۰۱/۰۶/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | ما عراق را از ایران محترم‌تر می‌دانیم!

شناسنامه:

  • تولید: بیان معنوی
  • زمان: 03:27
اگر از کربلا طوماری برسد، جواب مردم عراق را چه بدهیم؟!

 

 

متن:

 امام خمینی(ره): «ملت ایران و عراق برادرند و هر دو با هم هستند. ما عراق را محترم می‌دانیم همان‌طوری که ایران را (محترم) می‌دانیم. و عراق را محترم‌تر می‌دانیم!

هنوز یک ماه از آغاز حمله صدام به ایران نگذشته بود که برخی مسئولین ایرانی صحبت از صلح با صدام می‌کردند. امام خمینی به این زمزمه‌ها این گونه پاسخ دادند:

«ما جواب ملت عراق را چه بدهیم؟ چه‌جوری صلح بکنیم ما؟ با کی صلح بکنیم؟ تویی که این همه جنایات وارد کردی به کشور خودت و کشور ما، تویی که این همه مسلمان‌ها را به کشتن دادی، تویی که این جنایات را که گمان ندارم در تاریخ نظیرش زیاد باشد، این همه جنایات را کردی، ما جواب ملت عراق را چه بدهیم؟ حالا ملت خودمان هیچ، جواب ملت عراق را چه بدهیم که یک رژیمی که چندین سال بر او حکومت کرده است غاصبانه و آن‌قدر از جوان‌های آنها را کشته و آن‌قدر از جوان‌های آنها را معیوب کرده و آن‌قدر از علمای آنجا را شهید کرده، ما که ادعا می‌کنیم مسلمانیم، بنشینیم سر یک میز و با ایشان صحبت کنیم که بیائید با هم مصالحه کنیم؟ حالا جواب خدا هیچ که جواب باید بدهیم، جواب انبیاء هیچ که جواب باید بدهیم، جواب ملائکة الله هیچ که جواب باید بدهیم، جواب مستضعفین جهان هیچ که باید جواب بدهیم، جواب این ملت عراق را ما چه بدهیم؟ اگر از کربلا یک طوماری برای ما برسد که شما چرا با یک آدمی که علمای ما را شهید کرده، روشنکرهای ما را در حبس کرده، شما نشستید با آنها صلح می‌کنید؟! چه صلحی ما داریم؟!»

«ما عراق را محترم می‌دانیم همان‌طوری که ایران را می‌دانیم. و عراق را محترم‌تر می‌دانیم؛ برای اینکه امیرالمومنین(ع) در عراق است، امام حسین(ع) در عراق است.»

«ملت عراق ملت خود ما است. آن‌قدر که ما علاقه به عراق داریم، عراق مرکز تشیّع است، عراق مرکز امیرالمومنین است، مرکز حسین بن علی است، مرکز سایر ائمه است. ملت اسلامی است. ما علاقه داریم به عراق همان‌طوری که علاقه داریم به ایران به اعتبار این که اسلام است. آنجا هم علاقه داریم به اعتبار اینکه کشور اسلامی است و مرکز اولیاء خداست!»

«ما عراق را محترم می‌دانیم همان‌طوری که ایران را (محترم) می‌دانیم. و عراق را محترم‌تر می‌دانیم!»

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...