۰۰/۰۵/۳۰ چاپ ایمیل و پی دی اف

صوت | چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟

شناسنامه:

  • زمان: محرم 1400
  • مکان: هیئت هنر
  • موضوع: چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ - 10 جلسه
  • متن: اینجا

معرفی بحث:

امروزه، شیوۀ تبلیغات به عاملی مهم و تعیین‌کننده در موفقیت یک تفکر تبدیل گردیده ولی متأسفانه تبلیغات در جبهه حق دارای ضعف‌هایی است. ضعف تبلیغات در میان مؤمنین و قوی بودن دشمن در تبلیغات خود، عوامل و ریشه‌های دارد. به عنوان مثال دشمن می‌تواند از مسخره کردن در تبلیغ علیه مؤمنین بهره ببرد، یا از وعده دادن و آرزومند کردن افراد استفاده کند، ولی مؤمنین اجازه مسخره کردن هیچ‌کس را ندارند و نمی‌توانند در تبلیغات اغواگری کنند. وسوسه و ترویج هواپرستی، از دیگر ابزارهای جبهه باطل است که البته راه‌های مقابله‌ای نیز برای آن وجود دارد. از طرف دیگر علم، عقل، تجربه، زمان‌شناسی، توجه به ظرفیت مخاطبین و ....؛ ابزارهای مهمی هستند که می‌توانند به موفقیت جبهه حق در تبلیغات کمک کنند.

آشنایی با روش‌ها و ابزارهای تبلیغ در جبهه باطل و عوامل موفقیت تبلیغی در جبهه حق، ده جلسه ذیل را سامان داده است که در دهه دوم محرم 1400 و در هیئت هنر برگزار شده است.

 

جلسۀ اول | (1400.05.29): مسخره‌کردن یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین و ریشه‌های آن

مدت: 58دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(26MB) | خوب(52MB)]

  • معرفی موضوع بحث: تبلیغات و نقش آن در جامعه امروز
    • برخی از محورهای بحث
    • ضعف ما در حوزه تبلیغات، خلأیی به نفع دشمن ایجاد کرده است
    • تناسب این بحث با نیاز مردم و اهالی رسانه
  • کلامی از مقام معظم رهبری که بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی ضروری است
    • تلاش رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن و کم‌کاری تبلیغاتی مراکز داخلی
    • مخاطبین کلام رهبری چه کسانی هستند؟
    • شرایط جبهه داخلی تبلیغات و نواقص آن باید تبیین شود
    • آشنایی دیرینه مقام معظم رهبری با فضای تبلیغی
  • ارزیابی عملکرد تبلیغی دشمن با توجه به قرآن کریم
    • عملکرد تبلیغاتی شیطان در زیباتر نشان دادن دنیا
    • اگر چیزی را زیباتر از آنچه که هست ببینی، دستگاه فکری درست کار نمی‌کند
    • اگر چیزی را سخت‌تر از آنچه که هست ببینی، نمی‌توانی در موردش تصمیم درست بگیری
    • زیباتر دیدن چیزی از آنچه که هست، باعث گمراهی می‌شود
    • حیات دنیا برای کافران زینت داده شده و آنها مؤمنین را مسخره می‌کنند
  • مسخره کردن مؤمنین، یکی از شگردهای تبلیغاتی علیه مؤمنین
  • دلایل مسخره شدن مؤمنین چیست؟
    • 1-  رفتار عقلانی مؤمنین؛ هر کسی نمی‌تواند عاقبت دور را در نظر بگیرد
    • 2-  مؤمنین، ریشه‌ها و مقدمات بعید را در نظر می‌گیرند
    • 3-  مؤمن به واقعیت، علم و تجربه ملتزم است و او را مسخره می‌کنند
    • 4-   مؤمن به علاقه و عشق وافری به بشریت می‌رسد که اگر آن را ابراز کند، تمسخر می‌شود
  • اثر تمسخر بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی

جلسۀ دوم| (1400.05.30): ضعف جبهۀ حق در نشان‌دادن زشتی باطن سبک زندگی غربی

مدت: 50دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(23MB) | خوب(47MB)]

