۹۴/۰۲/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کدام سخن برای شما تأثیرگذار بوده است؟

  • اگر بخشی از سخنان «استاد پناهیان» به صورت ویژه برای شما راهگشا بوده است،
  • اگر تجربه و خاطرۀ ویژه‌ای در این زمینه دارید،
  • اگر در نقش استاد، معلم، مسئول فرهنگی، ... بوده‌اید و نکته‌ای از مباحث استاد برای شما و مجموعۀ شما راه‌گشا بوده،

شرح این تأثیر یا تجربه را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

  • این انعکاس و بازنشر از زبان شما به گسترش معنویت کمک می‌کند.
  • مشخص کردن «سن، جنسیت، محل سکونت، تحصیلات، شغل» به مفیدتر بودن مطلب شما کمک می‌کند.

رفتن به قسمت نظر دادن(انتهای صفحه)

نظرات

من از وقتی خودم شناختم کنجکاو بودم، و دنبال مطالب دینی و علمی،با اینکه بچه شری بودم ولی وقت تنهایی ی تفریحم کتاب بود، چون کتابفروشی داشتیم، چندسالی هست ک عمیقا با سخنرانی های استاد پناهیان خو گرفتم،ب دل و منطقم میشینه ،بیان شیرین ،نرم و روان استاد دوست دارم ، اون حکمتی ک از دل بعضی احکام و آیات میکشه بیرون رو دوست دارم ، و تقریبا پای ثابت سخنرانی هاشون از کانال ویس هستم و خیلی ممنون کانال رو زود بروز میکنین، از بیانات شون برای بچه های هیئت مونم استفاده میکنم، ما جلسات کتابخونی داریم ،جاهایی ک منطبق با کتاب هامون هست رو تو سخنرانی ایشون خیلی میبینیم. خیلی برام عزیزن و دعاگوشون هستم ، ان شاءالله جزو یاران خاص امام زمان عج باشن

مشکلات مختلفی از هر سو بهم هجوم آورده بود طلاق بیماری خطرناک خودم و دخترم مشکلات مادی وووو با تمام وجود به خداوند استغاثه کردم از امام رضا علیه السلام مدد خواستم طب اسلامی بلافاصله آشنا شدم نجات پیدا کردیم ،سخنرانی استاد پناهیان عزیز رو درباره اذان اختصاصی شنیدم تا جایی که تونستم اول وقت خوندم درها به روم باز شد کارهام افتاد رو غلطک از فضل الهی ...انگار خداوند از زبان  استاد راهنماییم کرد  دقت کردم هی از زبان اشیا مردم پستها کامنتها و ...پله پله راهنمایی شدم ....تمام خیر دنیا و آخرت نصیبتون 🌷🌷🌷🌷 التماس دعا  

من سخنرانی مقدرات و امتحان و چند سلسله سخنرانی دیگه از استاد رو گوش دادم.

یه نکته خیلی مهم فهمیدم. البته بخشی هم نظر خودم هست. این که در این دنیا بسیاری از چیزها به جبر اتفاق میفته. تقریبا همه اتفاقات اطراف و بسیاری از تحولات درونی ما جبرا رخ میدن. مثلا در هر مقطع سنی یه روحیاتی رو پیدا می کنیم که دست خودمون نیست. در دنیای بیرون هم که کوچکترین چیزها رو خدا با دقت برامون طراحی کرده. با دیدن اینها میشه به قدرت خدا پی برد و این که ما عملا در دستان خداییم.

ما در این دنیا خیلی اختیارات رو نداریم. اما اما اما... شاید تنها تنها تنها چیزی که خدا اختیارش رو کاملا در اختیار ما گذاشته و میتونیم هرجور خواستیم تغییرش بدیم، علاقه های ماست. و این علاقه ها میتونن شخصیت ما و زندگی ما رو تغییر بدن.

این اشتباه و غیرممکنه که مستقیما بخواهیم همه عناصر زندگی رو دونه دونه تغییر بدیم. نه قدرتش رو داریم نه فرصتش رو. ولی اگر علاقه هامون رو اصلاح کنیم، خود به خود کل زندگیمون اصلاح میشه. 

علاقه و محبت ما مهم ترین و باارزش ترین سرمایه ماست. برای همینه که میگن حواست باشه به هر کاری، هر آهنگی، هرچیزی علاقه پیدا نکنی. تنها دارایی عمرمون رو باید در یه جای مطمئن سرمایه گذاری کنیم. نه این که مثل میلیاردها انسان، بشینیم تا یکی بیاد توجه ما رو جلب کنه و به کاری علاقه مند بشیم. به قول استاد پناهیان باید یکم روی علاقه هامون غیرتی باشیم. 

قطعا در این دنیا چیزهای سرگرم کننده و جذاب زیادی هست که خیلی راحت ما رو علاقه مند به خودش میکنه. اما امیرالمومنین امام علی علیه السلام می فرمایند: دورترین انسان از موفقیت کسیه که وابسته به سرگرمی ها باشه. یا جای دیگر می فرمایند: عمرت را در سرگرمی ها هدر مده که بی هیچ امیدی از دنیا بروی. 

یعنی ما با استقلال و تفکر تصمیم بگیریم که به چه چیزی علاقه داشته باشیم. و قطعا هرچه علاقه هامون به خدا نزدیک تر باشه بیشتر سود می کنیم. 

شاید باور نکردنی باشه ولی ما میتونیم علاقه هامون رو تغییر بدیم. مثلا یکی میگه آقا من به دین و نماز علاقه ندارم. به زور دینداری کنم؟ میگیم نه، اول بهش علاقه مند شو (علاقه ات رو تغییر بده) بعد دنبال علاقه ات برو تا از دینداری لذت ببری.

و اما اما اما... چطور میتونیم علاقه مون رو تغییر بدیم؟ یه عامل بسیار بسیار قدرتمند درون ماست که میتونه علاقه ما رو تغییر بده. دیگه هیچ عاملی همچین قدرت عظیمی رو نداره. جز این به هیچ طریقی نمیشه علاقه ها و ذهن رو کنترل کرد. تنها راه رسیدن به تمرکز، روح معنوی، و کمال ذهن یک انسانه. 

این عامل فوق العاده مهم "توجه" هست. که انسان به هرچیزی توجه کنه به همون چیز علاقه پیدا میکنه!!!!!! الله اکبر از این سیستم و طراحی خدا !!!!  اگر می خواهید بزرگترین قدرتی که انسان میتونه داشته باشه، یعنی قدرت توجه و کنترل ذهن رو به دست بیارید، دوتا سخنرانی استاد پناهیان رو پیشنهاد می کنم. اولین قدم برای اصلاح نفس/ و کنترل ذهن در مسیر تقرب(فصل اول) 

اگر این مطلب براتون مفید لطفا لطفا لطفا اول برای ظهور آقا امام زمان(عج) و بعد برای عاقبت به خیری همه شیعیان دعا کنید.

با عرض سلام وادب 

 من خیلی از مباحث استاد را شنیدم . "چگونه با خدا صحبت کنیم " بسیار بر من تاثیر داشت .

خدا خیرتون بده

سلام 

اولین بار که استاد رو دیدم سال ۹۵ تو تلویزیون بود که از ازمون قلم چی اومده بودم داشتم غذا میخوردم تلویزیون همین جوری روشن بود یهو یه مطلبی درمورد فکر کردن گفتن ،همون جا به مامانم گفتم این کیه گفت پناهیان اسمش 

وقتی رفتم حرفاشو گوش کردم تازه فهمیدم دین چیه 

فقط میتونم بگم خدایا تا ظهور حضرت مهدی ، حاج اقا پناهیان رو حفظ کن و درنهایت شهید و وفادار به ارباب از این دنیا ببر و با صدیقین محشورش کن انشاالله

سلام

ی مدت واقعا گیر کرده بودم و افسرده!

هر روز ساعت ها سخنرانی گوش میدادم و همون طور هم که حاج آقا فرمودن عمل مهم تر از آگاهیه! اما واقعا نمی‌تونستم عمل کنم با جلسات تنها مسیر عالی بود ولی باز نتونستم اما دوباره با لطف خدا ی بخشی از متن زاویه دید در هنر حماسی رو خوندم و متوجه شدم باید نگاه خودمون رو به هر پدیده درست کنیم تا بتونیم به راحتی و مثل آب خوردن انجامش بدیم.خدا خیرشون بده⁦🤲🏻⁩⁦❤️⁩ 

ی راحل هم که ایشون گفتن نوشته که واقعا حتی اگه ی جمله ساده هم باشه معجزه می‌کنه!

«در کل تنها مسیر با زاویه دید در هنر حماسی فوق‌ العاده و مهم و ضرورین!»

مهمترینش اینکه من خیلی احساس تنهایی میکردم  و جوابمو از سخنرانی ایشون گرفتم که این تنهایی به خاطر امتحانه ..و بسیار سخنرانی دین و تفاوت انسانها در من تاثیر گذاشت ..و من خیلی درگیر بودم با خودم تا اینکه این سخنرانی نگرش منو عوض کرد ..سپاس بی نهایت استاد گرامی ..من خیلی از سخنرانی هاتونو گوش کردم و فکر کردم راجع به حرفاتون با هم چی مطابقت داره و منو قانع می کنه و بیشتر وقتا جواب سوالامو گرفتم ..انشالا همیشه سلامت و شاد باشید و همیشه دست غیب کمکتون کنه و سعادتمند باشید و خداوند هر آنچه می خواهید به شما عطا کنه 

۰۷ آذر ۹۸ ، ۲۲:۱۹ زهرا سیدی

سلام و خدا قوت. من همون چند تا سخنرانی که از استاد شنیدم زندگیم متحول شد، تنها مسیر ،چگونه اسوده تر زندگی کنیم، و چند تای دیگه؛ هر چند همون تنها مسیر واقعا راهگشاست. مدیون استادم. اصلا انگار دیگه این دنیا رو نمیبینم.  هر چیزی پیش میاد فقط به این فکر میکنم که این موضوع چقدر من رو به همسایگی اقام حسین نزدیک میکنه ،یا خدای نکرده دورم میکنه از اقا. اصلا این دنیا برام دیگه برام مهم نیست ؛نه اینکه دست از تلاش و زندگی بکشم ،نه ؛ اتفاقا زندگیم خیلی هم شیرین تر شده. خدا رو شاکرم. وقتی 15 سالم بود و اولین بار حرفای استاد رو شنیدم انگار بهم الهام شده بود که یه روزی این استاد و حرفاشون به دردم خواهد خورد، و حالا بعد از حدود بیست سال تو 35 سالگی این اتفاق افتاده، هر چند خیلی سال این وسط از دست رفت .  خانم خانه دار. لیسانس ادبیات انگلیسی.  شهرستان مرند. 

با سلام و عرض خدا قوت کاش میشد دست تک تک عوامل رو ببوسم برای آماده کردن مطالب سایت از همتون متشکرم.سخنرانی بیشتر از نیازتون پول در بیارید بسیار جالب بود من را برای کار بیشتر در همه زمینه ها ترغیب کرد.

مظلوم مقتدر 
باران خوبی ها
سال 88 من هم مثل اغلب جوان های دانشجو که توان تشخیص حق و باطل رو از دست داده بودیم بعلت سست بودن پایه های اعتقادم پام لغزید و به نخست وزیر ملعون و لیبرال اقا روح الله رای دادم.اتفاقی پام به جلسه ی مظلوم مقتدر حاج علیرضا در دانشگاه تهران باز شد.چادری نبودم.. اهل منبر نبودم...اما تنها کسی بودم که تمام مدت منبر از اون اول که زیارت امین الله میخوندن تا اخر برای غربت امیر المومنین گریه میکردم.جلسه ی شلوغی بود.سالن جای روی زمین نشستن هم نداشت ..حاج علیرضا راه خودش رو به دلم باز کردم.. وابسته ی صداش شدم.تشنه ی شنیدن تحلیل هاش..حجابم بهتر شد...جذب اسلام ناب و انقلابی بودن شدم....محرم شد...عاشورا شد...اهل باطل  و نوه و نتیجه های ایرانی  عمر سعد پرچم اباعبدالله رو اتش زدن.. به اشتباه م  پی بردم...چادری شدم...
 دیگه از منبر حاجی جدا نشدم...تا به امروز که 9سال تقریبا میگذره....
حاجی مسیر زندگیم رو عوض کرد...به خودشم گفته م....
پارسال باران خوبی هاش رو گوش میدادم ...شرح خطبه ی متقین..رسید به اونجایی که حاجی 3 جلسه  راجع به اهمیت علم اموزی برای بچه های حزب اللهی توضیح میدن...قصد ادامه تحصیل نداشتم..اما تصمیم گرفتم درس بخونم..و ازمون تخصصم رو دادم.

چند روز پیشم یک کلیپی دیدم که راجع به فرزند اوری صحبت میکنن و رفتم تو فکر تغییر بعدی زندگیم....حتما خیلیاتون دیدید.اونجایی که میگن من باورم نمیشد اقا یه اشاره کنن و بچه حزب اللهی  وجود داشته باشه که متوجه اشاره ی اقا راجع به جمعیت نشه و تازه هیتم بره!!..اونجایی که میگن نگه داشتن این دین و رسوندنش به دست اینده با شکم سیری نمیشه....مسلمونا ی صدر اسلام با گشنی و شکنجه این دین رو رسوندن به شما ....گشنگی داره جهاد میخاد و جهاد ما امروز بچه دارد شدنه...بچه هایی که با نیت سربازی امام زمان میان به این دنیا....

خلاااصههههه...حاچی دارم باهات زندگی میکنم

خدا حفظت کنه






آخی آقای ناشناس عزیز چقدر برات خوشحالم
برای منم دعا کن
با سلام بنده معجزه ای در زندگی ام اتفاق افتاده که استاد پناهیان هم جزو این معجزه هستند.

حدود سن 13-12 سالگی یه تمایل روحی در من بوجود امد. به هر لذتی که دسترسی داشتم چنگ میزدم تا ارومش کنم اما هی بد تر میشد و این عطش مدام فوران میکرد. به سن 16 سالگی که رسیدم دیگه خسته شده بودم. این عطشی که نمیدونستم چیه زندگیمو فلج کرده بود.درسم ضعیف شده بود پدر و مادرم بد اخلاق شده بودند سرزنش ها و تحقیر ها روز به روز بیشتر میشد و ... یک روز بعد از چندین بار *تصمیم* به خودکشی *اقدام* به خودکشی کردم اما خوشبختانه میله ای که از سقف اویزان بود و طناب بهش وصل کرده بودم بعد از چند ثانیه کنده شد(قبلا به این میله چیزایی سنگین تر از خودم بیش از چند روز وصل بوده و چیزیش نشده). خیلی ترسیده بودم. همون موقع تلفنم زنگ زد پسر عمه ام بود که اتفاقا طلبه هم هست گفت امشب خانه ما مهمونی هست و پاشو بیا اینجا ! (کلا کسی منو دعوت نمیکرد جایی برم) 

خلاصه رفتیم اونجا دختر عمه ام (3 تا بچه داره) گفت سلام علی حالت چطوره؟ شروع کردم نالیدن و مایوسانه حرف زدم. بعد یه لبخندی زد و گفت علی من یه چند وقتیه یه سخنرانی هایی رو گوش میدم مال استاد پناهیانه موضوعشم تنها مسیره دوست داشتی برو گوش بده ببین چیه جالبه! ما هم گفتیم باشه. چند روز بعد که طبق معمول داشتم نت گردی میکردم یادم به حرف دختر عمه ام افتاد زدم تو اینترنت تنها مسیر  رفتم سخنرانی ها رو دانلود کردم و گوش دادم.

الان از اون موقع 2 سال میگذره... اون عطش درونیم ارام گرفته فهمیدم مال چی بوده و زندگیم متحول شده و میتونم به جرعت بگم که از یه پادشاه شاهانه تر دارم زندگی میکنم. در مدرسه مون 11 تا حالا نمیدونم چی بگم خودمونیش میشه مرید دارم که مباحثی از اقای پناهیان که در طول این دو سال گوش دادمو براشون میگم و خودشونم گوش میدن و باهام مشورت میکنن منم طیق سخنرانی های استاد راهنماییشون میکنم و اونا هم خیلی متحول شدن و حتی یکی شون خانوادش یه روز منو تصادفی دیدن و خیلی ازم تشکر کردن و گفتن شما با بچه ما چه کار کردید که اینقدر عوض شده منم گفت اینا از لطف امام زمان و مباحث منور اقای پناهیان هستش.

بنده خودم امثال دارم طلبه میشم 2 روز دیگه هم ازمون حوزه ام برگذار میشه میخواستم برم تهران حوزه علمیه اقای پناهیان ولی به دلیل اینکه معدلم کم بود مجبور شدم همینجا اصفهان بنویسم.

برام دعا کنید که اقا امام زمان به نوکری قبولم کنه التماس دعا یا علی مدد...
سلام
من یه دختر۱۸ ساله ام 
ازبهمن دوسال پیش سخنرانی های استاد دنبال می کنم قبل از اون کمی با ایشون آشنایی داشتم 
ولی عنوان یکی از سخنرانی ها اول منو جدب کرد
من ۶ سال بود نمازام دست و پاشکسته میخوندم همیشه از این موضوع ناراحت بودم اما  راه حلی براش نداشتم تااین که یه کلیپ بود درباره نمازاول وقت ازاون روز دیگه نماز قضا ندارم و جدااز اون
از نماز خوندن لذت هم میبرم من که اگر نمازمیخوندم با اکراه و از سر اجبار و ترس از جهنم بود 
یا اینکه همیشه خانواده از بی حوصلگی و اخلاق بدم ایراد میگرفتن هر چیزی عذابم میداد و مدام گریه می کردم تا اینکه یه کلیپی دیدم که میگفتن بنده ای که ناراحته میخواد بگه خداندارم و...
الآن تو بدترین شرایط میخندم جوری که  تو مدرسه بهم میگن همه سال کنکور افسرده میشن توامسال از همیشه شاد تری 
و خیلی تغییرات بزرگی که تو افکار من به وجود اومد که الان از زندگیم بیشترین لذت رو میبرم 
میتونم بگم تا قبل از این اصلا زندگی نمیکردم اصلا نمیدونستم شادابی چیه و شاد بودن رو بلد نبودم 
خدا رو شکر اسفند ۹۶ این توفیق رو داشتم در مراسم شهیدشاطری در سمنان که ایشون رو دعوت کرده بودن حضور داشته باشم با تمام شرایط سخت هوا و کمبود جا از بهترین خاطره های عمرم بود 
ان شا الله همه بتونن این سخنرانی هارو گوش بدن واقعا الان متوجه میشم ریشه این همه ناامیدی و ناراحتی تو زندگی آدم ها از چیه 
خیلی دوست دارم این حرف ها رو منتقل کنم ولی نمیدونم چه جوری 
اگه میشه یک راهی معرفی کنید اینکه از کجا شروع کنیم و با چه لحنی چون خیلی ها به خاطر پیش زمینه ذهنی که دارن دربرابر سخنران مذهبی گارد میگیرن 
اگه این پیام به خودشون میرسه خیلی ازشون تشکر کنید وازشون بخواین برامون دعا کنن امسال کنکوردارم 
خدا امثال ایشون رو برامون حفظ کنه 
۰۹ مهر ۹۷ ، ۰۰:۱۸ رقیه نجفی
با سلام.من دختری از قم هستم و بطور اتفاقی سخنرانی ایشان را در مورد چگونه مهربانی خدا را باور کنیم درشبکه پنج دیدم جلسه ی هفتم ایشان محشررررررررررررررررر بود و کل زندگی من را متحول کرد و خدا هر ک را که بخواهد هدایت میکند...خداوند استاد پناهیان را حفظ کند. من نسبت ب ایشان ارادت ویژه ای دارم.کاش از نزدیک ببینمشان
سلام.می خواستم بگم درسته که شما هم خیلی زحمت میکشید و استاد هم عمرشون رو تو این راه گذاشتن وباید از همتون تشکر کرد ولی تشکر و سپاس مخصوص خداوندی ست که ما ها رو تو این مسیر اشنایی با سخنان استاد انداخت،وگر نه خیلی ها که چه عرض کنم از این جمعیت میلیونی ایران مگه چن صد هزار نفر توفیق داشتن که مثل ما بهره ببرن از مباحث استاد.تمام عمر خدا رو به خاطر این یه مورد شکر کنیم کمه،چراکه تمام زندگی بعد از این رو مدیون روشنگری این مباحث هستیم. بنده شخصا تمام مشکلاتم با بحث چگونه اسوده تر زندگی کنیم حل شد.اجر همه تون با امام حسین.
۲۹ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۰۶ مژگان 46ساله
باسلام وخسته نباشید
اولین آشنایی جدی من با مباحث استاد با تنهامسیر بود که تحول ونظمی جدید درعقاید وافکارم پیش آورد باتوجه به اینکه خودم به توفیق الهی مبلغ واستاد حوزه ودانشگاه بودم ونسبتا درکارم موفق ، (بخصوص در زمینه عقاید وشبهات اعتقادی ) ولی تاثیر مباحث استاد رادر منظم شدن مباحث دینی درذهنم حس کردم گمشده ای که توانست مباحث اخلاقی پراکنده وبیربط رابصورت مجموعه ای منسجم ومرتبط درآورد.
ازآنموقع درمورد هر مطلب دینی که شروع به پژوهش میکنم دراولین قدم ازصحبتهای استادجستجو میکنم. برایم جالب است که درخیلی مباحث دینی مطالب بسیاری از بزرگان ومفسران و....رامطالعه میکنم ولی پاسخ بیشتر سوالات وشبهاتم.رادربیانات استاد پیدامیکنم.بسیار دعاگویشانم خداوندایشان رابرای اسلام حفظ کند فکرنکنم جلسه ای داشته باشم که از بیانات ایشان استفاده نکرده باشم ولی از همه مباحث بحث مجاهده بانفس وتقوی برایم جالب بود که اصل رشد در میزان مجاهده ماست.
سلام علیکم خانمی۳۳ساله از مشهد.فعال فرهنگی.
من و خواهرم دو قلو هستیم از سال ۸۸ جسته گریخته با مباحث مهدویت استاد آشنا شدیم و دنبال می کردیم.سال ها بینش وقفه افتاد مجدد با مستند های اربعین پای استاد نشیتیم.تا اینکه با بحث تنها مسیر آشنا شدیم.
خواهر گل من مدرس حوزه و دانشگاه و نویسنده بودند.ایشون عاشقانه تنها مسیر رو بارها و بارها گوش میدادند و در جلسات متعدد مباحثه می کردند.دانشجو ها و خانم های زیادی رو جذب این بحث کردند.حقیقتا خودشون عامل به مباحث بودند.زندگی شون و فرزندان شون تحت تاثیر قابل توجهی قرار گرفته بود.تا اینکه مهر سال ۹۵تحت تاثیر استاد با همسر روحانی شون هجرت کردند برای تبلیغ اما متاسفانه عمرشون به دنیا نبود و در سانحه ای دی ماه ۹۵به دیدیار باقی پیوستند.یک شهر را عذا دار کردند.
بعد رفتنشون به وفور دوستان آشنایان از درجه رفیع ایشون خواب دیدند.که ایشون باشهدا محشور هستند.شهدایی که تمام عمر برایشان نوشت و خواند.
خداوند به استاد عزیز طول عمر وعزت و به ما توفیق شاگردی صالح ایشون رو عنایت بفرماید.
۰۵ دی ۹۶ ، ۱۰:۱۰ آرزو افشاری
سلام 26 ساله هستم کارشناس مدیرت کارمند.سخنرانی شب عاشورا سال 95 در مسجد دانشگاه امام صادق واقعا حال و هوای منو 180 درجه عوض کرد در مورد راز بندگی بود سخنرانیشون شاید شعاری باشه ولی جمله ی دریچه جدیدی روبروم باز شد به حقیقت پیوست ....عاقبت بخیر بشن و خدا عمر طولانی بهشون بده فقط کاش این تاثیرات کمرنگ نمیشد

