۹۶/۰۷/۰۶ چاپ ایمیل و پی دی اف
در مراسم تشییع پیکر شهید حججی

همین‌که مردم برای شهدا این‌قدر احترام قائلند، علامت سعادت این ملت است/ هیچ‌گاه قاتلان اصلی شهید حججی را از یاد نمی‌بریم؛ خنجری که سرِ شهید حججی را جدا کرد، توسط آمریکا و اسرائیل تیز شده بود/ انتقام خون حججی تنها با نابودی اسرائیل فراهم می‌شود 

شناسنامه:

  • مکان: میدان امام حسینِ(ع)
  • زمان: 1396/07/05
  • صوت: بشنوید

پناهیان: در روزنامه‌های همین مملکت، بعضی‌ها نوشتند: «دیگر مردم وقتی نام شهید و رزمنده و جانباز می‌شنوند، حال‌شان به‌هم می‌‌خورَد!» آنها الان کجا هستند که ببینند مردم هنوز به شهدای خود افتخار می‌کنند و برای تشییع شهدا، بیش از گذشته، مایه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، در مراسم تشییع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) تهران، ضمن اشاره به اینکه امروز شهید حججی، الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شده است، گفت: ملتی که چنین شهدایی دارد، به یک شرط پیروز خواهد شد و جهان را هم نجات خواهد داد؛ به این شرط که «برای شهدای خود احترام قائل باشد»

 در ادامه فرازهایی از این سخنرانی را می‌خوانید:

شهید حججی، افتخاری برای همۀ شهدای مدافع حرم بود

  • شهید حججی، افتخاری برای همۀ شهدای مدافع حرم بود؛ او را باید «فخر‌الشهدا» نامید. این تشییع باشکوه و این احترامی که مردم در طول این مدت برای شهید حججی قائل شدند، در واقع احترام به همۀ شهدای مدافع حرم است؛ شهدایی که برخی از آنها بسیار غریب هستند و راه را برای شهید حججی باز کردند.
  • شهید حججی، افتخاری برای خانوادۀ باصفا و مخلص خود بود، و برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم مایۀ افتخار بود که این سازمان بعد از سال‌ها توانسته است هنوز نور خودش را حفظ کند.

شهید حججی برای سپاه پاسداران، مایۀ افتخار است/ باید به سپاه تبریک گفت که این‌چنین عاشق‌پرور است!

  • شهید حججی در خاطرات خودش می‌نویسد که از امام رضا(ع) تقاضا کرده بود و به ایشان توسل پیدا کرده بود تا بتواند عضو سپاه بشود.
  • این افتخار باعظمتی برای سپاه است که این جوان جهادگر و باصفا، آرزویش این است که عضو سپاه بشود. و وقتی که عضو سپاه می‌شود، همان عشق و صفا را در باطن خود حفظ می‌کند، و همان نورانیت را در قلب خود حفظ می‌کند و یک کارمند اداری و یک حقوق‌بگیر ساده نمی‌شود که فقط یک کاری انجام دهند و رفع تکلیف کند، بلکه صفای بسیجی خودش را در سپاه، حفظ می‌کند. معلوم می‌شود که سپاه، ظرفیت جذب و حفظ و پرورش چنین نیروهای عاشقی را دارد. باید به سازمانی که این‌چنین عاشق‌پرور است، تبریک گفت.

شهید حججی، الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شد/ ازخودگذشته و فعال در مناطق محروم

  • باید به جوانان حزب‌اللهی تبریک گفت که امروز مردم این الگوی تمام‌نمای حزب‌اللهی‌گری را بر سرِ دست گرفته‌اند. شهید حججی، الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شد. شب و روز نمی‌شناخت برای اینکه در مناطق محروم فعالیت کند، به آبادکردن روستاها بپردازد، فعالیت فرهنگی انجام دهد و برای این انقلاب، فعالیت کند.
  • امروز می‌بینید حتی کسانی که غیرانقلابی هستند نیز به مقام این شهید، سرِ تواضع فرود آورده‌اند و به خاطرِ جوانمردی و فتوّتی که در این شهید دیده‌اند، همه به او احترام می‌گذارند. حزب‌اللهی‌گری یعنی همین! اگر ما هرجایی یک عنصر حزب‌اللهی داشتیم که این‌قدر باصفا و مردانه و ازخودگذشته به میدان برود، مورد علاقۀ همگان قرار خواهد گرفت.

