۹۷/۰۲/۰۳ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | اولین کسی که انحراف احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرد!

 

متن:

  اگر خدای نکرده جوری بشود که نتوانیم ما آنچه را که مردم دربارۀ مجموعۀ ما تصوّر می‌کنند آن را تحقق ببخشیم، خسارت بزرگ خواهد بود. به این جریان، به این جهت‌گیری حتماً ضربه وارد خواهد آمد، آن‌وقت امیرالمؤمنین فرمود: «و لَقَلَّ ما شَی‌ءٌ أدبَرَ ثُمَّ أقبَل»؛ موجی که برگشت و رفت خیلی آسان دیگر نمی‌آید این‌طرف، بر نمی‌گردد. خون دلها باید خورد زحمت‌ها باید کشید تا اینکه باز زمینه فراهم بشود برای اقبال و توجهی که امروز وجود دارد. این را از دست نباید داد.

  خیلی از ماها نیت‌هایمان خوب است، با نیت خوب وارد می‌شویم؛ اما نمی‌توانیم این نیت را نگه داریم. این نیت در اثنای راه به موانعی برخورد می‌کند، سایش پیدا می‌کند، کمرنگ می‌شود، ضعیف می‌شود. احیاناً یک جاذبۀ قویّ معارضی دل را که نیت جایگاهش دل است به سوی خودش جذب می‌کند، یک‌وقت نگاه می‌کنید می‌بینید اصلاً نیت رفت، یک چیز دیگری شده نیت. آن‌وقت انسان راهش عوض می‌شود.

  اگر می‌بینید بعضی‌ها ربُّناالله را گفتند اما امروز رو به بت‌کده دارند به جای کعبه، شعار خوب را دادند اما امروز صد و هشتاد درجه در جهت عکس آن شعار حرکت می‌کنند عاملش این است. گمان مصونیت از انحراف را ما در خودمان مطلقاً نباید بدهیم. یعنی هیچ‌کس نباید بگوید ما که حالا دیگر وضعمان روشن است و مثلاً در خط صحیح داریم حرکت می‌کنیم و در خط دین و خدا و ما که منحرف نمی‌شویم. نه نخیر، همچین چیزی نیست.

  می‌فرماید که «إِیَّاکَ وَ اَلْإِعْجَابَ بِنَفْسِکَ وَ اَلثِّقَةَ بِمَا یُعْجِبُکَ مِنْهَا»؛ بر حذر باش از اینکه خودشگفتی به سراغ تو بیاید. اعجاب به نفس یعنی خودشگفتی. یعنی که انسان به خودش شیفتۀ خودش بشود، خودشیفتگی. از خودش خوشش بیاید. بگویند مواظب باش توی این دام نیفتی. انسان امتیازاتی در خودش گاهی مشاهده می‌کند، فهم خوبی دارد، نمی‌دانم قدرت بدنی خوبی دارد، قدرت ذهنی خوبی دارد، اطلاعات وسیعی دارد، بیان چنینی دارد، صدای خوشی دارد، جمالی دارد، چه چه چه. از این چیزها آدم خوشش می‌آید امتیازاتی در خودش انسان مشاهده می‌کند. به مجردی اینکه دیدید نسبت به خودتان حالت خودشیفتگی هست که معنایش این است که این امتیازی را که می‌بینید عیوب را در کنارش نمی‌بینید. اگر این شد بدانید که این خطر است. این همانی است که می‌فرمایند بر حذر باش.

  خب حالا شما ممکن است بگویید که من خب این امتیاز را در خودم می‌بینم، خب چه‌کار کنم؟ بالاخره من توی مثلاً فرض کنید که این همه جمعیت شدم شاگرد اول فلان دورۀ تحصیلی یا در فلان کار اساسی شدم مثلاً برجستۀ فلان، چه‌کار کنم؟ این امتیاز را نبینم؟ نه، این امتیاز را ببینید، اما آن نقص‌ها و عیب‌ها و کمبودها و نقاط بسیار منفی‌ای که در خودتان هست آنها هم در کنارش ببینید. آنی که انسان را شیفتۀ خودش می‌کند آن جمع‌بندی انسان است. ما آن نقاط خوب خودمان را می‌بینیم، آن نقاط نفرت‌انگیز و بد و زشت را مشاهده نمی‌کنیم لذا جمع‌بندی‌مان می‌شود جمع‌بندی انسانی که شیفتۀ خودش هست. این اشکال دارد.