سلام
من یه پسر یکی خانواده بودم.خانواده بسیار زیاد منو بچه و بی اراده بار اورده بودند.از بس در خانه بر من اسان میگرفتند که من کاری انجام نمیدادم. خدا یک زمینه هجرت برای من مقدر نمود.دانشگاه تهران قبول شدم و به تهران امدم.محیط تهران و احساس غربت خیلی اذیتم میکرد.این دوری یک دفعه ای از خانواده و سختی های فراوان دوری از انها منو افسرده کرده بود. توسط دوستان دانشگاهی پام به جلسات استاد باز شد.جلسات مسجد امام صادق میدان فلسطین و منیریه را مرتب پیگیری میکردم .از بس سخنان استاد پناهیان راه گشا  دل نشین و پر مغز بود به سرعت منو زنده کرد و اون نشاط را دوباره بدست اوردم.مبحث ایشون در مورد تنها مسیر راهبرد اصلی در تربیت دینی بود .
به کل نگاهم را به زندگی تغییر داد.سختی ها و مشکلات زندگی را برام اسون کرد. انگار قبلا بجای زندگی. مردگی میکردم. حرف های استاد به من زندگی دوباره داد و مسیر زندگیمو مشخص کرد. همه این سی جلسه را بار ها گوش کردم و چیزهای جدیدی را ازش. یاد گرفتم چون رو اونها فکر میردم. در انتخاب همسر زندگی با اموخته هایی از از استاد شنیده بودم همسری انتخاب کردم و علی رغم مشکلات و سختی هایی که پیش امد اما زندگی برام سخت نشد.راحت با مشکلات زیاد کنار امدم و همیشه شکرگذار خداوند بودم و هستم.انگار خودم را برای سختی ها اماده کرده بودم و راحت با انها کنار میامدم.با چیزهایی که از استاد و در زندگی یاد گرفتم به خیلی ها مشورت دادم و تاثیرگذار هم بود .
از درس خونترین دانش اموزهای دبیرستان بودم در رشته ریاضی.دانشگاه رشته مهندسی خوندم .از تاریخ و مباحث اخلاکمکو حوزه علمیه خوشم نمیامد اما تربیت دینی استاد انقدر مؤثر بود که باعث شد برم طلبه بشم و در حوزه درس های دینی را بخونم.تاریخ و مباحث اخلاقی و دینی برام شیرین شده بود.الان هم در سال دوم طلبگی هستم.
واقعا از استاد پناهیان خیلی خیلی ممنونم که مثل پدری مهربان به من درس زندگی دادن .
ان شاء الله بتونم بنده خوبی برای خدا باشم.
یا علی
با سلام خدمت عزیزان گرامی و همینطور حاج آقا پناهیان. بنظر من یکی از کلیدی ترین سخرانی های حاج آقا سلسله سخرانی امسال ایشون در محرم ، در دانشگاه امام صادق بود که با عنوان ((موثر ترین مفهوم در حیات بشر)) برگزار شد.
۳۲ ساله تحصیلات ارشد شغل آزاد . فکر کنم یه ۱۰ سالی هست که صحبت های ایشان رو گوش میدم... تقریبا از مبحث اهل عمل بودن شروع شد... ۳-۴ سال بود که تقریبا دیگه گوش نداده بودم صحبت های جدید ایشان رو ... الان دوباره مباحث رو گوش میدم ... ولی خیلی ذهنم حساس شده به حدیث و آیات ... یعنی هم ایشان هر کس دیگه که صحبت میکنه من گوشم یه فیلتر داره که بیشتر اصل قضیه رو بگیره (احادیث و آیات) ... بنابراین هر سخنرانی که بیشتر حدیث و آیه داشته باشه مخصوصا اگه که جدید باشه برام و توضیحات بیشتر برای قسمت هایی از حدیث یا آیه که متوجه نمیشم برام جالب هم ... 
بسم الله الرحمن الرحیم "


باسلام ، باتشکر از سایت خوب شما بنده جزء دنبال کننندگان کانال این استاد گرامی هستم و برای شما و ایشانآرزوی سلامتی می کنم . باتشکر .
سلام . اولین بار با استاد پناهیان در نمازخونه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آشنا شدم. یه جمع کوچک و خودمونی شد . چونکه پرواز استاد به سمتِ اصفهان به تاخیر افتاده بود و اکثر افرادی که منتظر اومدن ایشون بودن، رفته بودن.

بعد از اون جلسه ارتباط معنایی خوبی با ایشون برقرار کردم . ولی تاثیرپذیری اصلی بنده از ایشون زمانی اتفاق افتاد که توی سفر راهیان نور و در پادگانِ دوکوهه ،بطور اتفاقی!  CD انقلابی بودن ایشون در یک نمایشگاه به دستم رسید و اون رو خریداری کردم.
بعد از استماع یازده جلسه سخنرانیِ CD مذکور ، انقلابی در بنده بوجود اومد که بسیار ماندگار و موثر در ارامه زندگیِِ من بود!
یعنی بعد از شنیدنِ اون سخنرانی ها ،بیچاره شدم ...
بسیار خوشحال و مسرورم که تا حالا تقریباً اکثر سخنرانی های ایشون رو شنیدم و مسیر صحیحی رو در زندگیم به روشنی و با قاطعیت و اطمینان ، در پیش گرفتم.
امیدوارم آثار ایشون به دست تمامی مومنین و مومنات برسه و افق تازه ای در برابر دیدگان اونها نمایان بشه...
ان شاء الله
من نوجوان چهارده ساله هستم و تازه به سن تکلیف رسیدم . 
میخواستم بگم که سخنرانی تنها مسیر ، مسیر زندگی منو تغییر داد.
من کسی بودم که همش پشت کامپیوتر و بازی و  ... 
الان که چند جلسه از تنها مسیر رو گوش دادم لپتابم روی طاقچه خاک میخوره.
دیگه بازی نمیکنم سعی می کنم چیزای جدیدی یاد بگیرم.
من تنبل بودم ولی الان نیستم .
خیلی ممنونم از حاج آقا.
خدا خیرش بده .
سلام ۲۶ ساله هستم دانشجوی ارشد دانشگاه الزهرا س تهران. من با حاج آقا اگر اشتباه نکنم بواسطه کلیپی درباره حجاب آشنا شدم(اینکه مشکل از شما باحجابا  و نمازخوناست که بقیه اینجور نمیشن) تا اینکه کم کم بقیه کلیپ هاشون هم دستم رسید مثل بقیه نبودن. شهید چمران و... بطور شگفت انگیزی به من انرژی میدادن و موقت بودن. آدمی مذهبی بودم ولی از درون ناراحت... خیلی خجالت نیکشیدم از اینکه مذهبی ام چون حس میکردم مایه ننگم ، ولی نمیدونستم مشکل کجاست. و گاهی بعضی حرفاشون برام ملموس نبود. تا اینکه قسمت شد  ما تهران قبول شدیم و حضوری تونستیم مراسما رو دنبال کنیم و گوش کنیم. عمیقا گوش میکردم و نکته برداری و مرور... نمیدونم چطوری تغییری که برام بوجود اومد رو بگم ولی خدا شاهده روحم بطور شگفت انگیزی باز شد... یه آدم دیگه، با دنیای دیگه شدم... بخصوص تنها مسیرشون رو که خوندم بیشتر فهمیدم کجای کارم میلنگه. سعی میکردم تک تک خطوطش رو عمل کنم و بهش عمیقا کر میکردم و تو زندگیم تطبیق میدادم... که ببین الان این غذا رو نخور چون لذت بخش تره برات. اون یکی رو بخور که دوست نداری ولی مفیدتره. از این راه برو از اون رو. و لحظه به لحظه سعی کردم نفسمو گیر بندازم. ..و محرم94 هدف. ... الان کم پیش میاد که حرفایی از ایشون رو تو زندگیم نبینم. حرفاشون به عمق وجودم میشینه...  خدا حفظشون کنه. و پشت همه اینها دست خدا بود... و نگاه اهل بیت ع بخصوص با معنویت دانشگاه امام صادق ع و حضور تو اون مسجد که حتم دارم مورد عنایت خاص اون بزرگواران هست. هرکی رفت چیزی نگرفت کم کاری کرده. پای سخنرانی استاد پناهیان باشی و تو اون مسجد و... ولی دست خالی محاله.. حرف خداست که بوسیله حاج آقا زده میشه بواسطه اخلاصشون
۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۶:۴۸ اللهم افتح عینا...
سلام دختری ۲۶ ساله دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران...
 مدت هاست سوالی دارم از حاج اقا پناهیان ولی نمیدونستم کجا مطرح کنم:
حاج آقا پناهیان در چند تا سخنرانی ازشون شنیدم که قرار نیست همسر آینده ای که میخواهیم انتخاب کنیم متقی باشد و ...  و گفتند شاید قراره با همین فردی که شبیه تو نیست مبارزه با نفسی کنی و به خدا نزدیک شوی.  و این در حالییست که احادیث زیادی در باب هم کفوی در ایمان و .. داریم.
حالا سوال من این است: الان ما طبق این صحبت ایشون چه معیاری باید داشته باشیم برای انتخاب همسر؟
پاسخ:
با سلام و تشکر
منظور از کفو بیشتر از جهت ایمان و تقوا است. شمایی که یک فرد نمازخوان و سعی میکنید مقید به واجبات و محرمات باشید، به دنبال فردی نمازخوان باشید که رعایت واجبات و محرمات برایش اهمیت داشته باشد.
اما اینکه همۀ ویژگی ها و صفات طرف مقابل مطابق نظرمان باشد، این یک چیزی است که معمولا شدنی نیست.
برای یک انتخاب خوب، یعنی انتخابی که باعث رشد معنوی ما بشود، دعا و توسل بیش از هر چیزی کمک کننده است. 
از اینها که بگذرید نظر استاد این است که خانواده ای که در آن پدرسالاری ممدوح دینی برقرار بوده باشد، پسر و دخترهایشان برای ازدواج مناسب تر هستند.
سلام.کیان هستم.از خمینی شهر اصفهان...20 روز دیگه کنکور دارم.درحالی که معتاد شدم یه سخنرانی های سیر مطالعاتی صوتی استاد....از اول دارم گوش میدم و یادداشت برداری میکنم.....یکی از دلایل مهمی که میخوام برم دانشگاه امام صادق اینه که استاد پناهیان اونجا سخنرانی میکنن.....پیشنهاد بنده گوش دادن سخنرانی چگونه یک نماز خوب بخوانیم....واقعا عالیه تاثیرگذار.....از عزیزان خواننده التماس دعا دارم.دعا کنید یک دانشگاه خوب قبول بشم معارف دین رو ترویج بدم انشالله
۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۰ نام مستعار
سلام بر کسانی که می خوانند

بنده مذهبی و مقید هستم. نمیدانتسم ایرادم کجاست که نه مذهبی بودنم به خودم میچسبد و نه به دیگران و حتی بدتر از همه گاهی باعث نفرت دیگران از هرچی مذهب و بچه مذهبی بود میشدم.
تا اینکه در رمضان 96 با صحبتهای (به افق سحر) استاد توفیق فهم اشکالات خودم رو یافتم

خانم بنده فردی مسلمان و شیعه هست ولی بنده خیلی پررنگ تر بودم.
مثلا می رفتیم دعای کمیل،
بهم میگفت من بخاطر تو دارم میام دعای کمیل و علاقه ای به اینجور مراسمات ندارم
من با خودم میگفتم مگه میشه بچه شیعه باشی و علاقه ای به دعاها و مراسمات مذهبی نداشته باشی
یا مثلا میرفتیم هیات عزاداری
باز همون حرف رو میزد که من فقط بخاطر تو میام هیات و علاقه ای ندارم
و....
تا بالخره در دهه اول رمضون 96 بعد از گوش دادن به سخنان استاد پناهیان از شبکه افق تلوزیون،
پی بردم که باعث عدم علاقه افرادی مثل همسرم به مراسمات مذهبی و دعاها و هیات های عزاداری و...، افراد سطحی و احساساتی بدون اندیشه هستیم.(چون یه بار رفته بودیم هیات، قبل از شروع مراسم یکی از خانمها با دوستشان داشتند غیبت میکردند، بعد همون خانم بعد از شروع مراسم اونقده خودش رو زده بود که خانمم میگفت این یعنی چی؟ چرا اینکارها رو میکنه، نه به غیبت کردنش پشت سر دیگران و نه خودکشی و این حرفها..)

استاد تو سخنانشون فرمودند که مومن اول با عقل و اندیشه اش چیزی را میفهمد بعد احساساتش در مورد آن چیز فعال میشود. مثلا اول با عقلش دعای کمیل را می فهمد بعد احساستش در دعای کمیل فعال شده و احیانا منجر به گریه خواهد شد.
در حالیکه من قبلا فکر میکردم اگر در دعا نشستی  و گریه نکردی یعنی خیلی آدم بدی هستی و گناهات نمیذارن تو گریه کنی....
نگو خیلی در اشتباه بودم و باید اول عقلم دعا رو می فهمید بعد احساساتم
خلاصه

فهمیدم علت گریز بسیاری از آدمها از مراسمات مذهبی، آدمهای بی عقل و صرفا احساساتی مثل من هستند که ندانسته باعث تخریب چهره دین هم میشوند

آقای علیرضا جان پناهیان
ممنون که بهم اشتباهم رو یاد دادی

یه مژده هم بدم: الان خانمم به صورت خیلی مخفیانه، سخنرانی های شما رو بیشتر از من پیگیر هستند.
مهمترین تاثیر این بود که تلاش کنم برای حفظ دین و دنیا از ایشان و امثال ایشان دوری کنم .
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت. تقریبا میشه گفت همه مباحث استاد دقیق ،بروز ،منظم،کم نظیر ،منطقی،بیشتر مطالب برگرفته از کلام الله مجید و روایی ، پر کاربرد برای جوانان ،خوش سلیقگی اقای پناهیان درمورد مباحث ،وشیوه خوب بیان ایشان می تواند جذابیت بیشتری نسبت به بقیه اساتید حوزه و دانشگاه داشته باشد  ........
 بحث دیگر : بحث های ولایی ایشان کم نظیر هستند می توان به طور جد گفت که ایشان نسبت به این مباحث ولایی که مطرح می کنند مسلط هستند  و در راس همه مباحثی که مطرح می کنند و بدون این مباحث مباحث دیگر ایشان رشد چندانی برای عزیران رجوع کننده نخواهد داشت بحث هایی نظیر : رهایی از ولایت طاغوت که فوق العاده مهم هستند و بحث ولایت پذیری ، بحث ریشه های ولایت پذیری و ولایت گریزی ...........


با عرض سلام وتشکر بابت سایت بسیارجامع ،کامل و مفید وآسان و زیبای شما. 
 من دختری 26 ساله هستم وبرای اولین باره که وارد سایت حجت الاسلام پناهیان شدم . 
من هم ازکسانی بودم که سالهای قبل به خاطر تن بالای صدای ایشان خیلی جذب سخنرانی هایشان نمیشدم . اما الان چندسالی است که با سخنرانی آرام ومتین وهدفمند ایشان ، آرامش و آگاهی خاصی پیدامیکنم. اما همیشه دعاگو و مخلص اهل ایمان و علما بوده ام وهستم .
ان شاالله که ایشان مارا حلال کنند وخداوند بر توفیقاتشان بیفزاید.
من یا سخنرانی های مهدویت جناب پناهیان انس والفت بیشتری گرفتم مثل کلیپ : ظهور را جدی بگیریم و سخنرانی ایثار وهمبستگی رمز ظهور  و...... .
سلام
اگر بخواهم بین همه سخنرانی هایی که در طول عمرم شنیده ام بهترین ها را انتخاب کنم سخنرانی چگونه یک نماز خوب بخوانیم حضرت استاد یکی از بهترین ها است.
سلام
کلیپ چرا فیلم میبینی؟
برام تأثیرگذار بود وباعث شد جذب سخنرانی هایشان شوم.
سلام، من  لیسانس آمار خوندم وخانه دار هستم. اهل شهرستان اردستانم
سخنرانی استاد پناهیان با موضوع موانع رشد در ماه رمضان امسال عالی بود.
همیشه با خودم میگفتم چرا با وجود رعایت دستورات اسلام و نماز وروزه هامون هیچ پیشرفت معنوی نمیکنیم تا اینکه پابه پای استاد سخنانشون در مورد موانع رشد را گوش دادم. خداوند به استاد اجر دنیا و آخرت بده واقعا کمتر کسی مثل استاد ریشه ای صحبت میکنه. خداوند حفظ شون کنه
سلام مارا به استاد پناهیان برسونید و بهشون بگید دعامون کنند
با سلام
من فایل سخنرانی های استاد را با موضوع محبت ، راز معنویت ، ماه رمضان امسال در مسجد امام صادق (ع) را میخواهم لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
با سلام و تشکر
در سایت منتشر شده. در قسمت جستجو جستجو کنید.
۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۲:۲۵ محمد گودرزی بروجردی

بنده خیلی اهل سخنرانی گوش دادن نبودم تا اینکه از طرف چند تا ازدوستانم سخنرانی ایشون با موضوع هدف پیشنهاد شد(محرم 94 دانشگاه امام صادق).

هرکدوم ازجلساتش رو چندین بار گوش دادم وبهش رسیدم... به چند نفر هم پیشنهاددادم که گوشش بدهند که اونهم استقبال کردن وجلسات بعدیشو گرفتن ازم.

طلبه ای زمدرسه امامحسین قم هستم.