  • شیطان برای گمراه کردن انسان، غیر خدا را نزد او زیبا جلوه می‌دهد    
  • درک زیبایی طبیعی دنیا، ما را در رسیدن به خدا کمک می‌کند  
  • زیبا جلوه دادن دنیا توسط شیطان چگونه است و شیطان چه چیزی را زیبا جلوه می‌دهد؟
  • شیطان، اعمال و سبک زندگی انسان را برای او زیبا جلوه می‌دهد
  • آیاتی در مورد زیبا جلوه دادن اعمال و سبک زندگی انسان توسط شیطان
  • در مقابل جریان تبلیغی ابلیس چه باید کرد؟
    1. به کافران نشان بدهیم که زندگی شما زیبا نیست
    2. به مؤمنان نشان بدهیم که زندگی کافران زیبا نیست
  • آیا زندگی غربی‌ها واقعاً زیبا است؟
  • توجه به زشتی‌های پنهان در سبک زندگی غربی‌ها
  • وقتی کسی غرب را خوشبخت بداند و زندگی آنها نزدش زیبا باشد، خودش را زشت دیده و زیبایی‌های زندگی خودش را نخواهد دید
  • آیا می‌توان گفت سبک زندگی غیرمؤمنانه زیبا نیست؟
  • نقدهایی بر سبک زندگی غرب
  • چرا غربی‌ها در مورد ظلم حاکمانشان به مردم سوریه و .... سکوت می‌کنند؟
  • اهمیت ساختن مستندی از باطن زندگی غربی‌ها
  • اگر غرب همین الان دست از غارت کشورهای دیگر بردارد، توان رقابت با دیگران را ندارد
  • بسیاری از مذهبی‌ها درگیر فرهنگ تزیین شده غرب هستند
  • بررسی صداقت مورد ادعا در غرب؛ غرب چگونه به صداقت رسیده است؟
  • آیا کسی راضی می‌شود که ابروی خودش را به قیمت کور کردن چشم، درست کند؟
  • اگر در جامعه ای حیاء نابود شود و صداقت بوجود بیاید، چه ارزشی دارد؟
  • اگر صداقت از روی منفعت‌طلبی باشد، ارزش ندارد
  • بررسی صفت نظم در فرهنگ غرب
  • آیا آزادی روابط، به نفع مردم غرب شده است؟
  • زندگی بدون دستور خدا به ضرر انسان است
  • باید دروغ بودن زیبایی غرب را به خود غربی‌ها و مؤمنین ثابت کرد ولی ما در انجام این کار ضعیف هستیم
  • ما هنوز زیبایی مجلس امام حسین(ع) و اربعین را نشان نداده‌ایم
  • شهادت امام حسین(ع) باعث شد که ما به دشمنان ایشان علاقمند نشویم

جلسۀ سوم| (1400.05.31): وعده دادن و آرزومند کردن در روش تبلیغاتی دشمن  

مدت: 54دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(25MB) | خوب(49MB)]

  • دشمنی ابلیس با خود را باور کنیم
  • باور به دشمنی شیطان، سخت است
  • چرا در زندگی امروزی، ایمان به حضور و دشمنی شیطان، کمرنگ شده است؟
  • عدم آموزش در مورد ابلیس و عملکرد او در مدارس
  • تحلیل کلام مقام معظم رهبری در مورد تبلیغات دشمن در فضای سیاسی فعلی
    • همسویی دولت و سایر قوا با جبهه انقلاب، عامل افزایش تبلیغات سیاسی علیه نظام         
  • روش عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن و ابلیس را باید تبیین و بازگو کرد
  • الگوی ابلیس، تنها الگوی دشمنان بشریت
  • اگر با روش کار تبلیغاتی شیطان آشنا شویم، روش دشمن را هم شناخته‌ایم
  • وعده دروغین و آرزومند کردن؛ دو نوع عملیات روانی شیطان
  • نقد عملکرد مؤمنین برای وعده صادق دادن و آرزومند کردن دیگران
  • تأثیر علوم انسانی بر وعده دروغین و آرزومند کردن انسان
    • اشتباه بودن نظریه فوکویاما در مورد لیبرال‌دموکرسی
    • اصلاحات سیاسی، مقدمه رشد اقتصادی نبود    
    • تعصبی بر دانش بشری نداشته باشیم
    • در علوم انسانی هم اشتباه وجود دارد     
    • تأثیر شیطان بر کسی فریبکارانه از یک دانش دفاع می‌کند
  • روش خداوند در مورد آرزومند نکردن انسان
  • خداوند از روش‌های اغواگرانه در تبلیغات استفاده نمی‌کند
  • نمونه‌هایی از عدم استفاده خداوند از روش‌های اغواگرانه در تبلیغ
  • مثال‌هایی از آرزومند کردن مردم در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی
  • وعده دروغین به آینده‌ای عجیب و ایده‌آل در مکاتب فکری و سیاسی
    • آرزومند شدن جوانان در سازمان مجاهدین خلق
    • وعده‌ دادن رسانه‌های بیگانه و بیگانه‌پرست‌ها
  • دروغ بودن تمام وعده‌های ضد بشر مشخص شده است
  • امروز کسی تئوری‌ای برای اداره دنیا و زندگی بشر ندارد
  • آشنایی با روش تبلیغاتی متفاوت امام حسین(ع) در کربلا

جلسۀ چهارم| (1400.06.01): تفاوت شرایط تاریخی و افزایش علم، عقل و تجربه برای موفقیت تبلیغات در جبهۀ حق  

مدت: 66دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(31MB) | خوب(61MB)]

