرفی آن افرادی که می گویند جای خانم ها نیست ، اگر همینطوری می گویند که اصلا اهمیت ندارد ، مردم همینطوری می توانند حرف بزنند و اهمیت ندارد. اما اگر منطق و ادله ای دارند ، شما بیان بفرمایید که ما پاسخ دهیم و بررسی کنیم. مثلا بر اساس حدیث ، قانون و...

بسمه تعالی

دست های حکیمانه ی استاد فرزانه اقای پناهیان در سحرهای ماه رمضان در واقع مواد نظام سازی مدریت کشور بود.امری که جامعه ازنبود آن رنج بسیار میبرد.

چه خوب بود و چقدر لازم است که جناب ایشان به همراه اساتیدی همچون اقای عابدینی و اقای رحیم پور ازغدی اقدام به تدوین یه پروتکل و اساس نامه مشتمل بر مهندسی کلان اداره کشور مینمودند وآنرا به محضر رهبری معظم و علمای اعلام رسانده تا پس از تصحیح و تقویم، دستورالعمل همه نهادهای مدریتی کشور گردد.

واقعیت آن است که ما از قرآن ومنابع دینی بهره برداری دانش بنیان نمیکنیم و مانند بچه پولدارها ،زخائر را به هدر میدهیم.

درپایان ، سحرهای خوب و قشنگی باآقای پناهیان و اقای صابر خراسانی داشتیم.

سلام استاد 

استاد پناهیان من یک دایی دارم که خیلی در رابطه با دین با من صحبت میکنه 

همش میگه امر به معروف و نهی از منکر اشتباه هست 

چون هر کس یک دنیای متفاوت با ما داره 

و دوست داره بی حجاب بگرده و...

میگه نباید کاری به دیگران داشته باشیم و بهشون نگیم که این کار شما گناه هست 

دایی ام زیاد کتاب میخوته 

و میگه من نماز نمیخونم روزه نمی گیرم چون یه جور دیگه خدا را می‌پرستم 

میگه کسانی که نماز میخونن که بیشتر از ما آدم های نماز نخون گناه میکنن 

راستش ذهن من را خیلی مشغول کرده و میترسم از راه شیرین دین منحرف بشم 

آیا باید به حرف های دایی ام گوش کنم؟

حرف های دایی ام به نظر شما درسته؟

۰۶ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۴۴ خربد اینترنتی

لازم است که برای سایت فعالیت های موفق وایده الی صورت گیرد و برنامه ریزی های لازم رو برای به کرسی نشاندن اطلاعات مورد نظر داشته باشد.. بخش چت یکی از گزینه های لازم ر این بخش بود..موفق باشید

به نام خدا

 

سلام علیکم حاج آقا

 

خداوند شما را حفظ کند، سوال اینجاست آیا ما به عنوان حکومت اسلامی وظیفه ظلم ستیزی نداریم؟

پس چرا اگر ظلمی به ما بشود و بخواهیم حق خود را بگیریم، دادسراها و شورا های حل اختلاف مردم را پاسکاری می کنند و در حالی که گرفتن حق و مبارزه با ظلم واجب است، ما باید برای گرفتن حقوق خود مجازات شویم که هی دادسرا بریم و بیاییم؟ در حالی که ظالم راست راست می چرخد؟ آیا دستگاه های امنیتی کشور که نمی گذارند یک دشمن خارجی صدمه بزند، از صدمه زدن دشمن داخلی و ظالمین داخلی مانند دزدان و ارازل و اوباش عاجزند و یا این عوام فریبی است و ظالمین اگر ایرانی باشند هر غلطی بخواهند می توانند بکنند؟

در زمان حکومت علی (ع) ایشان به عنوان فرمانروای بلاد اسلامی و دادستان های ایشون در کوچه ها به گشت برای کشف ظلمات و گرفتن حق مردم می پرداختند ، چرا دادستان های ما با وجود این همه ظلم در زیر کولر و شوفاژ و با محافظ تردد می کنند و وقت ندارند؟ سیستم حکمرانی ایران در حال حاضر به خلفای عباسی شباهت دارد که وانمود می کردند با مظلومین و علیه ظالمین و حامی حسین (ع) ولی در عمل ظلم می کردند و در برابر ظلم سکوت می کردند.

