۹۲/۱۱/۲۰ چاپ ایمیل و پی دی اف
20 نظر از میان  نظرات رسیده برای بحث " تنها مسیر "

محمدرضا: اکنون دنیا را به گونه‌ای دیگر می بینم/ فاطمه: اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید

  • ناشناس: این سی جلسه بهترین سخنرانی‌هایی بود که در زندگیم گوش کردم
  • علی: توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو از صمیم قلب به دین جذب کنه
  • ن: یک روز در میان به صورت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم/مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است
  • لیلا: این بحثها از هوا واجبتره
  • م.خوشبخت: من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن

بحث "تنها مسیر(راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی)" به صورت ویژه ای توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است که نشان دهندۀ تناسب بحث با نیازها و کلیدی بودن آن است. این بحث توسط استاد پناهیان برای اولین بار در شبهای ماه مبارک رمضان 1392 در مسجد امام صادق(ع) ارائه شد، و اکنون در قالب جلسات هفتگی ادامه دارد.

در این مدت تعدادی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی بیان معنوی نظر خودشان نسبت به این بحث را از طریق بخش نظرات منعکس کرده‌اند؛ که به نوبه خود جالب توجه است.

گزیده ای از نظرات رسیده:

(همۀ نظرات را می توانید از اینجا ببینید | برای دیدن متن کامل هر نظر، بر روی تاریخ هر نظر کلیک کنید.)

سلام: سوالهای زیادی از من رو جواب داد/ اینجوری دین قابل قبول تره

۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۲۲ سلام

مطالبی که گفته شد برام مفید بود. ولی برای اینکه متوجه بشم بهتر, دارم اونهارو توی دفترم می نویسم. تابهتراستفاده بکنم. میدونم طول میکشه وکلی کار ریخته سرم ولی حتما به صورت متن در میارمشون. ممنوم. سوالهای زیادی از من رو جواب داد. اینجوری دین قابل قبول تره. من برای ترک گناهی که می دونم اشتباهه وبرام ضرر داره راهی جز دین که صددرصد تضمینی باشه پیدانکردم .واین رامدیون آقای پناهیان هستم. بازهم ممنون. یاعلی.

رفیق: این سی جلسه بهترین سخنرانی هایی بود که در زندگیم گوش کردم

۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۹ رفیق

سلام خدمت حاج آقا برسونید بگی خیلی مخلصیم این سی جلسه بهترین سخنرانی هایی بود که در زندگیم گوش کردم یا علی

مشتاق: این مباحث چهره جدیدی ازدین نشونمون میده که بهش فکرم نکرده بودیم

۳۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۴ مشتاق

سلام علیکم واقعا ازبه روز بودن سایتتون لذت بردم خداخیرتون بده .

این  مباحث چهره جدیدی ازدین نشونمون میده که بهش فکرم نکرده بودیم

دست حضرت استاد درد نکنه.

فاطمه: اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید

۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۲ فاطمه

اگر بدونید چه تحولی در زندگی من ایجاد کردید...

محمد رضا: علیرغم اینکه فرد کاملا مذهبی و مقید و اهل مطالعه ای هستم این 11جلسه مرا مست کرده است/ اکنون دنیا را به گونه ای دیگر می بینم. ممنونم استاد.

۰۱ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶ محمدرضا

علیرغم اینکه فرد کاملا مذهبی و مقید و اهل مطالعه ای هستم این 11جلسه مرا مست کرده است.به خود آورده و بینش و نگاه جدیدی به من داده است. اکنون دنیا را به گونه ای دیگر می بینم. ممنونم استاد پناهیان. ممنونم.

علی: واقعا با این سلسله جلسات تنها مسیر، واقعیت دین رو فهمیدم/ تا حالا توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو واقعا و از صمیم قلب به دین جذب کنه و امیدی به من بده که بتونم در مقابل هوای نفسم مقاومت کنم.

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۲ علی

با سلام و خسته نباشید.

نمیدونم حرفهایی که اینجا میزنم به به دست حاج آقا میرسه یا نه، ولی من میگم، خالی شم.

واقعا با این سلسله جلسات تنها مسیر، واقعیت دین رو فهمیدم، فهمیدم چرا خدا ما رو آورده توی این دنیا، فهمیدم ما باید چی کار کنیم. آقای پناهیان من رو با مسیری آشنا کرد که تا عمر دارم از متشکرم.

وقتی صحبت های آقای پناهیان رو شنیدم از این رو به اون رو شدم. امیدوارم دائمی باشه حال من.

یک چیزی که آقای پناهیان هم توی این جلسات مطرح میکردن این بود که بعضی از دوستان این حرف ها رو غمناک میدونستند، ولی من میخواستم بگم تا حالا توی عمرم چنین تعریف هایی از دین نشنیده بودم که من رو واقعا و از صمیم قلب به دین جذب کنه و امیدی به من بده که بتونم در مقابل هوای نفسم مقاومت کنم.

از آقای پناهیان واقعا متشکرم.

همچنین از شما مدیران سایت، شما بودید که باعث شدید چندین هزار نفر به شنوندگان این بحث اضافه بشه. امیدوارم کارتون مستمر باشه، و از خدا میخوام عاقبت به خیر بشید.

حق یارتون

احمد اویسی: تا حالا تعریف های زیادی از بحث تنها مسیر شنیده بودم که گاهی به نظرم افراطی می‌آمد/ نگارنده حقیر کسی نیست که از قله های معرفت بی اطلاع باشد

