۰۰/۰۷/۲۷ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری| آیا بیماری فراگیر کرونا از حوادث قبل از ظهور است؟

شناسنامه

 

متن:

 سال‌هاست علامت‌هایی دارد دیده می‌شود که احساس نزدیکی ظهور دارد تقویت می‌شود. خیلی علائم دارند خودشان را نشان می‌دهند. یک حرف‌هایی در روایات ذکر می‌شود، ما قدیم، قدیم که به شما می‌گویم یعنی تا بیست سال پیش، واقعاً نمی‌فهمیدیم این حرف‌ها یعنی چی؟ چه‌جوری می‌خواهد اجرا بشود؟ ولی الآن خیلی طبیعی می‌دانیم آنها را و به این سرعت مطالب غیرقابل پیش‌بینی الآن تبدیل شدند به مطالب محقق‌شده و بسیار قابل پیش‌بینی.

 یکی از این مطالبی که دربارۀ آخرالزمان گفته می‌شد و ما به سختی باور می‌کردیم، تا سه سال پیش به سختی باور می‌کردیم، همین مسئله‌ای است که امروزه به صورت کرونا و بیماری فراگیر و کشتارجمعی‌ای که دارد انجام می‌دهد حالا تازه می‌گویند مقدمه‌اش است. آیا این وضعیت کرونا همان وضعیتی که در روایات هست؟ نمی‌دانیم؛ ولی به ذهن ما چنین حادثه‌هایی که مربوط می‌شود به علائم ظهور را نزدیک کرده.

 سال‌هاست بنده دارم عرض می‌کنم شاید خیلی دیگر از افرادی که در این زمینه کار کردند و محقق هستند اشاره کردند به اینکه ما علائمی را داریم می‌بینیم که احتمال نزدیک‌بودن ظهور تقویت می‌شود. حالا تا من عرض می‌کنم نزدیکی ظهور، بعضی‌ها زود برق سه‌فاز انگار می‌گیردشان و می‌گویند تو گفتی نزدیکی ظهور یعنی زمان تعیین کردی. ابدا این‌طور نیست. از همان سال‌های ابتدایی که این‌جور بحث‌ها شروع شد خیلی‌ها به شدت منتقد بودند که آقا الکی مردم را امیدوار نکنید، معلوم نیست ظهور کِی باشد. جالب این است که شدّت انتقادها در این سال‌ها دارد کمتر می‌شود. یعنی آن کسانی که منتقد بودند هم دیگر دارند کم‌کم با احتیاط انتقاد می‌کنند یا دست از انتقادات‌شان برمی‌دارند. یعنی چی؟ یعنی احتمال نزدیک‌بودن ظهور دارد قوّت پیدا می‌کند.

 یک روزی به ما می‌گفتند کسی یا جریانی به نام سفیانی ظهور می‌کند. ما اصلاً نمی‌توانستیم این را بفهمیم که یعنی چی؟ یعنی چی؟ سال 1400، دهۀ 80 یا دهۀ 90، طرفدار سفیانی یعنی چی؟! این را اصلاً نمی‌توانستیم بفهمیم. تا اینکه دواعش ظهور کردند و منطقه را تروریست‌ها به آتش کشیدند و رسماً علَم سفیانی را برقرار کردند. نمی‌خواهم بگویم اینها همان سفیانی هستند ها! ولی زمینۀ اجتماعی طرفداری از در واقع ابوسفیان ایجاد شد. جلّ ‌الخالق!

 یا مثلاً جنگ‌های آخرالزمان که در این منطقه هست که مناطقش را شما می‌دانید. ما می‌گفتیم این مناطق که آرام هستند. حتی یادم است ما بعد از جنگ سی و سه روزه با گروهی از دانشجوها رفتیم سوریه. همۀ مناطق سوریه که بعدها درگیری شد همۀ این مناطق را با اتوبوس سفر کردیم. بعد من به دوستان می‌گفتم اینجا را می‌بینید چقدر آرام است؟ در روایات فرمودند اینجاها شلوغ می‌شود، کشتار می‌شود. خیلی عجیب است. رفقا هم تا می‌شد هی همین‌جوری عکس می‌گرفتند. و چند سال طول نکشید تمام آن مناطقی که ما بازدید کرده بودیم تقریباً با خاک یکسان شد. و اصلاً آن زمان ما حدس‌اش هم نمی‌زدیم این مناطق به این صورت آرام چه‌جوری آخر دچار جنگ داخلی بشود؟ ولی بعد دیدیم شد.

