۹۳/۱۱/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

متشکر

بخش بپرسید(پرسش و پاسخ) سایت بیان معنوی، به این امید راه افتاد که استاد فرصتی برای پاسخ به سوالات قرار دهند. متاسفانه تاکنون این فرصت میسر نشده و از این بابت شرمنده شما هستیم.

در عین حال، از همان ابتدا پیش بینی می شد که طبیعتاً بسیاری از سوالات دوستان به گونه ای باشد که استاد قبلا به نوعی پاسخ آن را در لابه لای مباحث داده باشند ولی پیدا کردن پاسخ برای کسی که مباحث را نشنیده است، دشوار باشد و همکاران سایت هم در میان حجم کارهای سایت، فرصت لازم برای پاسخدهی پیدا نکنند. به همین دلیل در قسمت بپرسید این امکان فراهم شد که دوستانی که نسبتا آشنایی بیشتری با مباحث استاد دارند بتوانند به سایر دوستان کمک کنند.

می خواستیم از دوستانی که در حال حاضر لطف می کنند و در حد آشنایی خود با مباحث استاد، وقت می گذارند و به سوالات سایر عزیزان پاسخ می دهند، تشکر کنیم.
همین.

نظرات

سلام و عرض ارادت 

آخرین صوت مناجات جوشن کبیر که از حاج آقا منتشر کردید مربوط به سال 88 هست . 

با توجه به اینکه ایشان هرسال این دعا را قرائت میکنند لطف کنید جهت بهره مندی مخاطبان ، صوت سالهای اخیر (خصوصاَ امسال) را در سایت بارگذاری فرمایید . 

تشکر فراوان 

سلام

آیا استاد کلاس اخلاق هم دارن؟اگر دارن کجاست و اینکه آیا شرکت برای عموم آزاد هست؟

ممنون

پاسخ:
سلام و احترام
خیر
۱۸ دی ۹۹ ، ۱۸:۱۹ مسعود نیری

 باعرض سلام و خداقوت خدمت همگی بچه های بیان معنوی

لطفا برای افزایش اعتماد به نفس و دوری از عافیت طلبی در محیط کار

کتاب مناسب معرفی کنید.و یا در صورت امکان برنامه مدون معرفی فرمایید.

انشاء الله خداوند به شما جهاد گران فرهنگی توفیق روز افزون عنایت کند.

التماس دعا

۱۲ خرداد ۹۹ ، ۲۲:۰۷ مظاهر احمدی

ضمن سلام حضور استاد پناهیان . مرز بین تعقل و توکل کجاست؟

توضیح: در انجام امور تا کجا باید با تعقل پیش رفت و تلاش نمود (تعقل) و بعد از ان به خدا واگذار نمود(توکل)؟

۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۱۷ نام و نام خانوادگی

مربوط به خودسازی

جوانی هستم 19 ساله در ابتدای کار خودسازی گرفتار گناهان زیادی بودم که با چند ماه مشارطه و مراقبه و محاسبه بر طرف شد ولی ظاهرا اولیای خدا همگی توصیه به خودسازی تا آخر عمر را کرده اند حال چه باید بکنم 

بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم استاد شما در چگونه نماز بخوانیم گفتند که نماز مودبانه سخت و مبارزه با نفس است من این موضوع را درک نمی کنم آخه چه سختی داره و از چه منظر؟

خدا شما را یاری کند

با سلام خدمت استاد عزیزم جناب حجت الاسلام پناهیان. مدتی است سوالی ذهن مرا درگیر کرده بود که با مطالعه بیانیه گام دوم تشدید شد.  براستی نسبت ظهور و مراحل پنجگانه تحقق تمدن نوین اسلامی چیست؟ و حضرت در کدام مرحله زعامت امت را بدست میگیرد و آیا ممکن است تحقق برخی و یا تمام این مراحل مقدمه ظهور باشد. در بخشی از بیانیه گام دوم می خوانیم ".... و آن را (انقلاب) هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) است, نزدیک کنید." 

این عبارات به نحوی توسط رهبری حکیم مطرح شده که انسان می پندارد شکل گیری تمدن نوین اسلامی مقدمه ظهور است و مثلا گفته نشده که آرمان انقلاب آمادگی برای ظهور و تحقق تمدن اسلامی است که گویی این مقدم بر آن است. لطفا نظر استاد را راجع به این موضوع جویا شوید.