۱۶ اردیبهشت ۹۳ ، ۱۱:۳۲  احمد اویسی

شاید حرفهایی که الان میزنم غلو آمیز به نظر برسد و شاید اصلا تایید نشود اما چطور میتوان آتش را پنهان نگاه داشت. آتشی که تنها با شنیدن چند جلسه از سخنان استاد همه وجودم را شعله ور کرده است. تا حالا تعریف های زیادی از بحث تنها مسیر شنیده بودم که گاهی به نظرم افراطی و یا ناشی از تعصب و علاقه به استاد بود اما وقتی خودم این حرفها را شنیدم متوجه شدم که حتی بهترین تعریف ها هم حق این بحث را ادا نمی‌کند و آن چه ارائه شده است فوق ادراک انسانهای معمولی و حتی انسانهای تیز هوش است که بخواهند متوجه قدر و ارزش دریای عظیم معرفتی شوند که در این سخنان جاری شده است. باید مویت را در رنج معرفت نفس و شناخت این عالم پیچیده سفید کرده باشی تا کمی بفهمی که اینجاچه خبر است؛ قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
چه بگویم که زبان الکن است؛ نگارنده حقیر کسی نیست که از قله های معرفت بی اطلاع باشد و از سفره وسیع نخبه های علم الهی بهره نبرده باشد که از سر بی خبری ناگهان از حرف های استاد پناهیان به شگفت آمده باشد؛ بلکه بر عکس جامعیت عجیب این سخنان که حرف های بزرگانی چون حضرت امام، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و ... را دربر می‌گیرد، در عین طرح مصادیق بسیار دقیق و ظریفی که باعث درک عالم آن بزرگان و مهمتر از آن باعث ورود به عالم ایشان می‌شود این حقیر را حیران کرده است و باعث شده است بارها در طول استماع این صحبت ها گاهی به اشک گاهی به سجده و گاهی به رقص درآیم. میدانم که حرفهایم مرا به بی عقلی متهم میکند اما این بی عقلی نیست این عقلی است که از لذت معرفت مست شده است. خدایا تو شاهد باش که من با این حرفها خواستم وجود نعمتی به نام پناهیان را اظهار کنم شاید که بنده شاکر تو باشم. تو شاهد باش که من لذت عظیمی را که از نوشیدن این آب حکمت مست آن شده ام، اظهار کردم مبادا طبق روایت امیرالمومنین رنگ حسد گرفته باشم و تو میدانی که وقتی من می‌گویم لذت، آدم لذت نبرده ای نیستم و وقتی وارد راه تو شدم که همه لذتهای زمین را در اوجشان چشیده بودم. خدایا این نعمت عظیم را بر ما بیفزای و ما را لایق بهره بردن از آن قرار بده.

یک سرباز: لحظه شماری می‌کنم تا برم نقطه صفر مرزی غرب کشور

۱۷ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۵ عبدالابق

سلام.من سرباز هستم.تو نقطه صفر مرز غرب کشور.جایی که شبکه مخابراتی پوشش نمیده و طی 60 روزی که اونجاییم با بیرون بی ارتباطیم.

اما دوره قبلی ای که منطقه بودم جذابترین عامل برای تحمل همین بیانات حضرت استاد بود.الانم لحظه شماری میکنم تا برم و بقیشو گوش بدم.

برا همه سربازا دعا کنین...

ن: یک روز در میان به صورت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم/مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است

۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۲۷ ن.

سلام ما مطالبو از سایت گرفتیم و یک روز در میان به صوت گروهی مطالب رو میخونیم و سر کلاس تجزیه و تحلیل میکنیم مطالب بسیار بسیار عالی و کاربردی است

خداوند امثال حاج اقا رو حفظ کند و توفیق بدهد ماهم بتوانیم عامل به مطالب باشیم

م.خوشبخت: اگه همه این حرفها رو گوش بدن دنیا یه جور دیگه میشه/ من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن/ خواهش میکنم بیشتر نشرش بدید

۱۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۵ م.خوشبخت

متشکرم.کار شما فوق العاده است.اگه همه این حرفها رو گوش بدن دنیا یه جور دیگه میشه.خیلی از مشکل ها حل میشن.من راضیم به همه التماس کنم تا اینا رو گوش کنن.خواهش میکنم بیشتر نشرش بدید. خیلی خیلی ممنون.

گمنام: تمام مطالبی که استاد مطرح می کنند من سالهاست که با آنها درگیرم و نتوانستم جوابی برای آنها پیدا کنم/ واقعا شگفت‌زده شدم، از ابتدای بحث هیچ وقت فکر نمیکردم که به اینجا بکشد

۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۱:۰۶ گمنام:

با سلام و تشکر بینهایت از استاد گرامی که با بصیرت و بینشی که دارند ما را به عمق این موضوع بردند و معرفت لازم در این مسیر را به ما چشاندند. تمام مطالبی که استاد مطرح می کنند من سالهاست که با آنها درگیرم و نتوانستم جوابی برای آنها پیدا کنم. تا اینجا که جلسه 23 است و جلسات را دنبال کردم واقعا شگفت زده شدم از ابتدای بحث هیچ وقت فکر نمیکردم که به اینجا بکشد بقول استاد هر دم از این باغ بری می رسد ... از مبارزه با نفس به ولایت برسیم و ... همیشه این تقوا برای من مبهم بود که چطور به آن برسم و تنها یک معنای لغوی و اصطلاحی درباره آن میدانستم (پرهیز از گناه و خودداری):

امیدوارم که اهداف متعالی شما محقق شود و جوانانی را تربیت کنید که مورد رضایت خداوند و امام زمانمان قرار گیرد.

خداوند به شما سلامتی و طول عمر با عزّت و خیر کثیر دهد. آمین

همچنین از کسانی که در گردآوری سخنرانیها زحمت می کشند قدردانی می کنم.

همراه: این بحث کوه را هم جا به جا می کند/ برای این بحث تنها لازم است یک مقدار عقل داشته باشی، هر چند ناچیز، بعد هم از زمین و آسمان برایت می آید../ مانند یک موتور است

۱۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۴ همراه:

سلام

ضمن تشکر از زحمات عزیزان و خدا قوت

می خواستم به حاج آقا بگویید "تنها مسیر" در زندگی خیلی ها تأثیر گذاشته چیزی است که نمی توانی بشنوی و تکانی نخوری. خودم چندتایی از بحثهای ایشان را شنیدم اما هیچ کدام نتوانستند من را از جایم بلند کنند یعنی زورشان به بنده نرسید اما این بحث کوه را هم جا به جا می کند. چرایی بحثهای دیگر را نمی فهمیدم چون باید معیارهایی را داشته باشی تا بتوانی آنها را بفهمی اما برای این بحث تنها لازم است یک مقدار عقل داشته باشی هر چند ناچیز بعد هم از زمین و آسمان برایت می آید و زمینه ای فراهم می کند برای فهمیدن آن بقیه و پس از آن عمل به قدر توان بعد بیشتر کردن توان و ...

هم اینها و هم چون حرف اصلی است و حرف آخر است درست مانند یک موتور است.

من بنده آن کس که به من ذره ای آموخت.... حاج آقای پناهیان که جای خود دارند.

