۹۶/۱۰/۲۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | تحول در خانهسازی

 

متن:

بسیاری از این خانه‌ها که خراب شده در روستاها، خانه‌هایی بوده که بعد از انقلاب بعد از جنگ ساخته شده. همین حادثه برای بسیاری از شهرهای کشور و خانه‌هایی که تازه ساختند ممکن است پیش بیاید. اساساً باید یک فکری کرد که خانه‌ها بنیان مرصوص باشد و در مقابل این حوادث طبیعی بتواند مقاومت کند، آن هم در کشوری مثل ایران. پیامبر گرامی اسلام، ائمۀ هدی فرمودند مؤمن اگر یک کاری را انجام می‌دهد محکم این کار را انجام می‌دهد. و اگر مملکت ما بخواهد اسلامی باشد باید یک خانۀ سست در آن نباشد. اسلامی شدن مملکت فقط به حجاب که نیست، فقط به عرق و شراب نخوردن که نیست، فقط به نماز خواندن که نیست. به خانۀ محکم ساختن هم هست.

خب البته ضعف ما طلبه‌هاست که هر موقع از اسلام حرف زدیم از حجاب و نماز و نمی‌دانم نهی از برخی از منکرات سخن گفتیم. این اشتباهی است که حوزه‌های علمیه دارند. هیچ‌کس از یک امام جماعت انتظار ندارد که دربارۀ محکم خانه ساختن سخن بگوید. این به خاطر آن سکولاریزم پنهانی است که هزار و چهارصد سال است در دینداری مردم تزریق شده و حوزه‌ها هم کم و بیش متأثر شدند ازش. هیچ‌کس از یک طلبه، از یک عالم دینی انتظار ندارد که سخن دربارۀ تغذیه و بهداشت بگوید.

ما رسماً مورد لعن خدا شاید قرار بگیریم وقتی «یَکتُمونَ ما أنزَلَ الله» می‌کنیم، بخشی از دین را پنهان می‌کنیم. نه حوزه از خودش انتظار دارد دربارۀ تغذیه و بهداشت حرفی بزند، نه مردم از او انتظار دارند، نه حوزه از خودش انتظار دارد دربارۀ محکم ساختن هر صنعتی که در جامعۀ مؤمنین هست سخن بگوید، نه مردم از او انتظار دارند. حالا هر بخشی نظام مهندسی باید کار خودش را بکند، بنیاد مسکن، پژوهش‌های مسکن و دیگر بخش‌ها باید کار خودشان را بکنند ولی از نظر فرهنگی یک سکوت مرگباری حاکم است در جامعۀ ما.

دربارۀ اینکه ما اگر اسلامی هستیم باید خانه‌هایمان محکم باشد. «وَ لَکُم فی رسولِ الله أسوةٌ حَسَنَة»، پیامبر گرامی اسلام اسوۀ ماست. ایشان قبر یک مؤمنی را داشتند مرتب می‌کردند سنگ لحد می‌چیدند. اینقدر دقت کردند در آن سنگ لحد که اصحاب اعتراض کردند که آقا شما انگار داری بندکشی می‌کنی. الآن شما بیایی بیرون ما خاک می‌ریزیم رو این، بعد مهم نیست این قبر خراب بشود الآن. هر چی شما آن زیر ساختی خراب بشود چه اتفاقی می‌افتد؟ روی کسی که مرده افتاده دیگر. رسول خدا از قبر آمدند بیرون فرمودند مؤمن کاری را که انجام می‌دهد محکم انجام می‌دهد.

اگر یک کارخانه یک صنعتی را بنا بگذارد و تولید صنعتی را داشته باشد از استحکام کافی برخوردار نباشد، باید نهی از منکر بشوند. و مدیران هم اگر در مدیریت خودشان دقت نکنند. حالا مقام قانونگذاری آن بخش از مدیریتی که هستند مثل مجلس دقت نکنند آنها هم از دایرۀ ایمان خارج هستند. اساساً ان‌شاءالله این زلزله مانند زلزلۀ رودبار و مانند زلزلۀ بم ازش عبور نکنیم و موجب تحوّلی در خانه‌سازی بشود در کشور. ما اگر اسلامی هستیم باید خانه‌هایمان محکم باشد.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...