شهدا مظهر قدرت یک کشور هستند/ در چنین تشییع باشکوهی مرگ استکبار را هم جشن می‌گیریم

  • تا چنین شهیدانی داریم، نه‌تنها امنیت ما برقرار است، بلکه در چنین تشییع باشکوهی مرگ استکبار را هم جشن می‌گیریم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شهدا مظهر قدرت یک کشور هستند» و امروز این یک تجلی از قدرت مردم است که شهدا پدید آورده‌اند.
  • ملتی که چنین جوانان آماده‌ای برای شهادت دارد، هیچ‌وقت شکست نخواهد خورد و همۀ جنایتکاران و مستکبران عالم، به‌شدت از این ملت هراس دارند. ملت‌های مظلوم و محروم دنیا هم چشم امیدشان به این ملت است. و این سلحشوران شما ملت هستند که مظلومیت را در جهان از بین خواهند برد.

استکبار دوست داشت بعد از دفاع مقدس، یاد شهدا به فراموشی سپرده شود

  • شما مردم عزیز، شهید حججی و فکر و فرهنگ او را به منطقه هم صادر کرده‌اید. امروز فکر شهید حججی و تفکر شهادت، که به‌واسطۀ شهدای دفاع مقدس بنیان‌گذاری شده، در منطقه منتشر شده است. اگر فرصتی پیش بیاید، خواهید دید که در تمام این منطقه، شیعه و سنی، چگونه خط مقاومت را پذیرفته‌اند! و این دردِ بزرگ استکبار است که دوست داشت بعد از دفاع مقدس، یاد شهدا به فراموشی سپرده شود.
  • در روزنامه‌های همین مملکت، بعضی‌ها نوشتند: «دیگر مردم، وقتی نام شهید و رزمنده و جانباز می‌شنوند، حال‌شان به‌هم می‌‌خورَد!» آنها الان کجا هستند که ببینند مردم هنوز به شهدای خودشان افتخار می‌کنند و برای تشییع شهدای خود، بیش از گذشته، مایه می‌گذارند.

ملتی که چنین شهدایی دارد، به یک شرط پیروز خواهد شد؛ اینکه برای شهدای خود، احترام قائل باشد

  • در دوران دفاع مقدس، کِی شهدا این‌قدر عزیز بودند که هم‌اکنون عزیز هستند؟! کِی مردم این‌قدر برای شهدا قیام می‌کردند که امروز برای شهدا قیام می‌کنند؟! این رشد مردم ما را نشان می‌دهد.
  • ملتی که چنین شهدایی دارد، به یک شرط پیروز خواهد شد و جهان را هم نجات خواهد داد؛ به این شرط که «برای شهدای خودش احترام قائل باشد». بنا نیست همۀ ما شهادت‌طلب باشیم. بنا نیست همۀ ما مثل شهید حججی، آرزوی شهادت کنیم و برای آن اشک بریزیم. بعضی از ما این‌همه توان و ظرفیت بالای معنوی نداریم.

همین‌که مردم برای شهدا این‌قدر احترام قائلند، علامت سعادت این ملت است

  • مردم ما اگر در حدّ و اندازۀ شهید حججی و سایر شهدای مدافع حرم نیستند، اما همین‌قدر که برای شهدای مدافع حرم، احترام می‌گذارند، کافی است. همین‌که برای این شهیدِ سر جدا، مردم به سر و سینه می‌زنند و برای تقدیر از او، ساعت‌ها در آفتاب می‌ایستند، همین علامت سعادت این ملت است.
  • اگر در کربلا، مردم کوفه هم برای بدن بی‌سرِ حسین فاطمه، احترام قائل شده بودند، چه‌بسا به سعادت می‌رسیدند. ولی آنها نه‌تنها امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، بلکه به بدنِ مطهر امام حسین(ع) هم بی‌احترامی کردند و به سرِ مطهر ایشان بی‌احترامی کردند، و این موجب شد که سال‌ها به ذلت و خواری دچار شوند.

