۹۷/۱۰/۲۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | به اندازه نیازت پول درنیار!

 

متن:

  بخشی از معنای دینداری منفعلانه که حال آدم‌های باهوش جامعه را به‌هم می‌زند و حق دارند و فقط حال می‌دهد به آدم‌های ضعیف و خیلی بد است، پاک کردن صورت مسئله. ولی دینداری فعالانه چی می‌گوید؟ می‌گوید بَه! شما باید به استقبال برخی از مسئله‌ها بروی که به زعم تو فساد انگیز است. بلکه باید این مسئله‌ها را ایجاد کنی مرد هستی آنجا وایستی دینداری کنی. مثل پول در آوردن. حتماً بچه مذهبی‌ها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. با این مقدمه، یک کمی آماده باشید برای شنیدن حرف‌های متفاوت.

نه من بچۀ خوبی هستم. چقدر تولید می‌کنی؟ چقدر کاسبی می‌کنی؟ نه کلاً کاسبی نمی‌کنیم، ولی بچۀ خوبی هستم. اولاً که شما از چشم پیغمبر افتادی درجا آن که هِچ. ثانیاً روی هیچ‌ چی‌ات نمی‌شود حساب کرد. «کان رسول الله اذا نظر الی الرجل فاعجبه» وقتی نگاه می‌کرد به یک مردی به یک کسی به یک جوانی و تعجب می‌کرد از خوبی و این حرف‌هایش، می‌فرمود: «هَل لَهُ حِرفَةٌ»؛ این عرضۀ پول درآوردن دارد یا نه؟ «فإن قالو لا» اگر می‌گفتند نه، می‌فرمود «سقط من عینی» از چشمم افتاد. حتماً بچه مذهبی‌ها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. من چون بچه مذهبی هستم بهم شغل بدهید؟ این شد زندگی؟

  طلحه و زبیر گفتند علی بن ابی‌طالب پول ندارد می‌خواهد خلیفه بشود. امیرالمؤمنین علی(ع) دستور داد به عمّالش پول‌های من را که دستتان است دارید باهاش کار می‌کنید بردارید بیاورید. یک تپه‌ای پول نقد شد. طلحه و زبیر را خبر کرد. فرمود اینها فقط پول‌های عمّال من است که توی مدینه و اطراف مدینه بودند فقط نقدهایش است. املاک و زمین‌های کشاورزی و اینها و چاه‌هایم را نیاوردم.

  امیرالمؤمنین علی(ع) باغ‌هایی که درست کرد، چاه‌هایی که کند، کشاورزی‌ای که می‌کرد، پولی که در می‌آورد به اندازۀ نیازش بود یا بیشتر از نیاز؟ آفرین. به اندازۀ نیازت پول در نیاوری ها! آقا می‌ترسیم خراب بشویم! تو بدون پول هم خراب می‌شوی، تو الآن همین الآنش هم خراب هستی. اگر به تو اخلاق قناعت یاد دادند ولی این روایت را برایت نخواندند که خیری نیست در کسی که دوست ندارد پولش را اضافه کند، آن می‌شود همان دین انفعالی. ضرر دارد برای جامعه! بقاء اسلام و مسلمین به این است که پول در دست کسانی باشد که حق را می‌شناسند.

  «فَإِنَّ مِنْ فَنَاءِ اَلْإِسْلاَمِ وَ فَنَاءِ اَلْمُسْلِمِینَ»؛ یکی از عواملی که موجب فناء اسلام و مسلمین می‌شود «أَنْ تَصِیرَ اَلْأَمْوَالُ فِی أَیْدِی مَنْ لاَ یَعْرِفُ فِیهَا اَلْحَقَّ وَ لاَ یَصْنَعُ فِیهَا اَلْمَعْرُوفَ»؛ پولدارها کسانی باشند که نفهمند کجا باید خرج بکنند. به جای اینکه بروند توی اربعین خرج بکنند بروند توی آنتالیا خرج بکنند. این باعث فناء جامعۀ اسلامی است!