  ما خودمان باید مواظب باشیم که حرف‌هایی که در تمجید و ستایش ما می‌زنند اینها را ما باور نکنیم، ما نگاه کنیم خودمان «الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ»؛ نگاه می‌کنیم به درون خودمان، نگاه می‌کنیم می‌بینیم خب نقص‌های ما مشکلات ما کمبودهای ما، فریب نخوریم. این فریب خوردن انسان را در دام، دام غرور و گرداب غرور می‌اندازد، آن‌وقت دیگر انسان نجات پیدا نمی‌کند اگر خودش را بد برآورد کرد.

  برادران و خواهران عزیز، مواظب خودتان باشید. آدم‌های فاسدی که اسم‌هایشان را شنیدید یا توصیف‌شان را می‌شنوید اینها از اول که فاسد نبودند. یک‌وقت یک لقمۀ چرب و نرمی، دهان‌شیرین‌کنی دانسته یا ندانسته کسی توی دهان اینها گذاشته، به کام‌شان شیرین آمده، بعد لقمۀ بعدی و لقمۀ بعدی را خودشان برداشتند؛ شدند فاسد. خیلی مراقب باشید.

  مبادا غرور ما را بگیرد! که یکی از بزرگترین لغزشگاه‌ها غرور است. یعنی انسان بگوید من هستم که این کارها را کردم و من هستم که این چیزها به ذهنم رسید و انسان وقتی نگاه می‌کند به عملکردهای خودش، لغزش‌های خودش را، اشتباهات خودش را، ساده‌نگری‌های خودش را به تجربه در طول زمان در می‌یابد آن‌وقت می‌فهمد که آنجایی که موفقیتی به دست آمد کار کی بود آن موفقیت‌. و الّا اگر بنا بود ما خودمان باشیم همه‌اش همین لغزش‌ها و بی‌توفیقی‌ها و اینها بود. البته انسان لغزش‌های خودش را اشتباهات خودش را خیلی زود نمی‌فهمد. به مرور انسان اشتباهات خودش را درک می‌کند، انسان زود درک نمی‌کند. آن اشتباهات به ما درس می‌دهد که اگر یک جایی موفقیتی هم از ما دیده شد و کار خوب و درستی هم اگر از ما سر زد این جز به توفیق الهی و به کمک الهی نمانده. بنابراین در چالۀ غرور نیفتید که بیرون آمدن از این چاله خیلی دشوار است، خیلی کمک الهی را لازم دارد.

  مفتخر باشید به رأی مردم، مستظهر باشید به رأی مردم، اما مغرور نشوید. که اگر خدای نکرده ماها غرور به سراغ‌مان آمد آن‌وقت انحراف‌ها و انحطاط‌های گوناگونی را در پیش پای خودمان خواهیم دید. مراقب باشید، این از آن دام‌های بزرگ شیطان است. معمولاً بعد از پیروزی‌های بزرگ خطرهای بزرگ وجود دارد.

  آدم‌های فاسدی که اسم‌هایشان را شنیدید یا توصیف‌شان را می‌شنوید اینها از اول که فاسد نبودند. بر حذر باش از اینکه خودشگفتی به سراغ تو بیاید. اعجاب به نفس یعنی خودشگفتی. اینکه انسان از خودش خوشش بیاید. مواظب باش توی این دام نیفتید. در چالۀ غرور نیفتید که بیرون آمدن از این چاله خیلی دشوار است. آن‌وقت دیگر انسان نجات پیدا نمی‌کند اگر خودش را بد برآورد کرد. شعار خوب را دادند، اما امروز صد و هشتاد درجه در جهت عکس آن شعار حرکت می‌کنند عاملش این است.

  اگر خدای نکرده جوری بود که نتوانیم ما آنچه که مردم دربارۀ مجموعۀ ما تصور می‌کنند آن را تحقق ببخشیم، خسارت بزرگ خواهد بود؛ به این جریان، به این جهت‌گیری حتماً ضربه وارد خواهد آمد، خون دلها باید خورد زحمت‌ها باید کشید تا اینکه باز زمینه فراهم بشود برای اقبال و توجهی که امروز وجود دارد.

 

نظرات

دوستان برای اینکه به صورت مستند با افکار و عملکرد نادرست اقای احمدی نژاد و مشایی آشنا شوید پیشنهاد می کنم این نام را جستجو کنید: پوستین وارونه، قسمت دوم، احمدی نژاد در مقابل احمدی نژاد

دوستان و عزیزانی که فکر می کنن انحراف احمدی نژاد ساخته ذهن یک عده ای هست، لطفا پاسخ این سوال رو بدن:

کاری به عملکردش ندارم..و حتی قهری که با رهبری کرد و اتفاقاتی که مخصوصا آخرای ریاست جمهوریش افتاد هم به کنار...