خدا از همه انتظار ندارد که مانند شهدا باشند/ ملتی که به شهدای خود احترام بگذارد، پیروز خواهد شد

  • خدا از همه انتظار ندارد که مانند شهید حججی باشند؛ توقع خدا از بندگانش کم است. آفرین به شما مردم، که این‌قدر به شهدای خود احترام می‌گذارید. ملتی که شهدایی مثل این شهدای مدافع حرم دارد و برای شهدای خود احترام قائل است، این ملت پیروز خواهد شد.
  • خدا نور این شهید بزرگوار را به همۀ شما تشییع‌کنندگان عنایت می‌کند؛ همان‌طور که خدا به گریه‌کنان امام حسین(ع) از نور امام حسین(ع) عنایت می‌کند و شما در محرم، حالِ خوش معنوی حس می‌کنید و این ماه، محل ارتقاء معنوی مردم قرار می‌گیرد.

کم نیستند، شهدای مدافع حرمی که این‌چنین به‌شهادت رسیده‌اند

  • شهید حججی عزیز! ما خیلی با تو فاصله داریم، ما به دنیای خودمان خیلی دل‌بسته‌ایم، اما امروز، تمام‌قامت به احترام تو ایستاده‌ایم و به خانوادۀ تو احترام می‌گذاریم. امید است که مورد شفاعت تو، و همۀ رفقای تو قرار بگیریم.
  • کم نیستند، شهدای مدافع حرمی که این‌چنین به‌شهادت رسیده‌اند؛ شهدایی که عزیزان‌شان را گذاشتند، به‌سادگی از آنها چشم پوشیدند و برای دفاع از این مرز و میهن، اقدام کردند و برای دفاع از اسلام-که برای این میهن ما امنیت‌آور است- قیام کردند و خون خودشان را دادند، و امروز فخر این شهدا، شهید حججی شده است.

هیچ‌گاه قاتلان اصلی شهید حججی را فراموش نمی‌کنیم/ خنجری که سرِ شهید حججی را جدا کرد، توسط آمریکا و اسرائیل تیز شده بود

  • ما هیچ‌گاه قاتلان اصلی شهید حججی را فراموش نمی‌کنیم. ما هیچ‌گاه دولتمردان و سیاستمداران پست و خبیث آمریکا را فراموش نمی‌کنیم. نه‌تنها مرگ باید شامل حال اصلِ رژیم سفاک و غیرمردمی و غیرانسانی آمریکا باشد-که در واقع نمایندۀ سرمایه‌داران هستند، نه نمایندۀ مردم خودشان- بلکه به فرمودۀ حضرت امام(ره)، مرگ باید شامل حال تک‌تک سیاستمداران خبیث آمریکا و اسرائیل و انگلیس بشود.
  • ما وزیر خارجۀ اسبق آمریکا را فراموش نمی‌کنیم که گفت: «به بیش از هفتاد کشور رفتیم و مذاکره کردیم، تا داعش را راه‌انداختیم» ملت ایران ملت باهوشی هستند و می‌فهمند خنجری که سرِ مطهر شهید حججی را از بدن جدا کرد، این خنجر را آمریکا و اسرائیل، تیز کرده بودند.

به خون شهید حججی قسم می‌خوریم: تا اسرائیل را نابود نکنیم، از پا نخواهیم نشست

  • شهید حججی! به خون تو قسم می‌خوریم تا اسرائیل را نابود نکنیم، از پا نخواهیم نشست. تا تک‌تک سیاستمداران خبیث و تک‌تک سربازان اسرائیلی را نابود نکنیم، آرام نخواهیم نشست.  
  • کسانی که می‌خواهند کمی از نور شهید حججی، بهره ببرند و کسانی که می‌خواهند از این پیکر شهید یک قبس نور ببرند، با من همراهی کنند: اسرائیل! ما تا وقتی که تو را نابود نکنیم، صداقت عزاداری‌مان برای حسین(ع) به اثبات نخواهد رسید، ما تو را یزید زمانه، شمر زمانه، و شما را ادامه‌دهندۀ راه قاتلان حسین(ع) می‌دانیم، ما به عشق حسین(ع) اسرائیل را نابود خواهیم کرد.