  • چرا معمولاً تبلیغات جبهه باطل قوی‌تر و مؤثرتر است؟
  • برخی از اولیاء خدا نیز در کار تبلیغ، در مقاطعی موفق نبودند
  • شرایط زمانی ما با گذشته متفاوت بوده و امروز ما باید در تبلیغ موفق باشیم
  • یکی از دلایلی که باعث موفقیت جبهه باطل و عدم موفقیت جبهه حق است
  • برخی از وعده‌های صادق الهی در قرآن کریم
  • برای تبلیغ وعده‌های الهی، باید مسیر رسیدن به آن وعده‌ها را بر اساس علم و دانش توضیح داد  
  • در گذشته نمی‌شد مسیر علمی رسیدن به وعده‌های الهی را شرح داد
  • سطح درک، فهم و عقل مردم افزایش یافته است
  • شرایط امروز، حتی از شرایط 50 سال قبل نیز برای درک و فهم دین بسیار بهتر شده است
  • دلایلی از تغییر نگاه و فهم عمومی بهتر نسبت به دین
  • امروزه علم در خدمت فهم بهتر دین قرار گرفته است
  • آشنایی با برخی از برداشت‌ها در مورد رابطه علم و دین
  • مثالی در مورد تغییر زمان
    • امروز به دلیل شکست کمونیسم، غلط بودن وعده‌هایشان مشخص شده
  • دو اتفاق خوب برای موفقیت تبلیغات در جبهه حق
    • به کمک علم می‌توان صحت وعده‌های الهی را ثابت کرد
    • بطلان وعده‌های دروغین ابلیس را به کمک علم می‌توان اثبات کرد
  • نمونه‌هایی از تجربه‌های تاریخی که به تبلیغات امروز جبهه حق کمک می‌کند
  • مبلغین جبهه حق، باید مطالعات عمیقی داشته باشند تا موفق شوند
  • در تبلیغ باید دقت کرد که در هر زمان، چه حرفی را باید گفت
  • ضعف تبلیغات جبهه حق، ریشه در کم بودن مطالعه دارد
  • وعده‌عای دین امروز قابل اثبات است
  • چرا کار تبلیغی در جبهه حق، سخت است و در جبهه باطل، آسان است؟
  • امروزه ضعیف‌تر بودن ما در تبلیغات، مورد پذیرش نیست
  • تبلیغات موفق، نیاز به مطالعه عمیق در رشته‌های تاریخ، هنر، روان‌شناسی، انسان‌شناسی و ..... دارد
  • جامعه ما، جامعه آماده‌ای برای رشد و پذیرش تبلیغات جبهه حق است
  • دشمنان چگونه علیه پیامبران تبلیغ می‌کردند؟
    • می‌گفتند افراد سطح پایین جامعه، طرفدار پیامبران هستند
    • امروزه افراد تحصیلکرده، اهل ایمان می‌شوند

جلسۀ پنجم| (1400.06.02): آشنایی با وسوسه به عنوان یکی از شیوه‌‌های تبلیغاتی دشمن و راه‌های مقابله با آن

مدت: 54دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(7MB) | متوسط(25MB) | خوب(50MB)]

  • شیوه تبلیغات ابلیس، الگوی تبلیغاتی دشمن است
  • وسوسه؛ یکی از دلایل طبیعی ضعیف‌تر بودن تبلیغات جبهه حق
    • وسوسه، عملیاتی که ابلیس مجوز آن را از خدا گرفته است
    • شیطان می‌تواند وسوسه کند ولی ما نمی‌توانیم
    • راز موفقیت شیطان در وسوسه، پنهان بودن وسوسه است
  • آیاتی در مورد اهمیت وسوسه و ضرورت پناه بردن به خدا در وسوسه
  • وسوسه، کجا و چگونه پدید می‌آید؟
    • وسوسه در جایی است که ممنوعیتی وجود دارد و در انجام آن لذتی هست
    • عقلانیت و ارزش‌های جامعه، مانع عمل به وسوسه است     
    • شرایط شکل‌گیری وسوسه در جامعه دینی
    • عملکرد جوامع غربی در مقابل وسوسه چگونه بوده است؟
    • اگر پرداختن به هوای نفس علنی باشد، نیازی به وسوسه نیست
    • در جامعه‌ای که ارزش‌ها قوی هستند، وسوسه بیشتر می‌شود
    • وسوسه چگونه تأثیر عمیق‌تری پیدا می‌کند؟  
  • چرا طرفداران حق نمی‌توانند دیگران را به خوبی‌ها وسوسه کنند؟
  •  در مقابل وسوسه ابلیس در حوزه تبلیغاتی چه باید کرد؟  
    1. انواع و مدل‌های وسوسه کردن و وسوسه شدن را شفاف توضیح دهیم

    2. قبح و زشتی وسوسه‌شدن و نقاط ضعف انسان‌ها را در این مورد توضیح دهیم(معرفی وسوسه‌شوندگان)