این وضع کنونی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

سلام امکانش هست بخش چت رو فعال کنین ممنون از سایت خوبتون

۲۷ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۱۴ یا حضرت محمد(ص)
با عرض سلام
از شما تقاضا دارم" ضمن رساندن سلام ما به استاد پناهیان "🌷در صورت امکان
سوال من را از ایشان بپرسید.
ایشان در صحبت هایشان فرموده بودند که اگر آموزش دین را از نیاز های انسان شروع کنیم بهتر است.مثلا بگوییم ای انشان تو نیاز داری عمیقا عاشق بشوی. در جای دیگر هم فرمودند که اگر از شما پرسیدند چرا دین داری میکنی؟ بگو می خواهم لذت ببرم.
من در ادامه ی صحبت های ایشان سعی کردم روش تبلیغ دین را از جانب ایشان با قرآن و روش اهل بیت تطابق دهم و ببینم که آیا در آن ها هم  برای تبلیغ دین با استفاده از بعد لذت بخش بودن آن چیزی گفته شده است یا نه !البته نه اینکه دین اذت بخش نباشد سوال من تبلیغ دین ببا این بعد است نسبتا به نتایجی هم رسیده ام اما هنوز آنچه می خواهم را نیافته ام. می خواهم خودشان برایم شکافته بگویند چرا که ذهن من، کوته بین است و ایشان قطعا عمیق تر از بنده بررسی میکنند.
سلام علیکم 
خسته نباشید    موضوع  خودسازی
مدتی هست که در نماز با کمک خدا سعی در ایجاد حضور قلب و توجه و رعایت مستحبات در نماز میکنم ولی جدیدا داخل ذهنم یک فرد برایم مجسم میشود که دارد بهم نگاه میکند و میگوید که این فرد(منظور خودم) چقدر عارفانه با اخلاص و ... نماز میخواند و این فکر نیز با وسوسه و استدلال هایی که در نماز حس میکنم قدرتمند میشود و هواسم را پرت و مانع از حضور قلب میشود که الان قوی شده و سخت میشه جلویش را بگیرم و تازه میگوید که تو اگه در مسجد نماز بخوانی چه میشود هرچه هم به خودم تلقین میکنم که مردم چیزی نیستند خدا کافی هست و مرگ و ... و خدا داره نگاه میکنه و خدا بزرگه هم جواب نمیدهد مگر اینکه به خدا فکر نکنم. خلاصه من هم تصمیم گرفتم نماز هایم را در خانه به صورت فرادا بخوانم و روی خودم کار کنم و باز هم شکست خوردم و این فکر داره به اعمال دیگرم نیز سرایت میکنه خیلی هم اذیتم و موجب عُجب نیز میشود لطفا راهنمایی کنید
مطلب خوبی بود
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۲:۴۹ علیرضا سراج
بسم رب الحسین
با سلام خدمت استاد گرامی مجموعه دانشجویی هستیم که امور مسجد را انجام می دهیم.می خواستم از استاد گرامی هم به صورت کلی و هم به صورت جزیی سوال کنم که ویژگی های یک مسجد موفق ان هم در فضای دانشجویی(به صورت مفصل باید توضیح بدهم که بر خلاف مساجد سایر دانشگاه ها که مسجد دانشگاه تنها در طول روز کاربرد دارد به دلیل تمرکز خوابگاه های دانشجویی پسر و دختر و اساتید و کارمندان مسجد در طول شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد)چیست؟
پیش نهاد استاد برای یک مسجد دانشجویی و کارکردهای ان چیست؟

۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۵۸ طیبه عبدالملکی
سلام علیکم 
بنده کارشناس ارشد فقه و حقوق هستم و ساکن شهرستانم. توی شهر ما مدارس ابتدایی با اصولی که حاج آقا برای مدارس مد نظرشون هست زمین تا آسمون فرق داره .به خاطر همین به این فکر افتادم که یه مدرسه با اصولی که مد نظر حاج آقا هست رو تاسیس کنم .حالا میخواستم بدونم آیا این اصول به  صورت مدون شده وجود داره که بتونیم بهشون دسترسی داشته باشیم یا کلاسایی برگزار میشه که بتونیم توشون شرکت کنیم؟
ممنون میشم اگه بهم کمک کنید
پاسخ:
با سلام و تشکر 
ان‌شاءالله ظرف دو ماه‌ آینده روی سایت منتشر می‌شود.

سلام علیکم

من دانشجو فیزیک اتمی ترم 8 هستم و این ترم به دلیل علاقه ام به یادگیر معارف دینی  تصمیم گرفتم در کلاسهای" حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان" شرکت کنم

جلسه آخری که برگزار شد!(جلسه چهارم) یکی از اساتید مطلبی را به آقای پناهیان نسبت داد که قبولش کمی برای من دشوار بود،

میخواستم ببینم آیا واقعیت دارد یا مثل خیلی جاهای دیگر قصد تخریب ایشان را داشته اند...

آن شحص گفت " آقای پناهیان محکم ایستاده و میگوید عصر مطهری تمام شده و یکی از پرچمداران این بحث است

درصوری که نظر امام خامنه ای خلاف این است"

نقل به مضمون

البته صوت این جلسه را من دارم

آیا آقای پناهیان چنین نظری دارند؟ آیا قصدشان از بیان این مطلب (البته اگر بیان کرده اند!) مخالفت با رهبری است؟

هضم ایم موضوع برایم کمی دشوار است

اگر ممکن است راهنمایی ام کنید

من از کسانی هستم که سخنرانی های آقای پناهیان را بسیار عالی و پرمغز میدانم و تا حد امکان پیگیری میکنم...