این قسمت سخنرانی استاد برای من خیلی جالب بود که میگفتن عاطفه در غرب مُرده ... و «عشق دروغی است که با فیلم های غربی بر ما هم تحمیل شده» ... و نشون به این نشون که تو فیلم های غربی هیج وقت نمیذارن عشق به سر انجام برسه ... نمونه ی بارزش هم فیلم تایتانیک که پسره میمیره ... اگه بخوان این عشق به سرانجام برسه  دیده میشه که عشق دروغه ..
.. بعد از ازدواج عشقی برای نشون دادن وجود نداره ... این احساسات هم بخاطر تازگی رابطه هاست!
من فکر میکنم سخنرانی استاد در این موضوعات خیلی میتونه تاثیر گذار تر باشه ولی متاسفانه من با اینکه خیلی از فایل های سخنرانی رو توی سایت نگاه کردم در رابطه با موضوع عشق ، روابط دختر و پسر سخنرانی دیگه ای پیدا نکردم ... 
خلاصه با گوش دادن به سخنرانی رابطه ی دختر و پسر معنای واقعی تحول رو درک کردم و خیالم خیلی راحت تر شده ... دیدمم باز تر شده ... واقعا ممنونم از ایشون ولی باز هم خاطر نشان میکنم(!) که این موضوعیه که بیشتر از مسائل دیگه دنبال میشه و فکر میکنم نیاز بیشتری رو میطلبه ... یا علی
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۰۱:۵۵ فاطمه زهرا
سلام 
کل مبحث تنها مسیر رو تا پایان فصل پنجم یکبار گوش دادم و حالا دوباره از اول دارم گوش میکنم شاید یک جلسه رو چند بار  و هر بار یه مطلب تازه  میفهمم  براى خودم خیلی جالبه که چطور دفعه قبل نفهمیدم  اون موقع این که خداوند میگه ما سینه هاشان را براى درک حقیقت میگشاییم رو درک میکنم  تا حالا خیلی تلاش کردم اونچه رو فهمیدم که حق است و تلخ براى خیلی ها بگویم  اما با کمال تاسف دیدم گویا اصلا حرفهای مرا نمیفهمند   گوش میکنند  اما در جانشان نفوذ ندارد  صم بکم عمی   دوستانی که با تنها مسیر
 بیدار شده اید شاید مثل من بعد از 30 سال حماقت و جهالت  کمتر یا بیشتر  شکر گذار باشید که در این دنیا  فهمیدیم تا جبران کنیم نه در قیامت تا حسرت بخوریم     
دست به دامن اءمه اطهار میشویم که کمکمان کنید تا خدا ما را ببخشد و گناهانمان را جبران کنیم    .     این مطلب را بعد از چند بار گوش دادن فهمیدم   که خدا میگوید تنها پناه تو منم خدای هستی منم  تو باید براى رضایت  امامانت هم دست به دامن من بشوی  حاج آقا می فرمایند خدا ما را براى خودش ساخته  پس حتی برای توسل هم باید به سراغ خودش برویم         ما از اوییم و به سوى او باز میگردیم چقدر جمله ى قشنگیه      اما یه چیزی من همیشه همه چیز رو خراب میکنم   و به قول حاج آقا فقط امید به رحمت خدا دارم  مثل یک عرق خوری که میدونه چاره ای جز خدا نداره       حاج آقا به زبون من حرف می زنند حرفهایی که دلم می خواد به خودم و خدا بگم  خدایا شکرت از اینکه ایشون رو آفریدی تا من هم بفهمم که همه تویی 


             یا رب زهرا بحق زهرا اشفع صدر زهرا با الظهور الحجه
سلام سخنرانی کامل کلیپ مثل بقیه نباش رو از کجا میتونم پیدا کنم؟
خیلی تاثیر گذار بود
لیسانس ریاضی-38ساله-معلم. 
به لطف خدا ازدواج خوبی داشتم. با یک مرد مومن و خوش اخلاق. ولی متاسفانه خیلی ناشکر و قدر نشناس بودم. چون به روش سنتی ازدواج کرده بودیم همیشه به کسانی که اول عاشق شده بودند و بعد ازدواج کرده بودند غبطه میخوردم. نه دروغ نگم. حسودی میکردم. حدود سه سال قبل خیلی اتفاقی تلویزیون روشن بود و استاد پناهیان صحبت میکردند. منم گوش نمیکردم، در رفت وآمد بودم و کارهای خونه رو انجام میدادم ضمنا بعضی جمله ها رو هم میشنیدم. یکباره انگار استاد این جمله رو مخصوص من گفتن: "بعضی از خانوما میگن حاج آقا شوهرم مرد خوبیه ها. ولی اونجور که من میخوام نیست. همیشه یاد من باشه. همه ی کارا رو بخاطر من انجام بده. اونجوری عاشق من نیست". بعد فرمودند: " والا به خدا خداوند متعال هم چیزی غیر از این از ما نمیخواد". همین یه عبارت استاد خدا میدونه زندگی منو عوض کرد. تازه فهمیدم با چه فکر ابلهانه ای سالها سپری کردم.اصلا جای خودمو عوضی گرفته بودم. تا ابد مدیون استادم. متاسفانه نمیدونم موضوع سخنرانی چی بود یا تاریخ دقیقش کی بود، که بگم ،دیگران هم استفاده کنند. ولی یه چیز رو  با اطمینان به هر کسی که این متن رو میخونه و به خودم میگم. یک جمله از سخنان استاد رو از دست ندید حتی ببینید کجا لبخند میزنه کجا اخم میکنه. اجازه بدید روحتون از برکت وجود استاد پناهیان سرشار بشه. هرچی بیشتر بهتر. من فکر نمیکنم ایشون حرفهاشو از پیش خودش بگه. هرچی بیشتر ازشون میبینم و میشنوم. بیشتر مطمئن میشم نظرکرده هستن. خدا سایه ی استاد رو روی سر ما نگه داره.
سلام
من انقدر به سخنرانی های این سایت وابسته ام که هروقت حال خوشی ندارم با گوش کردن یکی دو جلسه آرووووم میشم. سخنرانی های استاد مثل قرص های روزانه شده برام. چون بین همه کسانی که می شناسم تنها کسی هستن که محکم و مقتدر صحبت می کنن. از دین کم نمی ذارن. بالاترین سطح رو به ما نشون می دن.
اما قسمتی از سخنرانی که زندگی منو عوض کرد اون خاطره ای بود که تعریف کردن از دو تا از دوستهاشون که می ترسیدن برن جبهه. آقای پناهیان به اون دو نفر میگن خب برید همینو به خدا بگید که می ترسید. اون دو نفر هم این کار رو می کنن. اما بعدش بلافاصله ترسشون برطرف میشه و میرن و شهید می شن...
ترس خود من از شهادت همین طوری برطرف شد...

نظرات ما رو آقای پناهیان می خونن؟
پاسخ:
با سلام و تشکر،
منتخبی از نظرات را میخوانند!
با عرض سلام و خدا قوت

سخنرانی چگونه یک نماز خوب بخوانیم و نیز سخنرانی در مورد توکل(شهادت امام جواد) بسیار عالی و تاثیر گذاربوده است.

در پناه حق موفق باشید

زهرا- دانشجوی دکتری-دانشگاه علامه
بچه که بودیم،مادرم هرموقع یه غذای مخصوصی  درست میکرد،وقتی برای تک تک ما غذا جا میکرد،اول این غذارو خوب و درست و حسابی واسمون له میکرد،واسه تک تک ما بچه ها!!!!این غذا وقتی که له میشد،هم طعمش خیلی خوشمز تر میشد،هم اون راحتی خوردنش خیلی به ادم کیف میداد!!!به خاطر همین از بین همه غذاها،من به این غذا  خیلی علاقه مند شدم!!!خیلی زیاد!!!!!!به نظرم یکی از ویژگی های چه سخنرانی های ایشون،چه کتاباشون که من هنوز هم انطور که دلم میخواد نخوندم،اینه که انگار جویده شده و به ذهن ادم خورانده میشه!!!!اینرو فقط من نمیگم یکی از دوستانمم که کتابهای ایشونرو مطالعه میکنن با من هم عقیده هستن!!!!این خیلی خیال ادمرو راحت میکنه!!!!نمیدونم چه سریه،ولی خوب اینوطریه دیگه!!!!واین خیلی خوبه!!!!و ادم نمیدونه واقعا چه طوری ازشون تشکر کنه!!!!
سلام و با عرض ادب و خسته نباشید خدمت تیم خدایی شما :) 
تهران 
18 ساله
کارشناسی 
به طور کلی خیلی از سخنرانی های ایشون واقعا رو من تاثیر خوب میذاره اما به شکل خاص شاید بشه گفت،  
کلیپ" مثل بقیه" ی  ایشون که در مورد نیت ها و خلوص امور صحبت فرمودن وشنیدن این روایت و شرحش توسط ایشون که " انما قدر الله عون العباد بقدر نیاتهم " 
قطعا خداوند کمکش به بندگان رو از روی نیت های آنها مقدر میکند. 
با کلام زیبای ایشون خیلی روی من تاثیر گذار بود. 
و همچنین سلسله مباحث سبک زندگی که ماه رمضان 94 از شبکه تهران پخش میشد خصوصا قسمت مثبت اندیشی در دین،  باعث تببین مسائلی برای بنده شد. 
میبخشد اگر اطاله کلام صورت گرفت. 
انشالله همگی در راه حق مستدام باشید.  
یا علی ع 
سلام . خصوصا به حاج اقا

من 15 سالمه .

من فکر میکردم خدا رو دارم عبارت میکنم فقط واسه بهشت . ولی با دیدن کلیپ ( میخواهم به خدا نزدیک شوم) واقعا روم تاثیر گذاشت. الان چند وقته این هدفو دارم تنظیم میکنم که به طرز نا باورانه ای روحیه ام تغییر کرد . نمازامو سر وقت و با توجه و اخلاص میخونم. حتی نماز شب هم هر شب میخونم و حس میکنم که هر لحظه دارم به خدا نزدیکتر میشم و همه جا با منه .

قطاری سوی خدا میرفت ... به بهشت که رسید همه پیاده شدند ... در حالی که فراموش کرده بودند مقصد خدا بود .. نه بهشت

ممنون حاج اقا به خاطر این کلیپ تاثیر گذار . خدانگهدارتون
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۹ اسماعیل مخلصی
سخنان استاد  در مورد دعوت به ولایت در مراسم اعتکاف  خیلی فوق العاده بود 
هم چنین در مراسم تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی
سلام،یک کلیپی بود درمورد حضرت رقیه ص،من گوش دادم از حاج اقا،در ناخوداگاه من،یه جایی از درونم یه اگاهی داشتم که حضرت رقیه ص فقط یه کودک نبودن،نیروی درونیشون حتمن بالاتر از کودکان هم سن خودشون بوده،به خاطر همین وقتی میدیدم که حضرت رقیه ص با دیدن سر بریده امام حسین ع در لحظه شهید شدند،خوب بماند که دل ادم خیلی به درد میاد خوب این سوال ذهنی انگار به ذهنم مونده بود که چرا؟چرا اینجور باید باشه؟دختر امام حسین ع در لحضه شهید بشه؟بعد به خودم میگفتم خوب بچه بوده،یک دفعه با دیدن سر بریده پدرش نتونسته دووم بیاره،اما با همه اینها یه چیزی کم بود،که استاد پناهیان لطف بزرگی کردن که به من کمک کردن،وقتی فهیمدم که حضرت رقیه ص خیالش از همه جهات راحت شده،هوای همرو داشته با همه کودکیش،وبعد شهید شدن،خیالم راحت شد،نمیدونم چرااما انگار انتظاری که از حضرت رقیه ص داشتم همونی بود که از صحبتهای استاد پناهیان گرفتم.واقعا ممنونم.
سخنرانی استاد درباره چگونه یک نماز خوب بخوانیم بینظیر بود
و البته صحبت های اجتماعی و سیاسی استاد جایگاه ویژه خودش رو داره
به نوبه خودم از داشتن چنین مرادی به خودم میبالم...
سلام 
دز یکی از جلسات نشاط معنوی این مفهوم را فرمودند :اگر برای هدایتتون دعا کنید حتما پذیرفته است .چون خواسته ای است که به صلاح شماست .پس این دعا را کنید. این سخن منو خیلی امیدوار کرد که از خدا بخواهم. از ایشون بسیار ممنونم نشاط معنوی ایشون مثل بقیه سخنرانیشون عالیه


خدا، شریک زندگی ...

بیایید با خدا زندگی کنیم نه اینکه گاهی به او سر بزنیم !!!
تا با کسی زندگی نکنی نمی‌توانی او را بشناسی و با او انس بگیری ...
اگر مدتی شب و روز با کسی زندگی کنی با او انس خواهی گرفت ؛ حال اگر با خدا انس پیدا کنی، شدیدا به او علاقمند می‌شوی ...
"" خدا تنها انیسی است که مانوس خود را هرگز تنها نمی‌گذارد ""

 مراقب دل مان باشیم ...

مواظب باشیم دل‌ مان جایی نرود، که اگر رفت بازگرداندنش کار سختی است و گاهی محال است !!!
اگر برگردد معمولاً مجروح و معلول باز می‌گردد ...
مراقب باشیم !!!
 دل آدم، سر به هوا و خیلی عاشق‌ پیشه است و خیلی سریع انس می‌گیرد ؛ اگر غفلت کنیم، می‌رود و خودش را به چیزهای بی‌ارزش وابسته می‌کند ...

در آغوش خدا ...

هرگاه نشاط حاضر نبود، ایمان غایب است !!!
نشاط در سختی‌ها و لبخند صمیمانه در اندوه یعنی در اوج آغوش خدا بودن ...

مهدی خدادادی22 ساله دانشجو مهندسی قزوین

 سلام 
 طرح گرافیکی تنها مسیر کجاست    ؟ 
 من پیداش نمیکنم    
پاسخ:
با سلام و تشکر
از پرونده ویژه تنهامسیر می توانید پوستر با کیفیت آن را دریافت نمایید.
سلام.یک سوال:چرا من هرچی تو جستجوگر سایت سرچ میکنم،جلسات حقیقت بندگی رو نمی بینم؟ ارادتمندم
پاسخ:
با سلام و تشکر،
1- ممکن است با عنوان دیگری مانند عبودیت منتشر شده باشد.
2- ممکن است استاد بحث کاملتری با عنوان دیگری مثل عبودیت ایراد کرده باشند و بنا به توصیۀ خودشان جایگزین شده باشد.
3- از فهرست موضوعی در بخش چندرسانه ای کمک بگیرید.
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۱۹ فاطمه زهرا
سلام
بعد از مباحث چگونه امتحان می شویم در محرم 93ت و تنها مسیر برای زندگی بهتر عالی بود. با مباحث چگونه امتحان می شویم نگاه من و دوستم به زندگی عوض شد. چندوقت یکبار هم که از زندگی شاکی میشیم دوباره این فایل ها رو گوش می کنیم.یه دریچه بود تو زندگیمون تو بدترین موقع.
موفق باشید

فراموش کردم مثل بقیه دوستان  از خودم بگم
مهندس نرم افزار.و الان قهرمان ورزشی و مربی ژیمناستیک و مدرس برتامه نویسی هستم
التماس دعا
سلام.دختری 25ساله هستم و حدود3سال افسردگی شدید گرفته بودم..از همه کس بریده و خسته..خسته خسته.بدون اینکه بدونم چرا..و تنها چیزی که منو مانع از این میکرد تا به افکار پوچ و هجوم افکار خودکشی و ...که بر من وارد میشد مقابله کنم این بود که هنوز امیدمو به خدا از دست نداده بودم و عادت نداشتم دعا کنم و اگه اجابتی از طرف خدا نبود ناراحت و ناامید شم.اما همچنان افسرده بودم بااینکه تو سن من همچین نوع افسردگی نادر بود.و علتش هم شرایطی بود که من از بچگی داشتم..ماه رمضون سال گذشته تصمیم گرفتم دست رو پای خودم بذارمو یاعلی بگم و خودمو دباره بسازم.و تنها دلیلی که منو اماده برای حرکت میکرد ترس از اشتباه بود و افتادن از نگاه خدا..چون تنها ترس من این بود که جوری نشه خدا منو بحال خودم رها کنه..راضی بودم عذاب بده تا بیخیالی طی کنه
باگفتن یاعلی شروع کردمو استارت زدم.اما مهم ترین مشکل من افکار من بود که بیمنطق بودن اما اون زمان برای من منطقی شده بودن..و تنها چیزی که تونست نگاه منو تغییر بده و منو شادترین و امیدوار ترین بکنه سخنان گهربار حاج اقا"" در تنهامسیر""بود..نگاه من..مسیر من دیدگاه منو بکلی تغییر داد..و تازه فهمیدم کجای کارم و قراره چیکار کنم..من هرجلسه رو چندیییین بار گدش میکردم گاهی اشک ..گاه لبخند و گاهی...و اونجا بود که واقعا حس کردم چقدر غصه هام..رنج هام..مشکلاتی که دارم برام دوست داشتنی هستن
منی که هر روز تصویر خودکشی تو ذهنم بدون اراده خودم ترسیم میشد الان عاشق زندگی هستم. و خیلی موفق و شاد.و ارامشی که تابحال تجربه ش نکرده بودم
لقد خلقناالانسان فی کبد...همین کافیه واسه یه عمر زندگی با روحیه شکر گزارانه  عاشقانه..
من خودمو شاگرد حاج اقا میدونم همیشه دعاگو هستم که در نجات زندگی من نقش مهمی داشتن
واقعا بیاناتشون تاثیر گذاره..بااین همه توصیف باز هم نتونستم حسی که الان بعد از گوش کردن سی شب سخنرانی پیدا کردمو عنوان کنم
فقط میتونم خدارو شک  کنم که این بیاناتو خیلی اتفاقی به دست من رسوند و منم که مثل یه ادم تشنه بودم واقعا با دل جان گوش دادمو و اجراش کردم.خدارو شکر
اجرتون باصاحب الزمان.
حاج اقا پناهیان تاعمر دارم براتون دعا میکنم
باسلام
 بنده 27 سالمه و مدرس دانشگام.
خیییلی از سخنرانی های حاج آقا برام تاثیرگذار بوده.
اخیرا مبحث "هدایت" ایشون رو گوش می دادم.
میگفتن که چی باعث میشه که انسان در یک لحظه هدایت میشه. مثال حر رو زدن.
آخر صحبت هاشون فرمودن: خدا دید اگه حر تو سپاه ابن سعد بمونه حییییف میشه،
خدایا نذار حییف بشیم...

مدتهاست به این حرفشون فکر میکنم...
سلام دوستان، از یک نفر شنیدم استاد چند جلسه سخنرانی داشتند با موضوعی شبیه به این "تاثیرگذارترین چیزها بر سرنوشت انسان" اما عنوان دقیقش یادم نیست و هرچی هم جستجو کردم نتونستم پیدا کنم.
کسی میدونه عنوان دقیق این جلسات چی بوده؟؟

متشکرم.
پاسخ:
با سلام،
واژۀ مقدرات را جستجو کنید.
❓سؤال:#سکوت #رهبر برای چیست؟ چرا #رهبری که مشکلات را میداند کاری نمیکند؟چراجلوی #فساد ها و#اختلاس هاو.....را نمیگیرد؟
.
❗️جواب اززبان #استاد_پناهیان: 👈 رهبری، #رییس_جمهور، #مجلس، #دادگستری، #بانک مرکزی، #نیروی_انتظامی، #وزیراطلاعات، #شهردار و...نیست! ، بلکه ایشان رهبریِ نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در #قانون اساسی وبدیهیات عقلی روشن است!
. 👈نیاز کشور و نظام را می‌بیند وبه همراه تبیین و تشریح به مسئولین و مردم منتقل می‌کند!
. ♦️مثلا به مردم می‌گوید:
 در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، #بصیرت داشته باشید، به کسی رأی دهید که دارای چنین امتیازاتی باشد، همین طور در انتخاب نمایندگان،حالا اگر #مردم به هر دلیلی آن طور که باید رعایت نکردند، رهبری باید بیاید و عواقب #انتخاب_غلط یا دست کم #غیر_اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟؟؟؟!!!!…
♦️ رهبری، به مجلس و به دولت خط مشیّ می‌دهد خطوط کلی #سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را ابلاغ می‌کند.
.

مردم الان خیلی انتظارات بیجا از #ولایت_فقیه دارند! ، راحت انتظار دارند #ولی_فقیه جای #اندیشه_مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند، این کار رو #حضرت_علی(ع) هم نکرد، #پیامبر(ص) هم نکرد! .
♦️چرا مردم از ولی فقیه انتظار #دیکتاتوریِ به جا دارن؟؟! تویی که برای مجلس و فلان جا آدم #انتخاب(نادرست) کردی، "چرا اشتباهی که تو کردی باید ولی فقیه جبران کنه؟؟"
.♦️وقتی مردم به این تشخیص نرسیدن که باید با #تقوا ترین مردم که یقین دارن به تقواشون در مسندها قرار بدن ولی فقیه چی رو باید جبران کنه؟؟؟؟؟……………

بچه ها جون سخنرانی مدیریت زمان استاد پناهیان  فوق العاده اس.