    3. آدم‌هایی که وسوسه نمی‌شوند را هنرمندانه معرفی کنیم

  • دوران به کارگرفتن انواع وسوسه در رسانه گذشته است
  • مثالی در مورد تربیت دانش‌آموز برای وسوسه نشدن
  • توانایی فیلم سینمایی در به تصویر کشیدن کسی که اسیر وسوسه نمی‌شود
  • دین در مورد وسوسه چه می‌کند؟
  • خداوند زمینه وسوسه را جهت امتحان انسان، ایجاد می‌کند
  • جامعه و امتحان وسوسه
  • نمونه‌هایی در مورد ابعاد اجتماعی وسوسه

جلسۀ ششم| (1400.06.03): آشنایی با ترویج هواپرستی به عنوان یکی از شیوه‌‌های تبلیغاتی دشمن و راه‌های مقابله با آن

 مدت: 64دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(8MB) | متوسط(30MB) | خوب(59MB)

 

  • استفاده از ابزار هوای نفس، یکی از دلایل مؤثر بودن تبلیغات دشمنان دین و بشریت
    • بازداری از هوای نفس، نقطه ضعف تبلیغات دین و انسانیت
    • معنای هوای نفس؛ دوست‌داشتنی‌هایی که نقد، فوری ولی سطحی و کم‌ارزش هستند
    • هوای نفس، مانع رسیدن به علایق پایدار و عمیق بوده و با آسیب‌هایی همراه است
    • تبعیت از هوای نفس، علت مخالفت با انبیاء
    • هواپرستان، جریانی مقابل خداپرستان
    • افراد سطحی، هوای نفس را بهتر می‌پذیرند
  • دستور مکرر قرآن به پیامبران؛ عدم پیروی از هوای نفس دیگران
  • برای تبلیغ پیروی از هوای نفس، آن را تئوریزه می‌کنند
  • دین در زمینه‌های مادی هم به دنبال لذت عمیق‌تر است
  • آیه ای در مورد عدم پیروی پیامبر از هوای نفس مردم
  • مخالفت با هوای نفس باعث کاهش موفقیت پیامبران در تبلیغ می‌شود
  • خدا برای موفقیت پیامبران در تبلیغ، ایمان را محبوب و زیبا قرار داده است
    • ایمان با دین متفاوت است؛ اموری مانند نماز خواندن، خمس و زکات، .... جزء دین هستند
    • ایمان، یک رابطه قلبی است که خدا قسمتی از آن را زیبا قرار داده است
    • ایمان در روایت به محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد ایشان معنی شده است
    • مخالفت با اولیاء خدا، برای ما ناپسند است
    • کدام بخش از تبلیغات دین، مؤثر است؟ 
    • تأثیر محبت امام حسین(ع) بر موفقیت تبلیغات دینی
    • محبوب بودن اولیاء خدا، هدیه ویژه الهی برای ارتباط با دین
    • اهمیت برائت نسبت به دشمنان اولیاء الهی
  • در عرصه تبلیغات برای مقابله با هواپرستی چه باید کرد؟
  1. تبلیغات در جامعه دینی باید مبتنی بر افزایش نفرت نسبت به هواپرستی باشد
    • اهمیت کار روی نظم و تقویت اراده و تربیت در سنین مدرسه
    • جایگاه ترویج مخالفت با هوای نفس در رسانه‌
    • اگر هواپرستی در جامعه مُد باشد؛ تبلیغات دینی مؤثر نخواهد بود
    • تئوریزه شدن هواپرستی در میان برخی از سیاسیون
    • هواپرستی را زشت جلوه بدهیم
    • فرهنگ غربی در کشور ما تحقیر نشده است
  2. مخالفت با هوای نفس را زیبا جلوه دهیم
    • مصادیقی از مخالفت با هوای نفس
  3. زیبایی ایمان و محبت اهل بیت(ع) را ترویج کنیم
    • اربعین، بالاترین لذت معنوی را برای جوانان دارد
    • اربعین، بیشترین تأثیر را در حرکت فرد و جامعه دارد  
    • تأثیر اربعین بر سازندگی جامعه
    • ضرورت تلاش مضاعف دولت برای تسهیل و ترویج سفر اربعین
    • اهمیت برداشتن محدودیت‌های سفر اربعین
    • باید تبیین علمی دقیقی در مورد وضعیت کرونا در عراق انجام داد
    • پیشنهادی در مورد برگزاری جشنواره‌های سالیانه از نوحه‌های محرم
    • ما هم باید برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، کاری انجام دهیم

جلسۀ هفتم| (1400.06.04): در مقابل ناشنوندگان حق، چه باید کرد؟

مدت: 65دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(8MB) | متوسط(30MB) | خوب(60MB)]