التماس دعا

 انگار شما مثل یه پزشک مهربون میدونید

۲۶ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۶ یافاطمه الزهرا :

به نام خالق روشنایی

سلام گرم وعمیق وپرازاحساس منو پذیرا باشید

استاد خوبی ها من ازنوجوونیهام شمارو میشناسم جنس حرف های شما با بقیه فرق داره. اصلا انگار شما مثل یه پزشک مهربون میدونید. جوونهای امروز نه اصلا ادم های امروز با چه بیماریهایی دست و پنجه نرم میکنند وحرف هاتون ( که بی شک از منبع نورو روشنایی) مثل یه مسکن قوی ادمو اروم میکنه . باهمه ی وجودم از خدا ممنونم که شمارو به ما داد و از شما هم ممنونم که هستید تا مارو که مثل پیچک های سبزی هستیم از شما بچسبیمو بالا بریم تا جایی که فقط خدا باشه و خدا وخدا....

از هر کلاس و درس و بحث این جلسات برایم سودمند تر بوده

۰۹ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۳۹ دوستار استاد:

سلام، خدا خیرتون بده. از هر کلاس و درس و بحث این جلسات برایم سودمند تر بوده است.با تشکر فراوان

زهره: واقعا حکمت رنج و سختی که خداوند برای انسان قرار داده تا رشد کنه رو نمیدونستیم

۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۴۳ زهره :

سلام. خیلی ممنون ا ز اینکه این کار مفید رو انجام میدید، من و خواهرم در مشکلی که برامون پیش اومد واقعا از صحبتهای حاج آقا انرژی میگرفتیم. فکر میکنم لطف خدا بود که شنیدن این مباحث با مشکل سخت ما همزمان بود و خیلی استفاده کردیم.واقعا حکمت رنج و سختی که خداوند برای انسان قرار داده تا رشد کنه رو نمیدونستیم

بهار دلها: تا حالا به هر کی این صوتها را معرفی کردیم، انقلابی در وجود پیدا شده

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۳:۴۴ بهار دلها

سلام

ممنون از زحمتی که می کشین!

انصافا خیلی استفاده می کنیم.

تا حالا به هر کی این صوتا را معرفی کردیم، انقلابی در وجود پیدا شده.

درسته بنده خودم بی بهره ام ولی انصافا دوستان خیلی استفاده می کنند.

خدا خودش به خاطر اهل بیت ع، حاج آقا پناهیان رو سلامت بدارد.

بیان معنوی رو در وبلاگمون لینگ ش کردیم با اجازه!

خدا نگهدار شما!

لیلا: این بحثها از هوا واجبتره

۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۳۵ لیلا

واقعا خسته نباشید! خدا قوت.کاش برنامه های شب قدرهای ایشان را زودتر برای دانلود بگذارید یا اطلاع رسانی کنید .در هر صورت ما شهرستانی ها خیلی خیلی دعاتون میکنیم که مباحث عالی استاد رو میگذارید برای دانلودۀ مخصوصا تنها مسیر. سفارش میکنم بعنوان یک بنده کمترین هرکی اهل حرف درست وحسابیه، ولو کم اعتقاد، گوش کنه. از هوا این بحثها واجبتره و جاش واقعا خالی در منابر!

عباس: با جلسات تنها مسیر تحول عظیمی نسبت به نگرش دنیوی و اخروی به موضوع رنج و ولایت ائمه...

۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۹ عباس

با سلام  و احترام و خسته نباشید

 ضمن تایید صحبتهای برادر علی ، من هم با جلسات تنها مسیر تحول عظیمی نسبت به نگرش دنیوی و اخروی به موضوع رنج و ولایت ائمه (و امتداد ان تا امروز)را یاد گرفتم خداوند به آقای پناهیان و تمامی دوستانی که اشاعه دهندن افکار ایشان هستند خیر و برکت در زندگی دنیا و عاقبت بخیری آخرت عطاء کنه

م: این سلسله جلسات درفامیل ما و حتی در افراد دورتر فامیلی خیلی مورد استفاده قرار گرفته

۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۰ م

سلام

من اهل مشهدم ازشما میخوام ازحاج آقا ازطرف ماخیلی تشکرکنید این سلسله جلسات تنها مسیر درفامیل ما وحتی درافراددورتر فامیلی خیلی مورد استفاده قرار گرفته .واقعا خدا خیرشون بده وافاضات ذهنی وعملی ایشون رو زیادتر بکنه.

 

گمنام: همه ی چهل و یک قسمت رو گوش کردم شایدم بعضی هاشو حتی دوبار گوش کردم عالیه/ به کسایی که تا حالا گوش ندادند سفارش می کنم حتما گوش بدن

۲۷ دی ۹۲ ، ۰۸:۵۵ گمنام

با سلام به برو و بچه های سایت دستتون درد نکنه

من یه دوسالی هست که سخنرانی های استاد را گوش می دم. قبل از راه اندازی سایت بیان معنوی سخنرانی های استاد رو از سایت های دیگه دانلود می کردم.راستش صحبت های استاد خیلی تو افکارم اثر گذاشته مخصوصاً تنها مسیر. همه ی چهل و یک قسمت رو گوش کردم شایدم بعضی هاشو حتی دوبار گوش کردم. عالیه به کسایی که تا حالا گوش ندادند سفارش می کنم حتما گوش بدن.

میلاد: به استاد بگین زدی تو خال ممنون

۰۲ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۴۱ میلاد

به استاد بگین زدی تو خال ممنون

امیرعلی: این سلسله سخنرانی واقعا نیاز امروز هست

۲۳ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۸ امیرعلی

همون طوری که دوستان گفتند ، لطف کنید که صوتش رو قرار بدهید.این سلسله سخنرانی واقعا نیاز امروز هست.تا انشاالله در این ماه پربرکت بتونیم عمل کنیم.حداقل فایل متنی اش رو به صورت کامل قرار بدهید.ممنون . دعا گوی شما عزیزان هستیم.

نظرات

۰۱ تیر ۰۱ ، ۲۳:۲۵ سرباز سیدعلی

سلام عرض ادب و احترام 

بسیار عالی بود

از استاد گرانقدر ،استاد پناهیان کمال قدردانی رو دارم 

سپاس از تمام زحمات کلیه ی عزیزان زحمت کش سایت و استاد پناهیان 

خدا استاد پناهیان و همه کسانی که در این راه و انتشار سخنرانی ها زحمت می کشند رو خیر بده. زندگی من با گوش کردن سخنرانی های کنترل ذهن در مسیر تقرب و تنها مسیر عوض شد.خدا می دونه اگه اینا رو گوش نمی کردم الآن وضعم چی بود...