چرا الان آقای احمدی نژاد میگن که درصورت رد صلاحیت رای نمیدن و انتخابات رو تحریم میکنند؟؟؟؟

رد صلاحیت ها، شورای نگهبان، نظارت استصوابی چیز جدیدیه؟؟ یا همه با ایشون دشمنن و ایشون از طاق آسمون افتاده؟! و به همین دلیل باید صلاحیتش احراز بشه و بیاد ملتو نجات بده؟!!! وگرنه قانون اشتباهه، شورای نگهبان مغرضه و نظارت استصوابی یک چیز چرتیه؟!؟!

این طرز حرف زدن نشون دهنده چی هست؟!

شما همین سوالو جواب بدین، دیگه ما با دفاعی که از مشایی و بقایی میکنن کاری نداریم...دیگه با بهاریسم ایشون کاری نداریم!

 

شما فکر میکنین ما دوست داشتیم ایشون خراب بشه؟؟ ما کم از ایشون دفاع کردیم؟؟ کم فحش خوردیم بخاطر ایشون؟؟ و هنوز هم کم فحش میخوریم بخاطر ایشون؟؟ ما۸سال دولتی رو تحمل کردیم که صرفا بخاطر اشتباهات ایشون روی کار اومد...

ایشون خودشو حامی تمام آرمانهای انقلاب معرفی کرد ولی به اصلی ترین آرمان انقلاب که ولایت فقیه هست پشت کرد...حالا هی بگه من نوکر ملتم..خدمتگذار ملتم..هیچ فایده ای نداره و اصلا دروغ محضه!

حالا شما دست بردارین از این فرد..و با طناب پوسیده اش تو چاه نرین...ما هم از تغییر رویه ایشون واقعا ناراحتیم و مطمئنا دفاع یه عده از این آقا باعث میشه ایشون با مخ بخوره زمین! به خودتون و به ما رحم نمیکنین به آقای احمدی نژاد رحم کنید!

یعنی چی واقعا. من احمدی نژاد رو قبول ندارم ولی با اینکارتون مخالفم. بیشتر از احمدی نژاد دارین رهبر رو خراب میکنین. هیچ وقت رهبر نمیاد اشاره کنه  فلان آدم بعدا خراب خواهد شد. احمدی نژاد خراب نشد بلکه از اول همین بود. فقط موقعیت و شرایط جوری نبود که اصل خودشو نشون بده.

۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۴۵ علیرضا رستمی

سلام ببخشیدا ولی این سخنان رهبر هیچ ربطی به دکتر احمدی نژاد نداره رهبر فقط گفت صلاح نمیدونه که دکتر بره انتخابات ریاست جمهوری برای اینکه دو قطبی توی کشور پدید میاد فقط همین نه اینکه منحرفه واقعا زشته که اینارو گذاشتید علیه احمدی نژاد 

اگر از احمدی نژاد یک کلیپ آوردین که در این ۸ سال یک‌بار گفته باشه ولایت فقیه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است ، اگر گفته باشه به عنوان یک فرد انقلابی گوش به فرمان رهبری هستم همه ی حرفهای دوستان درست است . ولیکن این گونه نیست چون جناب دکتر خودشون را بالاتر از جریان انقلاب میدانن ، و همه را دچار فساد و رانت میدانند ‌‌‌ ، ایشون هر کجا میرسند میگویند اصل مردم هستند و همه ی مسولین  خدمتگذار مردم هستن ، هر چه مردم بگویند همان باید بشود و .... یادمان هست در دور دوم ریاست جمهوریشان هیچ ارزشی نه به رای مردم گذاشت نه کاری برای مردم کرد ، کار به جایی رسید که مردم از ضدیت با جریان انقلابی به سمت هاشمی و اصلاحات حرکت کردند. این حضور ایشان در این زمان با این خط و نشانهایی که برای انتخابات میکشند چیزی به غیر از همراهی با فتنه نیست ، فتنه ایی که یک سرش در اختیار جریان بهار است و دیگری در اختیار تاجزادها و اصلاح طلبان است . تاریخ گواه خواهد بود ..

چقدرزیبا می فهمن وتذکر میدن وچقدر ودلسوزانه وپدرانه نصیحت می کنن،خدایاشکرت بخاطر وجودچنین رهبر بصیر و شکرت بخاطر اینکه خیلی هارو به  شناسوندی،امروز که نزدیک انتخابات ۱۴۰۰هست ورئیس جمهورسابق درحال فعالیت هستند بیشر از قبل متوجه غرور وخودشیفتگی این آقا میشم،به اسم مردم داره قانون رو دور میزنه به این میگن دیکتاتوری مدرن(به نام مردم به برای قانون گریزی واسبداد)

۲۳ بهمن ۹۹ ، ۰۳:۴۰ متولد دهه ی نیم سوخته ی هفتاد

همه ی تئوری های خیال انگیز بیان معنوی ، درست...