  • آشنایی با ناشنوندگان حق، به عنوان یکی از مشکلات در تبلیغ حقایق
    • ناشنوندگان حق، در قرآن معرفی شده‌اند
    • ناشنوندگان حق، عامل نشنیدن حقایق توسط دیگران هستند
    • یک استراتژی مهم در تبلیغ؛ از یک عده باید ناامید شد
    • خدا اگر خیری در ناشنوندگان حق می‌دید، کاری می‌کرد که آنها حقیقت را بشنوند
    • ویژگی دیگر ناشنوندگان حق؛ برای حرف باطل بسیار شنوا هستند و سریع آن را می‌پذیرند
    • امروزه در فضای مجازی، حرف باطل بیشتر شنیده می‌شود
    • شنیده شدن حرف باطل و شنیده نشدن سخن حق، نشانه عدم موفقیت تبلیغاتی جبهه حق نیست
    • میزان استقبال شنونده، نشانه موفقیت و عدم موفقیت تبلیغاتی نیست
    • شنیدن حرف حق در قرآن و اعراض از حرف باطل، در قرآن تحسین شده است   
    • نقش شنونده و مخاطب خوب و غیرخوب در امر تبلیغ
    • برخی علاوه بر ناشنوندبودن، دچار کج فهمی هم هستند
  • در مقابل ناشنوندگان حق، چه باید کرد؟
  1. انواع شنوندگان را باید به مردم معرفی کرد

    • تبیین دقیق طیف‌های مختلف شنوندگان، باعث می‌شود هر کسی خودش را تیپ‌شناسی کند
    • خداوند در قرآن انواع شنوندگان حرف حق و انواع شنوندگان حرف باطل را معرفی کرده است
    • برخی از بدی‌ها وقتی معرفی می‌شوند، باعث خودآکاهی و اصلاح می‌شوند
    • ضرورت معرفی ویژگی‌های کافران به دنیا
  2. در جبهۀ تبلیغاتی حق نباید معطل کسانی شد که حق را نمی‌پذیرند

    • در جامعه و در جهان، گوش شنوا بسیار زیاد است
    • پاسخ دادن به شبهات، همیشه در اولویت نیست
    • اگر همیشه به دنبال پاسخ به شبهات باشیم، همیشه موضع دفاعی خواهیم داشت
    • تبیین اسلام ناب برای مردم دنیا، خیلی مهم‌تر از پاسخ به شبهات است
    • ما کتاب اسلام‌شناسی و آشنایی با دین، کم داریم
    • باید برای ذهن‌های سالمی که از فرهنگ غرب عبور کرده‌اند، محتوای خوب داشته باشیم
    • به ناشنوندگان حرف حق، نباید اولویت داد
    • ذهن مردم، اساساً شبهه‌ناک نیست
    • نمونه‌هایی در مورد اولویت نداشتن پاسخ به شبهات

جلسۀ هشتم| (1400.06.05): عدم رعایت ظرفیت مخاطبین، یکی از دلایل ضعف تبلیغات در جبهه حق

مدت: 49دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(6MB) | متوسط(23MB) | خوب(45MB)]

  • عدم رعایت ظرفیت مخاطبین، یکی از دلایل ضعف تبلیغات در جبهه حق
    • مردم را باید به تدریج به سمت حقایق سوق داد
    • هنگام تبلیغات دینی، تفاوت میان مخاطبین را باید مدنظر داشت
    • عقل، ایمان و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است
  • نمونه‌هایی از آیات قرآن که دلالت بر تفاوت ظرفیت افراد دارند
    • هر کسی بر اساس شاکله خودش عمل می‌کند
    • دلالت آیات محکم و متشابه بر تفاوت درک و فهم افراد
    • تفاوت ظرفیت میان حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) در فهم حقیقت
    • حضرت خضر(ع) علت عدم صبر حضرت موسی(ع) را خبر نداشتن و عدم علم به موضوع می‌داند
  • روایاتی در مورد تفاوت ظرفیت انسان‌ها
    • اگر مردم اختلاف‌های بین خود را می‌دانستند؛ هیچ کسی، دیگری را سرزنش نمی‌کرد
    • پیچیدگی و دشواری جمع کردن بین عدم سرزنش فرد گناهکار و انجام تبلیغات دینی
    • تفاوت مردم در میزان بهره‌‌مندی از عقل 
  • تبلیغ در موضوع ولایت فقیه، یکی از مواردی که در آن به تفاوت ظرفیت افراد توجه نشده است
    • در تبلیغ ولایت فقیه، باید ابتدا در مورد کرامت افراد در ساختار ولایی و بعد در مورد اطاعت صحبت کرد
    • ولیّ فقیه می‌خواهد تک تک افراد جامعه در اوج بزرگواری باشند
    • ولایت، عامل صیانت از منافع است
    • اگر چه دین برنامه‌ای برای حفظ منافع است اما تلقی اشتباهی به نام حفظ ارزشها، بیشتر معروف شده است
    • برای حرف زدن با مردم، باید با آنها همراهی کرد
  • ضرورت نهضت رفع سوء تفاهم
    •  بسیاری از کسانی که با انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی مسأله دارند، متأثر از ادبیات غلط جبهه انقلاب هستند
    • کل جریان فکری اصلاح طلبی در اثر یک سوءتفاهم به وجود آمده است؛ این سوء تفاهم که عده‌ای فقط ارزشها را می‌خواهند و به منافع توجهی ندارند
    • انقلابی بودن، یعنی اصرار بر حفظ منافع ملی
    • اسلام، نرم‌افزاری است که راه حفظ منافع ملی را به ما نشان می‌دهد
    • از اسلام و انقلاب طوری دفاع شده که باعث سوء تفاهم شده است
    • برخی از حرف‌های خوب را نباید گفت و در میان حرف‌های خوبی که می‌توان گفت، باید اولویت را رعایت کرد
  • روایت‌هایی در مورد رعایت‌هایی که باید در بیان حرف درست، مدنظر داشت
    • هر کسی، تحمّل حرف حق را ندارد
    • شنیدن حرف حق توسط کسی که ظرفیتش را ندارد، باعث دشمنی او با خدا و پیغمبر(ص) می‌شود
    • حرفی را بزنید که مردم آن را می‌فهمند و می‌پذیرند
    • تحمل کسی که با اهل بیت(ع) دشمنی می‌کند، آسان‌تر از تحمل دوستی است که حرفی را که نباید، به دیگران منتقل می‌کند
    • روایتی در مورد زمان گفتن کلام
    • هنگام بیان، ظرفیت ایمانی افراد را مدنظر داشته باشید
    • روایتی در دشواری‌ها و ملاحظات تبلیغ ولایت
    • در مورد معارفی که مردم تحمل آن را ندارند، بنا بر پنهان کردن است
  • چه دلایلی باعث می‌شود مردم تحمل برخی از معارف را نداشته باشند
    1. نداشتن ظرفیت ایمانی