۲۴ آذر ۹۸ ، ۰۶:۱۰ مهدیه معصومی

سلام علیکم .خدا قوت .

اول : لطفا بخش ارسال پیام ونظر رو درست کنید هرچه روی نظرات کلیک میکنیم باز نمیشه روی تشکر کلیک میکنیم باز میکنه !!!!

من با پای عقل به زیارت اربعین رفتم و نه با پای عشق.ولی حقیقتش عقلم اون وسط کم آورد و برگشتم .

مگر ما نمیگیم امام حسین هر کاری کردند از روی عقلانیت بوده و باحساب و کتاب کار میکردند، پس چرا ما توی این سفر هیچ حساب و کتاب نمیکنیم ؟ 

آیا درسته که خارج از حد ظرفیت یک مکان مسافر به اونجا ببریم ؟

آیا درسته به خاطر نبودن مکان مناسب، خانمها کنار خیابان جلو چشم نامحرم بخوابند؟

آیا درسته به خاطر نبودن امکانات پذیرایی مثل آب ویا نبود سرویس بهداشتی کافی، مردم  تا دم مرگ برن؟

آیا درسته خانمها به تنهایی به سفر اربعین بروند و در حالیکه نه زبان عربی بلد هستند ونه نقشه راها رو بلد هستند و نه خطوط تلفن واینترنت در اونجا درست میکنه، به تنهایی سوار ماشین عراقی ها بشوند و این طرف و آن طرف بروند؟!!!!

سلام علیکم- استاد در بسیاری از مباحثشون مطرح کردن و داستانهایی هم از علما و انسان های والا نقل کردن در این باره که هرکس معتقدتر باشد به معصومین رنج بیشتری می بیند ویا در توسلاتشان ممکن است پاسخی دریافت نکنند و حاجت روا نشوند. به شخصه این جانب پس از شنیدن این مطالب به نوعی نگرانی گرفتار شده ام چرا که از بدو تولد خودم که با توسل بوده تا به امروز متوسل درگاه معصومین بوده ایم و بسیاری دلنگرانی ها و مشکلاتمان که به امید توسل قابل تحمل میشود. سوال در این است که غیر از آزمایشات الهی فلسفه این جام بلا که حوائج متوسلین برآورده نشود در چیست؟

۱۹ شهریور ۹۸ ، ۰۹:۲۲ مهدیه معصومی

موضوع: اعتقادی.

سلام .خدا قوت. در سخنرانی جلسه دوم آخرین آمادگی برای ظهور ،فرمودند که با گروهی فرانسوی و روسی دیدار داشتند و راهکارهای دین اسلام درمورد برخی مسائل خانوادگی و اخلاقی و...را درراختیار آنان گذاشتند. و برای اینکه بتوانند آنان را قانع کنند تا به توصیه های دین اسلام توجه کنند به آنها گفته اند، که اصلا لازم نیست مسلمان شوند .

بعد فرمودند که ما باید بتوانیم احکام دین اسلام را به زبان بین المللی بیان کنیم به گونه ای که با فهم آنان از زندگی سنخیت داشته باشد .

اما 

در سلسله سخنرانی های تاریخ تحلیلی اسلام ، بر این نکته تاکید داشتند که پیامبران ، در ابتدای دعوت ،مردم را به پرستش خدای یگانه و اطاعت از خودشان دعوت میکردند .یعنی ابتدا با دعوت به رعایت آداب اخلاقی شروع نمیکردند .اصولا در ادبیات اقای پناهیان اخلاق منهای اعتقاد صحیح هیچ ارزشی ندارد .پس بیان احکام واخلاق اسلامی به زبان بین المللی و برای همه مردم دنیا در صورتی که دعوت به اسلام در کار نباشد ،چه ارزشی دارد؟