رمضان مسجد امام حسین برگزار شده بوده....

زندگیتونو عوض میکنه

حتما پیداش کنید گوش بدین

مباحث و سخنان استاد پناهیان همگی عالی و مفید هستند و دیدگاه انسان را به نسبت به دین و زندگی عوض میکنه و باعث رشد بینش و علم  ما نسبت به خدا  می گردد ، اما سخنان تاثیر گذار استاد زیاد هستند که بعضی از دوستان به آن اشاره کردند ولی در یکی از سخنرانی های استاد ، ایشان اظهار کردند : که همه ما طغیان زده هستیم و هنگامی که مردیم و ما را در قبر گذاشتن تازه به قدرت خدا پی می بریم و می خواهیم بلند شویم که سرمان به سنگ لحد میخوره . ولی تو دنیا غرق طغیان بودیم و هر موقع که دلمان میخواست نماز می خواندیم و یا هر کاری که " دل مان " می خواست انجام میدادیم اما با مرگ دیگر بی اختیار می شویم و این اختیار از ما گرفته میشود .  اختیاری که می توانستیم از آن به نحوه احسن استفاده کنیم. به نظر من هر کس عمیقاً روی این مسئله فکر کنه می بینه که چقدر طغیان زده هست  و آیا از این اختیاری که در این جهان به او داده شده است چگونه  استفاده  کرده است. 
بسم الله...
سلام مارو به حاج اقا پناهیان که همیشه با دلسوزی و مهربونی تمام جونارو نصیحت میکنن و عاشقانه از خدا صحبت میکنن برسونید
و به ایشون بگید خیلی از ما جونا زندگیمون با سخنان ایشون تغییر کرده و نگاهمون به زندگی نگاه عمیق تری شده 
همیشه برای آخرت بخیری شما دعا میکنیم حاج اقا ... دعای امام زمان پشت سرتون
یا علی
سلام کلیپ رسم رفاقت کلیپ خوب و تاثیر گذاریست 
این سخنرانی قواعد حیات که یکی گفته کجاست . من سرچ کردم چیزی به این عنوان نیافتم. من خیلی احتیاج دارم بهش
من خیلی از مباحث استاد رو گوش می دم و ایشون حقا که پدر معنوی امثال بنده هستند. حدودا از سال 85 به این طرف. نماز خوب. اهل عمل و..
یه سوال دارم . منی که رشدی نکردم باید یه دور دیگه بشینم همه اون ها رو گوش بدم و خلاصه برداری کنم و عمل ؟

زندگی بهتر - رمضان 94
اگر قبول کنی محبوب دل خدا و امام زمان (عج) هستی، یک لحظه غفلت نخواهی داشت.
دختر 25 ساله - کارشناسی - مدرس.
زندگی بهتر - رمضان 94
نمی توانید به چیزهایی که می خواهید برسید، مگر اینکه بر چیزهایی که دوست ندارید صبر کنید.
دختر 25 ساله - کارشناسی - مدرس.
۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۴:۵۸ محسن فقیهی
اگر نبود استقامت مردم منطقه ما الان به جای مذاکره برای انرژی هسته ای باید برای امنیت شهرهامون میجنگیدیم(نقل به مضمون)
اگر آدم چشماشو ببنده و شانسی تز بین همه سخنرانی ها یکی رو انتخاب کنه و گوش کنه تاثیرگزار ترین سخنرانی رو تا اون لحظه گوش کرده و تمام ،به این سادگی.
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۵ امیررضا ملکی
سلام
سخنرانی درباره چگونه نماز خوب بیخوانیم
بی نظیر بود
خیلی روی زندگیم تاثیر گذاشت و حالا معنی نماز رو خوب میفهمم
به همه پیشنهاد میکنم یه بار هم که شده این رو گوش بدن
فوق العادست
خدا آقای پناهیان رو برای این ملت نگه داره
دستتون درد نکنه بابت سایت عالیتون
سال 89 برای اولین بار رفتیم دانشگاه امام صادق ع. آن موقع دانشجوی یک دانشگاه دیگه بودم. محرم بود. شاید تاسوعا یا عاشورا بود. برای عزاداری رفته بودم ولی وقتی تو جلسه نشستم دیدم همش استاد سیاسی صحبت میکنه. اولین بار بود صحبت های استاد را گوش میدادم. آن موقع اصلا کاری به ولایت و این بحث ها هم نداشتم. وقتی از جلسه برگشتم با خدا خودم گفتم این دیگه کی بود همش سیاسی صحبت میکرد و کلی شاکی بودم.الان یادم نیست چی میگفتن فقط یادمه اصلا خوشم نیومد.
گذشت تا اینکه یک روز که در مسجد میدان فلسطین بودیم گفتن حاج آقا پناهیان میخواد صحبت کنه. یادم میاد جلسات اول تنها مسیر بود. اولش که شروع به صحبت کردن همش دلم میخواست ی جوری ایراد بگیرم. با تردید تو جلسه نشسته بودم. ولی همینطور که صحبت های استاد پیش میرفت دیدم همش راسته. همش اون واقعیت هایی را داره میگه که میخوام ازش فرار کنم. به خودم اومدم ...

بهترین نکته ای که در صحبت های استاد به وضوح دیده میشه کنار زدن ترس و نشون دادن چهره واقعی واقعیت هاست.

امیدوارم همه بتونن از صحبت ها و وجود استاد بهره ببرن.

سلام. بنده از اون دخترایی بودم که تیپ و آرایشم برام خیلی مهم بود . از حزب اللهی ها هم خوشم نمیومد . تموم آهنگهای مجاز و غیر مجاز رو حفظ بودم و مدام گوش میدادم . تا اینکه یه روز یکی از سی دی هایی که از دانشگاه به بچه ها داده بودن توی اثاث کشی دستم افتاد ... گفتم بزارم ببینم چیه این ؟ فقط روش نوشته بود حقیقت بندگی . همینطوری گذاشتم ببینم چیه ... بعد چند دقیقه مواجه شدم با کلماتی که تموم زندگیم رو زیر و رو کرد .... حرفهایی که تموم وجودم رو لرزوند ... اشک میریختم و با حیرت گوش میدادم ... تراک اول حدود یک ساعت بود و من عجیب تاآخر اشک ریختم و گوش کردم ... شب بعد تراک بعدی و..... تا حدود سی چهل شب توی ریخت و پاش خونه و آوارگی خونواده م ، به حرفهایی که نمیدونستم از کیه گوش میدادم ... زندگیم زیر و رو شد .... حجاب و چادر که عشقم شدند ... رابطه ی گندی که با والدینم و برادر خواهرام داشتم کاملا متحول شد ..همه فهمیدند اتفاقی افتاده ...بعدها فهمیدم کسی که زندگی منو زیر و رو کرد و نجاتم داد استاد پناهیان عزیز بودند...
الآن هروقت کم میآرم میرم که با چشمه ی زلال حرفهای نورانیشون راه گمشده م رو باز پیدا کنم
خدایا اگه امام زمان عج چند تا ازین بنده هات رو داشت دنیا چقدر زیبا میشد ....
سلام
من26 سالمه  ارشد الهیات می خونم
وقتی دوران کارشناسی می خواستم موسیقی رو بذارم کنار و جایگزینی براش نداشتم یکی از دوستان سیده ام که ان شاالله خدا هر جا هست بهش خیر بده ، بهم پیشنهاد کرد سخنرانی های حاج آقا پناهیان رو جایگزینش کنم ... یادمه موضوع فایلی که رو گوشیم برام ریخته بود بحث عبد و مولا بود ، ازون به بعد دیگه من دیوونه سخنرانی های حاج آقا شدم و صحبت های ایشون تو زندگی من خیلی تاثیر گذاشته ، من معمولا شبها قبل از خواب توی سکوت سخنرانی های ایشون رو گوش میدم ، چه شب ها که بعد از گوش دادن سخنرانی ها اشک ریختم و نماز شب خواندم ، تا به حال به خیلی ها سیدی های ایشون رو دادم یا کلیپ های سخنرانیشون رو تو دانشگاه و مسجد پخش کردم تا شاید دیگران هم علاقه مند بشن ، الحمدلله خیلی تاثیرگزار بوده ...تاثیر صحبت های ایشون بعد از لطف خدااین بود که  باعث شد تو دوران کارشناسی چادری بشم و برای ارشد رشته الهیات رو که هیچ ربطی به رشته کارشناسیم نداشت انتخاب کنم ... الحمدلله حالا هم به لطف خدا راضی راضیم ... فقط حسرت می خورم که چرا 2-3 سال آخر کارشناسیم این اتفاق ها افتاد ؟
 منو دوستام پاتوقمون دانشگاه تهران یا دانشگاه امام صادق بود برای شرکت تو سخنرانی های حاج آقا پناهیان، و حسسرت برای اینکه دیر با این مجالس آشنا شدیم و بعد از فارغ التحصیلی مجبور بودیم برگردیم به شهرمون و حالا دیگ از طریق سایت شما و سایت گمنام صحبت های حاج آقا رو دنبال می کنیم . راستی یکی از دلایل چادری شدن خواهرم هم که بعد از من چادری شدن ، بعد از عنایت خدا ، همین سخنرانی های حاج آقا پناهیان بود... خدا ان شاالله به ایشان توفیق بده ، و ان شاالله همیشه سلامت باشن و عمار آقا باقی بمونن... الان دارم بحث تاریخ تحلیلی اسلام ایشان رو گوش می دم و تا جلسه دهم رو دانلود کردم تا جلسه هشتم که گوش دادم واقعا فوق العاده بود.... تا به حال اینطوری به تاریخ نگاه نکرده بودم ، خیلی از مسائل برام حل شد و سعی کردم اینها رو هم به دیگران انتقال بدم ...
ان شاالله خدا به همه مون کمک کنه تا آنچه را یاد میگیریم اول عمل کنیم و سپس به دیگران هم انتقال بدیم .
یاعلی مدد

سلام

من دانشجوی ارشد هستم. اخیرا یه فایل صوتی از آقای پناهیان شنیدم با موضوع چگونه یک نماز خوب بخونیم. عالی بود. تا حالا اینجوری در مورد نماز فکر نکرده بودم. روی من که خیلی تاثیر گداشته

به همه پیشنهاد میدم این فایل صوتی رو از اینترنت بگیرن و گوش بدن.

یا علی 

باعرض سلام
بنده سه کتاب از آثار استاد پناهیان را مطالعه کرده‌ام(انتظار-رهایی از تکبر پنهان-رابطه عبد و مولا)
که هر کدام از یکی بهتر هستند. این کتاب آخری که مطالعه کردم (رابطه عبد و مولا) بسیار مطالب گیرا و جذابی دارد و دید انسان به رابطه‌اش با خدا را تصحیح می‌کند و میتواند راهگشا باشد. به تمامی دوستان مطالعه این کتاب ارزشمند را پیشنهاد می‌کنم. بسیار از حاج آقاپناهیان ممنون و متشکرم که در راه اعتلای معارف اسلامی بصورت جهادی تلاش می‌کنند.
مستدام باشید.
یاعلی
سلام و عرض تبریک ماه مبارک رمضان
بنده سالها به مطالعه کتابهای ادیان مختلف و معنویتهای نو ظهور غربی و شرقی پرداختم در عین حالی که می دانستم  اسلام و عرفان اسلامی و قرآن بهترین راه برای بشریت می باشد و هم زمان کتابهای مذهبی و مراسمات مذهبی و سیاسی را هم دنبال میکنم( بچه مسلمونم). البته به این نتیجه رسیدم که عمرم بیهوده صرف شد و اصلا تا الان زندگی نکردم ولی جاذبه ای که اون کتابها و ... داشت قابل انکار نیست . نکته مهم این است که منابع و راهی پیدا نمی کردم یا به دنبال اون نبودم که جایگرین کنم . وقتی مبحث (اهل عمل )و(خدا چگونه انسان را هدایت میکند)و ... را چند بار بصورت کامل گوش کردم دلایل عقلی و منطقی برای رد آموزه های عرفانهای نوظهور پیدا کردم و درگیریهام خیلی کمتر شد . بنده عکاس هستم و دوست دارم با این برنامه های آقای پناهیان (سلسله مباحث دینی )یک دید متفاوت در این کار پیدا کنم شما هم دعا کنید . دید متفاوت در همه عرصه ها لازم است و به همه عزیزان پیشنهاد می کنم دیر نیست شروع کنید.
سلام
من مدرس دانشگاه و موسسات و حوزه علمیه هستم
سعی میکنم توی برنامه هام صحبت های استاد باشه
به دانشجوهام معرفی میکنم
خیلی موثر بوده
استاد رو خیلی دوست دارم
خوش به حالشون این همه حکمت و معنویت دارن
التماس دعا برای امثال من 
سلام
من دانشجوی دکتری هوافضا هستم مثلا خیر سرم
باور کنید راست میگم شاید 5 یا 6 بار سخنرانی مقدرات الهی محرم 92 در دانشگاه امام صادق رو گوش دادم.
هر بار که گوش می کنم نکات جدیدتری رو کشف میکنم. انگار این سخنرانی بطون متعددی داره. واقعا عالیه و واقعا ایمان دارم خود استاد هم معتقدند برخی از گفته ها رو به زبون ایشون میندازند.
واقعا جهان بینی رو عوض میکنه. ما تو مهندسی یاد گرفتیم دو دو تا میشه چهارتا ولی این سخنرانی به من یاد داد مهندسی به همه چی نیگا نکنم. خیلی اوقات تو عالم دو دو تا رو خدا صلاح نمیدونه بشه چهار تا.
من این سخنرانی رو به همه پیشنهاد دادم البته گفتم که باید خیلی خیلی با آرامش و تفکر گوش بدی.
فقط از خدا میخوام که همه ما رو در آزمایشات الهی سربلند بیرون بیاره.
آقا من هرچی بگم بخدا کم گفتم. حتما گوش کنید.
۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۲ فاطمه زهرا
سلام. بارها به من گفتند چقدر سخنرانی پناهیان گوش میکنی  سخنرانان دیگری هم هستند. تنها جوابی که دادم این  بود ایشون به زبون من حرف میزنند.تو دنیایی که هیچ کس نمیفهمه من چی میگم  غیر خدا و اولیاء ش خیلی خوشحال میشم که میبینم کسی هست که میفهمه من چی میگم و با همون زبون باهام حرف میزنه.
خدایا شکر. یارب زهرا بحق زهرا اشفع صدر زهرا به ظهور الحجه
اگر دنیا میخواهی و آخرت
اگر سعادت میخواهی و رضایت
اگر علم میخواهی و عقل
اگر قرآن میخواهی و روایت
همه و همه در سخنان استاد پناهیان است پس نیوش کن و هیچگاه از او غافل مشو که خسران عظیم است.
کاش شهر ما هم یک سخنران با این مباحث داشت...
چشم امید ما بیان معنوی
سلام  هر از گاهی سخنرانی هاتون گوش میدم واقعا عااااااااااااااالی هستید.من علاقه زیادی به سخنرانی گوش دادن دارم اما واقعا شما یه سخنران بی نظیرهستیدبارهادیدم که بین صحبت هاتون سوالات ذهنیم جواب داده شده،مطمئن هستم حضرت مهدی نگاه ویژه ای به شما دارن.فرمایشات تون درموردحضرت مهدی واقعا تکان دهندس.دوست داشتم اینم بگم که مادرهم علاقه زیادی به گوش دادن سخنرانی هاتون دارند.امشب شب عیدبزرگ مبعث هست.تواین شب عزیز براتون دعامیکنم که ان شاالله عمری بابرکت داشته باشید.عیدتون مبارک
پاسخ:
با سلام و تشکر،
بر شما هم مبارک.
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۴۲ طالب العلم و العمل
سلام بنده طلبه سطح دو حوزه هستم متاسفانه دیر با سخنان درربار و ارزشمند جناب استاد پناهیان آشنا شدم و کمتر از یکسال است که با سخنرانی های ایشان انس گرفته ام
این را هم مدیون عالمی ربانی هستم که استاد اخلاق و سالک راه حق و واصل به الله است
ایشان به بنده امر کردند
اگر دنیا میخواهی و آخرت
اگر سعادت میخواهی و رضایت
اگر علم میخواهی و عقل
اگر قرآن میخواهی و روایت
همه و همه در سخنان استاد پناهیان است پس نیوش کن و هیچگاه از او غافل مشو که خسران عظیم است
زهرا ۲۷ ساله ارشد برق
با سلام وخسته نباشید
یکی از بزرگترین لطفهای خدا به من آشنا شدنم با سخنرانیای استاد بود
من از بچگی همیشه جز شاگرد ممتازای کلاسمون بودم رتبه دو رقمی کنکور آوردم و مثلا بهترین دانشگاه کشور درس خوندم! ولی بعد ازدواجم تو شرایطی که حالا میخواستم بقول خودم ثمره تلاشهامو ببینم و مخصوصا اینکه فک میکردم حالا اسلام و انقلاب و مملکت منتظرن من برم ایییینهمه توانایی که دارمو! فداشون کنم! و ازونطرف دوستای هم دانشگاهیم با معدلای خیلی پایینتر ازمن یکی یکی سر از آمریکا و کانادا و بلاد غرب درآوردن بخاطر شرایطی که برای همسرم پیش اومد مجبور شدم برم تو یکی از شهرهای کوچیک و دووووور و البته بی امکانات کشور که مدرک من اونجا مفت هم نمی ارزید! خلاصه اینکه داغون شدم!مخصوصا اینکه هزار تا مشکل دیگم داشتم ، توی اون شرایط یه سخنرانی از حاج آقا شنیدم به اسم قربانی دادن در راه خدا که بی مبالغه میگم آبی بود به آتیشی که یکسال بود داشتم توش میسوختم.
بعد ازون تا امروز خیلی از سخنرانیای حاج آقا رو شنیدم و کلا خیلی روم تاثیر داشته البته نمیگم رفتارمو درست کردم ولی دلم امروز از قبل خیلی آرومتره. 
تا یه کم اخلاقم بد میشه یا صبر و حوصلم تموم میشه و غر میزنم همسرم میگه باز چند روز صحبتای حاج آقا رو گوش ندادی!!!!
یه مشکلی هم که داشتم این بود که من اصلا نمیتونستم با خدا حرف بزنم! میموندم چی بگم! یا میگفتم خب من که الان گریم نمیگیره تا اینکه سخنرانی چگونه با خدا حرف بزنیم رو گوش دادم. من خیلی مباحث مثل تنهاترین مسیر تکبر پنهان رو گوش دادم ولی فک میکنم ازونجایی که پیش ازین خیلی ضعف اراده داشتم به عمل که میرسه کم میارم چگونه با خدا حرف بزنیم چیزی بود که تاثیر عملیش راحت و سریعه.

با سلام من سطح دو حوزه دارم و الان در حوزه برای غیر طلبه ها کلاس مفاهیم قرآن دارم  و بحثهای زیادی مثل نماز ، اهل عمل ، منافقان ، و تاریخ اسلام استاد را پیگیری کردم ولی بحث منافقان که برای چند سال پیش است و هم اکنون تاریخ اسلام برای توضیح برخی از آیات به من خیلی کمک کرده . مثلا انکه دعوت در مرحله ای قبل از امر به معروف قرار دارد و بحث تلاوت آیات و تزکیه قرآن از بحثهای جذابی بود که در کلاس مطرح کردم  یا توضیح این آیه که یادم نیست در کدام سخنرانی بوده ( و الذین امنوا اشد حبا لله ) (بقره 165)  محبت حداقلی محبت مومنانه به خدا نیست .  یکی دیگر از بحثها که در ابتدای کلاسها ازش استفاده میکنم سخنرانی ایشان در ماه مبارک 93 در مسجد امام حسین بود در مورد فرصتها که مثل ابر میگذرند و شما برای هر چیزی وقت بگذاری برای آن جان دادی و نتیجه ای که در کلاسها میگیرم اینکه بچه ها بیایید برای قرآن و اهل بیت جان دهیم و واقعا برای ترغیب بچه ها موثر بوده اینکه استاد سخنرانی را سرشار از روایت و حدیث و آیه نمیکنند و بعضا از یک آیه استفاده میکنند و بحث را جلو میبرند نقطه قوت در سخنرانیهایشان است . از ایشان و شما  به خاطر زحماتتون تشکر میکنم .              