  شما داری ترویج می‌کنی پولداری را! حزب‌اللهی‌ای که بی‌پولی‌اش مال بی‌عرضگی‌اش است نباید این را بگذارد پای زهدش. باید برود تلاش بکند، پولدار شد خدا داده، نشد نداده. جانم به آن فقر. بسیجی‌ها چرا جهاد به مال را فرهنگ‌سازی نمی‌کنند؟ من نمی‌دانم چرا نمی‌روند کارخانه و باغ بزنند که پول دربیاورند. ببخشید که کنار نماز همیشه توصیه به زکات شده. پول نداری زکات بدهی! رفتی دست‌هایت را از بالای آرنج قطع کردی مجبور بشوی وضو نگیری. باشد تیمّم کن صورتت را به خاک بمال به خاک. باشد، صورت مسئله را پاک کردی دیگر. وضو چقدر سخت بود مگر؟ رفتی دست‌هایت را قطع کردی وضو نگیری؟ بی‌پول شدی زکات ندهی؟

  رسول خدا می‌فرماید: «إذا کانَ فی آخِرِ الزَّمانِ» وقتی در آخرالزمان مردم قرار می‌گیرند، «لابُدَّ لِلنّاسِ فیها مِنَ الدَّراهِمِ وَالدَّنانیرِ یُقیمُ الرَّجُلُ بِها دینَهُ ودُنیاهُ»؛ آخرالزمان مردم برای حفظ دین‌شان نیاز به پول دارند. امیرالمؤمنین علی(ع) باغ‌هایی که درست کرد، چاه‌هایی که کند، کشاورزی‌ای که می‌کرد، پولی که در می‌آورد به اندازۀ نیازش بود یا بیشتر از نیاز؟ حزب‌اللهی‌ای که بی‌پولی‌اش مال بی‌عرضگی‌اش است نباید این را بگذارد پای زهدش.

 

نظرات

بسیار عالی خداقوت 

سلام و عرض ادب     درسته                    ولی  به نظر بنده باید در کنار این حرف ایشان به جوانان و درکل بچه مذهبی ها روحیه و انگیزه میدادند و میگفتند که خب پول درآوردن که کار دور از ذهن و عجیبی نیست و اینکه هیچ کاری نشد نداره از تو حرکت و تلاش و تفکر و خلاقیت و از خدا برکت....                                        البته ایشون استاد خبره ای هستند و بزرگوار و خیلی دوست داشتنی اند. بنده فقط نظرم را عرض کردم.

۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۰۳ علیرضا رستمی

سلام عالی بود عاشقتم حاج آقا 

با سلام خدمت شما دست اندر کاران سایت بیان معنوی و اقای پناهیان بنده کاملا با ایشون موافقم اما چون بعضی از دوستان کامل حرف های ایشون رو نفهمیدند اگر پا تو کفششون نکرده باشیم یه توضیحات تکمیلی بدم تا برای افرادی  که اشتباه متوجه شدن بعضی از چیز هارو متوجه بشن

اولا اقای پناهیان نگفتن برید دنبال فساد برای اینکه منظور ایشون رو بهتر بفهمید دوتا روایت میخونم

از امام سجاد نقل شده است که مومن چنین است که کار خیر نه به دلیل ریا انجام میدهد و نه به دلیل حیا انرا ترک می کند.کافی.ج2.ص231 همچنین در کتاب ثوابالاعمال شیخ صدوق امده است که یکی از اصحاب امام صادق به نام اسحاق در کوفه به گونه بود که مومنین بسیاری به او مراجعه می کردند و مسایل دینی از او میپرسیدند او هم برای پرهیز از شهرت در دین تدبیری اندیشد تا کمتر به او مراجعه شود در همان سال به حج میرود و با برخورد سرد امام صادق مواجه میشود وقتی علت را پرسید حضرت به نادرستی کار او در پراکندن مومنین از اطراف خود اشاره میکنند.

به همین ترتیب امروز جامعه اسلامی احتیاج به قدرت اقتصادی دارد تابتواند خود را سرپا نگه دارد البته قبلا هم نیاز داشته اما امروز بیشتر از هر زمانی به این قدرت نیاز دارد پس شما خودتون برید خودتون رو قوی کنید تا فاسد نشید وگرنه به زودی با نداشتن همچین قدرتی از پا در خواهیم امد  بی دلیل نیست که رهبر انقلاب مدام دارند هر سال شعار اقتصادی میدن.

