۰۱/۰۵/۱۶ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا؛ مهم‌ترین مانع پیشرفت کشور 

شناسنامه:

 

 

متن:

بزرگترین مانع قوی‌شدن جامعۀ ایران اسلامی را من می‌خواهم امشب به شما عرض بکنم. تا این مانع را که خیلی‌ها نسبت به آن بی‌رگ هستند و بی‌خیال هستند، این مانع را برنداریم به آن قدرت لازم، به آن پیشرفت لازم، به آن آرامش و ثبات، به آن انتظاری که همه دارند از پیشرفت ایران، آن مرتبه عالی قدرت نخواهیم رسید. این روش پلید که موجب ضعف کشور ما شده و تا این روش متروک نشود، مطرود نشود، من به شما اطمینان می‌دهم در بهترین شرایط، پنجاه درصد مشکلات باقی خواهد ماند. الکی، بیخود! این روش، دوقطبی‌سازی جامعه است به اصلاح‌طلب و اصولگرا!

 ائمه محترم جمعه، هرهفته باید به یاد ملت بیاورند سوره منافقین را. سوره منافقین درباره کیست؟ عبدالله ابن اُبَی. این منافق چه کرد که او را خدا معرفی کرد؟ منافقینی که تصمیم گرفته بودند پیامبر را بکشند، ترور کنند با اینکه دستگیر شدند، معرفی نشدند. فقط یک منافق معرفی شد. آن منافق از بیت‌المال دزدی نکرده بود. آن منافق هیچ قتلی انجام نداده بود، و قصد هیچ قتلی هم نداشت. آن منافق یک کار کرده بود. دوقطبی درست کرده بود در مدینه. دوقطبی‌ای که بستر طبیعی داشت. گفت: ما انصار پیامبر باید با مهاجرین دربیفتیم، دوقطبی مهاجر و انصار درست کرد. سوره منافقین سوره اخلاقی نیست، سوره قتل نیست، سوره دزدی نیست؛ سوره دوقطبی‌سازی در جامعه است، دوقطبی‌ای که حقیقت داشت! دوقطبی‌ای که حقیقت داشت، مهاجر و انصار. دست بهش نباید بزنید. حساس نباید بکنی. گسل‌ها را نباید فعال بکنی.

 دوقطبی‌سازی‌هایی که در سوره منافقین اتفاق افتاد، دوقطبی‌های واقعی بود که گسل‌هایش وجود داشت، اینها آن گسل‌ها را فعال کردند. من به شما مردم بگویم، دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا خبیثانه‌تر از آن دوقطبی‌ها است. چون واقعیت ندارد. تماماً دروغ است!

چقدر می‌تواند جامعۀ ما را عقب بیاندازد؟ آقا چه کسانی این کار را کردند؟ یا افراد مغرض، یا افراد ساده لوح، در هر دو جناح. آن کسی که به عنوان اصولگرا در مقابل اصلاح‌طلب موضع جناحی می‌گیرد برای بردن انتخابات، او همان‌قدر نادان است که در آن جبهه، نادانی وجود دارد. و در میان هر دو بخش قطعاً نفوذی وجود دارد. کی این بازی‌های مسخره تمام می‌شود؟ شما هیچ‌وقت مجلس صد در صد قوی با نوع انتخابات متأثر از دوقطبی‌سازی پیدا نخواهید کرد. طرفداران دو جناج هدفشان این می‌شود که جناحشان ببرد. ولو با افراد ضعیف‌تر. لذا اولین نتیجه‌اش این می‌شود که رأی آوردن مهم بشود؛ ولو با افرادی که خاصیت‌های پوپولیستی داشته باشند و ضعیف‌تر باشند.

دومین نتیجه‌اش، روی کار آمدن آدم‌های فرصت‌طلب است. یک عده هم این وسط، فرصت‌طلب نگاه می‌کنند، دعوا کدام طرف است، کدام طرف می‌چربد، یا ادای مستقل‌ها را در می‌آوردند وقتی مردم خسته بشوند از دوجناح‌بازی، یا فرصت‌طلبانه از این اختلاف استفاده می‌کنند.

 سوم؛ عدم امکان روی کار آمدن بسیاری از افراد شایسته. نه آقا! من با این دولت همکاری نمی‌کنم، نمی‌خواهم انگ فلان جناح به من بچسید. اثر شوم چهارم این است که تا انتقاد بکنی، این آخوند اصولگرا گفت؛ آن فلان. هیچ، باب انتقاد بسته می‌شود. دهان بسیاری از منتقدین دلسوز و متفکرین از حوزه و دانشگاه، من خبر شخصی دارم ازشان، بسته است در همۀ دولت‌ها. می‌گویند حرف نمی‌زنیم. متهم به جناحی بودن می‌شویم. فضای انتقاد بسته می‌شود. فضای دلسوزی بسته می‌شود.

 پایه قدرت مردم، گفت و گو است. گفت و گو را شما بستید. دیکتاتوری رضاخان قلدر این‌قدر موفق نبود در بستن دهان‌ها، که دیکتاتوری دوقطبی‌سازی، دیکتاتوری رسانه‌ای دوقطبی‌سازی این‌قدر قدرتمند بود. حتماً دیکتاتوری خبیثانۀ رضاخان قلدر و محمدرضا خان دیکتاتور، خباثتش کمتر از خباثت دیکتاتوری رسانه‌ای دوقطبی امروز است. آنهایی که روی گسل‌های واقعی می‌ایستند و آنها را تحریک می‌کنند منافق هستند! آنهایی که گسل همین جوری ایجاد می‌کنند چی هستند؟! "بابا تو دیگه کی هستی؟!"

 حدود ده مرتبه مقام معظم رهبری فرمودند من این دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم. محدود شدن باب تحسین اقدامات خوب. هیچ‌کس از افراد این جناح هیچ اقدام خوبی را از آن جناح تحسین نمی‌کند. هیچ کدام از افراد آن جناح هیچ‌یک از اقدام این جناح را تحسین نمی‌کند. ساختار سیاسی کشور ما باید اصلاح بشود. ما نباید تبعیت بکنیم از ساختارهای غربی. دوقطبی‌های دروغینی که آنجا درست می‌کنند، مردم را هیجان بدهند بیاورند پای انتخابات. راه‌حل جایگزین ما چیست؟ باید در این باره‌ها صحبت کنیم.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...