سلام
مهدی / مرد / بابل / دانشجوی کاردانی برق / فروشگاه مواد غذایی
.................................................................................................................
خیلی خوشحالم که تونستم با استاد پناهیان رابطه برقرار کنم ٰ‌بعد از استاد مجتهدی تهرانی استاد پناهیان جای  خالیشونو پر  کردن برام...
.....................................................................................................................................
بعد حضرت آقا سخنرانی باشه که دنبالکنم سخنان استاد پناهیانه که دنبال میکنم و در شبکه های اجتماعی و موبایلی انتشار میدم و سایت پر بازدید شهرمون / 
................................................................................................
خلاصه همه سخنان استاد بروز و راه گشاست نمیشه زوم کرد رو یه سخنرانی کاملا.....

ولی به دوستان پیشنهاد میدم پرونده های ویِِژه رو دنبال کنند + تاریخ تحلیلی اسلام رو و مخصوصا 3 جلسه فعلا که اومده از بحث انقلاب اسلامی و ظهور .....
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
به استاد سلام برسونید و وتشکر ویژژژژژژژژژژژژژژژه از شما که با سایت خوبتون مارو بی بهره نمیگذارید...
.............................................................................................
فقط از استاد بپرسید یه بحثی درباره وقتی سخنانشونو جاهای مختلف نشر میدم و به دوستام از سخنان ایشون حرف میزنم و تذکر میدم ( اونا میگن اووووووو چقدر بزرگش میکنی ٰ و ازین حرفا.... تا حالا جوابی ندادم بهشون ولی میخوام راضیشون کنم مهمه عزیز...
سلام خسته نباشید
تمام سخنرانی های استاد جدید وبا یک نگرش  نو  به اون مبحث 
جدای از تنها مسیر و خانواده ی خوب  واما م دل و...سخنرانی های در مسیر اربعین حسینی معرکه ی ، چون باحال و هوای زیارت اربعین همراه مخصوصا آگه خیلیم دلتنگ باشی...
انشاله خداوند به عمر با عزت به استاد بده...
در جلسه 4 ادب فاطمیه دوم استاد فرمودن: آدم همیشه به یک چیزی باید گیر بده... در نهایت فرمودن به جای مشغول شدن به چیزهای پست باید خودمون را با چیزهای خوب مشغول کنیم. استاد مطرح کردن سوره واقعه را بخونیم... و ما بقی فرمایشات.
چندین روز قبل از اینکه این صوت را گوش بدم با خودم درگیر بودم چرا همش به ی چیزی گیر میدم . اینکه تموم بشه باز یک مسئله دیگه شروع میشه که بهش گیر بدم. با خودم میگفتم عجب  آدم گیری هستم. خیلی ناراحت بودم و اذیت می شدم به خاطر این مسئله. این صوت را که گوش دادم فهمیدم اشتباهم کجاست.
ممنونم از استاد
 سلام همیشه آخره همه چی رو خراب میکنم و از عدم موفقیتم ناراحت و نا امید میشم تا اینکه استاد این آیه رو خوندند لیس للانسان الا ما سعی     چیزی برای انسان نمیمونه جز تلاشش تلاشش  تلاش و این بمب امیدی بود که خرابه های ناامیدیم را ویران کرد و من سعی کنم تا بسازم  سعی کنم اگر خدا خواست ساخته میشود و اگر نه من سعی خودم را کرده ام برای منه مفلس که هیچ ندارم برگ برنده ی خوبیست زندگیتان پر تلاش
یارب زهرا   بحق زهرا     اشفع صدر زهرا     به ظهور الحجه    
 سلام به گفته ی استاد عمل همیشگی ولو کم بسیار تاثیر گذار است. یعنی امید همیشه استاد میگفتند وقتی یه گنه کار خدا رو بانام یا اله العاصین صدا میزنه خدا چند بار لبیک میگه و  من با همه وجود  حسش کردم واو مهربان است چقدر مبارزه با نفسی که 30 سال پادشاهی میکرده سخته خدا اونقدر قدرتمند که اون شبی که دست برسینه گذاشتم و یا ممیت گفتم با همه وجود و عقلم حس کردم که همه عزمش و جزم کرده که من و زمین بزه و خب نامرد زد  و موفق شد  و من باختم اونچه رو که به سختی بدست آورده بودم  و من باز اول خطم حالا میتونم درک کنم که استاد وقتی میگفتند  باور کنید که بزرگترین دشمنتان نفستان است چقدر مهمه باور هیچ رحمی نباید به اون کرد چون اونم هیچ رحمی به ما نمیکنه هیچی و چقدر بندگی سخته مطیع محض بودن سخته اونم برای نفس سرکش 30 ساله ی من از هر 10 تا امتحان شاید از پس 1 یا 2 تا بر بیام  اما امید دارم به اون عمل همیشگی ولو کم  به اون خدایی که در اوج گناه میتونم بهش پناه ببرم یا تواب یا غفار و یا اله العاصین     ای تنها بی ابتدا وبی انتها ویا غایته  آمل العارفین از فضلت ما را همیشه درمسیر و موفق بدار امیدوارم سالتان پر از حضور زهرای اطهر  در قلبها و زندگی روز مره باشد یا  رب زهرا بحق زهرا اشفع صدر  زهرا به ظهور الحجه
سلام و تشکر
من نوجوانی 15 ساله استم
حدود دو ساله با استاد اشنا شدم
طبق گفته ی خود استاد مطالبی که توسط خانواده ها به بچه ها گفته میشه عموما ضعیفه.این هم به خاطر ضعف بیشتر انها در نداشتن مطالعه و ..... است
از کلاس پنجم به صورت خودجوش به مسجد محله رفتم و کم کم مکبر مسجد شدم.
مدتی بعد با هیاتی در همان محله اشنا شدم و به خود اقا سید الشهدا اول فقط فقط فقطش خیلی مهمه که برای دیدن روی خوش و اخلاق خوب جوونای هیاتی داخل هیت شدم در ماه رمضان.برای همین من خودم شاهدعینی تاثیر پذیر بودن اخلاق خوش در عاشق شدنم . بعد با یک جوان خالص اشنا شدم در همان هیات و کم کم با دیدن نماز خواندن انها(با وجود نماز خواندن پدرو مادرم)شبی زدم زیر گریه.دلم گرفته بود ولی قدرت حالگیری نفسم و نماز خوندنو نداشتم.همون جوون خوش اخلاق با من حرف زد وهمون اقای تو دل برو منو با استاد اشنا کرد.به خود خدا قسم اگر اخلاق و تواضع ایشون نبود من دیگه اصلا ولایی نبودم اصلا ادم مذهبی خوب ندیده بودم من ولی برای خلق خوب از ایشون صوت ها رو گرفتم
با نگاه در مطالب سی دی لذت تکلیف رو فقط با امید امام رضا شروع کردم.به خدا اصلا حالم از خود اون موقعم به هم خورد   که توی 5روز تمومش کردم .
یک خط در میون نمازامو میخوندم ابتدا به حرف استاد جلسات هفتگی هبات رو مرتب مرتب میرفتم.
دیگه اصلا چگونه یک نماز خوب بخوانیم رو ول کنید که لغتی برای تعریف و بیان موضوع ندارم.
زندگیم متحول شده بود . نماز خون شدم و هیاتی شدم و مسجدی شدمو محب اهل بیت شدمو دیگه ازت چی میخوام خدا؟چی میخوام؟بعد اهل عمل و گوش کردم و کم کم یک صوتی در مورد اقا رو گوش کردم و ولایی هم شدم.ترو خدا دیگه خدا چقد خوبه؟
همون سال درسام متحول شد و نمونه دولتی قبول شدم.همون سال زیارت عاشورای هیات کوچولومون رو شروع کردم و سینه زن و گریه کن حسین شدم.
بازم بگم؟بعد بحث نماز شب استاد رو گوش کردم.کم کم اهل مطالعه شدم با کمک خدا  وامام رضا و همو ن دوستمون.کتاب میخریدم و میخوندم و میخریدم و .....
بعد از اینها دیگه 360 درجه تغییر معنی نداره؟
مدیریت زمانو گوش کردم و هر چی داخل میرفتم درسامم عجیب خوب میشد.امسال هم تیز هوشان یک مشهد قبول شدم دیه چی بگم؟بازم هست دیگه حرم برو منظم شده بودم با اون دوستم و نماز جمعه و ...
ارامش عارفانه رو گوش کردم و اصلا دنیام دیگه عوض شده بود بعد سحر خیزانو بعد انقلابی بودن و کمی از اسرار ولایت و اگر فقط لذت بخواهیم برخی جلسات خطبه ی همام و و ......
دیگه الان تنها مسیر و تاریخ تحلیلی اسلام رو شروع کردم.دیگه فکر کنم استاد شاهکار کردن برای این دوتا.
همین ماه هم بخث اختیار رو توی حرم شنیدم و طبق معمول خوب بود.
از کجا به کجا رسیدم!؟
از یک ادم بد و ......... شروع کنید :نمازخون شدم-هیاتی شدم-مسجدی شدم-زیارت عاشورا خون شدم-هر مدرسه ای که میخواستم قبول شدم-اهل مطاله شدم - اهل قران شدم -جلسات تفسیر رو میرم-ولایی شدم-ادب شدم .
تازه کلی رو سانسور کردم ولی تمام مطلب اینه ااااااادددددددددددب شدم!
اولین بار هم استاد رو شهادت امام رضا در مسجد نقویه دیدم
کسایی که استاد رو کمتر یا اصلا ندیدن فقط بگم استاد همونی اند که از حرفاشون میشنوید
ششششششششششششششششششششششک نکنید.عالم عامل عارف عاشق خدا فقط همین
حالا ارزش نداره برای دل اماده ی زراعت بک نوجوون یک کم به خاطر خدا اخلاقمونو بهتر کنیم؟به لبخند و
محبت و یک کم وقت گذاشتن . اون دوست من ضرر کرد؟ من که فکر نمیکنم اینطور باشه.چه قدر میشه زندگی کسی رو تحول داد!
اخرین کلام اینکه اصلا تمام سخنان استاد و کتاب هاب فوق العااااااااااااااااااااااااااااده شون به کنار فقط دعای اول سخنرانی ها رو خیلی دوست دارم
رب اشرح لی صدری  و یسر لی امری  واحلل عقدة من لسانی یفقهو قولی
الحمد لله الذی هدیتنی
سلام.  آقا اون بحث #ضرورت گمشده# در مورد آرامش خیلی عالی بود.    اصلا محشرِ
خدا نگهدار همتون

سلام خسته نباشید تنها مسیر. خیلی عالیه. فقط پیشنهاد میکنم دوستانی که علاقمندند حتما پیوستگی مطالب رو دقت کنن تا مطلب خوب جا بیفته. مثل من مجبور نشید دوباره از اول سخنرانی ها رو گوش کنید!
یه درخواست بنده عهده دار کار فرهنگی هستم.خوش حال میشم از راهکار های عملی عزیزان برای انتقال مبحث تنها مسیر یا دیگر مباحث به مخاطبان. استفاده کنم.موفق و پیروز باشید
بسم الله
سلام
جلال 20 ساله مهندسی مواد دنشگاه تهران
شاغل در مجتمع رسانه‌ای

از سری سخنرانی‌های استاد «لذت‌تکلیف» و «تنهامسیر» خیلی رو زندگیم تاُثیر داشته و داره، مخصوصا تقدم «لذت‌تکلیف» و «چگونه امتحان شویم» بر «تنها‌مسیر»، این دو خیلی مکمل و مقدمه‌ی خوبی برای سلسله سخنرانی مهم «تنها‌مسیر» شدند مخصوصا اگر اصول عقائد کار کرده باشی و دید تقریبا فلسفی‌ای به دنیا داشته باشی.
یک سخنرانی شنیدم از استاد باعنوان ادب حضوردرمجلس امام حسین 
زمان سخنرانی حدود15سال پیشه 
بسیارتحلیل جالبی بود

سلام

اینطور جملاتی چون پادکست من و خدا رو از کدوم قسمت سایت میتونم ببینم؟؟؟

پاسخ:
با سلام و تشکر،
چندرسانه ای> کلیپ صوتی
۱۰ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۴۱ محسن ملک زاده

عشق گفت ولش کن استاد برام خیلی جالب بود.

سلام

 اقا ما هر چی کلیک می کنیم روی اون متنی که خانم مهدیه بهرامی فرمودن هیچ صفحه ای نمیاد چرااا؟؟؟

۰۹ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۵۷ مهدیه بهرامی
21 ساله / دانشجوی ترم 5 دبیری فیزیک

چیز هایی که تابحال ازشون چه حضوری و چه صوتی شنیدم برام جالب و نکته دار بوده
ولی یه حرفی از استاد که در سخنرانی شب عید فطر امسال از شبکه قرآن پخش شد زدند برام تاثیر گذار بوده و اون اینکه  : " حرفه ای هااینطور توبه میکنن خدایا اینجوریه ول کردی ما رو..ول کردی دلم بخواد..منو ول کردی که دلم بدی بخواد..برات ارزش نداریم دیگه اره.." و همچنین در پادکستی بنام من و خدا :  " هر موقع دلت گرفت هرموقع دلت قساوت داشت برو مناجات کن در خونه ی خدا بدون اشک  بگو که خدایا قلب ما رو ول کردی آشغالدونی شده قلب ما اره.. "
وقتی حال بدی دارم و به همت خدا این جملات یادم میاد آروم میشم..
موفق و موید باشید

۰۷ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۴۹ مهدیه بهرامی
21 ساله / دانشجوی ترم 5 دبیری فیزیک

چیز هایی که تابحال ازشون چه حضوری و چه صوتی شنیدم برام جالب و نکته دار بوده
ولی یه حرفی استاد در ماه مبارک که از شبکه قرآن پخش میشد زدن و در یک کلیپی هم هست بنام من و خدا
اومده خیلی برام تاثیر داشته و اون اینکه " حرفه ای هااینطور توبه میکنن خدایا اینجوریه ول کردی ما رو..ول کردی دلم بخواد..منو ول کردی که دلم بدی بخواد..برات ارزش نداریم دیگه اره.." و " هر موقع دلت گرفت هرموقع دلت قساوت داشت برو مناجات کن در خونه ی خدا بدون اشک  بگو که خدایا قلب ما رو ول کردی آشغالدونی شده قلب ما اره.. "  ( با کلیک روی این متن به صفحه ای میروید که جندین پادکست از استاد پناهیان موجوده و از جمله همون پادکست من و خدا )

موفق و موید باشید


۰۶ اسفند ۹۳ ، ۰۲:۲۲ فاطمه زهرا
سلام        تنها مسیر برای رسیدن به تنها خالق  مقتدر     واقعا جواب میده البته من بعضی مواقع هدف امتحانات و مبارزه با هوا رو گم میکنم و برمیگردم سر خونه ی اول  اماخب  کاش زودتر از 30 سال میفهمیدم که کلا توی خاکیم   30 سال عمرم هدر رفت و من تازه فهمیدم چرا به مقصد نمیرسم   چون اصلا تو مسیر نیستم   و زمانی که آقاظهور کنند من تازه رسیدم سر خط  شاید  اگه هدف و گم نکنم البته   کاش میشد ره صد ساله رفت یک شبه  خدایا میشه    یا غایته آمال العارفین میشه 30 سال بیراهه ی من و تو جبران کنی  لابد میشه والا من با این آرزو اینجا نبودم  نفس کشان و شرمسار چادر خاکی بانوی عالم    زهرای اطهر                                                   
                                   یارب زهرا   بحق زهرا   اشفع صدر زهرا بالظهور الحجه    
از وقتی سخنرانی تنها مسیر گوش میدم یه مشکل برام به وجود اومده.
نمیدونم کاری که می خوام انجام بدم هوای نفس یا هدفم? مثلا یه کار فرهنگی را واقعا دوست دارم انجام بدم و واقعا هم ازش لذت می برم میگم نکنه این نفس منه نه واسه خدا. خیلی توی زندگیم درگیرم. 
راستشو بگم من این هدف ها رو دوست دارم ولی میترسم واسه نفسم باشه.
اگه میشه به استاد بگید راهنماییم کنه.
پاسخ:
با سلام و تشکر،
بر اساس وظیفه شرعی کار را انجام دهید، ولی از سختی ها فرار نکنید.در مباحث به سوال شما هم اشاره شده.

سلام
من با استاد زنده شدم و دارم زندگی میکنم. اگه نگم همه ولی ۹۰ درصد سخنرانی هاشونو گوش دادم وگاهی یک سخنرانی را چند بار گوش دادم.
ولی"تنها مسیر" همون مسیر گم شده زندگیم بود که دنبالش میگشتم وقتی گوش دادم فهمیدم خودشه.
این قسمت هایی که می فرمودند زندگی یعنی نداشتن بعضی داشتنی ها و داشتن بعضی نداشتنی ها. زندگی یعنی مبارزه یعنی دلم می خواد ها رو بریز دور ....
دعا کنید منم یک انسان واقعی بشم ....
سلام و خدا قوت من 26 سالمه و تازه با حاج آقا پناهیان آشنا شدم باورتون نمیشه شاید 20 باره که چگونه یک نماز خوب بخوانید رو گوش کردم و هر بار چیز جدیدی یاد گرفتم و احساس کردم منم تو مشهدالرضا پیش زاِئرا نشستم واقعا خیلی عالی سخنانشونو انتقال دادن ......... نماز در مرحله اول رعایت ادب است...... خدا جونم خیییییییییییییییییییییییییییییلی دوست دارم که منو با بندگان خوبت آشنا کردی دیگه از تکرار روزهام ناراحت نیستم چون می تونم خیلی چیزای خوب یاد بگیرم خدایا توفیق عمل کردن هم بهمون بده.... آمین

 ......................................مگه نماز نخوندن چقدر لذت داره  ...................






سلام

من یک طلبه هستم اولین آشنایی من با استاد درتکیه شاه خراسان قم بود که یک ماه درباره تقوا صحبت کردند.

مهم ترین وتاثیر گذارترین صحبت استاد برای من مباحث سه جلسه ای ایشان با عنوان مبنای تحول بود که می فرمودند: زیربنای تحول تغییر دیدگاه افراد است وتا افراد نگاهشون به دنیا عوض نشه هیچ اتفاقی نمی افتد. واقعا هم همین هست.

یک سال توفیق شاگردی ایشان را در نهاد رهبری قم داشتم واز مطالب ایشان در منبر هام استفاده میکنم

همیشه برای ایشان از قلبم دعا می کنم ودست استادم را می بوسم.

ما ۲ تا رفیقیم ی بحث استاد زندگی مارو داره تبدیل به بندگی میکنه
اضطراب و استرس درمواقع حساس زندگی رو تبدیل کرد به آرامش متوکلانه
وخدا رو به عبارتی با بیان استاد جزئی از عضو خونه ما کرد که گاهی باهاش واقعا زندگی میکنیم
و اون بحث بحث امتحانه و بخصوص اون کلیپی که استاد فرمودن بااین خده زندگی کن ایشون اخلاقشون اینجوریه تا مرز ناامیدی میببره.....


۲ تا بحث دیگه ام ذکرکنم که تو زندگی من به شدت تأثیر گذاشته
۱ بحث ارزش افزوده و اینکه کارخوب مهم نیس وکاره خوبیه که باهاش مبارزه نکرده باشی بدرد نمیخوره
۲ بحث مثال دوچرخه که خدا کارگردان زندگی ماست ،پسری که با دوچرخه تصادف میکنه و خدا چه برنامه هایی برای پدر و مادر مغازه اون طرف و... میریزه
فقط خواهش میکنم اون کلیپ رو تو سایت بزاریید.......