۱۴ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۴ حسین ساغبگلو
با سلام
در سلسه جلسات حالات انسان در قرآن استاد فرمودند که حال انسان برای خدا خیلی مهم است؛ سوال من این این است که وقتی حضرت امیر یا پیغمبر(ص) عصبانی یا آشفته حال میشدند چطور میتوان حال آن ها را خوب دانست در حالی که عصبانیت و ناراحتی با حال خوب منافات دارند.
پاسخ:
با سلام و تشکر،
عصبانیت و ناراحتی لزوما با حال خوب منافات ندارد. عصبانیت و ناراحتی اگر به خاطر هوای نفس و علایق سطحی باشد، بد است، اما اگر به خاطر گرایشات عالی الهی و انسانی و در موقع لازم و به طور حساب شده باشد، خوب است.
۱۴ خرداد ۹۸ ، ۰۲:۲۸ احمد دهقان
اول اینکه آیا در زمان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ما کسی رو داشتیم که از گناه جنسی رنج ببره و بیاد پیش ائمه(علیهم السلام) و ایشان به ازدواج تشویقش کنن برای رهایی از گناه و این شخص ازدواج کنه و خوش بخت بشه؟
چون من شنیدم : کسی که فقط برای فرار از گناه جنسی ازدواج کنه ، ازدواج موفقی نداره...یعنی هدفش ترک گناه باشه
البته شما این مورد رو در نظر داشته باشید...کسی ک میخواد ازدواج کنه ترس از به گناه افتادن ندارن بلکه در گناه افتاده و گناه رو انجام داده چندین بار

دوم اینکه کسی ک قبل ازدواج مخالفت با هوای نفس نداشته ، آیا میتونه ازدواج موفقی داشته باشه؟
چون استاد پناهیان میگن ک ازدواج یعنی یک زمین بسیار بزرگتر از قبل برای مقابله با هوای نفس...
بنابراین کسی ک بار ها گناه داشته قبل ازدواج و مخالفت با هوای نفس نداشته ولی دیدگاهش به ازدواج اینه ک با ازدواج اولا خودش و همسرش تربیت بشن برای سربازی امام زمان(ع) و بعد فرزندان ولایی در محیط خانواده تربیت کنه میتونه این هدف رو پیگیری و محقق کنه یا خیر؟
در سلسله مباحث «سبک زندگی مؤثرتر از آگاهی و ایمان» سؤالی برای بنده پیش اومده:
در جلسه جهارم استاد میفرمایند که اولین قدم تغییر یک عادته، خوب یا بد. تا دنده های نفس نرم شود
اما در جلسه پنجم میفرمایند عمل باید حداقل یک سال دوام داشته باشد.
سؤال من اینه که بالاخره نفس عادت کردن خوبه یا بد؟ واقعا ذهنمو درگیر کرده
پاسخ:
سلام و تشکر
بله، حتما خوبه که انسان‌های عادت‌های خوب پیدا کند. و نیز هر از گاهی، برخی عادات خوب را با عادات خوب دیگری جایگزین کند.

سلام و خسته نباشید

با توجه به این که نماز یکی از مهمترین بخش های زندگی انسان رو تشکیل میده ، سوال بنده اینه که چرا ما شیعیان نماز عصر را بلافاصله بعد از نماز ظهر و نماز عشا را با نماز مغرب می خوانیم؟ در صورتی که به شخصه در روایات ندیدم که اصل این کار تایید شده باشد و حتی در یکی از خطبه های حضرت امیر که اوقات نماز های یومیه را مشخص میکنند برای هر کدام از نماز های پنج گانه ، زمان جداگانه ای در نظر گرفته اند. اگر بنا باشد نماز های یومیه مانند آبی باشد که انسان هر روز پنج بار خود را در آن شستشو می دهد پس قاعدتا جدا خواندن نماز ها سود بیشتری دارد.

 

سوال من از حاج آقا اینه که بالاخره نمازها را بهتر است جدا بخوانیم یا باهم؟چه فرادی و چه جماعت.