۲۳ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۵۴ تنها مسیر روبیکا

سلام عزیزان تمام صوتها در یک کانال بارگزاری کردیم

بصورت منظم(96صوت) بیاد روبیکا!!!!

ادرسش:

https://rubika.ir/p_tanha_masir

عالی هستند 

این مباحث واقعا عالی هستند 

سلام و خدا قوت به علیرضا اقای پناهیان و دست اندر کاران سایت. یه تشکر از هر دو دارم و به اقای پناهیان برسونید لطفا این رویکرد با ارزش رو به هر قیمتی توی آموزش و پرورش ببرین؛ از اول دبستان تا آخر دبیرستان نیاز حیاتی داریم به چنین بحثایی به همین خاطره الان ما توی جامع مون به طور عادی حیات و نشاط آنچنانی نداریم. من خودم کاره ای نیستم اما اگر به جایی برسم که به این پست های مدیریتی مربوط توی کار وارد باشم؛ تمام تلاشم رو میکنم تا این عنصر حیات بخش مدیریت تمایلات و لذات رو در آموزش و پرورش پیاده کنم. خواهش می کنم این بحث هارو به خارج از مرزها هم گسترش دهید موجی عظیم به راه اگر قرار باشه بیفته در دنیا؛ پایه اش قطعا میتونه این باشه.

امیدتون به خدا هرروز تون پرنشاط 

یا حق 🖐🏻👋🏻👋🏻

 

سلام علیکم

بنده فرصت گوش دادن به سخنرانی هارو ندارم و از فایل های جزوه با فرمت پی دی اف استفاده میکنم خواهشمندم  پی دی اف کلی سایر جزوات رو هم تهیه کنید...

دوستان سلام من جلسه 8 هستم.از وقتی  این سخنرانی ها رو گوش میکنم بیش از پیش به فکر فرو میرم و حرف زدنم بسیار کم شده.این سخنرانی ها مثل مغناطیس میمونه.انگار به فطرتت پاسخ میده.خدا توفیق بده بتونم همشو گوش کنم و توی زندگی بکار ببرم.استاد پناهیان ممنون...

 

اگر من این چندجلسه از تنها مسیر رو گوش نکرده بودم... به معنای واقعی کلمه به صورت یک حیوان از دنیا میرفتم و تمامممم دنیای ابدی و اخروی خودم را در بزرگ ترین حسرت ها میسوختم تا ابدیت...دلم میخواد بقیه ی عمرم بیوفتم دنبال هر آدمی و بگویم توروخدا این زاویه را ببین بعد زندگی ات را ادامه بده. الحق که استاد پناهیان به مشابه پیامبر زمانه اند که با زاویه دیدهایی که از حقایق فلسفه خلقت و هدف زندگی انسان به ما میدهند باعث نجات بشر شده و می شوند. خداوند عاقبتتان را به بهترین حالت ممکن بخیر کند... یاعلی🙏

با سلام و خدا قوت خدمت زحمت کشان این سایت و بویژه استاد عزیزمون حاج آقا پناهیان. 

این پیام رو مینویسم تا تشکر و قدردانی کنم از شما. نمیدونم چطور احساس خودم رو بابت آشنایی با این بحث ابراز کنم فقط انقدر بگم که این بحث ها بهترین توفیقی بود که خداوند در زندگی به اینحقیر عطا کرده. لطفا برامون دعا کنید تا بتونیم این ها رو در زندگی بکار ببندیم‌و از رستگاران شویم...

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

سلام علیکم

محرم است و لختی پیش صحبت هایتان را از شبکه تهران در برنامه تنها مسیر من باب خانواده شنیدم.شیوا بود و مخاطب پسند و زیبا. اما باید بگویم طبق آنچه تا کنون لمس کرده ام و دردش باقیست در حد حرف است و باد هوا. متاسفم که پس از یک سال پیگیری هیچ کس در نهادی مقدس جوابی نمی‌دهد و تو مانده ای و عمر بر باد رفته. متاسفم که جانباز این آب و خاک نشسته بر مسند علی رغم توصیه شفاهی  جناب رئیسی در جواب همسرت  که مستاصل است می گوید من کاری از دستم بر نمی آید!

همه چیز  را به گردن طاغوت جهانی آویزان نکنید چرا که طاغوت طاغوت است چه مسلمان چه یهود!

هر خدمتی که کردم بی مزد بود ومنت

یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

۲۲ تیر ۹۸ ، ۰۰:۴۵ به گمنام(زهرا77)
وقتی به همون چیزایی که فهمیدید عمل می کنید،
و بطور مستمر ادامه میدید،
کم کم یه نوری میاد و قلبتونو روشن میکنه..اونوقت خیلی چیزا براتون روشن میشه :)

۲۵ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۲ گمنام(زهرا77)
سلام من این سخنرانی رو دانلود کردم یه سال پیش ینی بیشترسخنرانی هارو دانلودکردم ولی نشده که گوش کنم
اما حتما ازفردا گوش میکنم...
ببخشید من خودسازیمو شروع کردم.میخوام خودمو تخریب کنم ازاول بسازم.
من چجوری خداروباورکنم؟هرچییی فکرمیکنم نمیتونم اصلا درک کنم.
خواهش میکنم بگین کدوم سخنرانی استادپناهیان میتونه کمکم کنه؟
چجوربفهمم خدارو؟
میگن خدا یه حس برتره...من چجوری به مهربانی و وجود و عظمت خدا پی ببرم؟
خواهش میکنم کمکم کنین توروخدا
باسلام
من معلم ابتدایی هستم
قبل ازاین که مبحث" تنهامسیر'روگوش بدم بامبحث "تعییت کننده ترین عامل درمقدرات بشر"آشناشدم وازتک تک جلسات یادداشت برداری کردم

مباحث مطرح شده بسیارکمکم کرددرحل تعارض های زندگی وشغلیم
بیان استادوتلاش برباورساختن این موضوع که"توجه به هست هاانسان روبیش تربه خدانزدیک می کنه تاتوجه به بایدها"


واما"تنهـــــــــــــامسیر"ابتدای طناب رشدوپیشرفت مادی ومعنوی است ای کاش رویکردآموزش وپرورش ورویکردآموزش عالی هم بامباحث مطرح شده درتنهامسیریکسان بود.تاامروزه شاهداین نباشیم که خیلی ازموضوعات کلیدی وحساس روی زمین مونده باشه وعمومامردم درموردش زاویه ی دیدمناسب رونداشته باشن