باعرض سلام بنده حدوددوسال واندی بانیت پرداختن به خود کاردومم روکه بعداظهرها بودرهاکردم وایام ماه رمضان دوسال پیش بوسیله کتاب آشتی باخدا اثراستادطاهرزاده با شخصیت وآثارایشان آشنا شدم وازمطالب سایت ایشان بهره هابردم چیزی که درسیرایشان قوت داردبحث معرفت النفس است که باافق علم حضوری درچندین کتاب وشرح ان مطرح نموده اندوسوالی که مدام برای بنده دراستفاده از آثارایشان مطرح بودبحث خودسازی وجهاداکبربود که حالا که معرفت پیداکردیم از کجا وچگونه شروع کنیم وجواب قانع کننده ای نگرفتم تا اینکه توسط خواهرم یکی دوماهی است که با سایت استاد پناهیان آشنا شدم وبا استماع بسته تنهامسیربعنوان اولین محصولاتی که بصورت منسجم از سایت دانلوکردم جواب بسیاری از مجهولاتم داده شد وبقول خود استاد این آشنایی را هم از خودرا هبگویدت که چون باید رفت می دانم واین راادامه توفیقات الهی برای هدایتم می دانم باتوجه به اینکه ابتداکه خواهرم سایت بیان معنوی استادرا معرفی کرد حسب سابقه ذهنی که از استادداشتم گفتم ایشان سخنرانی احساسی وشاعرانه گو ودرابهام سخن می گویند ولی با ورود درسایت وگوش کردن به فرمایشات ایشان نتنها نظرم درموردایشان تغییرکرد که با مثال عارف رومی که درسخنرانی ایشان امد درکف هریک اگرشمعی بودی /اختلاف از گفتشان بیرون شدی به جامعیتی درسیروسلوک رسیدم وچنان تکلیفم با خودم روشن شدکه دراثاراستاد طاهرزاده ان را نیافتم وبهرحال علاوه برتوصیه استعمال کنندگان سایت به استفاده از سایت استادطاهرزاده بنام سایت میزان از خداوند متعال توفیق روز افزون همراه با سعادت دنیا وآخرت رابرای استادپناهیان وطاهرزاده وهرعزیزدیگری که ما نمی دانیم اما درحال خدمت هستند دارم وعلی الخصوص برای ما شهرستانی ها که از مرکز علم ومعنویت دوریم ودسترسی نزدیک به این منابع فیض الهی نداریم بسیار مغتنم وباارزش است ودرپایان از شما متسدیان ودست اندرکاران سایت هم کمال تشکر واجرجزیل رادارم که شما بعنوان واسطه فیض به کاربران درثواب این هدایت شریک خواهی بود باتشکرفراوان التماس دعا خراسان رضوی-کاشمر
سلام  استاد نه فقط یادم داد چطور زندگی کنم بلکه یادم داد چطور اخرتم را اباد کنم  صحبت های استاد در باره ولایت فقیه منو از خواب غفلت بیدار کرد .خلاصه یاد گرفتم با عزت نفس زندگی کنم ولی همیشه  حواسم به مبارزه بانفسم باشه . این جمله اش خیلی موثره " خدا امتحان میکنه ببینه کی بهتر عمل میکنه"
سلام خدمت شما سربازان راه حق و سلام ویزه خدمت استاد گرامی حاج آقای پناهیان...
من چندسالی است با استاد و سخنان گهربارشون آشنا شدم.. و الان یکی از جمله افرادی هستم که  آثار استاد تو فضای مجازی را نشر میدهم....خداعمر با عزت بهشون بده..
۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۴:۳۸ زهراسادات
باسلام
فکرکه میکنم توی عمر28ساله ام یکی ازبهترین چیزهایی که یاد گرفتم سخنرانی استاد پناهیان بود با موضوع"چگونه با خدا حرف بزنیم؟"

 
لب اصلی مطلب هم این بود که:"تمام سختی های زندگی بهانه ی خداوندی است برای اینکه به آغوش خدا پناه ببریم...تمامش  بهانه است...دقیقا مانند جوجه ای که به مادرش پناه میبرد..."


  • یک تحلیلگر سیاسی که نداند جامعه‌اش در حال امتحان پس دادن است و نداند الان از کدام امتحان بیرون آمده و وارد کدام امتحان شده است، وقتی می‌خواهد وضع جامعه را بررسی کند و راهبردی برای عبور از مشکلات بدهد، اگر نداند در چه وضعیت امتحانی قرار دارد و باید در این امتحان چگونه رفتار کند، تحلیلش آمیخته با جهالت است. چون حیات بشر خارج از امتحان قابل تصور نیست.
  • اینکه ما به رفاه برسیم، یعنی با رفاه امتحان بشویم. اینکه ما مشکل اقتصادی داریم، یعنی با مشکلات اقتصادی امتحان می‌شویم. اینکه ما در محاصره هستیم، یعنی در محاصره داریم امتحان می‌شویم.
  • متاسفانه بعضی‌ها با بلاهت به محیط خود نگاه می‌کنند. چون امتحانات الهی را در نظر نمی‌گیرند و فصل‌های امتحانی را نمی‌فهمند. باید دید الان فصل چه امتحانی است؟
  • خداوند متعال هم از فرد امتحان می‌گیرد و هم از جامعه. ما تا وقتی نفَس می‌کشیم در بستر امتحانات الهی قرار داریم. چه اعتقاد به خدا داشته باشیم و چه نداشته باشیم؛ به هر حال خدا از ما هم امتحان می‌گیرد. چون خداوند جهان، جامعه، تاریخ و همۀ حیات را برای امتحان آفریده است(الَّذی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیَبْلُوَکُمْ؛ ملک/2) پس بر سر اصل امتحان بحثی نیست، فقط بحث و اختلاف نظرها می‌تواند بر سر این باشد که خداوند الان دارد از ما چه امتحانی می‌گیرد و الان فصل کدام امتحان است؟
«حیات‌شناسی» فقر بزرگ ما در آموزش‌های دینی است
  • مشکل عمدۀ ما این است که هنوز نفهمیده‌ایم برای «امتحان» زندگی می‌کنیم، یعنی حیات خودمان را نشناخته‌ایم. هم خداشناسی و هم انسان‌شناسی در جای خود لازم است، ولی این انسان در حرکت به سوی خدا، از بستر حیات عبور می‌کند. فقر بزرگی که ما در آموزش‌های دینی خودمان داریم بر سرِ «حیات‌شناسی» است. حیات‌شناسی حلقۀ مفقوده‌ای است که ما در میان معلومات دینی خود داریم.
  • ما در مدرسه، دانشگاه و مطالعات عمومی خودمان، باید خیلی به حیات‌شناسی بپردازیم. بحث «امتحان» رکن رکین حیات‌شناسی است. بحث امتحان یک بحث اخلاقی نیست، چون اخلاق به ملکات و فضایل و رذایل انسان می‌پردازد ولی امتحان جزء علم حیات‌شناسی محسوب می‌شود. امتحان جزء انسان‌شناسی و خداشناسی نیست.
سخن گفتن از امتحان، سخن گفتن از بستر دینداری است. سخن گفتن از امتحان، سخن گفتن از احکام الهی و رفتارهای انسان نیست، بلکه سخن گفتن از بسترِ تلفیق دستورات خدا و رفتارهای انسان است. اصلاً احکام الهی و رفتارهای انسان در همین بستر معنا پیدا می‌کنند. لذا رفتار خوب خارج از دایرۀ امتحان، رفتار خوب خارج از انتظار خداوند(توقع خدا از ما) است که فایده‌ای ندارد. احکام الهی خارج از امتحان برای ما چه سودی دارد؟ بایدها و نبایدها وقتی در ظرف امتحان به ما می‌رسند و از ما رفتار خاصی را طلب می‌کنند، آن‌وقت است که معنا پیدا می‌کنند. 
  • سخن گفتن از امتحان، سخن گفتن از حیات‌شناسی است. ما باید حیات را بشناسیم، چون قرار است در بستر حیات، امتحان پس بدهیم. بحث امتحان زیرمجموعۀ حیات‌شناسی است. در حیات‌شناسی، سنت‌ها و قواعد حاکم بر حیات فردی و اجتماعی بشر مورد بحث قرار می‌گیرد.
  • در علم حیات‌شناسی، قواعد حاکم بر عالم هستی را مورد مطالعه قرار می‌دهیم تا بفهمیم از کجا می‌خواهیم عبور کنیم تا به خدا برسیم. اگر انسان‌ها حیات‌شناسی نداشته باشند و فقط خودشناسی و خداشناسی داشته باشند، گاهی به اشتباه می‌افتند، لذا مدام می‌پرسند: «پس چرا من به خدا نمی‌رسم؟ من چه‌کار کنم تا به خدا برسم؟ چرا وقتی این کارها را انجام دادم به نتیجه نرسیدم؟» در حالی که همۀ دستورات الهی در بستر امتحان معنا پیدا می‌کنند.
سلام استاد،15 سال پیش در اردوی باغرود نیشابور شما رو برای اولین بار دیدم، شما اولین کسی بودید که گفتید خدا رو میشه دوست داشت و او هم دوستمون داره،قبلش من فقط یاد گرفته بودم خدا ترسناکه و فقط منتظره ما رو ببره جهنم! 
از اون به بعد هر وقت اومدید مشهد من دنبال سخنرانی های شما بودم و شرکت میکردم
هر سال سعی میکنم محرم همون چیزی رو بگیرم که شما توضیح میدید شما به من یاد دادید چطور با خوف در غم سیدالشهدا بگریم،چطور از سر محبت
.با مباحث عبودیت نگاهم به همه چیز عوض شد، با دهه تقوا فهمیدم چقدر کارام لنگه،پارسال که کلا زدین تو برجک همه افکارم و امسال دو بحث محبت و امتحان رو دنبال کردم،شاید باور نکنید اما با مباحث هر شب شما زندگی کردم نه خیلی کتاب میخونم نه حوزه رفتم اما یک حلقه صالحین دارم از سال 88 که. الان دخترام بزرگ شدن و رفتن دانشگاه و ده نفر  جدید اومدن،حرفای شما منبع حلقه ماست و برکت رشد مون 
ما خیلی برای شما دعا میکنیم 
شما خیلی حق به گردن من دارید
نزدیک یک ماهه که بیشتر شبها اشک میریزم بعضی ها فکر کردند که مریض شدم اونقدر که رنگم پریده شده، فقط بخاطر جلسه 4 دانشگاه امام صادق که گفتید اگر همه دعا نکنیم خدا ممکنه توفیق زمینه سازی ظهور رو به ملت دیگری بده 
لطفا اربعین برای ما دعا کنید، آقا اجازه بدن یک قدمی برای اسلام برداریم، التماس میکنم استاد دارم دق میکنم 

سلام
نه اینکه فکر کنین اومدم توسایتتون به به بگم شما کیف کنین .. نه ..نه
ولی یادم میاد بطور اتفاقی سی دی بیان معنوی 3 شما رو خریدم..
خیلی وقت پیش...
مبحث آرامش عارفانش با مهدویتش دید من رو نسبت به زندگی تغییر داد.و..
اونقدر منو تحت تاثیر قرار داد که زنگ زدم به همکاراتون 10 تا از اون سی دی خریدم و به 10 نفر اهدا کردم...
خدا انشا الله این عمار انقلاب رو برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کنه
انشاالله..

با سلام. من و دوستانم از اول محرم سال قبل جلساتی رو با روند مطالعاتی شروع کردیم. کتاب می خونیم. فیلم میبینیم. سخنرانی گوش میدیم. بحث و گفتگو میکنیم و... خب به علت اینکه همه از لحاظ اطلاعات در یک حد بودیم همیشه به یک استاد احساس نیاز می کردیم تا به برخی از مباحثی که در بحث پیش میاد جهت بده و سوالاتمون رو پاسخگو باشه. اما هیچ استادی در شهر ما نبود که برای 10-15 نفر چنین وقتی بزاره. تا وقتی که پای سخنرانی های استاد به جلسات ما باز شد. اول سخنرانی خانواده خوب بود که در قالب سی دی به تمام اعضای جلسه که اکثرا مادر هستند میدادیم تا در جلسه آینده گوش کنیم و در موردش گفتگو. الآن هم داریم سخنرانی "چگونه امتحان می شویم" رو با هم گوش میکنیم. واقعا خیلی برایمان راهگشا بود. اصلاً سخنرانی های استاد رونق تازه ای به جلسات ما داده. اگر هم در این جلسات سوالی برامون پیش بیاد با مراجعه به سایت و استفاده از نظرات کاربران و سایر سخنرانی های ایشان مشکلمان حل میشه. قبل از این خیلی ناراحت بودم از اینکه برخی از جلساتمان بازدهی و تاثیر شایسته را ندارد اما از وقتی با این سخنرانی استاد، نگرش اعضا با قبل متفاوت شده، چنین مشکلی نداریم. جلسات به خوبی پیش میرود. خدا را شکر خدا را شکر. آرزومند توفیقات روزافزون برای ایشان هستیم. ما 10-15 نفر دعای گوی ایشان هستیم. اینقدر مطالب عنوان شده جالب هستن که سخت است اشاره کردن به یک جمله یا عبارت. اما شخصا این جمله استاد مشکلات زیادی رو برای من حل کرد. "این همه امتحانات دائمی و سخت برای اخراج تکبر از قلب است." و اینکه ما مدام باید منیتمان را بزنیم و ریشه تمام رذایل منیت است نه اینکه منیت یکی از رذایل باشد.
با سلام
من 29 سالمه ساکن تهران با مدرک کارشناسی ارشد.
استاد واقعا همه سخنانشون درست و راست و اگه باور کنید معجزه هاشونو تو زندگیتون خواهید دید. باور کنید من امتحان کردم.

میخواستم دو تا تجربه های خودمو که بعد از گوش دادن به سخنرانی های استاد برایم اتفاق افتاد را برای عزیزان عرض کنم.

من یه بار داشتم به یکی از سخنرانی ها شون گوش میکردم که فرمودند هروقت دلتون برای امام رضا تنگ بشه یعنی حتماً امام رضا (ع) هم دلش برای شما تنگ شده، اینو که شنیدم خیلی دلم شکست و شدیداً به یاد امام رضا افتادم همون شب در خواب خودم را در حرم امام رضا (ع) دیدم و اینکه یک نامه ای روایشون برای این بنده فرستاده بود که به زبان عربی بود و در روز بعدش مشکل پایان نامه ام حل شد.

تجربه دومم به سخنرانی ایشون در بیت الزهرا با موضوع محبت روش تربیتی خدا گوش میدادم که فرمودید امام حسین (ع) ما رو دوست داره. همین که من این سخن جنابعالی را باور کردم در روز بعدش اول اینکه یه پرچم که از حرم امام حسین (ع) آورده بودند را تونستم زیارت کنم. بعدش تو قرعه کشی انجمن دانشگاه برای پیاده روی اربعین اسمم دراومد که برم زیارت.

از اون به بعد هم به صورت مکرر لطف و توجه خداوند متعال و ائمه اطهار را در زندگیم شاهد بوده ام و من مطمئنم شما عزیزان بیشتر از بنده حقیر مورد نظر پروردگار و ائمه می باشید کافیست باور کنید تا شاهد معجزات پی در پی در زندگیتان باشید.

در نهایت خداوند متعال را بابت نعمت وجود اساتید بزرگواری مثل حاج آقا پناهیان شاکرم.

یا علی



سلام
ماه رمضان 91 بود که پس از سال ها عطشی که  برای شنیدن صحبت های حاج آقای پناهیان داشتم، صوت و تعداد معدودی فیلم های صحبت های ایشان برایم قابل دسترس شد.
آن روزها تقریباً هر چه سخنرانی در فضای مجازی داشتند را برداشتم و شروع به گوش دادن کردم. (کتاب انتظارشان هم تازه درآمده بود و خریداری کردم.) چند تای اول که زمان شان کم بود را پشت هم پس از دانلود گوش دادم اما بعد از چند روز با سیلی از صحبت های ایشان رو به رو بودم که باید میانشان انتخاب می کردم.
راستش در انتخاب آنها برای شنیدن کاملاً بی اراده بودم و متوجه بودم که شخص دیگری در انتخاب آنها دست دارد و هر چه را او انتخاب می کرد من بی اختیار می شنیدم!
و البته این را هم بگویم که بنده در برابر کلام شیوا، رسا، زیبا و سرشار از حکمت ایشان تسلیم هستم و شنیدن صوتی را که آغاز می کردم تا ته ادامه می دادم.
یکی از همان سخنرانی ها که من در انتخابش بی اراده بودم و به صورت تکی هم بود «قواعد حیات» بود. حدود بیست دقیقه شاید بیشترِ ابتدای آن را ایشان داشتند مفهوم حیات و قاعده بودن را توضیح می دادند که البته خسته کننده بود اما لازم بود. بعد اصل صحبت شان را شروع کردند؛ باور کنید تک تک جملاتشان در جانم شیرین می آمد! البته این کلاً حس من نسبت به صحبت های ایشان هست اما این یکی درصدش خیلی بالاتر بود! تا آن موقع دینم را آن گونه ندیده بودم! و البته متوجه نشده بودم این بدقلقی هایی که در زندگی هست جزء جدایی ناپذیر آن است.
باور می کنید دچار سرمستی ای شده بودم که در چند روز بعد هم با یاد آن لبخند می زدم. (از آن لبخندهایی که دندانها هم بیرون است اصلاً قیافه تابلو است!) خدا را شکر کسی آن روزها متوجه من نبود وگرنه حتماً با خودش می گفت بچه پاک دیوانه شده! آره! دیوانه شده بودم. از آن دیوانه هایی که حالشان خیلی خوب است! آن هورمونی که می گویند پس از یک ورزش یک ساعته در مغز ترشح می کند و موجب نشاط می شود، خیلی سریع تر با یک سخنرانی ناب ترشح شده بود. تازه ادامه دار هم بود!
از رویش یادداشت برداشتم در یک برگه ای که نصفش را برای کار دیگری استفاده کرده بودم. گوشه و کنارهای خالیش را هم پر کردم و به هیچ وجه حاضر نیستم پاک نویسش کنم! البته آدم منظمی هستم اما آن حسی که روی آن برگه هست فقط روی آن برگه هست و با دوباره نویسی روی یک برگه دیگر جا به جا نمی شود. هنوز هم که آن برگه را می بینم احساس شعف بهم دست می دهد.
گفتم که جای به جای آن سخنرانی، نغز است اما تقریباً در پایان آن ایشان این جمله را گفتند: "تو قواعد حیات و زندگی را بشناس! بیش از هر چیزی تو را به سوی خدا فراری خواهد داد."
فدای امیرالمؤمنین -سلام الله علیه- بشوم که نامه «سی و یکم» نهج البلاغه را به ما هدیه داده اند که اصلاَ وجودشان برای ما هدیه ای از سوی خدا است. و وقتی که استاد پناهیان از ایشان می گویند فقط دوست دارم به چهره شان نگاه کنم و از لذتی که می برند و عشقی که در ایشان نسبت به علی ابن ابیطالب -روحی له الفداء- موج می زند، لذت ببرم.

پاسخ:
سلام. برای نام، انتخابهای بهتری از "ناشناس" هست.(+)
۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۴۴ محمود نجفی
سلام دوستان.
به نظر من سخنرانی "چگونه یک نماز خوب بخوانیم" استاد پناهیان برای شروع خیلی عالیه.
البته این نظر شخصیمه.
اگه دوس داشتید امتحان کنید.
جواب میده اساسی.
دست و پام رو جمع و جور کردم...
سلام
تو یه منبری شنیده بودم باید از نظر معنوی اونقدر رو خودت کار کنی تا وقتی موعد امتحان و ابتلای تو رسید سربلند ازش بیرون بیای،اما سخنرانی دهه اول محرم امسال استاد در دانشگاه امام صادق علیه السلام  دید تازه ای به من داد.
فهمیدم که اصلا لحظه به لحظه ی زندگی بشر بستر امتحان است و من دارم هر روز امتحان های زیادی رو پشت سر میذارم.این خیلی بهم کمک کرد تا در طول روز خودم رو از غفلت از خدا و یاد خدا دور نگه دارم،حالا هر تصمیمی که میخوام بگیرم یا هر حرکتی که میخوام بکنم خوب فکر میکنم که این چه امتحانیه،چی از من میخواد،خدا دوست داره من در این امتحان چه رفتاری از خودم نشون بدم و امثال اینها.
پیشتر از این خیلی دوست داشتم رابطه ام با خدا پررنگتر بشه و غیر از اوقات نماز هم خودم رو در محضر خدا احساس کنم و خلاصه اینکه شبیه بزرگان یه نفس بدون یاد خدا نکشم،به خیال خودم با دعا و مناجات و درخواست از خدا میخواستم بهش برسم،البته که اینا لازم و خوبند اما با معرفت(شعله ای که سخنان استاد در دل من روشن کرده)دعا و مناجات کردن معجون دیگری است...هیچ وقت فکر نمیکردم که این حاجت ام از راه جا افتادن مسئله ی "امتحان" در ذهنم برآورده بشه.
حتی دعاهای من هم رنگ و بوی دیگه ای به خودش گرفته.تو این سلسله مباحث استاد فرمودند:...وقتی دعا میکنی خدایا درد بیماری را از جان من ببر یعنی خدایا من را با بیماری امتحان نکن با سلامتی امتحان کن،وقتی دعا میکنی خدایا به من رفاه و امکانات بده یعنی من را با رفاه و امکانات امتحان کن...ا اینجوریه؟؟پس باید خیلی مواظب باشم چی از خدا طلب میکنم ای بسا چون خدا منو بهتر میشناسه اونی که بهم داده بهتر باشه از اونی که میخوام!
حالا،تو هر موقعیت زمانی و مکانی مثلا معاشرت با دیگران مخصوصا همسرم و فرزندم،شرایط سخت مالی،بیماری مزمن همسرم و غیره از نظرم میگذره: این یه امتحان جدیده...و دست و پام جمع و جور میکنم تا مبادا خطا کنم و رد بشم.
به همه ی دوستان عزیز شنیدن صوت(و نه خواندن متن)این جلسات رو توصیه می کنم.
سلام 26 سالمه. سال 90 سخنرانی حقیقت بندگی استاد زندگی منو ترکوند یعنی واقعا ترکوند.با خودم گفتم این کیه دیگهمیخاد منو بیچاره کنه فقط مغز مطلب میزنه.از همونجا دیگه هر روز باید 2تا سخنرانیشو گوش میکردم.جوری شده بود که دوستام مسخرم میکردن میگفتن بدو برو که حاج اقا منتظره .باره اولم استادو تو بیت رهبری سال 92 دیدم داشت سخنرانی میکرد نمیدونستم اقارو ببینم یا استادو.رو زمین نبودم.خلاصه که مارو بدجور اسیره خودش کرده البته اسیر مطالبش.دمش گرم که مثل ادم زندگی کردنو یادم داد.استاد فدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات
تمام آثار استاد زیبا است از سال 81 با سخنرانیهای استاد آشنایی دارم و با آن زندگی می کنم با گوش دادن تنها مسیر استاد پناهیان در مورد خودم فهمیدم که... ترسم که به مقصد نرسی اعرابی /این ره که تو می روی به ترکستان است ! خدا ما رو اهل عمل بگردونه-ضمنا فکر کنم موضوع اهل عمل استاد که در رمضان1385 ایراد فرمودندمکمل بحث تنها مسیر باشه
سلام
من زهرا از مشهد هستم
از کودکی عاشق سخنان و راهنمایی های استاد بودم ، اولین بار سخنشون رو در مورد شهید چمران شنیدم
و شاید باورتون نشه  ، عاشق شهید چمران شدم خیلی زیاد
بعد ها هم در زندگی سخنان ایشون رو دانلود میکردم و گوش میکردم  ، به نظر من باسه ما ها که از فلسفه سر در نمیاریم این سخنان بهتر از کتاب هست ، خیلی بهتر
خلاصه مطلب که ایشالله ایشالل همیشه خدا پشت پناهشون باشه
موفق باشید
مچکر از ساپیتتون
باسلام .وعرض ادب .من به تازگی به سایت شما پیوستم .ضمن ارزوی توفیق برای شما .میخواستم بدونم به چه صورت میتوان به سی دی یا دانلود سخنرانیهای استاد پناهیان دسترسی داشت.وملزومات تهیه ان چیست؟باتشکر
پاسخ:
با سلام و تشکر
برای تهیه کتاب و لوح فشرده محصولات استاد پناهیان به فروشگاه اینترنتی بیان معنوی مراجعه نمایید.
برای دانلود سخنرانی ها از منو بالای صفحه به چندرسانه ای-->صوتی-->سخنرانی مراجعه نمایید.
بنده از این جمله استاد که می گفتند عقل حسابگری میکنه ولی عشق میگه ولش کن خیلی خوشم اومد خدا اجرشون بده.
۰۶ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۵ سرباز ( ا.م)

سلام

بنده  27 سالمه ، متاهلم ( حدود 2 ساله ) ، رشته مهندسی نرم افزار  خوندم ، ساکن  مبارکه اصفهان  و شغل آزاد ..

