۹۶/۰۲/۱۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
انتخابات و امتحانات سیاسی جامعه –ج2(قسمت دوم)

گاهی بهرۀ سکوت تو برای دشمن، از ضدانقلابی‌گری بیشتر است

شناسنامه:

دشمن از بی‌تفاوتی شما، به نفع خودش بهره می‌برد؛ خصوصاً در انتخابات/ آیا در انتخابات یا امتحانات اجتماعی که خدا از یک جامعه یک جا  امتحان می‌گیرد، تفاوت‌های فردی آدم‌ها، دقیقاً توسط پروردگار لحاظ می‌شود؟/ «امتحان انتخابات» هم مثل امتحان فردی، متناسب با هر کسی گرفته می‌شود؛ یعنی خدا در این امتحان اجتماعی، از هرکسی انتظار خاص خودش را دارد و تفاوت‌های فردی، دقیقاً توسط خداوند لحاظ می‌شود!/ کسانی که در حرکت‌های اجتماعی مثل انتخابات، خودشان را کنار می‌کشند، از گردونۀ «امتحان اجتماعی» بیرون نمی‌روند!/ ما خاذلین را هم در کنار قاتلین اهل‌بیت(ع) لعنت می‌کنیم، چون آنها دفاع از حق را رها کردند و حق را بی‌دفاع گذاشتند/ مسلماً اگر کسی انگیزۀ مخلصانه‌ای در انتخاب خودش داشته باشد، خدا او را در تشخیص درست هم کمک خواهد کرد.

سخنرانی استاد پناهیان در دومین جلسه(قسمت دوم) از مبحث «انتخابات و امتحانات سیاسی جامعه» در بقعۀ شیخ طرشتی:

  • اگر ما دین را وسط میدان سیاست و میدان انتخابات بیاوریم و به آن نگاه دینی و معنوی داشته باشیم، یکی از مسائل مهم این خواهد بود که انتخابات را امتحانات الهی از خودمان و جامعۀ خودمان بدانیم.
  • وقتی خدا امتحان می‌گیرد، از هر کسی متناسب با خودش امتحان می‌گیرد. مثلاً یک نفر را با فقر و یک کسی را با ثروت امتحان می‌کند. یا مثلاً کسی که مادر، همسر یا بچه‌اش مریض است و باید او را نگه‌داری کند، امتحانش در همین «تحمل بیماری مادر» یا همسر یا فرزند است، و...
  • در این امتحانات فردی، تفاوت بین آدم‌ها، خیلی رعایت می‌شود. اما در انتخابات یا امتحانات اجتماعی، که یک جامعه یک‌جا مورد امتحان قرار می‌گیرد نیز، آیا تفاوت‌های فردی، دقیقاً توسط پروردگار لحاظ می‌شود؟ بله؛ قطعاً مدنظر قرار می‌گیرد.
  • مثلاً در امتحان اجتماعی، بعضی‌ها دل‌شان خوش است و می‌گویند: «ما نه سرِ پیاز هستیم نه تهِ پیاز! ما که ضددین و ضدانقلاب نیستیم، و جزء سران حزب‌الهی و دینی و انقلابی هم نیستیم که حضورمان آن‌چنان تأثیری داشته باشد! اصلاً کسی با ما کاری ندارد و ما هم با کسی کاری نداریم!»اینها فکر می‌کنند که می‌توانند خودشان را معاف کنند و از گردونۀ امتحان اجتماعی بیرون بکشند و سکوت کنند! غافل از اینکه دشمن روی سکوت و بی‌تفاوتی این افراد، حساب می‌کند و از آن بهره می‌برد!
  • گاهی بهرۀ سکوت تو برای دشمن، از ضدانقلابی‌گری بیشتر است. مخصوصاً در امتحانی مثل انتخابات که آراء همۀ افراد شمرده می‌شود. بی‌تفاوتی افراد در این عرصه، در کارنامۀ دشمن ثبت می‌شود. لذا ما در زیارت‌نامه‌ها، هم قاتلین اهل‌بیت(ع) را لعنت می‌کنیم و هم خاذلین را! خاذلین کسانی هستند که دفاع از حق را رها کردند و حق را بی‌دفاع گذاشتند.
  • هیچ یک از ما نمی‌توانیم در یک امتحان اجتماعی بزرگ، خودمان را معاف بدانیم! هم خداوند روز قیامت از ما سؤال خواهد کرد، و هم دشمنان ما با ترفندهای مختلف، از این بی‌تفاوتی و سکوت ما سوء استفاده خواهند کرد.
  • انتظار نداشته باشید که حتماً جزء سران انقلابی یا فرمانده‌های جبهۀ حق باشید تا مؤثر واقع شوید! گاهی یک پیاده‌نظام ساده با یک خلوص نیت، اثر عجیبی در سرنوشت جامعۀ خودش خواهد گذاشت.
  • انتخابات هم مثل امتحان فردی، متناسب با هر کسی گرفته می‌شود، یعنی خدا در این امتحان انتخابات از هر کسی، انتظار خاص خودش را دارد.
  • امتحانات سیاسی جامعه و از جمله انتخابات، خیلی امتحانات مهمی هستند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که روز قیامت فقط از گناهان فردی-مثل شراب و قمار و غیبت‌های اخلاق فردی و حجاب و...- سؤال می‌کنند! این نگاه مردم ناشی از اشتباه ما در تبلیغ دین بوده است، باید تحولی در تبلیغ دین صورت بگیرد.
  • واقعاً خدمت به نظام، چقدر ثواب دارد! نزدیک‌ترین مقام به خدا، مقام مدیران و حاکمان خوب است. کمااینکه حاکمان بد هم بدترین آدم‌ها و ظلم‌شان زشت‌ترین ظلم است (پیامبر(ص):‏ أَحَبُّ النَّاسِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ أَقْرَبُهُمْ‏ إِلَی اللَّهِ مَجْلِساً إِمَامٌ‏ عَادِلٌ‏...؛ روضه‌الواعظین/2/466) مدیر خوب، مقامش بالاتر از آدمِ معمولی خوب است.
  • همۀ ما در عرصۀ انتخابات، در معرض امتحان هستیم، هم دشمنان ما روی ما حساب می‌کنند، هم خداوند حسابِ رفتارها-و احیاناً سکوت و بی‌تفاوتی ما-را در این امتحان، دارد. و مسلماً اگر کسی انگیزۀ مخلصانه‌ای در انتخاب خودش داشته باشد، خدا او را در تشخیص درست هم کمک خواهد کرد.

نظرات

سلام لطفا لطفا مستند های فروشنده و پرزیدیت رآکتور سینما رو در کانال آقای پناهیان بزارید تا روشنگری بشه ممنون

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...