بحث هایی که به عنوان یک آموزگارتوصیه می کنم استماع بفرمایید
تعیین کننده ترین عامل درمقدرات بشر
چگونه امتحان می شویم
تنهامسیردرنظام تربیت دینی
چگونه مهربانی خداروباورکنیم
زاویه دیددرهنرحماسی
خانواده متعالی
خیلی دوست دارم مطالب تنها مسیر رو در قالب یک کتاب داشته باشم تا به آدمهاب کتابخون اطرافم بدم اینجوری خیلی مقبولتره اما متاسفانه کتابش نبود
پاسخ:
با سلام و تشکر
در مراحل نهایی تدوین است و در ماه‌های آینده متنشر خواهد شد انشاالله.‌
سلام.
واقعا گیج شده ام.نمی توانم احساس خود را بیان کنم.
من با خواندن مطالب تنها مسیر به عیب های بزرگی در درون خودم 
پی بردم که هیچ وقت فکر نمی کردم چنین چیز هایی را داشته باشم.عیب هایی که استادم آقای پناهیان از آن ها به عنوان شهوات پنهان یاد کردند.
خواندن مطالب تنها مسیر, باعث شد درون خودم را ببینم, حیله های نفسم را بشناسم و نقشه هایی که نفسم برای من کشیده است را از زیر زبانش بیرون بکشم!!!!
واقعا هیچ سخنرانی های دیگری این قدر عمیق روی من اثر نداشت و یا اثرش بعد از مدتی از بین می رفت.اما سخنرانی های تنها مسیر چیزی از جنس راهنمایی های اهل بیت است.چون استاد خوبم آقای پناهایان از احادیث و آیات قرآن مطالبی را بیان میکنند و مفاهیمی را ارائه می دهند که من هیچ وقت فکر نمی کردم تا این حد بحث مبارزه با نفس مهم باشد.
همیشه دنبال راهی برای سیر و سلوک معنوی می گشتم و افسرده شده بودم که چرا من نمیتوانم شبیه عرفا شوم.همیشه زندگی نامه های عرفا را می خواندم اما راهی دستگیرم نمیشد.
اما حالا همه چیز عوض شده.الان میدانم سیر و سلوک حقیقی همان مبارزه با نفس و پیدا کردن و نابود کردن شهوات پنهان است.و فهمیدم که این طور نیست که من تلاش کنم آدم خوبی بشوم تا به یک مقام عرفانی برسم و بعد همین پایان تلاش من در دنیا باشد!الان خوب میدانم باید تا آخرین لحضه ی عمرم با نفس خبیثم جنگ کنم.و فهمیدم که مبارره با نفس "یک کار خوب" نیست که انجامش بدهیم و تمام شود. بلکه یک فرایند دائمی و تنها کاری است که باید انجام دهیم از تولد تا مرگ.
و مهمترین و موثر ترین جمله ای که از آقای پناهیان در مطالب تنها مسیر خواندم این بود: 🌷به دنبال فهرست خوبی ها و بدی های خودت نباش.به دنبال این باش که چند بار نفست را زمین زدی و چند بار نفست تو را زمین زده است🌷.
این جمله مرا از غروری که گرفته بودم و متوجه آن نبودم نجات داد و آن وقت فهمیدم که من چقدر روزانه از نفسم شکست می خورم.هر چند ظاهرا خوبی های زیادی دارم.
یک جمله ی دیگر هم به من خیلی کمک کرد:🌸خوشا به حال کسی که عیب های خودش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز دارد🌸.
آقای پناهیان شما یک روانشناس و یک روان پزشک فوق العاده هستید و من نمی دانم چگونه از شما تشکر کنم.اجرتان با خداست.

راستی برای بعضی از قسمت های تنها مسیر, فایل pdf کلی منتشر نشده است.از شما خواش میکنم برای آن ها هم فایل کلی قرار دهید تا راخت تر بتوانم دانلود کنم و بخوانمشان.ازتان واقا متشکرم.اجرتان با خدا.
خداوند اجر شما رو بده.چون واقعا عوض کردن مسیر زندگی انسانها  به راه حق، بلد بودن میخواد،تلاش میخواد و از همه مهم تر ایثار و جهاد می خواد.واقعا اجر کار به این بزرگی در این دنیا قابل پرداخت و محاسبه نیست.امیدوارم ذخیره ی آخرتتون باشه.
با عرض سلام و خدا قوت به همه دست اندر کاران مجموعه بسیار موثر تنها مسیر.من تا قبل از شنیدن سخنان حاج اقای پناهیان نگاه درستی به دنیا و رنج های ان نداشتم.بنده در سالهایی که در تهران دانشجو بودم در جلسات سخنرانی استاد پناهیان شرکت کردم و خیلی زیاد برایم مفید بود.
ان شاء الله خداوند به همه شما اجر کثیر عنایت فرماید .
سلام
ان شاء الله خدا حاج اقای پناهیان رو برای ایران و ملت شریف نگه داره .
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۱ طراحی سایت
باسلام
ممنون از پستهای خوبتون.
۱۵ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۹ عصمت سادات
سلام  .شب بود قبل از ایام فاطمیه سال گذشته خیلی روانم به هم ریخته وقلب و روحم گرفته بود( یا رب العالمین تو شاهدی که اقراق نمی کنم )کامپیوترم را روشن کردم به ذهنم رسید که علیرضا پناهیان را سرچ کن ببین چی گیرت میاد نوشتم اسم آقا را و صحفه ای باز شد که اولین سایتش بیان معنوی بود خوشم آمد از اسمش باز کردم بخش های مختلفی داشت این صفحه منتها این نام تمام توجه ودل من (تنها مسیر)را به خودش جلب کرد باز کردم با حالت تعجب وکمی بی رغبتی تنها مسیر یک را البته چند جلسه اولش را گرفتم شب بعد گوش دادم جلسه اولش را و همین طور شب های بعد بهم بر می خورد وبدم می آمد که میگفت استاد که با انچه که دوست داری باید مبارزه کنی اما نمی تونستم رها کنم بحث را تمام جلسات مرحله اول را گرفتم وقتی گوش می دادم از خیلی حرف هی استاد ناراحت میشدم چون تمام چیزهای بود که دوست داشتم وایشون می گفت باید پا بذاری رویشون به مرور زمان صحبت های استاد انچنان به لطف وحول وقوه الهی روی من اثر گذاشت که اون چیزهای که حیلی دوست داشتم واصلا نم تونستم ازشون دل بکنم برام راحت شد دل کندن ازشون یادم تو یه جلسه از صحبت هاشون گفتند که (خدایابه هر چیزی که نرسیدیم اگه دیگه هم نمی رسیم بی خیال هوسش را از دلم بیرون کن )اولش گفتم اره خدایا یعنی اولش گرم بودم بعد که فهمیدم خیلی گریه کردم و می گفتم نه من نمی تونم اون شب خیلی سوختم با این حرف استاد اما الان عشق می کنم با این یه جمله .آدرس این سایت به دوستهایم  دادم اما هر کدام یه بهانه بی جا آوردند به این نتیجه رسیدم که عزیزانی که با این مسیر آشنا شدید تنها لطف خدا بوده که شامل حال ما شده بابت این لطف سجده شکر کنیم .خدای عزیزم شکرت
یک دنیا ممنون , حالا که تنها مسیر رو گوش دادم  دیدم به دنیاعوض شدهممنون که میتونیم بطور رایگان از سخنرانیها استفاده کنیم
پیشنهاد میکنم که یک تیزرتهیه کنید و در صدا و سیما تبلیغ سایت ش را  انجام دهید
سلام
پیام زیر از طرف یکی از اساتید اخلاق و عرفان تهران است:

"با حذف مقدمات عرض میکنیم:

استاد پناهیان سلسله سخنرانی دارند به نام ، تنها مسیر ( راهبرد اصلی در نظام  تربیت دینی ) با محوریتِ جهاد اکبر.

این سخنرانیِ تأثیرگذار که تا به حال  ۵۷ جلسه اش تشکیل شده، در طول تاریخ اسلام برا اولین بار صورت گرفته (بدون هیچ بزرگ نمایی).

تا به امروز هرکسی با هر پُست و مقامی ، با هر سطحی از دانش ، و با هر عقیده ای , اعم از  زن و مرد ، باسواد و بیسواد ، این سلسله سخنرانی را گوش کرده ، افکار و سبک زندگیش بشدت تغییر کرده و خدایی شده است.

لذا به شما تضمین میدم: اگه این مجموعه سخنرانی ِ بسیار کاربردی را گوش کنید ؛ به طور کامل و جامع با اسلام ناب آشنا بشوید و سبک زندگیتون کاملاً اسلامی شود.

پیشنهاد ویژه ما

هفته ای یک فایل از این مجموعه رو با تفکر و البته بصورت ترتیبی دنبال کنید.

دوستدار رسیدن به کمال!

عاجزانه ازتون میخوام به هیچ وجه سلسله سخنرانی تنها مسیر استاد پناهیان رو از دست ندید حتی اگه از بیان و شخصیت استاد خوشتون نیاد."
دلم میخواست همه ی دنیااین سخنرانیهاروگوش میدادن دلم میخواست صحبتهای ایشون وهمه ازش استفاده میکردن واقعاتاثیرگذاره .ممنون ازخدایی که ماروبه این سمت راهنمایی کرد ومن فکرمیکنم خدامارودوست داشت که ماروباایشون آشنا کرد.ممنونمازهمه ومخصوصاازاستاد
۲۷ اسفند ۹۳ ، ۰۲:۰۲ سینا حسینی
روزی دوستم منو با این سخنرانی های تنها مسیر آشنا کرد-قبل از گوش دادن به آنها اصلا فکر نمیکردم که چیزی از گوش دادن بهشان گیرم بیاد ولی بعد از شنیدن اولین فایل طوری مشتاق شدم که حتی از شب تا صبح آنها را گوش میدادم و ظرف مدت کوتاه چند روز همه ی فایل های ماه رمضان 92 را تموم کردم و به دوستان دیگر هم معرقی کرذم و این چرخه های معرفی ادامه دار شد و دوستانم هم به دوستانشان معرفی میکنند
واقعا ممنون 
۲۳ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۱ رضا مرادی زاده اول
با عرض سلام خدمت همه دوستان ومدیر محترم
واقعا از زحمات خالصانه شما و دوستان و خصوصا استاد پناهیان با بیان شیواشون کمال تشکر رو دارم
میخواستم اگه میشه از استاد سوال بپرسید میشه این مباحث رو با گروه های صالحین مقطع هفتم وهشتم در میان گذاشت
با تشکر فراوان
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۲۸ ۲۷ ىساله ازشمال
بااشنایی بحت تنهامسیر تازه فهمیدم بنده خدا بودن یعنی جی تازه فهمیدم چجوری از حیوان بودن بیرون بیام  
۲۵ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۰۸ زینب27ساله از استان گیلان
نمیدونید چه تحولی پیدا کرده زندگیم با گوش دادن تنهامسیر.باورکنید قبلش حسابی بی هدف بودم وگناه کار طوری که شب وروزم تو گناه بود وخودم خبر نداشتم اما الان توکل بر خدا به استاد بگید دارم مبارزه بانفس میکنم وبه دوستانم هم پیشنهاد دادم که بیان تو سایت بیان معنوی وخودم تو دعا ندبه  سخنان استاد روبین دوستانم پخش میکنم وتو اونا هم تحول رخ داده خداوند بزرگ خیر دنیا وآخرت نصیب شما واستاد عزیز بفرمایند.به استاد بگید اربعین 94 انشاالله کربلا ببینمتون چون ما دوستان قرار گذاشتیم که سال آینده پیاده روی بریم کربلا انشاالله   خدایا هزار مرتبه شکرتون
سلام
من چقدر بیچاره ام
تمام صحبت ها جدیده جدید
انگار یه دین دیگه است نه دینی که به ما معرفی شده تحت عنوان اسلام
ما کجا هستیم به قول استاد بعد از 35 سال جمهوری اسلامی
ای خدا برس به داد ما
۱۳ دی ۹۳ ، ۱۳:۲۰ شهادت آرزومه
 به نام خدا.
درباره سخنرانی ها اگه بخوام تعریف کنم نمیتونم چون واقعا از تعریف گذشته میشه گفت یه چیزی فراتر از همه خوب بودن هاست این سخنرانی حاج آقا ،که فداشون بشم من.تقدیر وتشکر فراوان هم از کسانی که زحمت کشیدند واین سخنرانی هارو دراختیار ما گذاشتند رو دارم.
یه سوال داشتم فقط که ادامه سخنرانی ها رو چه زمانی داخل سایت می زارید؟؟؟؟
بازم تشکر
اجرتون با حضرت صاحب الزمان انشاءالله.
سلام، من از کسانی هستم که تازه با سایت حاج آقا آشنا شدم؛ چندین ماه بود که فقط گریه میکردم بخاطر اشتباهاتم در زندگی و از خدا میخواستم راه درست رو به من نشان بده، در زندگی و در جامعه دیده بودم کسانی که به مقامات بالای دینی رسیدند ولی برخی از آنها با وجود علم دینی که داشتند اعمال زشتی از آنها سر زده، سر این مساله با خدای خودم درد و دل میکردم که چطور همچین اتفاقی  ممکن هست ؟ چه میشود که یک بنده با همچین اطلاعاتی که از دین دارد، یک دفعه این گونه گرفتار می شود ؟ در این چند وقت به خداوند میگفتم از کجا معلوم من هم بعد از عمری مطالعه و کسب علوم دینی گرفتار همچین مصیبتی نشم !!! خیلی گریه میکردم کتاب های زیادی مطالعه کردم از افراد زیادی سوال کردم ولی هیچ کسی من را قانع نمیکرد.