قصه من از ماه رمضون سال 1386 یا 85 بود که شروع شد و بنده با  سخنرانی های استاد پناهیان آشنا شدم  ...

در واقع اون سال یک ماه به صورت ازمایشی در یک کافی نت مشغول کار شده بودم  و چون  ماه رمضان بود و محل کار خیلی شلوغ نبود ، وقت آزاد زیادی داشتم و اینترنت پر سرعتم هم زیر دستم ، اویل بازی میکردم  و آهنگ  گوش می کردم ولی یکبار نمیدونم چی شد که لینک دانلود سخنرانی ها استاد پناهیان رو جلوم دیدم و همینجوری دانلودش کردم  یکمشو گوش دادم زیاد برام جالب نبود ولی سخنرانی ها رو روی فلشم نگه داشتم  موضوع سخنرانی درباره عمل بود و چند تا موضوع دیگه که یادم نیست ،فکر کنم چگونه یک نماز خوب  بخوانیم بود  ...  بعد اون یک ماه کار ازمایشی در یک مشاور املاک  یکی از اشناها مشغول کار شدم .  اون جا هم زیاد شلوغ نبود و وقت زیاد داشتم و البته کامپیوتر هم بود . اوایل آهنگ گوش میدادم و لی یه بار از اون مطالب فلش که سخنرانی ها استاد درباره عمل بود رو  اجرا کردم و  به طور تصادفی  جلسه  های وسط   رو اجرا کردم  و  دوباره از وسط همون سخنرانی زدم که گوش کنم ببینم چیه .... که موضوعش برام جالب شد درباره این بود که کارو درست انجام بدیم و ابنکه تو مدرسه برا نمره نباید درس خوند و اینا . خیلی برام جذاب شد چون همیشه از نمره ای بودن مدارس خوشم نمی اومد .  تا آخر اون قسمت رو گوش کردم و رسید به جریان وفات حضرت خدیجه و  روضه حضرت زهرا ، های های گریه کردم  . و دیگه آقا به قول خود استاد نمک گیر شدم . و تمام  سخنرانی های عمل رو  از اول تا آخرش رو  گوش دادم . و  روضه های آخرش  بد جور دلم و می برد. موقع گریه برای امام حسین  حس عجیب و غیر قابل توصیفی  داشتم  و  خلاصه اینکه مجنون حسین شدم و  مدیون ابوالفضل .. تو خودم احساس تحول میکردم  . منی که به قول جوونا تیپ میزدم ، لباسای  اونجور میپوشیدم و  اصن برای ازدواج ، شغل ، و آینده فکرهایی داشتم که الان که بهش فکر میکنم میبینم واقعا چقدر مسخره بودن و شاید اگه با اون تفکرات پیش میرفتم شاید تا الان  هلاک هم شده بودم( البته نماز  گاهی می خوندم خیلی هم اهل گناه و اینا نبودم ولی به قول معروف تو باغ نبودم )  ... خیلی پیش اومد برام که با هدفون گوشیم سخنرانی های استاد رو گوش میکردم و همینجوری گریه ام میگرفت  . دیگه همش سخنرانی گوش میکردم  و دنبال سخنرانی های استاد بودم یا دانلود  میکردم یا میخردیم . نمیدونم یه بار تو کدوم سخنرانی استاد بود که فرمودند یه نفر از شهدا چیزی خواسته بودند کرامتی ، چیزی ، شهدا هم بهوش زشتی آهنگ یا یه همچین چیزی رو بهشون نشون دادن .    بنده هم اون موقع یه جورایی معتاد اهنگ بودم و چند بار هم  کمش کرده بودم یا اصن گوش نمیکردم ولی بعد شنیدن  این قضیه دلم رفت و رفتم گلزار شهدا و از شهدا خواستم که کمکم کنند تا دیگه آهنگ گوش ندم یا  زشتیش برام معلوم بشه و یه همچین چیزایی ... خلاصه مدتی نگذشت که شهدا شرمندم کردند و اصن جوری شدم که  چند گیگ اهنگ آرشیو  سیستمم رو پاک کردم و دیگه گوش ندادم تا به امروز .  اصن جذابیتی که تو اون آهنگا برام داشت کلا برام از بین رفته بود و   خاطره ماشاالله نجار هم خیلی تاثیر گذار بود  ....   اتفاقای خوب زیاد برام افتاده  و چون طولانی میشه دیگه اونا رو حذف میکنم .(( البته بنده الان ادعا ادم خوب بودن ندارم و شایدم اصن ادم خوبی نباشم و لی با اون  جوون  بی خبر از همه جا قبل از اشنایی با استاد پناهیان ، کلی تغییر  کردم ))  .  فقط عرض  کنم که همسرم رو از حضرت زهرا تو دهه فاطمیه خواستم  و  طی یه هفته   تو همون دهه  همو ن  طوری که شاید باورتون نشه توی دفترم نوشته بودم که مثلا فلان طور و فلان طور باشه ، نصیبم شده  الحمدالله  و چیزای دیگه  و برای  اینکه دوستان بدونن  و میدونن که چقدر  این معصومین علیه السلام و شهدا  خصوصا شهدای گمنام  کار راه بندازن و روی کسی رو زمین  نمی اندازن  تا اونجا که صلا حشون باشه .. این  رو هم عرض می  کنم که بنده  از تاریخی که ازدواج کردم یعنی به لطف حضرت زهرا  ، سفر حج به طور  معجزه آسایی برام جور شد  خانمم قبل از اشنایی با بنده نوبت حج عمره داشتن ولی هربار که میخواستن برن  به هر دلیلی نمیشده  تا اینکه عقد کردیم و بعد از اینکه  فهمیدم قراره چند ماه دیگه برن  حج از اینکه بنده نمیتونستم با خانمم بروم  کلی ناراحت بودم  ولی باز  خدا  برام جورش کرد و با فداکاری پدرم ، نوبت فیش خودشو به من داد و بنده با  خانمم به  حج رفتیم  .و دیگه           بماندکه راهیان نور اون سا ل هم فراموش نشدنی شد برام و  در کل مدیون استاد هستم و خدا  ایشون را برای این انقلاب و انقلاب جهانی امام زمان عج الله حفظ بفرماییند    

الان هم خدا داره  بهمون   یه نی نی  میده که اون هم از حضرت زهرا خواستم  و اسمش و ان شا الله می خوایم بزاریم  ... فاطمه زینب ..

.  یا علی

ببخشید طولانی شد  ( در صورت صلاح دید نشر بدید )

با سلام و خدا قوت.
کلیپ صوتی قرآن( می برد، می برد) و نماز ( اذان خصوصی) متحولم کرد. 
آهنگسازی کلیپ ها بسیار زیبا و دلنشین است. 
روزی چندین بار گوش میکنم هیچوقت تکراری نمیشه. 
البته کلیپها رو از سایت نگرفتم از طریق دوستان و برنامه واتساپ دریافت کردم. روزی چندین بار شکرگدار هستم که با این سایت آشنا شدم.
چطور میشه کلیپهای صوتی رو از سایت گرفت؟؟؟؟ کدوم قسمت هست؟ پیداش نمیکنم. 

با تشکر فراوان
پاسخ:
با سلام و تشکر
از منو بالای صفحه به چند رسانه ای -->صوتی--> کلیپ صوتی مراجعه نمایید.
سلام
من یه جون 22 ساله ام که حتی یه بار هم استاد رو از نزدیک ندیدم ولی شاید یکی از تاثیر گذارترین افراد تو زندگیه من باشن . سری سخنرانی های تزکیه ، تنها مسیر و مقدرات شاید دید من به عالم ، زندگی و همه چی 180 درجه تغییر دادن . الان دیگه سردرگم نیستم که میخوام چی کار کنم ، راه چیه و... . آرامش عمیقی دارم چون استاد من رو با واقعیت دنیا آشنا کردن و واقعا هم حرف هاشون کاملا منطقیه . هر چقدر میتونین این سخنرانی ها رو انتشار بدین واقعا تاثیر گذارن .

حاج آفا مچکریم 
سلام
تمام فرماشات استاد یه جای زندگی منو به فضل خدا درست کرده
تمام موضوعاتشون عالی و کاربردیه
به طلبه ها و دانشجوهایی که دارم واسشون تدریس میکنم هم این نکات رو میگم و اونا هم خیلی استفاده میکنن
خدا استاد رو حفظ کنن 
سلام
یک بخش از سخنان تأثیرگذار ایشان برای من آن بخشی است که میگویند: "این گونه هستی" یا "این گونه است." چنان قلبم را راحت می کنند که قابل بیان نیست!
از هر جایی هم کم بیاوریم، ولایت عجیب دلگرم کننده است!
پاسخ:
ضمن سلام و تشکر،
ِآیا نامهای بهتری از  "د"   "-"  ،  "/"  نمی توان انتخاب کرد؟
انتخاب اینگونه نامها به زیبایی و تأثیر نظر شما لطمه میزند. وقتی امکان انتخاب نام مستعار است، حیف نیست که از حسن سلیقه تان استفاده نکنید؟
سلام یکی از مباحثی که خیلی روی من تاثیر گذاشت در ذیل یکی از سخنرانی هاشون بود تقریبا با این محتوا که بزرگی روح آدم ها بسته به تعداد رازهایی است که از آدم های مختلف در قلبشون نگه می دارند و اون رو به هیچ کس نمی گن این همون غیبت نکردن است. تاحالا هیچ وقت غیبت کردن رو از این منظر نگاه نکرده بودم از اون موقع خیلی راحت تر تونستم غیبت رو کنار بذارم که این رو مدیون استاد هستم.
۲۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۶ تورجی زاده
سلام اگه میشه ازکاربران بخواهید سخنانی که تاثیر گذار بوده رابیشتر شرح دهندوفقط موضوع سخنرانی رابیان نکنند.کدام قسمت تاثیر گذاربوده وچرا
تاثیر گذار ترین  سخن یکی در بحث راحت طلبی خاطره ای ا ز جنگ همرزمانشان که از یک جایی به بعد تصمیم گرفتند ک دیگر بهم نگویند پارچ را بده لیوان را بده این را بده ان رابده استارت جلوگیری از راحت طلبی بود
دوم در بحث تنها مسیر ک فرمودند خداوند مثل حریف پینگ پتگ است توپ را در همان قسمتی از زمینت می اندازد که ضعف داری مثلا اگر پدرت اخلاق بدط دارد ضعف از توست که عنوز نتوانستی حل کنی موضوع رو چون تاوقتی این مووع را حل  نکنی ازدواج هم کنی ممکن است  هگسرت هم همان اخلاق را داشته باشد و همین روند اادامه میابد تا تو در اینزمینه قوی شوی
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۸:۵۷ فاطمه سادات
با سلام. تا الان یک دانشجوی سرگردون بودم. متحیر به تموم معنا. زندگی خیلی برام سخت شد خیلی. خدا فرستادم کربلا. از آقا یه چیزی خواستم. از وقتی برگشتم قدم به قدم و لحظه به لحظه... اصلا اشنایی من با بحث تنها مسیر کار خود آقاست. هدایت سنت خداست بخوای بهت میده. همه چیز عوض شده همه سوالایی که همه عمر دنبالش بودم. وای که چقدر غافل بودم. الانه که احساس زنده بودن می کنم. می خوام بدونم این همه خوبی و زحمات شما و استاد چه اجری داره. که حتما خیلی عظیمه.. کار خداست ممنون خدا    
به نام خدا
سلام من دختر 25 ساله هستم حدودا یکی دو سال پیش صوت نماز استاد و گوش کردم و خیلی روی من تاثیر گذاشت و حس بهتری دارم
واقعا ممنونم و اجرتون با خدا
۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۳:۱۱ مجتبی شیری

بحث تنها مسیر یک بحث فوق العاده عمیق و کارگشایی است که به حق تنها مسیر فلاح و رستگاریه!
یک دوستی می گفت این بحث از نان شب برای ماها واجب تره و این شد که ترغیب شدم به شنیدن این بحث!
از بعد از شنیدن این بحث یوم الحسرة من شروع شده! قبل از قیامت این اتفاق برای من رقم خورد و آن را مدیون استاد پناهیان!
حسرت اینکه این همه وقت بنده در سرگردانی بودم و فکر می کردم در مسیر رشد و تعالی هستم ولی از بالا که به مسیر خودم نگاه کردم فقط در حال چرخیدن دور خودم بودم.

نمی دانم با چه زبانی از این "تنها مسیر" تعریف کنم که زبانم قاصره از توصیف آن فقط مثل دوستمون می گم از نان شب واجب تره حتی به نظرم این بحث آب حیاته بخصوص در فتنه های در آخر الزمان که با مرور روایات انسان از عاقبت بخیری تا حدی نا امید می شود.

خدا را شاکرم که من را از این جهالت و نادانی خارج کرد و مسیر درست را نشانم داد امیدوارم توفیق عمل به دستورالعمل های این مسیر هم به بنده عنایت کند.

یک وظیفه ای که بر همه ماست دعوت همه به بحث "تنها مسیر" می باشد. دوستان اگر کم کاری کنیم در صحرای محشر روسیاه خواهیم بود و هیچ توجیهی نخواهیم داشت.

۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۳:۱۰ مجتبی شیری

a
دوستان عزیز همه اساتید عزیز هستند ولی بنده به عنوان یک کسی که سالها پای سخنان اساتید زیادی نشسته ام عرض می کنم، سعی کنید بدنبال اساتیدی باشید که راه های عمیق تر و راهبردی تری بیان می کنند و به عمق معارف دینی آگاه هستند.راه صحیح را از بهترین مسیر به شما نشان خواهند داد.

استاد پناهیان یکی از ویژگی های خاصشون بیان نکات راهبردی هستش نکاتی فوق العاده راه گشاست.

ایشان فقط به شما آگاهی نمی دهند بلکه نگرش شما را تغییر می دهند و برای اصلاح باید نگرش تغییر کند مثالی برای تغیر یک رویه غلط اگر این ویه را یک ساختمان فرض کنیم برای تخریب آن می توان مواد منفجره به دیوار و... آن گذاشت و ولی روش صحیح پیدا کردن ستون های ساختمان آن و اتصال این مواد منفجره به ستون های است.
استاد پناهیان این ستون ها را به شما نشان می دهد و اگر به توصیه های ایشان عمل کنید این ساختمان را به بهترین نحو برای شما تخریب می کند.
به عنوان یک دوست توصیه می کنم عمیقا بحث های ایشان را عمل کنید.
از شنیدن سخنان سطحی برخی اجتناب کنید که پشیمان خواهید شد.چون گاهی اوقات واقعا نتایج شومش قابل برگشت نیست.

ما آفریده شده ایم برای یک مبارزه دائمی با دوست داشتنی های خود
به نام خدا

صحبتهای استاد بدجوری منو کوبیدند یه طوری له شدم که حالاحالاها فک نکنم بتونم سرم رو بالا بگیرم تو هر زمینه ای که فکر میکردم خوبم اتفقا با هر جلسه گوش کردن همون ویژگی رو عمیقا نفی میکردن از وجودم  طوری که از گوش کردن به سخنانشون ترس و واهمه دارم و قبل این که به جلسه جدیدی از ایشون بخوام گوش بدم این احساس رو پیدا میکنم که انگار یکی قراره یه یچیزی ازم کم کنه
من این سخنان رو برای خودم اتمام حجتی میدونم که به واسطه خدا به من میرسن چون سخنان استاد عمقی ترین فهمی هست که از دین به من میرسه و مثل لقمه آماده در دهانم قرار میدن که البته حاصل تجربه و علمشون هست.
به هر حال من به راحتی نمیتونم از کنار مباحشون بگزرم و به دوستان توصیه دارم اگر قصد جدی برای تغیر ندارن از گوش کردن به صحبتهاشون لذت نبرن و اصلا گوش ندن چون اگر واسشون همچین درکی پدیدار شد اون دنیا هیچ بهونه ای واسه در رفتن ندارن چون عمق دین رو فهمیدن
ولی اگر قصد دارند وارد انسانیت و عبودیت بشید درش همین جاست بسمالله
من برای ایشون داعا میکنم که بتونن تمام این مباحث رو در خودشون پرورش بیشتری بدن تا در نهایت برای ما هم تا عمق بیشتری شرح بدن و مرحله به مرحله تا دست مارو به دست مبارک آقا برسونن
سلام
ضمن تشکر از همه ی عزیزان 
اینکه انسان بتواند شرح دهد حالش چه شده تقریبا محال است
بنده هم از استاد پناهیان درست نگاه کردن به مسائل را آموختم
پیشنهاد من
بدون داشتن برنامه هر کاری عین هواپرستیست لذا
تنها مسیر+اصول تزکیه
آشنایی با استاد محمد شجاعی عزیز و آثار ایشان هم بسیار موثر است مخصوصا 
خودش.
دیشب یکی از خادمین هیئت (مسجدامام صادق ع ) ازم پرسید؛ دیشب قهرودیها بودی؟ گفتم نه....

گفت از دست دادی... بهترین سخنرانی ِ استاد بود.... فوق العاده بود....

بعد خودش اضافه کرد.... البته این ویژگی ِ استاد پناهیان هستش که هر سخنرانی ازشون گوش میکنیم میگیم؛ دیگه این فوق العاده ترین بود.. دیگه از این بهتر نمیتونه هیچ سخنرانی یی باشه... اصلا از این بهتر وجود نداره.... و استاد با سخنرانی ِ بعدیشون؛ تمام تصوراتمان را نقش برآب میکنند....

سلام خدمت همراهان بیان معنوی

تقریبا از 82 با مباحث استاد آشنایی دارم .خیلی کم پیش اومده که بیانات ایشان را بشنوم و با روح من بازی نکند. از خدا ممنونیم که چنین لطف بزرگی به ما کرده .