    2. دشمنی و سوء استفاده

    3. عدم ظرفیت عقلی بالا

    4. عدم ظرفیت معرفتی بالا

    5. خبرنداشتن و عدم آگاهی  

    •  نمونه‌ای از خبر نداشتن و عدم اطلاع از تاریخ اسلام
  • به حرف‌های خوب و مثبتی که ظرفیت آن وجود دارد، پرداخته نشده است
    • این حرف‌های خوب برای غیر مسلمانان هم پذیرفتنی است
    • لزوم تشکیل یک مرکز فرماندهی برای مدیریت تبلیغات جبهه حق

جلسۀ نهم| (1400.06.06): اهمیت زمان‌شناسی و تشخیص اولویت‌ها در تبلیغات جبهه حق

مدت: 68دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(31MB) | خوب(55MB)]

  • اکتفاء نکردن به آگاهی، یکی از راه‌های برطرف کردن ضعف تبلیغاتی جبهه حق
  • زمان‌شناس بودن، ملاحظه‌ای بسیار مهم برای موفقیت در تبلیغات
    • هر زمان، زمان چه حرفی است؟
    • اولویت‌ها، تفاوت‌های زمانی را نشان می‌دهند
    • زمان، بر برخی از احکام دین هم تأثیرگذار است
  • در تبلیغات باید اولویت‌بندی کرد و راهبردها را تشخیص داد
    • فعالیت اقتصادی مؤمنانه جمعی، یکی از اولویت‌های امروز
    • قدرت تشخیص راهبرد، نام‌هایی مانند بصیرت، فرقان و حکمت می‌تواند داشته باشد
    • قدرت تشخیص راهبرد را می‌توان عقل هم دانست
    • گاهی تخصص در یک رشته خاص، مانع درک اولویت می شود
    • تأثیر رهایی و آزاد بودن بر تشخیص اولویت
    • تأثیر هدایت الهی بر تشخیص اولویت
    • نمونه‌های تاریخی در مورد تغییر زمان و تغییر اولویت‌ها
  • لزوم تشخیص زمان، در عمل کردن به روایات
    • در این زمان به چه روایاتی باید توجه کرد؟
  • آشنایی با آیه‌ای در مورد زمان‌شناسی
    • اولویت‌ها را ولیّ جامعه تعیین می‌کند
    • پرداختن به اولویت‌هایی که توسط ولیّ جامعه تعیین شده، وظیفه است
    • یک یار خوب باید قدرت تشخیص اولویت‌ها را داشته باشد
  • اولویت مشارکت مردم در مدیریت امور
    • اکثر افراد مذهبی، اهل زندگی تشکیلاتی و مؤمنانه با هم نیستند
    • مردم‌سالاری دینی چگونه محقق می‌شود؟
    • تأثیر مشارکت مردمی بر اقتصاد مقاومتی
    • اولویت زندگی جمعی درست و آموزش آن
    • آیا در شرایط امروز، مطالبه‌گری اولویت دارد؟
  • روایاتی در مورد تغییر زمان و شرایط
    • علت تفاوت نوع معجزه‌ها در زمان هر پیامبر
    • در زمان حاضر، حجت ما عقل است
    • لزوم عقلانیت در تشخیص اولویت
    • جایگاه عقل تجربی در مسایل امروز جامعه
    • آگاه‌ترین مردم از حوادث زمانه، تعجب نمی‌کند
  • برخی از اولویت‌های زمان حاضر
    • پرهیز از افزایش سوء تفاهم‌
    • پرداختن بیشتر به امام حسین(ع)
    • تلاش برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردم جهان غرب
    • توجه به علوم تجربی به عنوان زبانی مشترک با دنیا
    • ضرورت اهتمام به تجربه در مورد طب ایرانی