پاسخ:
با سلام و تشکر
عصرخوبانی مانند شهید مطهری هیچگاه تمام نمیشود. و راه و روش او که روشنگری و تبیین مطالب عمیق دینی به زبان ساه بود همیشه راهنمایی برای رهروان این راه است.
اما باید توجه که یکی از مهمترین ویژگی ها و امتیازات شهید مطهری پویایی او و توجه او به شرایط زمانه و نیاهای جوانان بود. و متناسب با نیاز زمانه سخن میگفت.
طبیعی است که اگر شهید مطهری امروز بود، برای جلوگیری از خطر کمونیسم سخنرانی نمی کرد و قلم نمی زند، چون امروز بطلان آن بر همه روشن شده است.
همانگونه که مقام معظم رهبری نیز یک بار تاکید فرمودند ممتاز بودن شهید مطهری نباید باعث شود ما متوقف شویم و به تولید و ترویج اندیشه هایی که نیاز امروز جوانان را برطرف میکند نپردازیم. کما اینکه مقام معظم رهبری یکبار از آیت الله مصباح بزدی به عنوان کسی که خلأ امثال شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده است سخن گفتند.  (روزنامه ی جوان، 14 شهریور 78، صص1-2)
ادامۀ راه شهید مطهری به این است که متناسب با نیاز روی به تولید و ترویج اندیشه بپردازیم.
بنابراین طبیعی است که با توجه به رشد جامعه و برطرف شدن برخی شبهات، و  تغییر زمانه، بخشی از کتب و سخنرانی های شهید مطهری آنچنان که در گذشته برای جوانان رهگشا بود، الان نباشد.
۱۴ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۰۲ امید عباسی
سلام علیکم.استاد چند مرتبه از روایتی با این مضمون که در روز باید چهارده مرتبه قرآن تلاوت کرد استفاده کرده اند اما توی بخش مستندات این روایت نبود و جای دیگه ام پیدا نکردم.لطفا این روایت را به ایمیل بنده ارسال یا در سایت بگذارید.تشکر
به نام حضرت حق
جناب استاد پناهیان
سلام 
من معلم پایه اول ابتدایی هستم و البته پدر 3 فرزند که بزرگترین آنها یک پسر 9 ساله است. دغدغه شما در خصوص تربیت در دوره 7 سال دوم زندگی را شنیده ام ولی نیاز به یک یا چند کتاب کاربردی جهت ارائه راهکار عملی در زندگی خود و فرزندان خود در مدرسه دارم. لطفا نام کتاب و نویسنده آن را ذکر کنید و اگر بخش ارسال کتاب دارید راهنمایی کنید تا از آن طریق تهیه کنم.
سلام سوالی خدمت استاد داشتم .من دارم کتاب رابطه عبد و مولا رو میخونم ولی در فصل(درک رابطه عبد با مولا) جایی که درمورد بدعت توضیح داده ،کمی گیج شدم . منظور از اذن خدا چیه و اگر مثلا کسی دعا بخواند یا گرسنگی بکشد باید در ساعتی خاص یا چه شرایط دیگری باشه که بدعت حساب نشه وچه طور میشه که خدا اذن کنه که ما بتونیم عبادت کنیم یعنی چه طور بفهمیم با اذن خدا عبادت میکنیم که خدای نکرده عبادتمون بدعت نباشه؟
اگر میشه برام توضیح بدین
ممنون 
پاسخ:
با سلام و تشکر
کارهای که طبق دستور خدا  واولیاء خدا هستند، اذن کلی خدا را دارند.
اگر کاری که انجام میدهید در دین توصیه نشده است، بدعت است. مثلا ازدواج نکردن برای مبارزه با شهوت جنسی یک بدعت است. یا اینکه انسان 48 ساعت غذا نخورد، و روزۀ 24 ساعته بگیرد، یا نماز 5 رکعتی بخواند، اینها بدعت است.

باعرض سلام وخسته نباشید در راستای سخنرانی شما درباره شناخت سیره نبوی من مربی قران مهد کودک می باشم از شما خواهشمندم چندین کتاب در رده سنی 4تا 6 و 6تا 8 سال درباره اهل بیت یا سیره ایشان معرفی کنید .با تشکر 
سلام خسته نباشید...
بنده و خانمم ان شالله قسمت بشه داریم برا اربعین میریم کربلا، سؤالی که خدمت استاد داشتم این بود که خیلی از اطرافیان میگن اربعین جای خانم ها نیست و با اینکه هر دومون طلبه هستیم و هر چی فکر کردم منعی برای نیامدن خانم ها پیدا نکردم که چه اشکالی داری خانمی که پوشش کامل داره بیاد و تو این اجتماع عظیم شرکت کنه...
با این همه...
نظر شما راجع به آمدن خانم ها در پیاوری کربلا رو می خواهم...
ممنون
با تشکر
یازهرا سلام الله
پاسخ:
با سلام و تشکر،
لطفا اینجا را ببنید.

سلام کاش زودتر بخش چت رو راه اندازی کنید. قبلا پیشنهادشو داده بودم. گفتید روش فک میکنیم.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...