هر چی به ما دانشجوهای منتقد گفتن ،

از ضدانقلاب و منحرف و بی بصیرت ، قطعی و درست...

ولی استاد خوبم ، ما رو فروختین به افراطی ها و عوام دور و برتون ؟

" بر حذر باشید از این که خود شگفتی به سراغتون بیاد " استاد نازنینم...

استاد این کلیپو خودتون می بینید گاه به گاهی ؟ 

صدای ما میرسه به شما استاد ؟

ما بچه دبستانیایی ایم که پای حرفهای شما خودمونو تو کهکشان می دیدیم. 

بدون این که از اول اسمتونو بدونیم. 

یادتونه گوشیا دکمه ای بود و میگفتین " ببین خدا داره بهت اس ام اس میده " و ما می خندیدیم و ذوق می کردیم که چقدر به روزید و به فکرمونین ؟ 

ما دانشجو شدیم و نگرانتونیم. 

ما شاگردهای یه بار مصرف بودیم استاد ؟ 

دلمون تنگ شده برای حرفای ساده ترتون.

برای وقتی اسمتونو می شنیدیم ذهنمون میرفت سمت مفهوم پناه. 

استاد چند ماهه طرفداراتون ما رو جدا کردن از خودشون. 

ما شدیم شعب ابیطالب دانشجوهای بی بصیرت :) 

کی برمیگردین به جمع ساده ی دهه هشتاد استاد دلسوز ما ؟ 

کی دیگه به ماها نمیگین ضدانقلاب ؟ 

 

 

دعای بی بصیرتا اگه قبوله ، این حرفا هم دعاست برای شما. 

خواهی بیا ببخشا ، خواهی برو جفا کن :) 

یاعلی. 

۲۶ آبان ۹۹ ، ۰۷:۰۸ مجتبی اکبری

فقط متاسفم که مدعی دین و تقوایید 

حق الناس به این روشنی تضییع می کنید....کجا آقا مستقیم نظرشون دکتر بوده.....چرا القا می کنی چیزی که در ذهن پوسیده خودتونه 

واقعا چیزی که از دست رفت چقدر دیر برمیگرده

خیلی مسخره و ترسو هستید که نوشتید قسمت اول ولی پس از این همه وقت خبری از قسمت های بعدی نشد!

بیشتر از یک سال پیش قسمت اول رو منتشر کردید! بقیه اش چی شد؟ چرا احمدی نژاد رو رسوا نمی کنید؟!
احمدی نژاد منحرف است--- منحرف ار چپ و راست و ما خیلی خوشحالیم که ایشون منحرف هستن

دکتر احمدی نژاد امید مستضعفان و پا پرهنه ها است
برادر امید، اینا دیگه پیش بینی نیست... این بابا بنا بود سرباز ولایت باشه، ولی حالا به معنای جامع کلمه سرباره ولایت شده ...
این حرفا به مفهوم انحراف نیست. پیش بینی هم نیست بلکه توصیه از سر محبت و دلسوزیه. اگه غیر از این باشه پس باید امام حسن هم خدای ناکرده منحرف باشه. چون حضرت علی به ایشون درباره دنیا واینده هشدار و خبر میده.... 
شما از رهبری تک تک پرسیدید که اینجا و اینجا و... که این حرفو زدید منظورتون به آقای احمدی نژاد بوده؟ یا خودشون تک تک گفتن که من اینجا ها منظورم ایشون بوده؟ این که گفتید منبع اش سایت نشر آثارشونه میشه دقیقا بگین کجای سایت میشه پیدا کرد این کلیپو؟  میشه لطفا پاسخ بدید ممنونم

سلام اقا سلمان چیزی که گفته شده تفسیری تو فیلم از کسی نیست .. فقط سخنرانی های رهبری در مقاطع مختلف تاریخ بعد از انتخاب ایشون انتخاب شد .. فقط میتونه بحث سر این بوده که ایا این یه پیش بینی میتونسته باشه یا واقعا رهبر منظوری نداشته از این حرفها .. مهم اینه که چیزی که الان از احمدی نژاد خودشیفتگی و خودمحوری و اینکه خودش رو محور عدالت اصلاح جامعه میدونه با این صحبت بهای تقطیع شده کاملا جور درمیاد ... 
واقعا متاسفم برای سایت بیان معنوی که چطور صحبت های مقام معظم رهبری رو در مورد جریان آقای احمدی نژاد تفسیر به رای و تحریف میکنند 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...