دوست عزیزی هم گفتن بعضی از همین ثروتمند های مذهبی که خونه و ماشین چند میلیاردی دارند

درسته ما هم نمیگیم بیاید اموالتون رو به رخ بقیه بکشید خود اقای پناهیان هم اخر سخنرانیشون گفتن جهاد اقتصادی رو ترویج بدید نه تجمل گرایی رو اما همه کسانی هم که خونه هاشون و باغ هاشون گران قیمته بد نیستند در کتاب داستان راستان داستانی از امام علی به نقل شده به نام علی و عاصم که روزی امام علی پیش یکی از دوستانش در بصره رفت ودوستش خانه مجللی داشت امام به اوگفت این خانه به درد تو نخواهد خورد ولی میتوانی با وسیله قرار دادن ان در کار های خیر خود را سعادتمند کنی(درست مثل پرفسور حسابی که بعد از انقلاب خونه به قول معروف لاکچری خودشو ازمایشگاه کرد و توش شورع به تربیت دانشجو کرد)و بعد دوست امام از برادرش شکایت کرد که زندگی فقیرانه ای رو شروع کرده و تمام مال خودش را بذل بخشش کرده و امام به او که گفت چرا چنین میکنی او گفت خوت هم این چنین زندگی میکنی و امام به او گفت من مسِئولیتی دارم و خدا به رهبران جامعه فرمان داده تا مثل فقیر ترین مردم زندگی کنند تا سختی فقر به ان طبقه اثر نکند.

 و در ضمن اگر قرار بود که ثروتمند بودن بد باشه حضرت سلیمان ملکی را از خدا درخواست نمیکرد که هیچ کس مثلی چون او را نداشته باشد وخدا هم به نمیداد اما نه در قران خدا اورا به خاطر درخواستش ملامت کرد و نه کسی دیگر و خدا حضرت ذوالقرنین هم مالکیت و فرمانروایی بر شرق و غرب را عتا می فرمود.

در ضمن الان نصف اقتصاد جهان دست یهودی هاست و با این قدرت دارند هر غلطی که دلشون می خواد میکنند می تونید نتیجه شو تو جنگ های منطقه ای و استعمار کشور های ضعیف و زورگویی هاشون رو ببینید و ببینید تیلیاردر های بزرگ جهان تو امریکا چجوری دارن پولدار تر و مردم بدبخت فقیر تر میشن اگه میخواید جلوشون وایسید باید ما هم به قدرت اقتصادی دست پیدا کنیم و با هاش به مردم کمک کنید

به جای اینکه بیاید یک دفعه علیه حرف یک عالمی موضع بگیرید برید اول تحقیق کنید و از اهلش بپرسید که فلانی این حرف را زده درسته یا غلط بعد بیاید اینجا در منظر عمومی حرف بزنید و دیگران رو هم به شک و شبهه نندازید  

#ذهن_زیبا

سلام کلیپای استاد عالیه و لایک داره

نکته اول: جناب آقای پناهیان هیچ کجای دین نگفته برو در دل فساد اونجا دینداری کن؟

شما لطفا با منبع صحبت کنید: کدام آیه و روایت گفته به استقبال مسائلی بریم که فساد انگیز است؟

آزمایش هایی که بوسیله اراده الهی در مسیر آدم قرار بگیره اونوقت انسان موظفه که دینداری خودش رو نشون بده و خداوند هم قطعا همه انسان هایی رو که مدعی ایمان هستند آزمایش خواهد کرد

چون خداوند در قرآن میفرماید: آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟! / عنکبوت 2 /

 

نکته دوم: آقای پناهیان شما چرا به قول خودتون این حرف های متفاوت رو در دهه های گذشته مطرح نمی کردید؟

 

نکته سوم: آقای پناهیان چرا حدیث رو تقطیع می کنید؟

اصل حدیث اینه: همه خیر و خوبی: انسان خوب از نظر اسلام حلال‌طلب است. راوی گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که می‌فرمود: هیچ خیری نیست در کسی که دوست ندارد مال حلال جمع کند تا آبروی خود را با آن حفظ کند و قرض خود را با آن ادا کند. چنین کسی انسان بی‌خیر است. (بحارالانوار، ج103، ص7، ح30)

 

نکته چهارم: آقای پناهیان از دیدگاه شما آیت اله مرعشی نجفی، علامه طباطبایی، علامه حسن زاده آملی، آیت اله بهجت، آیت اله قاضی، آیت اله جمال گلپایگانی و  بسیاری از بزرگان دین اینایی هستند که حال شما باهوشا رو خراب می کنند؟ چون اکثرشون در فقر زندگی می کردند !!!!