تا اینکه با سایت حاج آقا به طور خیلی خیلی اتفاقی آشنا شدم، و این عنوان را گوش کردم :
اگر یک مذهبی مبارزه با نفس نکند، ممکن است جنایت‌هایی بکند که از کفار هم برنمی‌آید

فهمیدم که چرا واقعا ؟ حالا فهمیدم بعد از 26 سال عمری که از خدا گرفتم فهمیدم کجای کارم اشکال داشته. ای کاش روز اول این ها را در مدرسه می گفتند ای کاش پدر و مادرم به من میگفتند. ای کاش این چرا روز اول در ذهنم بوجود می آمد !!! شرمنده خدا هستم، بنده خوبی نبودم ولی راه رو خودش بهم نشان داد. لطفا دعا کنید از این مسیر غافل نشیم. ان شاالله.
۰۷ دی ۹۳ ، ۱۵:۰۹ پسری از جنس خاک

سلام

نمویدونم چیی بگم یا چی بنویسم!

نه اینکه ندونم ، نمیتونم حرف بزنم...


فقط میگی حاجی اجرت با خود خدا@

دمت گرم

سلام

من تا قبل از عید امسال، هیچ وقت چنین چیزهایی رو که تو سخنرانی ها شنیدم راجب آدم و دین رو نشنیده بودم.
از زمانی که یک عزیز که همه تحول و تغییرم رو مدیون وجود اون میدونم که اونم به اذن خدا بود، این سایت و محتواش رو بهم معرفی کرد، تمام زندگیم عوض شد.
دیدم به دنیا طور دیگه ای شد.
همیشه خواب بودم و فکر میکردم بیدارم، اما وقتی با این چیزا آشنا شدم، دنیام عوض شد.

واقعا هدف فقط مبارزه با هوای نفسه و بوجود آوردن یک هویت " انسانی "

دم همتون گرم
یا حق


خدایا شکرت اگه استاد نبودند من چطور این حکمتها رو میفهمیدم؟
سلام علیکم استاد واقعا دستان درد نکند یک راه درست جلو پای ما گذاشتید. تا قبل از این اصلا بلد نبودم زندگی کنم و همیشه با خودم مشکل داشتم که من می خواهم زندگی درست و مطابق اسلام داشته باشم و شما روش آن زندگی را به من آموختید.
التماس دعا

با سلام

فقط خواستم از راه دور از همه زحماتی که میکشید تشکر کنم واقعا از اینکه میتونیم بدون هیچ هزینه ای سخنرانی های استاد رو از اینجا دانلود کنیم و استفاده کنیم ازتون ممنونم اجرتون با خدا

ان شاءالله این زحمات شما و کار خوبتان باقیات  صالحاتی براتون باشه

سایت خیلی عالی شده مخصوصا اینکه سخنرانی ها دسته بندی شده


امیدوارم خدا جزای خیر بده به استاد و مخصوصا کسانی که زحمت میکشن و برنامه ها و سخنرانی های ایشون رو در اختیار عموم قرار میدن


پاسخ:
سلام علیکم.
نوش جان؛ از شما و همه دوستانی که نسبت به خادمین خود در سایت محبت و لطف دارند سپاسگذاریم. نظرات شما همکاران سایت را در مسیری که انتخاب کرده اند ثابت قدم تر می کند.
من راه خود را پیدا کردم با این سخنرانی
۱۳ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۲ زهرا نورانی

تو مبحث مقابله با راحت طلبی بود که از صحبتای استاد متوجه علت پسرفت شدید درسم شدم. علتی که مدت ها دنبالش بودم! و فهمیدم که دلیل این افت تحصیلی، مبارزه نکردن با هوای نفس و به خصوص راحت طلبی بوده... فهمیدم چه فاجعه ای رخ داده بود.. تو دنیایی که پر از رنجه و ایجاد و وجود ما با رنجه، من به دنبال راحتی بودم... خدایا این اسراف مارا بر وجود خویش ببخش "ربنا اغفرلنا ذنوبنا و اسرافنا فی امرنا...."