۰۴ آبان ۹۷ ، ۲۲:۱۷ فاطمه زهرا
اعتقادی
باسلام
من چهار سال پیش پیاده روی اربعین رفتم و از اون موقع تا حالا عطش بسیار شدیدی دارم هرسال که برم اما متاسفانه شوهرم بهم اجازه نمیده برم
تکلیف من چیه؟البته هزینه ی یه نفر دیگه رو میدم که بره ولی خودم خیلی خیلی عطش رفتن دارم
از قافله عقب نمونم؟ خیلی نگرانم
با سلام و وقت بخیر، میخواستم بدونم کدام یک از سخنرانی‌های استاد در مورد احترام به والدین و راههایی برای جلوگیری از پرخاشگری و بی احترامی به والدین هست، ممنونم. 
پاسخ:
با سلام و تشکر
نهال ولایت در نهاد خانواده
و مبحث تنها مسیر
و نقش ادب در تربیت
سلام وخداقوت .
 بنده صوتی روراجع به تربیت فرزندازآقای پناهیان درکانالشون شنیدم سئوالی برام پیش اومد.
همیشه درمشاوره های تربیتی گفته میشه که فرزندان ازرفتارهای پدرومادرتاثیرپذیری زیادی دارن وازروش های موثرتربیتی اینه که ابتداروی رفتارهای خودمون کارکنیم؛ فرزندماخوب وبدروازعمل مایادمیگیره. سئوال بنده اینجاست من مادردوفرزندهستم وطبیعتامثل همه ی آدم هارفتارها وعادت های اشتباهی دارم که ازوجودشون ناراحتم امانمیتونم اون هاروبه یکباره کناربذارم وتلاش میکنم که به مرورزمان اون روازبین ببرم آیا تارمانی که من به اون حدازخودسازی نرسیدم که رفتاربدم روکامل کناربذارم وفرزندم دراین سیرخودسازی گاه گاهی رفتاربدروازمن میبینه بازهم تاثیرمنفی خودش روخواهدگذاشت؟اگه بله بایدچه کارکنیم تااین اثرسوازبین بره.
پاسخ:
با سلام و تشکر
در تلاش جدی و مستمر برای اصلاح خود، اثرات منفی کم خواهد شد. در کنار این تلاش، دعا و توسل می‌تواند کمک جدی در به حداقل رساندن این آسیب‌ها بکند. در راس خودسازی‌ها، روابط و رفتار شما با همسرتان بیشترین اثار مثبت عمیق را می‌تواند روی فرزندان بگذارد. و آثار مثبت عمیق می‌تواند آثار منفی سطحی را از بین ببرد. در کنار همه‌ی اینها یقین داشته باشید که خداوند به تلاش‌های صادقانه تاثیر و برکت می‌دهد.
سلام ببخشید در بخش بپرسید جایی برای ارسال نظرات وجود نداره😕
به هرحال من اینجا سوالمو مطرح میکنم و امیدوارم که پاسخ بدید 
حاج آقا در این ماه رمضون اخیر(۹۷)در جلسه سوم مبحث چگونه مهربانی خدارا باور کنیم؟ گفتند که خدا مارا به این دلیل آفریده که به ما محبت کند ودلیل دیگری ندارد حالا من یک سوال دارم

اگر خدا ما را به این دلیل آفریده که به ما مهربانی کند آیا خدا محتاج مهربانی کردن به ماست آیا خدا حتما باید مهربانی کند و به این نیاز دارد؟ واگر نه که پس چرا مارا آفریده؟