سوالاتی در ذهتم به وجود میاد وقتی میرم جلسه یا  صوت ها را گوش می دهم بلافاصله جواب هایم را می گیرم به همین جهت به جد باورم بر این است که امام زمان عج  همان هست که أَنْتَ‏ مِنْ‏ مُغَیَّبٍ‏ لَمْ یَخْلُ مِنَّا

نمی توانم دقیق بگم کدام تاثیر گذار برای من بوده و همه همه تاثرگذار بوده و اصلا ما با این بیانات داریم زندگی می کنیم . بحث ولایت گریزی، طغیان ،حقیقت بندگی، هدایت ،نماز ،رنج خوب، مبازه با هوای نفس ....

البته خاصا یک سخنرانی استاد در آذر سال 83 در بین فعالان تشکل بسیج دانشجویی استان تهران در دانشگاه علم و صنعت داشتند که واقعا من را تکان داد و بسیار راهگشای من در دانشگاه.

و بحث تربیت ولایی بسیار راهگشا برایم در حوزه علمیه.

اسْأَلِ اللَّهَ أَنْ یَجْعَلَه مِنْ‏ خَوَاصِّ عِبَادِهِ وَ أَنْ یَجْعَلَه مِنَ الصَّالِحِینَ وَ یُلْحِقَه بِالْمَاضِینَ مِنْهُمْ وَ یَحْشُرَه فِی‏ زُمْرَتِهِمْ

 

 

 

سلام مهندسی آی تی خوندم
روزایی بر من گذشت که مضطر شده بودم به تمام معنا! وقتی که شدت بر من گرفت شب اول ماه مبارک بود ک ب حدی از اظطرار رسیدم که یادم اومد  ب حضرت زینب وو دستم رو روی سرم گذاشتم و بلند بلند گریه کردم  ام یجیب حوندم ...
همون ایام با مباحث مقدرات الهی اشنا شدم که تونست صبر عجیبی بهم بده .
بعد از اون با مباحث شاکله استاد علی صفایی اشنا شدم
بعد هم روی اوردم به مباحث چگونه با خدا باشیم که با رویداد های این روزام دقیقا دقیقا دقیقا گره خورده ... خیلی عجیبه هر مشکلی تو روز دارم این سخترانی ها ک شب گوش میکنم برام نتیجه و حرفی داره و گاهی حس می کنم رزق منه این سخنرانی.
الان هم دو کتاب و سی دی سفارش دادم که مکمل بیانات هست و ابهاماتم رو رفع کنن و البته ابهام دیگری هم دارم و ازتون میخام دعا کنید این ابهام ها رفع بشه ...
خدا عشقش رو به همه مون تزریق کنه.
تا چند وقته پیش هر سخنرانی که گوش میدادم حس می کردم حرفاش تکراریست و فقط جنبه بیدار کنندگی داره 
و  بیدار می شدم و می گفتم دیگه میخوام آدم شم و در مسیر آدم شدنم بر می خوردم  به کلی سوال بی جواب
ودوباره بعد از اندکی به غفلت فرو میرفتم
تا اینکه با صحبت های استاد برخود کردم با موضوع هدایت
بعد از گوش دادنشون احساس تازه ای پیدا کردم 
خیلی چیز های مبهم و گیج کننده برام روشن شد
خیلی خوشحال شدم
سوال هایی که تا اون روز هیچ جواب قانع کننده ای براشون نداشتم
با اون شوقی که استاد در موردشون صحبت میکردن پر از شوق میشدم برای گوش دادن ادامه بحث ها
بعد از اون همه دعاهام شده بود هدایت برای خودم، فرزندم ،خانوادم و خلاصه همه جا اولین دعایم این بود
در رفت و آمد هام به سایت با تنها مسیر آشنا شدم تنها مسیری که زیرش این جمله ها بود :
با این سخنرانی ها زندگیم متحول شد
کنجکاو شدم و اولین بحث ها راجع به هوای نفس رو دانلود کردم
اگر از حال الانم بپرسید ،توضیح دادنی نیست
هنوزم باورم نمیشه ، آخه تا امروز اینچنین توضیح روشنی از هدف زندگی و روش های بندگی نداشتم
راه گشا و پر از جواب
همیشه در انتخاب هایم دچار مشکل بودم
گاهی در دلم میگفتم آقا جان اگر الان شما بیاید به من بگید که این کار غلطه هرگز دنبالش نمیروم
ولی افسوس که سر دو راهی هستم
گاهی استخاره میکردم ولی باز به نظرم درست نمی آمد
شنیده بودم می گفتن بین دو کار خوب بهتر را انتخاب کن
ولی تشخیص نمیدادم بهتره کدومه
ولی حالا ازم بپرس هر چی می خوای
در مورد  ازدواج ، روش درست زندگی در خانه ، تربیت فرزند ، شغل ، ارتباط با فامیل ، با همسایه و همکار و ...
دیگه دو راهی برام وجود نداره 
و با این جمله استاد که من اومدم تا حال تو رو بگیرم (ای نفس) بهش جواب میدم
و یه چیز نا باورانه دیگه
قبلا دوس داشتم نماز شب بخونم و یا فلان کار خیر رو انجام بدم ولی اراده نداشتم تا آخرش برم
ولی الان چون می خوام حالشو بگیرم (نفس و میگم ) آنقدر راحت بلند میشم برای خیر که هر کی ندونه فکر میکنه آدم بزرگی هستم
انگار اساسا از حال گیری خوشم میومده
و 
اینقد دوس داشتم بدونم عارفا چطور زندگی میکنن 
کلی کتاب عرفانی خونده بودم
آخرش این دستگیرم شد که تا یه استاد نداشته باشی عارف نمیشی 
و عارفا هم هر کسی رو به شاگردی قبول نمیکنن
و بعد دلشکسته یه جوری ادامه می دادم چه میکردم استاد از کجا پیدا میکردم
حالا هر که میخواد بیاد من یه استاد بهش معرفی کنم که هزاران هم بخوان شاگردش باشن با کمال میل قبول میکنه حتما هم نیاز نیست برید پیشش 
از دور هم که به حرف هاش گوش بدین نا خود آگاه هدایت میشید
قربون امام زمانم برم که تو این زمانه ی سخت و پر از ابهام ما را تنها نگذاشته
همیشه در تفحص نور ایشان از پشت ابر بودم و در سوال های بی جوابم می پرسیدم پس آن نور کجاست
خدا رو شکر روزی هزار بار به خاطر این توفیق
و یک خواهش
میترسم در بین این تنها مسیر دچار غرور شوم 
از استاد میخوام برام دعا کنند
و یک پیشنهاد به دوستانم
تا حالا شده فکر کنی اون کار خیری که در خلوتت داری انجام میدادی ممکنه پذیرفته نشه 
چون برای راضی کردن خودت از خودت بوده
یعنی امکان داره ؟ 
بله امکان داره
باورش سخته ،بحث هوای نفس تنها مسیر رو گوش کن تا باورش راحت بشه

۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۶:۲۶ حمید نورانی
با سلام و درود به تمام کسانی که در راه نشر واعتلا، معارف دینی تلاش می کنند✴ اما تجربه بنده بر می گردد به چند سال پیش مشکلی که داشتم این بود که کسالت و کرختی خاستی تو خودم احساس می کردم لذا به شدت دنبال دارو و درمان بودم ولی زهی خیال باطل▪تا اینکه یک روز ازاستاد شنیدم که بیداری تو بین الطلوعین یعنی از اذان صبح تا طلوع افتاب می توانددر نشاط روز تاثیر گذار باشد لذا بعد از اون تاریخ این نسخه رو رعایت کردم و جواب هم گرفتم بدون دردو خونریزی . خدا استاد رو خیر بده و شما رو هم توفیق . یا علی مدد
۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۰:۲۸ هانیه سادات
سلام
فکر کنم پارسال همین موقع ها بود که مبحث چگونه یک نماز خوب بخوانیم استاد رو به پیشنهاد چند نفر گوش دادم. تفکری که بهم تزریق می‌شد با تفکری که سالها باهاش نماز خوندم خیلی فرق می‌کرد. شاید هیچ وقت نمازم ترک نشده بود، اما هیچ وقت اینهمه برام اهمیت نداشت.
بعد از محرم مبحث قضا و قدر رو گوش دادم. شاید نقطه عطف زندگی من... سوالاتی که از راهنمایی و دبیرستان ذهن من رو مشغول کرده بودند و از هر کسی پرسیدم هیچ کس جوابی که من رو مجاب کنه نمی‌داد. چیزی که می‌شنیدم با چیزی که سالها بهم گفته بودند فرق داشت! شاید هزار بار قرآن رو خونده بودم اما هیچ وقت آیه لقد خلقنا الانسان فی کبد برام پررنگ نبود و معنی نداشت. آیه‌ای که از پارسال تا حالا مدام توی ذهنم می‌چرخه و همیشه به دادم می‌رسه... برام عجیبه یعنی هیچکس نبود اینها رو همون 7-8 سال پیش به من بگه؟ یا گفتند و من کم رفتم دنبالش؟ چرا هیچکس نمی‌دونست اصلا هدف خلقت چیه؟ روش زندگی چیه؟ اولویت چیه؟ چرا مبحث تنها مسیر استاد پناهیان بعد از ایییینهمه سال برای اولین بار باید بیان بشه؟ چقدر حیف که خیلی ها این چیزا رو نفهمیدند و از این دنیا رفتند. چقدر حیف که اینهمه سال از عمر من همش توی جهل گذشت و ذهن پر از سوال من هیچ وقت آروم نشد. چقدر می‌تونستم الان جلوتر باشم...
اما الحمدلله کما هو اهله که این حرف‌ها رو شنیدم و این مباحث رو سر راهم قرار داد. اهدنا الصراط المستقیم هام اجابت شد. خدا کنه بتونم تنها مسیر رو هم تا آخرش گوش کنم و عمل کنم...
راستی! هر دو مبحث رو به دوستام هم دادم گوش کنند.
ممنون که زحمت می‌کشید.

باسلام .واقعا تمام سخنرانی های استاد زیبا ،جذاب و متفاوت است ولی اولین مبحثی که واقعا زندگی مرا به نوعی متحول کرد مبحث اهل عمل ایشان بود که در ماه رمضان ایراد کرده بودند. از آن به بعد من سعی کردم تمام سخنرانی های ایشان را جمع کنم وبسیاری از آنها را گوش داده ام .دلم میخواهد مدام آنها را گوش دهم چون احساس می کنم هیج گاه کهنه نمی شود .به خصوص روضه هایی که در آخر میخوانند محشر است بسیار موجز ، رسا و تأثیر گذار.من یک روضه ایشان در مورد حضرت زینب(س) در خاطرم مانده که هرگاه به ذهنم خطور میکند اشک از چشمانم سرازیر میشود.خدا به استاد خیر بدهد و ایشان را برای اسلام و مسلمین حفظ نماید انشاءلله.بنده خود را مدیون ایشان میدانم و هرگاه توفیق دعا داشته باشم حتما ایشان را دعا می کنم.

۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱ تـُــرکــِــ گــَــنـدابـی
23ساله/دانشجوی ترم11 پزشکی/تهران

سلام.
واقعا نمیدونم کدوم مبحث استاد رو بگم...
واقعا همشون برام مثل اکسیژن میمونن...
همشون مهمن...
هدف همشون هم یک چیز هست...
همشون میخوان بهمون بگن: "بنده ی خوبی باش"
واقعا مدیون و ممنون استاد هستم. و بالاتر از اون، خداوند رو شاکرم که توفیق داده شب جمعه ها(هیئت شهدای گمنام) و جمعه شب ها(هیت محبین امیرالمومنین) پای منبر استاد باشم.

صحبتهای استاد به کنار.... لبخندهای استاد یه چیز دیگه ست :)
سلام
کلیپ جهاد را باور کنیم بسیار عالی بود
سلام..من متولد 68  و دانشجوی ارشدم... سال 84 سخنر انی "حقیقت بندگی" استاد زندگی مرا زیر و رو کرد و من از یک دختر مسلمان سنتی که اعمال چندانی از دین انجام نمی دادم تبدیل به کسی شدم که دوست دارد "عبد"باشد...
۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۹:۱۶ وحید کمیل

در طول این 8 سال همیشه مستمع ایشون بودم 

و احساس میکنم مفید ترین و ریشه ای ترین بحث برای من در این اواخر، تاریخ تحلیلی بوده و هست

نمیشه گفت کجای بحث مفیده اما کلیت سخنرانی ها دیدگاه انسان رو به سوی تفکر و تحلیل سوق میده 


بحث هایی مانند تنها مسیر شاید برای کسایی که مانند بنده پامنبری همیشگی استاد بودند تکراری باشه و جنبه تذکری اون بیشتر نمود داشته باشه 

اما به جهت معرفی منابع و آیات و روایات مربوط به موضوع و ارجاعات و طریقه بیان مطلب و پردازش اون، برای کسانی که کلاس داری میکنند و مباحث رو پیاده میکنند بسیار مفیده، مخصوصا که شما بحمدالله فایل متنی اون رو هم در حد امکان در اختیار قرار میدید

عذر تقصیر بابت اطاله کلام

تشکر و التماس دعا

۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۹:۱۵ وحید کمیل

در یک ماه رمضانی هم بحثی بود پیرامون ورع، که اگه اشتباه نکنم تقویت و تسهیل دینداری بود اسمش

اون بحث خیلی مفید بود هم برای من هم کسانی که بهشون معرفی کردم و بعدا گوش دادند، در اون سلسله سخنرانی یک نیرویی به انسان تزریق میشد که پیش برنده بود در اوایل بحث مقدمات بود و در یک سوم پایانی بحث یک سری دستورات عملی برای رسیدن به ورع داده شد


یک بحث دیگری هم بود با موضوع با موضوع امتحان های الهی اگه اشتباه نکنم

در اون سلسله جسات استاد با یک بیان لطیف، جذاب و شادی، مسأله دار امتحان و سختی بودن دنیا رو برای مستمع کاملا جا میندازن

در این بحث جایی به صورت پررنگ وجود نداره که بگم مفیدتر بود، چون کلیت بحث در کنار هم دیدگاه رو عوض میکرد

این بحث تنها بحثی بود که من به تمام اطرافیانم توصیه کردم که گوش کنند

و البته تأثیر فوق العاده اون رو هم بر زندگی و نوع منش اطرافیان به وضوح میدیدم

۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۹:۱۰ وحید کمیل

بنده دانشجوی ارشد فلسفه هستم

از سال 85 در قم از پامنبری های همیشگی حاج آقا بودم 

با عرض پوزش طی چند کامنت توضیح خواهم داد نظرم رو

در آن سالها برای شروع بحث، زیبایی تکلیف و رابطه عبد و مولا بسیار مفید بود 

علی الخصوص آن بخش هایی که استاد در ارتباط با حقیقت عبد بودن صحبت می فرمودند


بعد از اون بحث تزکیه نفس (بحث پیرامون قدرت توجه و تمرکز) و بحث تفکر بسیار عالی بود

مخصوصا تفکر اون چند جلسه اول واقعا مفید بود و از معدود سخنرانی هایی بود که بنده پیاده کردم و در مجالس و محافل و گروه های دوستی مطرح میکردم 

۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۵ سمانه روحانی
مباحث دهه فاطمیه امسال سال 93 هم بسیار بسیار بسیار شگفت انگیز بود
 
دانشجو - کارشناسی - بجنورد
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۳ سمانه روحانی
تعیین کننده ترین عامل در مقدرات بشر

فوووووووووووووووووق العاده بود
به کل اطرافیان و عزیزانم معرفیش کردم

پاسخ:
کدام مطلبش؟
چرا؟ 
۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۴:۴۴ حمیدرضا بذرگر
سلام
من یه سخنرانی از جناب استاد پناهیان گوش دادم با عنوان "طغیان"
واقعا زندگیم رو عوض کرد و نگاهم رو نسبت به اتفاقات پیرامونم تغییر داد! اما گوشیم فرمت شد و سخنرانی رو گم کردم، لطفا لینک دانلودش رو برام ایمیل کنید
ممنونم
پاسخ:
سلام
در قسمت جستجوی صفحه اول واژه طغیان را جستجو کنید، دو مورد اول را ببینید.
سلام بنده حدود پانزده سال پیش از حضرت استاد سخنانی را در توصیف عمار و شهید چمران شنیدم که چنان مرا به تلاش وا داشته بود که چند نفر از رفقا کارشان این بود مرا کنترل کنند تا بخاطر کم خوابی و درس خواندن زیاد و کار فرهنگی کار دست خودم ندهم که از ان زمان تا کنون ان حس تلاش را با خود دارم هر چند به شدت گذشته نیست و انرا مدیون استاد می دانم
۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۱۵ امیر عباس

با سلام

حضرت استاد در سال 85 و در ماه رجب، در حرم رضوی 5 جلسه سخنرانی با موضوع نماز خوب را بیان کردند.

مکان و زمان سخنرانی به نفس گرم حاج آقا برکت عجیبی داده است.

از همه دوستاتم تقاضا می کنم حداقل یکبار این سخنرانی را گوش دهند و بدان عمل کنند و صبر داشته باشند.

یاعلی

۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۱۰ زهرا نورانی
سلام؛ بحث های مدیریت زمان  واقعا خیلی تأثیرگذار بودن... عالی بودن. و چون قبلش هم خودم توجه کمی به اغتنام وقت داشتم، این صحبت های گرانقدر استاد بیشتر به افکار من عمق داد..
از ماه رمضان تاحالا یه صفحه زمینه رو گوشیمه با این متن  " فرصت ها چون ابر در گذرند" که حدیثی از امام  شیعیان(ع) ِ ". که هروقت نگاش می کنم اون اندوه شیرین میاد تو قلبم .. و باعث شده خیلی زیاد از فرصتم استفاده کنم...

بحث های
چگونه یک نماز خوب بخوانیم
انقلابی بودن
فرهنگ مهربانی
خانواده متعالی
مهمترین نیاز امروز ما
برای من بحث هدایت وتنهامسیرخیلی خوب وتاثیرگذاربود خداخودشون وخانوادشون روحفظ کنه انشاالله.درپناه حق
تمام سخنرانی های استاد مفید وموثر است
سلام مباحث تنها مسیر درباره رنج کشیدن _اینکه انسان موجودی است برای رنج (خلاف دوست داشتنی)ومبارزه باامیالش افریده شده انسان هابه اشتباه مدام دنبال حل مشکلات زندگی دنیوی خود هستند درحالیکه اختیارما برای انتخاب چگونگی حیاتمان دراخرت است وبسیاری از مشکلات دنیاییمان اصلا حل نمیشود کنارگذاشتن برخی دوست داشتنی هاموضوع اصلی زندگی است وباعث درک هویت انسانی است لذا این نگاه که تمام تلاش مارابرای بر طرف کردن درد ورنج معطوف ساخته اشتباه است اگر در جایی که لازم است مبارزه بانفس نکنیم مجبور میشویم در جایی که اجری ندارد مبارزه بانفس کنیم_سخنان راهگشاوتاثیرگذاری بوده وباعث شده که باسختی ها بهتر کناربیایم وانان را بپذیرم ودینداری راحتتر وبابرنامه تری داشته باشم وچقدر این   بحث غریب است در حوزه تربیت وافکارعمومی دینی.
با سلام من که مبحث تنها مسیرو دارم ادامه میده واقعا منو یه ادم دیگه کرده و تنها مسیری رو که باید برم رو برام مشخص کرده و راهو هموار تر از همیشه ...هرکی میخواد دیدگاه درست رو نسبت به دین پیدا کنه این مبحث تنها مسیر  روگوش بده
سلام تمام صحبتهای  استاد زیباست عمیق و متفاوت درمیان صحبتهای ایشان کلیپ مثل بقیه خیلی در زندگی  من تاثیر گذاشت تقریبا مضمونش این  بود هرموقع خسته است باید بخوابه دیگه هیچ چیز نمیفهمه مثل  بقیه گرسنه است باید اینقدر بخوره که سیر بشه  مثل  بقیه عصبانیه باید خشمشا نشون بده مثل بقیه .مثل  بقیه نباش
salam kokuur dadam 19 salame
 tamame bahse tanha masir man ro vaghaan sarmast karde
 amma bahsi k ostad dar bare velayat farmudan has k fek mikonam bishtarin tasir ro braye avaz kardane zendegim dasht
 vaghaan che khosh goft un dustemun k'aknun jahan ra b gunei digar mibinam '
tashakorva tabrik site jadid

پاسخ:
با سلام و تشکر از نظرتان،
و اینکه کلی رد نشده اید و با دقت خوبی توضیح داده اید کدام قسمت برای شما تاثیرگذاتر بود.
کاش با حروف فارسی می نوشتید که بیشتر قابل استفاده برای دیگران باشد و قابل انتقال به استاد هم بود.
وقتی نظراتتان را به صورت فینگلیش می نویسید، طبیعی است که بخش قابل توجهی از مخاطبان از خواندنش صرفنظر می کنند./گرجه احتمالا محذوری داشته اید.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...