۰۲/۰۸/۱۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
یک پیشنهاد ویژه

اگر به دنبال یک منبع معتبر می‌گردید تا یک دورنمای کلی و شناختی دقیق از  کلیت قرآن و برنامه اسلام برای زندگی به دست آورید، پیشنهادی برایتان داریم!

حدود پنجاه سال قبل و زمانی که هنوز خبری از انقلاب اسلامی هم نبود، یک روحانی جوانِ روشنفکر و خوش بیان در مسجد محلیِ یکی از شهرستان‌ها، شروع به بیان مباحثی کرد با تمرکز بر یک سؤال اساسی:

طرح خدا برای رسیدن انسان به اوج شکوفایی و زندگی خوب چیست؟

مبحثی که برای مخاطب زمان خود بسیار نو و جالب به نظر می‌رسید، چون برای اولین بار یک روحانی قرآن را از منظر «کاربردی!» و برای استفاده در زندگی بررسی می‌کرد و توضیح می‌داد، نه از منظر اثبات حقانیت و رفع شبهات! مباحث او به گونه‌ای بود که حتی برای کسانی که اعتقادی به اسلام و قرآن هم نداشتند، و فقط دنبال یک زندگی خوب بودند، بسیار کاربردی و قابل استفاده بود!

استقبال از آن مباحث با وجود امکانات کم آن زمان طوری بود که به سرعت آن مطالب فراگیر و تبدیل به جزوه شد و بعدها به صورت کتاب نیز در دسترس قرار گرفت.

نکته جالب و شاید عجیب این ماجرا این است که با گذشت زمان، ارزش این مباحث بیشتر از قبل مشخص شد؛ چون با گذشت سال‌های زیاد و امکانات و دسترسی های بیشتر  و... همچنان آن مباحث که در یک مسجد محلی ساده و به دور از هیاهو بیان میشد، به اعتقاد کارشناسان حوزه تبلیغ، یکی از بهترین منابع برای شناخت اسلام و قرآن محسوب می‌شود.

آن روحانی روشنفکر پنجاه سال پیش کسی نیست که جز آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی. نام بحثی که ایشان در مسجد کرامت شهر مشهد به آن می‌پرداختند "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" بود که به دلیل ذهن ساختارمند، عمیق و پخته ایشان همچنان بعد از سال های سال یک منبع معتبر و شاید بی‌نظیر برای مراجعه و استفاده است.

اگر دوست دارید در ۵ دقیقه، یا در نیم ساعت، مروری بر آن مباحث مهم داشته باشید، خبر خوبی برایتان داریم!

ما برای دسترسی راحت تر شما به این محتوای ارزشمند، جزوه‌ای آماده کردیم که در سه سطح برنامه ریزی و طراحی شده است. سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته.

این فایل، چه برای کسانی که کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" را بارها خوانده‌‎اند، و چه برای کسانی که تاکنون این کتاب ندیده‌اند و یا احیاناً حتی اسمش را هم نشنیده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد.
توضیحات بیشتر دربارۀ این فایل در ابتدای خود جزوه آمده است.

برای دسترسی به جزوۀ «طرح خدا برای رسیدن به اوج شکوفایی و زندگی خوب چیست؟» به اینجا مراجعه نمایید.

 

پایان/



درختوارۀ مطالب مرتبط با این جزوه:

  1. خبر انتشار این جزوۀ ویژه <صفحه‌ای که هم‌اکنون در آن هستید!>
  2. دانلود فایل PDF جزوۀ «طرح خدا برای رسیدن به اوج شکوفایی و زندگی خوب چیست؟» یا همان جزوۀ «معرفی و راهنمای مطالعه کتاب "طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن"
  3. بخش‌هایی از این جزوه:

       4. ویژه | صوت و متن کامل و درختواره‌ای "کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن"/ اثر آیت الله سید علی خامنه‌ای

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...