البته خب بله این بزرگواران کار علمی می کردند و شاید مخاطب شما همین جوانان های دانشجو باشند ولی این مدل صحبت کردن با حذف برخی احادیث دیگر کار کاملا اشتباهیه / مثل اینکه آیات بهشت رو بگی و آیات جهنم رو بیان نکنی

 

بله این حرف شما درسته که حزب الهی که بی پولیش به خاطر بی عرضگیشه نباید بذاره پای زهدش ولی یک سوال؟

الان داماد شما که مدیر مدرسه غیرانتفاعی تو شهرک غرب هست بابت عرضه ای که داشته مدیر این مدرسه شده ؟ اینکه دانشگاه امام صادق علیه السلام اکثر مسئولینش فامیلی و رابطه ای هستند بابت عرضه ای که داشتند به این جایگاه رسیدند؟

 

در کل کلیپ تون کلیپ کاملی نبود

بله ما روایت داریم عبادت ده جزء هست که نه جزء آن روزی حلال می باشد

ولی امیرالمومنین علیه السلام که کار میکرد تمام تلاشش وقف اسلام و فقرا بود

ولی الان برخی ثروتمندهای مذهبی جامعه خودشون لاکچری زندگی میکنند بعد یه جاهایی کمکی هم میکنند

 

شما که معروف و مشهور هستین خیلی راحت این حرفا رو میزنید و به دیگران انگ بی عرضگی میزنید و بایدم حالتون از کسایی که رابطه و رانتی ندارند خراب بشه

بله قبول دارم خب کسایی هستند که این وسط ظاهر مذهبی دارن ولی منفعل هستند ولی جناب پناهیان همه هوش و علم و ذکاوت شما رو ندارند

 

عاشق این کلیپم...

سلام من با صحبت های آقای پناهیان کاملا موافقم به نظ م اونایی که میگن پول به دست آوردن معنوی نیست کاملا ابه خاطر بی عرضه گی شونه و هیچ ربطی به معنویت نداره وبا پولدار شدن مون میتونیم به جهان خدمت کنیم و باعث پیشرفت و گسترش اون بشیم 

خدایایا شکرت که دارم آگاه میشم

۰۵ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۲۰ سیدمحمّد موسوی

سلام! عیدتون مبارک.

چرا این فیلم پایینش لینک آپارات داره. خیل اینجور تبلیغ کردن بده. لطفا از توی تنظیمات آپاراتتوو غیر فعالش کنید.

فاجعه‌ست..

التقاط وحشتناک.

 

یه روزی آقای پناهیان میاد همین حرفاشو نقض میکنه. چون اون موقع متوجه میشه چقدر اشتباه زده.

درود بر استاد پناهیان

واقعا گل گفتن

شخصا من دروبرم هرکی تنبلی کردو نرفت دنبال درامدو  اقتصاد بهتر  بعدش گفت خدا نخواست و تقدیر نخواست این جور حرفا...

به نظر من تقدیر اراده من و تو هستش  اراده ای ام که خدا پشتش باشه مگه امکان داره نشه؟

واقعا اینجور ادما چهره دینو خراب میکنند

ادم فکر میکنه هرچی ادم تنبل و ترسو خودشو میخواد پشت دین قایم کنه.

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۶ سپهر سلیمی فرد

استاد عزیز منتظر حجمه طلبه ها و خر مذهبی ها باش

دمت گرم باشه

خدا عزت بده

من شما و استاد رائفی پور رو خیلی دنبال میکنم

خدا حاجی پناهیان رو نگه داره
درود بر دینداری قدرتمندانه
۰۵ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۱ زهرا از کاشان
خدا استاد رو حفظ کنه. فکر نمی کنم مانند ایشون دیگه در کشور داشته باشیم. بسیار دانا و فهیم
کلیپ هاتون خیلی زیباست و اینکه نشانی و آدرس گفته های استاد رو در کلیپ زیرنویس می کنید بسیار عالیه. اجرتون با خدا
باسلام. انصافا استاد پناهیان به آدم انگیزه میده، دست شما هم درد نکنه که برا کلیپ ها زحمت میکشید.....
سخنرانی کاملش رو از کجا میتونم گیر بیارم.....؟
پاسخ:
با سلام و تشکر
منبع کلیپ در همین مطلب ذکر شده است.
۲۸ دی ۹۷ ، ۱۶:۰۶ مرتضی قلی نژاد ملکشاه
درود بر جناب استاد پناهیان. خدا خیرتون بده، این موضوعی که در مورد به اندازه نیازت پول درنیار یکی از تضادهای من در مورد ثروت و دین بود. خیلی حالم بهتر شد و همچین انرژیم خیلی بیشتر شد تا بتوانم ثروت بیشتری تولید کنم. 
خدا به زندگی شما برکت بدهد.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...