تا چند وقته پیش هر سخنرانی که گوش میدادم حس می کردم حرفاش تکراریست و فقط جنبه بیدار کنندگی داره 
و  بیدار می شدم و می گفتم دیگه میخوام آدم شم و در مسیر آدم شدنم بر می خوردم  به کلی سوال بی جواب
ودوباره بعد از اندکی به غفلت فرو میرفتم
تا اینکه با صحبت های استاد برخود کردم با موضوع هدایت
بعد از گوش دادنشون احساس تازه ای پیدا کردم 
خیلی چیز های مبهم و گیج کننده برام روشن شد
خیلی خوشحال شدم
سوال هایی که تا اون روز هیچ جواب قانع کننده ای براشون نداشتم
با اون شوقی که استاد در موردشون صحبت میکردن پر از شوق میشدم برای گوش دادن ادامه بحث ها
بعد از اون همه دعاهام شده بود هدایت برای خودم، فرزندم ،خانوادم و خلاصه همه جا اولین دعایم این بود
در رفت و آمد هام به سایت با تنها مسیر آشنا شدم تنها مسیری که زیرش این جمله ها بود :
با این سخنرانی ها زندگیم متحول شد و ...
کنجکاو شدم و اولین بحث ها راجع به هوای نفس رو دانلود کردم
اگر از حال الانم بپرسید ،توضیح دادنی نیست
هنوزم باورم نمیشه ، آخه تا امروز اینچنین توضیح روشنی از هدف زندگی و روش های بندگی نداشتم
راه گشا و پر از جواب
همیشه در انتخاب هایم دچار مشکل بودم
گاهی در دلم میگفتم آقا جان اگر الان شما بیاید به من بگید که این کار غلطه هرگز دنبالش نمیروم
ولی افسوس که سر دو راهی هستم
گاهی استخاره میکردم ولی باز به نظرم درست نمی آمد
شنیده بودم می گفتن بین دو کار خوب بهتر را انتخاب کن
ولی تشخیص نمیدادم بهتره کدومه
ولی حالا ازم بپرس هر چی می خوای
در مورد  ازدواج ، روش درست زندگی در خانه ، تربیت فرزند ، شغل ، ارتباط با فامیل ، با همسایه و همکار و ...
دیگه دو راهی برام وجود نداره 
و با این جمله استاد که من اومدم تا حال تو رو بگیرم (ای نفس) بهش جواب میدم
و یه چیز نا باورانه دیگه
قبلا دوس داشتم نماز شب بخونم و یا فلان کار خیر رو انجام بدم ولی اراده نداشتم تا آخرش برم
ولی الان چون می خوام حالشو بگیرم (نفس و میگم ) آنقدر راحت بلند میشم برای خیر که هر کی ندونه فکر میکنه آدم حسابی هسیتم
انگار اساسا از حال گیری خوشم میومده
و 
اینقد دوس داشتم بدونم عارفا چطور زندگی میکنن 
کلی کتاب عرفانی خونده بودم
آخرش این دستگیرم شد که تا یه استاد نداشته باشی عارف نمیشی 
و عارفا هم هر کسی رو به شاگردی قبول نمیکنن
و بعد دلشکسته یه جوری ادامه می دادم چه میکردم استاد از کجا پیدا میکردم
حالا هر کس میخواد بیاد من یه استاد بهش معرفی کنم که هزاران هم بخوان شاگردش باشن با کمال میل قبول میکنه حتما هم نیاز نیست برید پیشش 
از دور هم که به حرف هاش گوش بدین به یه مسیر درست رهنمون  میشید
قربون امام زمانم برم که تو این زمانه ی سخت و پر از ابهام ما را تنها نگذاشته
همیشه در تفحص نور ایشان از پشت ابر بودم و در سوال های بی جوابم می پرسیدم پس آن نور کجاست
خدا رو شکر روزی هزار بار به خاطر این توفیق
و یک خواهش
میترسم در بین این تنها مسیر دچار غرور شوم 
از استاد میخوام برام دعا کنند
و یک پیشنهاد به دوستانم
تا حالا شده فکر کنی اون کار خیری که در خلوتت داری انجام میدادی ممکنه پذیرفته نشه 
چون برای راضی کردن خودت از خودت بوده
یعنی امکان داره ؟ 
بله امکان داره
باورش سخته ،بحث هوای نفس تنها مسیر رو گوش کن تا باورش راحت بشه

علم بی عمل ،لاینفع . انشالله که همه ما بتونیم همه این حرفارو تو زندگی پیاده کنیم وگرنه خدا ب دادمون برسه تو روز قیامت .چون حجت بهمون تموم شده
خدا قوت شاید باورتون نشه ولی من تا حالا تو هیچ سایتی نظر نذاشتم با اینکه چند سالی هست توی اینترنت میگردم .من الان 22 ساله هستم از زمان 15 16 سالگی به دنبال یه جواب درست برای دینداری بودم توی 2 3 سال اخیر سخنرانی های زیادی گوش دادم از رائفی پور بگیرین تا حسن رحیم پور و حسن عباسی و..... راستش چند باری به دین و خدا بی اعتقاد شدم ولی دوباره برگشتم تا ماه رمضان امسال که دیگه تصمیم گرفتم از خدا جدا نشم چون دیگه هیچ راهی برام نمونده بود همیشه دین اسلام را یه تفکر برتر برای زندگی میدونستم برای همین دوباره برمیگشتم تا اینکه بعد از ماه رمضان با سلسله بحثهای تنها مسیر استاد پناهیان اشنا شدم . باور کنید انگار گمشده ی تمام زندگیم رو پیدا کردم .    دلیل اصلی برای زندگی   . تنها هدف برای زندگی و ... این اشنایی تیر خلاص خدا بود به تمام تفکرات وشکها و تردیدها وبی اعتقادی های من .انگار خدا قدم به قدم دست منا گرفت تا برسونه به استاد پناهیان . دیگه فکر کنم حجت بر ما تمام شده انگار خدا علی اصغر امام حسین را به ما نشان داده...
احساس میکنم دیگه با ظهور حضرت فاصله ای نداریم امیدوارم که همه ی ما به ان حضرت برسیم.
برای استاد از خدا و اقا امام زمان طول عمر با اذت و سلامتی و عاقبت به خیری مسئلت میکنم امیدورام و امید زیادی دارم که استاد ظهور حضرت را درک کنند 
پاسخ:
سلام.
  • از اینکه زحمتهایمان بدرد شما و سایر عزیزان می خورد خوشحال هستیم.
  • به طور کلی وقتی از یک نام انسان استفاده کنید، نظرتان برای بقیه قابل استفاده تر است. اگر دوست ندارید نام اصلی خودتان را اعلام کنید، یک نام مستعار ثابت برای خودتان انتخاب و از آن استفاده کنید.

یکی از نقاط مثبت و بارز در سخنرانی های آقای پناهیان اینه که از یک دریچه جدید و جذاب و قابل فهم مسائل را بیان میکنه. گاهی حسرت میخورم که چرا در دوران نوجوانی چنین فرصتی برام پیش نیومد تا جواب سوالام از ایشون بگیرم. بحث هایی که اگر نوجوان ها گوش بدن خیلی از سوالاشون حل میشه.  استاد خیلی خوب جواب میدن.

البته نمیدونم اون موقع هم با این جوابا قانع میشدم یا نه ولی الان برام کاملا قابل درکه و کاملا قانع کننده.
۱۹ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۴۱ افسر جوان جنگ نرم
من از وقتی گوش کردم میخوام برم دوباره اشهد بگم ،من تا الان مسلمون بودم یعنی؟؟؟ بهتر بگم انسان بودم؟!!!
۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۲۰ لیلاحقیقی ازشیراز
باسلام من 10جلسه اول سخنرانی راگوش کردم تحول عظیمی درزندگی من گذاشته است ومن الان احساس می کنم خداوند یک فرصت دوباره به من برای زندگی  ارزانی داشته است وبه همین دلیل از خداوندواستادم تشکرمینمایم

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...