۹۷/۰۲/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | پرسش صادق زیباکلام در مورد اربعین و پاسخ شنیدنی امام خمینی(ره)

 

متن:

دانشجو: من یک سؤال دارم می‌توانم بپرسم؟ راهپیمایی اربعین را سوای مسائل تاریخی‌اش را ما نمی‌توانیم به عنوان یک نفوذ سیاسی بفهمیم‌اش؟ به عنوان یک حرکتی که ما قرابت فرهنگی داریم با عراق؟

 

صادق زیباکلام: من اهلیّت من شایستگی ندارم، من تخصّص ندارم که بگویم چرا باید راهپیمایی اربعین بشود چرا نشود. ولی من برایم سؤال است که چرا تا چهار سال پیش راهپیمایی اربعین نبود؟ این داستانی که راه افتاده در بیست و چهار ساعت که شبکۀ خبر دو هزار بار می‌گوید راهپیمایی اربعین به دلایل مختلف، باید ویزا بگیرید نباید ویزا بگیرید، آنهایی که مال قم هستند باید از مرز مهران بروند، آنهایی که مال زنجان هستند باید از مرز شلمچه بروند آنهایی که مال، به بهانه‌های مختلف این مسئله را مطرح کردند برای من علامت سؤال است چرا چند سال است اینقدر راهپیمایی اربعین مهم شده؟ همین. شما جوابش را می‌دانی خوش به حالش.

 

امام خمینی(ره): مگر با تبلیغات می‌شود این کار را کرد؟ انسان بیست سال تبلیغ می‌کند یک بازار تهران را نمی‌تواند قبضه کند. در چند وقت، چند وقت کم تقریباً یک دفعه ما دیدیم که سرتاسر ایران حرف‌هایشان یک چیز است. این نمی‌شود که با تبلیغ و با صحبت و با منبر و با چیز دیگر نمی‌شود. این اجتماع در یک مطلب است، سی و چند میلیون جمعیت همه یک راه بروند. مگر این می‌شود کسی بتواند یک همچین کاری بکند؟

 

زائرین اربعین:

  1. این اجتماع بزرگ را که آدم می‌بیند، این مردم که دارند می‌آیند انگار مثلاً یک مغناطیسی است که دارد همه‌ را می‌کشد سمت خودش.
  2. خیلی جالب خیلی عجیب، معجزه است.
  3. نمی‌توانم توصیف کنم خیلی مشکل است. آدم یاد محشر می‌افتد.

امام خمینی(ره): شعاع افعال انسان، هر انسانی باشد، یک حدودی دارد. یک نفر ممکن است یک خانه را بتواند متبدّل کند به یک وضعی، یک محلّه را، یک شهر را؛ امّا انسان نمی‌تواند تمام سی و چند میلیون جمعیت با افکار مختلفه و شغل‌های مختلفه‌ای که دارند و امکنه‌ای مختلفه و از هم دور، همه یک شعار بدهند. از بچۀ دبستانی تا بیمارستان و پیرمردهای بیمارستانی همه دنبال یک مطلب باشند. این نمی‌شود الّا اینکه یک عنایت غیبی در کار باشد.

همۀ این کارها با دست غیبی واقع شد. این غیر از یک دست غیبی چیز دیگری نبود. همین روح متحوّل انقلابی است که شما را با بودن همۀ وسائل پیاده راه می‌اندازد. این خداست که شما را پیاده راه انداخته است. یک روحی خدا به آدم می‌دهد که یک‌وقت یک همچو کارهای انجام بدهد. خب این یک مسئله‌ای است که سابقاً مطرح نبود این مسائل، این مسائل نبود اصلش، شما پاشید پیاده راه بیفتید. این یک مطلبی است که خدا درست کرده است و چیزی که به دست خدا واقع بشود شکست ندارد.

 

مقام معظم رهبری: شما ببینید برای اینکه ده هزار نفر، پنجاه هزار نفر را یک‌جا جمع کنند چقدر تلاش تبلیغاتی در دنیا انجام می‌گیرد آخرش هم نمی‌شود. اینجا با وجود موانع فراوان از ایران فقط دو میلیون نفر برای پیاده‌روی هشتاد کیلومتری نه برای لذّت بردن در هتل لمیدن، برای پیاده‌روی بلند می‌شوند می‌روند کربلا چند برابر آن از خود عراق و از مناطق دیگر. این یک حادثۀ الهی است، این یک پدیدۀ الهی است.

 

امام خمینی(ره): اگر شما گمان می‌کنید که تمام بشر و تمام قوای انسانی جمع بشوند و بتوانند یک قلب را تحویل و تحوّل بدهند، هرگز نخواهد شد. این دست غیب است که این تحوّلات را در کشور ما ایجاد کرده است.

 

نظرات

مگر اما خمینی نگفته است: راه قدس از کربلا میگذرد
پزشکای ما (محل کارم) هنوز که هنوزه ، ظهور حضرت حجت را به سخره میگیرن و میگوین که شیعه 1400 سال منتظره..........
من به شدت محزون می شوم از اینکه انسان در این عصر ارتباطات و آگهی اینگونه مستضعف فکری باشد.
و گاهی از خودم متنفر می شوم که در یک همچین جایی کار میکنم و روز عزیزم را شب می کنم .
خدایا مرا ببخش
این عرش پیمایی عظیم مقدمه ظهور میباشد
کور بشه چشم کسانی که نمیتونن این حرکت الهی رو ببینن
به امید نابودی اسرائیل خبیث باظهور حضرت حجت
.
.
.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...