ما عزادار واقعی حسین(ع) نیستیم، اگر اسرائیل را از صفحۀ روزگار محو نکنیم

  • من با عزاداران حسین(ع) کار دارم! می‌خواهم کاری کنم که عزاداری و گریه‌های شما برای حسین(ع) قبول بشود. من با سینه‌زن‌های حسین(ع) کار دارم، که به آنها فرموده‌اند: «لعن بر قاتلان حسین(ع) را در شب و صبح عاشورا، فراموش نکنید» ما عزادار حسین(ع) نیستیم، اگر اسرائیل را از صفحۀ روزگار محو نکنیم.
  • ما ملت باهوشی هستیم؛ ایرانی‌ها فریب نمی‌خورند. در جبهۀ نبرد، دو نوع آتش باید بر سرِ دشمن بریزید. یکی زدنِ تیر مستقیم به دشمنی که دارد به سمت شما می‌آید. و دیگر اینکه باید عقبۀ دشمن را با توپخانه بزنید. اگر عقبۀ دشمن را با توپخانه و موشک بزنید و این عقبه نابود شود، شما پیروز خواهید شد.

شهید حججی، ثمرۀ دسته‌های عزاداری حسینی است/ دسته‌های عزاداری، دسته‌های نصرت حسین(ع) هستند

  • شهید حججی، ثمرۀ دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) است. شهید حججی و این خط مقاومت، ثمرۀ دست‌های بلندشده برای سینه‌زنی و زنجیرزنی و عَلم و کُتل دسته‌های عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) است. این عزاداری‌های باشکوه در 1400سال، این خط مقاومت را برای ما به ارمغان آورده است.
  • چرا دسته‌های عزاداری، ده شب قبل از محرم، و روز تاسوعا و عاشورا، تا ظهر عاشورا به اقامۀ عزا می‌پردازند. چون این دسته‌ها، فقط دسته‌های عزا و سوگواری نیستند، بلکه دسته‌های نصرت حسین(ع) هستند؛ دسته‌هایی هستند که می‌‌خواهند حسین(ع) را یاری کنند. لذا بعد از ظهر عاشورا، همین‌که خبر شهادت حسین(ع) می‌رسد، دسته‌های عزا، به خانه‌ها و تکیه‌ها می‌روند، و عزاداران فقط اشک می‌ریزند و عزاداری به نوعی دیگری ادامه پیدا می‌کند.

دستۀ عزاداری یعنی دستۀ رزم، یعنی «ای حسین! کاش ما در کربلا بودیم و تو را یاری می‌کردیم»

  • در میدان امام حسین(ع) به شما عزاداران حسین(ع) عرض می‌کنم: معنای دسته‌های عزاداری این است که «ای حسین! کاش ما در کربلا بودیم و تو را یاری می‌کردیم» دسته‌های عزاداری یعنی دسته‌های رزم، یعنی سازمان‌دهی نیروهای مقاومت، یعنی همان کسانی که آماده هستند دشمنان حسین(ع) را نابود کنند.

انتقام خون حججی تنها با نابودی اسرائیل فراهم می‌شود

  • ما می‌دانیم اگر حرم امام حسین(ع) شهید می‌دهد، حرم حسین(ع) در درجۀ اول توسط اسرائیل غاصب، مورد تهدید قرار می‌گیرد.
  • سپاهیان پاسدار! موشک‌های خودتان را برای نابودی اسرائیل آماده کنید، این مردم از خون حججی نمی‌گذرند، انتقام خون حججی با نابودی داعش تمام نخواهد بود، انتقام خون حججی تنها با نابودی اسرائیل فراهم می‌شود.
  • یا اباعبدالله! لعنت به آن مردمی که وقتی سرِ مطهر تو در مقابل‌شان از بدن جدا شد، قیام نکردند. آفرین به این مردمی که وقتی غلام مکتب تو، سر از بدنش جدا شد، شورآفرین به میدان آمدند و حرکت کردند. و تا همین الان ساعت‌هاست که در میدان امام حسین(ع) و اطراف آن ایستاده‌اند.
  • خانوادۀ شهید حججی! می‌‌خواهم روضه بخوانم؛ اجازه بدهید این مردم، با تعزیه‌ای که فرزند شهید شما دارد اجرا می‌کند، کمی برای حسین(ع) اشک بریزند. خانوادۀ شهید حججی! آیا طاقت می‌آوردید علی کوچولوی شهید حججی را کسی سیلی بزند یا خانوادۀ او را کسی به اسارت ببرد، طناب به گردن‌شان بیفکنند و در کوچه و بازار بکشند؟! «لا یَوم کَیَومِکَ یا اَباعَبدِالله!»         

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...