ما برای لذت زندگی میکنیم و انگیزه ای جز لذت نداریم همینطور اهل بیت و ائمه ما اگر هم خدا رو میپرستیم و دینداریم و تهذیب نفس میکنیم چون برامون لذت بخش تر از هرچیز دیگه ایه ...
کسی پیدا میشه هدفی جز لذت داشته باشه؟
حالا با این پیش فرض ها ۱-خدا ۲-گذشت رو در اهداف و انگیزه های واقعی ما تبیین کنید ....اصلا ما توانایی این رو داریم که کاری رو برای خدا و بخاطر او انجام بدیم؟؟ 
یا به خاطر لذت بردن خودمون انجام میدیم؟؟
باسلام بنده دانشجوی ترم یک دانشگاه فرهنگیان هستم.میخواستم ازاستادگرامی تقاضاکنم که مثل تنها مسیر سلسله جلساتی برای تربیت فرزندان درخانه ومدرسه بگذارند تا ان شاءالله بعد از ۴سال که فارغ التحصیل شدیم تحولی درنحوه آموزش ایجادکنیم ودانش آموزانی که هم متعهدوهم متخصص باشندبه جامعه تحویل دهیم.ان شاءالله
سلام یه سؤالی داشتم از استاد نمیدونم چرا با وجود تلاش هایی که میکنم به کارهام نمیرسم استاد یه سخنرانی گفتن شخص نمازخوان به کارهاش میرسه نمیدونم چرا من برکتی در زمان ندارم نه از نظر درسی میتونم جلو برم نه کارهای معنوی که دوست دارم !!! وقت نمیکنم بخونم مثل دعای ندبه و...
سلام
من در سخنرانی پنجشنبه در هیئت شهدای گمنان در میدان سپاه با موضوع تاریخ نحلیلی صدر اسلام حضور داشتم سوالی از سخنرانی برام پیش امده است اقای پناهیان فرمودن شخصی از حضرت علی سوال کردن خدا وجود دارد یا خیر و امام علی گفتن مادرت به عزایت بشیند. میخواستم بدونم ایا این داستان واقعیت دارد و کجا میتونم شرح کامل داستان را بخونم؟ زیرا من شنیدم امام حسین به اهل بیت خود با اون همه سختی در کربلا سفارش کردن که ناسزا نگویند و امام علی پدر ایشان نیز همین خصوصیات اخلاقی را دارند چطور میشود یه  همچین جوابی بدهند؟ لطفا جواب من بدین خیلی ذهن منو مشغول کرده.
با سلام 
در پی گوش دادن ب مباحث مختلف استاد متوجه شدم انسان کاملی وجود دارد که همه در جهت رسیدن ب اون گام برمیداریم
خیلی صریح میپرسم چند درصد ما مردم ب صورت انسان کامل از دنیا میرویم؟
لطفا صریح و واضح پاسخ دهید
سلام و خسته نباشید
عذرمیخوام
دررابطه با سخنرانی های استاد
اول اینکه من زندگیم و نگاهم به جهان تغییر کرده. واقعا زندگی معرکه ای پیدا کردم. خدا شما و گروهتون و استادو خیر دنیا و آخرت بده ان شاء الله
دوم اینکه من یه سخن از حضرت رسول دیدم که تو ذهنم با سخنرانیای استاد مطابقت نداره. میفرمایند:
هرکه خداشناس تر باشد خداترس تر است(بحارالانوار جلد۷۰ صفحه۳۹۳)
این خدایی که پیغمبر میفرمایند با خدای مهربون و مهربانتر از مادری که استاد همیشه روش تاکید دارن تفاوت داره تو ذهنم
امکانش هست راهنماییم کنین؟
تشکر
با سلام چند شب پیش در برنامه سحرگاهی شبکه افق جناب پناهیان اشاره به حدیثی کرد که در خصوص خوف از خدا که در بین رزمندگان نقل کرده اند و مضمون آن در خصوص روز قیامت است که در آن هنگام برخی از شهدا را با صورت به سمت محشر می برند و مواخذه می کنند که نیت شما حقیقتا شهادت نبوده و ... بنده خیلی تلاش کرده که این حدیث را پیدا کنم و چون پیشتر هم از یک روحانی دیگر شنیده بودم برایم بسیار جذاب بود ولی نتونستم  حدیث رو پیدا کنم لطف بفرمایید این حدیثو تو سایت قرار بدین ممنون میشم .التماس دعای خیر
باسلام خدمت استاد.ببخشیدمن دریکی ازسایت ها پیامی ازشماخوندم درخصوص این که زیادنبایددرانتخاب همسرفکرکنیم وگیربدیم چون شک میکنیم وگفتیددورکعت نمازبخونید..الان من این نمازونخوندم ولی استخاره که گرفتم خوب اومدواین من قبل ازدواج خیلی ازخداهمسرمیخاستم چون ازلحاظ روحی خیلی مشکل داشتم حالابه این شک افتادم نکنه عاقبت بخیرنشم نکنه انتخاب درست نبوده چون زوری ازخداخواستم بهم داده.ممنون ازپاسخگویتون.