جلسۀ دهم| (1400.06.07): کلان‌نگری، راهبردی مهم در تبلیغات جبهه حق

مدت: 72دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(9MB) | متوسط(33MB) | خوب(58MB)]

  • کلامی از حضرت امام(ره) در مورد اهمیت تبلیغات
  • نداشتن نگاه کلان، یکی از نقاط ضعف ما در عرصه تبلیغات
  • رویکرد تبلیغی جبهه حق باید اولویت را به کلی‌نگری بدهد
    • جزئی‌‌نگری آسیب بسیاری بر فعالیت تبلیغاتی جبهۀ حق دارد ولی اصرار جبهه باطل بر جزئی‌نگری است
    • جزئی‌نگری، بستر موفقیت جبهه باطل است
  • اهمیت کلان‌نگری و برخی از مصادیق آن در دین
    • برای اصلاح جامعه باید به دنبال جریان‌های فساد و فساد سازمان‌یافته باشیم
    • از خطای جزئی و فردی می‌توان چشم‌پوشی کرد
    • ثواب‌های کلان، مهم‌تر از ثواب‌های فردی و جزئی‌اند
    • اربعین، یکی از ثواب‌های کلان و مؤثر در جامعه اسلامی
    • نباید جریان دینی عمیق در جامعه را مخدوش کرد
    • تفاوت جرائم جزیی و جرایم سازمان در دین
    • مثال‌هایی در مورد برخی از جرایم سازمان‌یافته
    • عدالت‌خواهی باید به دنبال ریشه‌کن کردن جرایم سازمان‌یافته باشد
    • قانون اشتباه می‌تواند عامل ظلم بسیار زیادی باشد
    • ملاحظاتی در موضوع بیماری کرونا
    • تأثیر حجاب بر مسیر حرکت جامعه
    • حجاب، یک مسأله فردی نیست
    • نمونه‌ای از کلان‌نگری در قرآن
  • دشمن برای زمین‌گیر کردن نظام، به تبلیغ مشکلات جزئی پرداخته و آن را بزرگ‌نمایی می‌کند
    • دشمن هیج وقت نتوانسته نظام را در سطح کلان نقد نماید
    •  مردم خبرهای جزئی را بیشتر پخش می کنند
    • غرب برای تبلیغ خود، موفقیت‌های جزئی‌ خود را بیشتر جلوه می‌دهد  
    • در تبلیغات باید اهمیت بیشتر را به مسایل کلان داد
    • در نقد جبهه باطل، مسایل کلان، مشکلات و شکست‌های آنها مدنظر قرار دهیم
    • در دفاع از جبهه حق باید موفقیت‌های کلان آن را در نظر داشت
    • بی‌توجهی به قوانین موجود در مورد طب ایرانی می‌تواند یکی از مصادیق ظلم‌های کلان باشد
    • تناسب طب جدید با طب ایرانی و با مذهب
    • برای اصلاح شرایط، باید سراغ جرایم سازمان یافته رفت
    • ما باهم هماهنگ نیستیم ولی در جبهه باطل، نیروهای تبلیغاتی با یکدیگر هماهنگ هستند
    • جملاتی از حضرت امام(ره) در مورد هماهنگی در عرصه تبلیغات
    • نگاه اسلام به نحوه اداره افکار عمومی
    • اهمیت دفاع علمی از اربعین

 

نظرات

آقاااا. مخاطبین شما هر دفعه باید سر آپلود نکردن فیلم‌ها باهاتون بحث کنند. ای بابا

۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۴:۴۶ یه ناشناس: براش دعا کنید

سلام استاد عزیزم خیلی ممنونم از اینکه بهمون مطالب مهمی رو یاد،میدنی و بصیرت مارو زیاد میکنید لطفا برای من هم دعا کنیط استاد عزیزم هرچقد شما را موردهجمه و انتقاد قرار بدهند من بیشتر به شما اطمینان دارم ممنونم ازتون خداحفظتون کنه آدمی مثل شما عالم و با ولایت و عارف 

