۰۱/۰۷/۱۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | دوران ابتذال و بی‌حجابی در جامعۀ بشری گذشته

شناسنامه:

نه کسانی که نگران حجابند، شلوغش کنند/ نه کسانی که خیلی طرفدار بی‌حجابی‌اند، فکر کنند می‌توانند شلوغش کنند

 

 

متن:

 در همین چند روزی که این ماجراها اتفاق افتاد متأسفانه، آن خانم مرحوم شدند، خب یک عده‌ای سعی کردند جامعه را جری بکنند که بله، دیگه بیاییم ضد حجاب عمل بکنیم! خیلی‌ها می‌گفتند آقا دیگر مردم حجابشان را مثلاً دیگر برمی‌دارند و اینها. این‌جوری نیست که آنها توهّم می‌کنند یا بعضی‌ها را ترس برمی‌دارد. چرا؟ چون دوران ابتذال گذشته!

 ابتذال یک دوره‌ای داشت، دیگر تمام شده دوره‌اش. دوران هرزگی گذشته، دیگر جامعه به آن سمت نمی‌رود، جامعۀ بشری، دیگر این چیزها حرف تازه نیست. این برهنگی و بی‌بندوباری شنیعی که شما می‌بینید در فضای مسموم اینترنت هم آثارش بیشتر هست، جامعۀ بشری از این گذشته. در بدترین شرایط شما فکر می‌کنید چقدر طرفدار داشته باشد؟ این مملکت، مسئولین‌اش نعوذ بالله بدترین آ‌دم‌های زمین باشند که بخواهند همه را فاسد کنند، شما فکر می‌کنید چند نفر را می‌توانند بی‌حجاب کنند؟ آخر یک چیزی تازگی‌اش بگذرد، هیجانش را از دست بدهد، همه تجربه کردند، تلخی‌هایش را دیدند، این که دیگر به قول امروزی‌ها دِمُده است.

 نه کسانی که نگران حجاب هستند شلوغش بکنند، نه کسانی که خیلی طرفدار بی‌حجابی‌اند فکر بکنند که می‌توانند شلوغش بکنند. دیگر بی‌حجابی چیست مثلاً؟ کجا را می‌خواهند بگیرند؟ بعد می‌خواهند چه‌جوری زندگی کنند؟ جهان چه دیده از آن؟ چه سودی برده؟ کدام اندیشمند پایش ایستاده از آن دفاع کرده؟

من رفته بودم سال‌ها قبل کانادا، آنجا یک کسی که می‌گفت بیست سال در ایران رئیس دانشگاه بود، هفت هشت سال بود آنجا بود؛ به من می‌گفتش که من در این هفت هشت سال یک اشتباهی می‌کردم برطرف شد. گفت من قبلاً فکر می‌کردم جوان‌های غربی علاقه دارند به فساد و بی‌بندوباری، جامعۀ غربی هم جامعۀ آزادی است بعد جوان‌ها هم می‌روند هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند. می‌گفت من این تصور اشتباه را قبل از این که بیایم کانادا داشتم. حالا این کِی است این گفتگوی بنده و ایشان؟ اواخر فکر کنم دهۀ هفتاد است. یعنی همین الآن از دوران این حرف حدود بیست سال می‌گذرد. بعد ایشان می‌گفت من در این مدتی که اینجا بودم کانال‌های تلویزیونی را می‌دیدم، مردم را می‌دیدم، دانشگاه‌ها می‌روم، متوجه شدم نه این‌جوری نیست، فضای غرب آزاد نیست و بعد جوان‌ها علاقه به فساد داشته باشند. اینجا جوان‌ها وادار به فساد می‌شوند و غربی‌ها هزینه می‌کنند برای اینکه جوان‌ها به هرزگی مبتلا بشوند. تازه زیاد هم موفق نمی‌شوند. یک استاد دانشگاه، یک رئیس دانشگاه، بعد یک کسی که نمایندۀ وزارت علوم است، آدم پخته‌ای است، آنجا با جوان‌ها، با دانشجوها ارتباط دارد.

 انسان را خدا آفرید. صاحب‌اش که کار از دستش در نرفته است که! در دل همین جوان‌ها اگر غریزۀ جنسی، نیاز عاطفی قرار داده، غیرت هم قرار داده، در دل همین جوان‌ها حیا هم قرار داده. اگر یک نفر یک دوربین درست می‌گذاشت روی کولش می‌رفت از فرانسه و لندن، از آلمان و کجا و کجا فیلم می‌گرفت، از آمریکا و کانادا، از حقیقت زندگی مردم که چه فلاکتی دارند می‌کشند از بی‌بند و باری، می‌آمد پخش می‌شد، هیچی والا مردم به جای چادر، پوشیه هم می‌زدند. اصلاً شما نیاز به تبلیغ حجاب ندارید. ماهیت بی‌حجابی را رو کنید. بی‌حجابی عاقبت ندارد. ابتذال یک دوره‌ای داشت. دیگر تمام شده دوره‌اش. دوران هرزگی گذشته، دیگر جامعه به آن سمت نمی‌رود.

نه کسانی که نگران حجاب هستند شلوغش بکنند؛ نه کسانی که خیلی طرفدار بی‌حجابی‌اند فکر بکنند که می‌توانند شلوغش بکنند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...