 ببینید، یک حرف‌هایی در روایات ذکر می‌شود، ما قدیم، قدیم که به شما می‌گویم یعنی تا بیست سال پیش، واقعاً نمی‌فهمیدیم این حرف‌ها یعنی چی؟ چه‌جوری می‌خواهد اجرا بشود؟ ولی الآن خیلی طبیعی می‌دانیم آنها را و به این سرعت مطالب غیرقابل پیش‌بینی الآن تبدیل شدند به مطالب محقق‌شده و بسیار قابل پیش‌بینی. پس ما باید هوشیاری‌مان را بیشتر کنیم.

 یکی از این مطالبی که دربارۀ آخرالزمان گفته می‌شد و ما به سختی باور می‌کردیم، تا سه سال پیش به سختی باور می‌کردیم، همین مسئله‌ای است که امروزه به صورت کرونا و بیماری فراگیر و کشتارجمعی‌ای که دارد انجام می‌دهد حالا تازه می‌گویند مقدمه‌اش است. این روایاتی که در مورد بخشی از علائم آخرالزمان هست می‌فرماید یک‌سوم مردم روی زمین باقی می‌مانند. یا یک‌سوم با جنگ از بین می‌روند، یک‌سوم با بیماری از بین می‌روند. خب ما این روایت‌ها را نمی‌خواندیم، می‌گفتیم که چه اصراری داریم حالا مردم را مضطرب کنیم به‌جای دعا برای ظهور مضطرب مرگ و میر فراگیر بشوند. و بعد می‌گفتیم که چه‌جوری می‌شود آخر یک‌سوم مردم با بیماری از بین بروند؟ در روایت دارد صبح طرف بیدار می‌شود سرِ حال است، شب از دنیا رفته. شب سرِ حال است، صبح از دنیا رفته. مثل این سکته‌هایی که بیماری کرونا نمونه‌هایش را جلوی چشم ما آورده.

 ما می‌گفتیم با این پیشرفت علم، این چه بیماری‌ای است که می‌خواهد بیاید جان این همه مردم را در جهان بگیرد؟ الآن به سهولت داریم می‌بینیم پزشکی عاجز است از جلوگیری، همۀ واکسن‌ها جنبۀ اضطراری دارند و تازه مسئولین حتی کشور خودِ ما می‌گویند ما می‌خواهیم آماده باشیم برای اوج‌گرفتن انواع و اقسام همین بیماری در آیندۀ نزدیک. روزانه در اخبار ما دارند خبر مرگ و میر اعلام می‌کنند. ما یک زمانی می‌گفتیم آخر چه‌جوری می‌شود این همه آدم درگیر یک سری بیماری‌ها بشوند و از دنیا بروند؟ الآن دیگر تبدیل شده به یک خبر عادی روزمره، روزی سه مرتبه چهار مرتبه شما آمار مرگ و میر می‌شنوید.

 یکی از علائم ظهور پس شد این مرگ و میرهای فراگیر که در روایات متعدد به زبان‌های مختلف از ائمۀ هدی(ع) به‌ویژه امام صادق(ع)، به ویژه امیرالمؤمنین علی(ع)، در کتاب‌های معتبر نقل شده. در برخی از این روایات آمده که یکی از شیعیان از امام صادق(ع) پرسید پس کی می‌ماند برای ظهور؟ امام صادق(ع) فرمودند، وقتی که امام صادق(ع) فرمودند خیلی‌ها قبل از ظهور با بیماری و جنگ از دنیا می‌روند پس کی باقی می‌ماند؟ امام صادق(ع) فرمودند که آیا شما دوست ندارید جزو آن کسانی باشید که باقی می‌مانند؟ معلوم می‌شود شیعیان می‌توانند آخرالزمان در جنگ‌ها و در بیماری‌های فراگیر خودشان را جمع کنند. بنابر این روایت.

 این هوشیاری شیعیان هست که می‌توانند خودشان را از بلاهای آخرالزمان عبور بدهند و این معنایش این است که ما باید متفاوت از دیگر کشورهای جهان عمل بکنیم هوشیارانه‌تر، عالمانه‌تر و هوشمندانه‌تر. تبعیّت‌کردن از سازمان‌های بهداشتی جهانی سمّ مهلک است برای ما البته به هزار دلیل، یکی از دلایلش ممکن است همین تحلیلی باشد که خدمت شما عرض کردم.

 سال‌هاست علامت‌هایی دارد دیده می‌شود که احساس نزدیکی ظهور دارد تقویت می‌شود. یک حرف‌هایی در روایات ذکر می‌شود، ما قدیم، واقعاً نمی‌فهمیدیم این حرف‌ها یعنی چی؟ چه‌جوری می‌خواهد اجرا بشود؟ و به این سرعت مطالب غیرقابل پیش‌بینی الآن تبدیل شدند به مطالب محقق‌شده و بسیار قابل پیش‌بینی.

نظرات

۲۸ مهر ۰۰ ، ۲۰:۴۸ طالب شجاعی

بسیار عالی

 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...