برای بنده هم دعا کنید آدم بشم

سلام و خسته نباشید به استاد گرامی

من تقریبا ۵ سال هست که سخنرانی های شما را گوش می دهم از خیلی جهات مفید هستند البته بعد از مدتی تقریبا تمام صحبت ها و روایات را تکراری هستند با موضوع های متفاوت البته برای من که بسیار مفید هست حقیقتا حق با شما هست جبهه حق در تبلیغات بسیار ضعیف هستند سکوت و بی تفاوتی و نداشتن علم کافی برای بحث شاید مشکل باشه البته به قول شما غرور دفاع از حق هم روی همه این مشکلات...ولی چطور الان میشه از اربعین دفاع کرد چطور با بحث علمی میشه راه اربعین را باز کرد؟ 

۱۳ شهریور ۰۰ ، ۱۸:۴۸ همایون سلحشور فرد

راز کم بودن کرونا در عراقی
پاسخی به اظهارات استاد پناهیان

http://salamat82.parsiblog.com/Posts/160/

اگر لینک بالا کار نکرد، به لینک پشتیبان ذیل مراجعه کنید:

https://salahshoorfard.blog.ir/post/191

سلام

تشکر میکنم از زحمات شما

خدا یار و یاورتان

۰۸ شهریور ۰۰ ، ۱۹:۱۶ سعید سلطانی
با سلام و خسته نباشید به استاد گرانقدر پیشنهادی داشتم اگه ایشان قبول کند سپاس گذارم میشه جلسات هفتگی بگذار کنید که از سخنان استاد بهره مند شویم ممنون اطلاع رسانی کنید در صورت قبول کردن ایشان

استاد پناهیان مطالبشون رو مبهم میگن تا مخاطب مستقل بار بیاد و خودشم فکر کنه همه ی مطلب رو هیچ وقت نمیگن. من خودم تو هر مسئله ای که بیان میکنن چندین سوال برام پیش میاد و اگه روشون وقت نذارم و فکر نکنم مطالب حل نمیشه برام. 

ای کاش مردم ایشون رو مستقیم از خودشون بشناسن نه به واسطه رسانه های دروغگو 

سلام

فیلم این سلسله جلسات (در واقع فیلم کامل جلسه دوم) رو می‌خواستم

از کجا می‌تونم دریافتش کنم؟

پاسخ:
سلام و احترام
در یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

سلام  خسته نباشید

استاد درجلسه اول جملات حضرت آقارو خوندند وتقریبا نصف جلسه رو روی همون جملات گذاشتند و تاکید کردند که همه سعی کنند این جملات رو نشر بدهند ولی خود شما هیچ کاری برای نشر اون جملات نکردید عجیبه!

حداقل یه کلیپ درست کنید!

بنده احساس میکنم این ضعف تبلیغاتی با بحث معضل کرونا و طب سنتی که استاد مطرح کردند هم ارتباط داره  زیرا مشکل مردم ما اینه که تحت تاثیر تبلیغات هستند و از کرونا خیلی میترسند و تبلیغات ضد طب سنتی هم زیاده!

لطفا شما هم به توصیه استاد درجلسه اول عمل کنید! ممنون

سلام علیکم، عرض ادب واحترام خدمت استاد ومجموعه تیم همراه ایشون، خداقوت، ان شاءالله در اولین فرصت متن این موضوع رو چرا در تبلیغات ما ضعیف هستیم و تمامی سخنرانی های گذشته ایشون اگه بصورت PDFتهیه بشه ودر اختیار ما بگذارید متشکرم میشم، اجرکم عند الله 

سلام 

حاجاقا پناهیان چرا واضح صحبت نمیکنین در مورد تمدن غرب 

ما که دهه هشتادی هستیم کلی برامون از غرب و تمدن غرب تو فکرمون کردن لطفا اشکالات و غلط بودن فرهنگشون رو واضح بگین واقعا ما نمیدونیم اشکال های کاراشون کجاست 

یه عده از شیخ ها هم هستن فقط میگن غرب بده غرب غلط هست هیچکس نمی گه چرا غلطه 

به فکر ما دهه هشتادی هم باشین از مسخره کنندگان نترسین که البته میدونم شما نمی ترسی 

لطفا بگین از کسی نترسین ما اینارو نمیدونیم

مسلما راجع به ماجراها و مصیبت های بعد از عاشورا هم مثل ماجرای شهدای کربلا با افتخار صحبت میشه و روضه خوانی میشه.. اگر بدونیم که بچه های امام حسین علیه السلام واقعا به لحاظ عقلی و فهم و درک و حالات ایمانی و.. بچه نبودند (هر چند در شرایط بچگانه و با روحیات خاص خود بودند) و با بچه های جامعه خودمون مقایسه نکنیم، متوجه میشیم که هیچ فرقی به لحاظ افتخارات نداره با روضه شهدای کربلا..

بحث بسیاره، به همین حد بسنده میکنیم.. 

خداییش خیلی زحمت میکشید ولی بی نظمید 

مثلا کانال تلگرام چ کاربردی داره 

یبار اینجا میزارید یبار اونجا 

منتظر جلساتم میبینم تو سایت زدید ولی تو کانال فقط ی جلسه هست

 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...