با سلام و خدا قوت . بنده خیلی علاقه مند هستم در بحث خودسازی و آگاهی دینی خود قدم بگذارم و همچنین در زمینه مسائل دینی در اجتماع  فعالیت کنم ولی نمی دانم از کجا شروع کنم و چگونه و چه خدمتی . ممنوع می شم راهنماییم کنید . با تشکر . 
پاسخ:
با سلام و تشکر،
سیر مطالعاتی را ببینید.
سلام اگر ممکن است یک امکانی را در صفحات مربوط به جلسات بگذارید و آن این که از یک جلسه یک موضوع بتوان به صفح ه اصلی ان موضوع رفت. ماگاهی یک صفحه را ذخیره کرده ایم حالا می خواهیم مثلا جلسه اخر آن بحث را ببینیم به این راحتی نمی شود.
سلام.
خدا قوت.
میشه از استاد بخواین در مورد جنگ تبوک پیامبر -صلوات الله علیه- یه کتاب معرفی کنن؟
با تشکر،
یاعلی
با سلام .استاد توی یک سخنرانی در سال 89 در حرم حضرت معصومه (س) در مورد انتخاب همسر فرمودند که انتخاب همسر مهم است ولی نه اونقدر که تو صدا و سیما می گن. این هم از عجایب روزگار ماست. انتخاب همسر اونقدرها هم مهم نیست که میگن.قضییه ی ازدواج از اون چیزهایی ست که عجیب مقدر شده. هر کی با هرکی ازدواج کنه اون آدم حتما بهترین گزینه برای رشدش بوده و ... . در این سخنرانی استاد اشاره می کند که اما کفو هم بودن مهم است. سوال من این است که هم کفو بودن دقیقا به چه معناست؟ مثلا اگه ما دوتا بچه مذهبی باشیم یعنی هم کفو هستیم یا نه خیلی ریزه کاری های دیگری هم باید لحاظ شه؟ لطفا مرا راهنمایی کنید. مچکرم.
پاسخ:
با سلام و تشکر،
ظاهرا اصل کفو بودن در ایمان است. ریزه کاری های دیگر در حد ریزه کاری هستند. درهمان سخنرانی توضیحات بیشتری میتوانید پیدا کنید.
سلسله سخنرانی خانواده خوب را حتما بشنوید یا بخوانید.
سلام برای استاددعامیکنم چون درسخنرانیهای تنهامسیردقیقاحرفهای میزنندکه من دنبال این واقعیتهابودم فکرکنم خدامنودوستداشت که منوبااین سایت آشناکرد.ازتون ممنونم سلام منوبرسونید به استاد
سلام ما یک گروه تربیتی هستیم که روی دانش آموزان پایه چهارم پنجم و ششم کار می کنیم و برنامه داریم که چند سال با این دانش آموزان که انتخاب کرده ایم کار کنیم. حدود دو سال است که شروع کرده ایم برای عمیق تر شدن طرح درس ها سخنرانی های استاد را با موضوع شیوه های انتقال مفاهیم دینی را گوش دادیم . استاد در جلسات اول اشاره کردند که برای انتقال مفاهیم دینی ابتدا باید ماهیت دنیاو محدودیت های دنیا را باری بچه ها تبیین کنیم  و در مرحله بعد مسئله جایگاه ما نسبت به خدا که نسبت عبد است به مولا را بیان کنیم.این دو موضوع پایه و مبنایی برای سایر آموزش ها ست. لطفا برای تبیین این دو موضوع راهکارهای عملی برای ما بگویید.ذهن ما نسبت به این دو موضوع تقریبا بسته است و نمی دانیم با توجه به سن مخاطبین خود چگونه این مباحث را در طرح درس ها بگنجانیم.البته ما حدود چهار ماه است که روی موضوع توحید کار می کنیم و برای این کار روی صفات رحمن، ناظر و صادق الوعد طرح درس هایی تهیه کرده ایم.اما فکر می کنیم بحث محدودیت دنیا و عبد بودن پایه همه این آموزشهاست. لطفا حتما دغدغه ما را به استاد برسانید و توضیحات بیشتر و راهکار عملی از ایشان بپرسید. اجرکم عندا...
پاسخ:
با سلام و تشکر,
با گروه رویش تماس بگیرید. تجربه‌های خوبی دارند.
تشکر اصلی رو  باید از بچه های بیان معنوی کرد که با سریعترین سرعت و بیشترین دقت و اخلاق نیکو و خوش سلیقگی تمام مطالب سایت رو برای مخاطبان آماده میکنند و الا اگر زحمات آنها نبود این خیرات و برکات ایجاد نمیشد التماس دعا
سلام
تشکر خالی قبول نیست باید برامون دعا کنید
به استاد هم بگید برامون دعا کنند

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...