۹۶/۰۲/۱۴ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ صوتی | پاسخ تحلیلی استاد پناهیان به یک سوال مهم انتخاباتی

شناسنامه:

  • تولید: بیان معنوی
  • مدت زمان: 00:03:49
  • صوت مرجع: قم/ مدرسۀ معصومیه

مدت: 4دقیقه | دریافت با کیفیت: [پایین(1MB) | متوسط(2MB) ]

متن:

به این سادگی نمی‌شود دربارۀ ضرورت اتحاد حرف زد. ما الآن لااقل دو تا کاندیدا در میان کاندیداها داریم که دغدغۀ رفع محرومیت را دارند. هی من از این‌طرف و آن‌طرف می‌شنوم که آقا این دو تا کاندیدا آیا یکی می‌شوند یا نه؟ چه ضرورتی دارد یکی بشوند؟
به این سادگی نمی‌شود دربارۀ ضرورت اتحاد حرف زد. الآن ما دو تا کاندیدا در صحنه می‌بینیم که به معیشت مردم توجه دارند، هر کدام دارند دل‌هایی را و اندیشه‌هایی را به خودشان جذب می‌کنند. بگذارید هر دو فعالیت‌شان را بکنند. سه هفته تا انتخابات وقت هست. تازه دور دوم را هم می‌شود لحاظ کرد. چه ضرورتی دارد الآن ما بحث‌های انحرافی را مطرح بکنیم؟ هیچ‌کدام از این دو تا کاندیدا را نباید تخریب کرد و هر دو تا کاندیدا را باید تقویت کرد. حالا هر کسی هر کدام را ترجیح می‌دهد او را بیشتر تقویت کند. بگذارید این استعدادها کارایی خودشان را نشان بدهند. 
شما به میان مردم بروید، مردمی که بعضاً دوست ندارند به یک روحانی رأی بدهند، ولی طعم مشکلات معیشتی را چشیده، حاضر است به آن آدم شخصی رأی بدهد. یا بعضاً اصلاً علاقه‌مند است به یک روحانی رأی بدهد. بعد مشکلات معیشتی هم موجب می‌شود که بیاید به سمت یک روحانی رأی بدهد. حالا که این ظرفیت خدادادی را تو این انتخابات ما داریم. چرا اینقدر باید خرابش بکنیم؟ 
ممکن است تا آخر هم ضرورت هم نداشته باشد این اتحاد. وقتی ضرورت دارد این اتحاد که شما یقین داشته باشید این اتحاد اگر صورت بگیرد بخشی از آراء جای دیگر نمی‌رود. و به این سادگی نمی‌شود این اطمینان را پیدا کرد. با چند هزار رأی دفعۀ قبل این تغییر به وجود آمد؟ الآن ضرورتی هم ندارد. واقعاً دو نوع استعداد، دو نوع رویکرد، دو نوع مرامنامه برای ادارۀ دولت، به نفع محرومین تو صحنه است. تا آنجایی که می‌شود باید همین دو تا را حفظ کرد. این نظر بنده است. مسئلۀ اتحاد یک مسئلۀ فرعی است الآن. 
دو تا زبان ما داریم. دو تا روش برخورد داریم. این دو تا روش برخورد مخاطبان خاصّ خودش را دارد. اصلاً هم در بدو امر برایمان مهم نیست که هر کدام از این روش‌ها چه تعدادی از آراء را به خودشان اختصاص می‌دهند؟ هدف اوّلیۀ ما تغییر این مسیر است و این هدف باید تحقّق پیدا بکند. 
اگر شما فعالیت بکنید، اگر شما فعالیت نکنید، بله یک عده‌ای در مقام مردم‌فریبی بر می‌آیند. چون رقبای این دو تا حرفی برای گفتن ندارند. چه امتیازی دارند؟ می‌خواهند بگویند ما چه برنامه‌ای داریم؟ خب این را داشتید دیگر، اجرا می‌کردید. چه فرصت طلایی‌ای به وجود آمده در مقابل این دو تا کاندیدا؟ دو تا کاندیدای دیگری که هستند چهار سال کار دستشان بوده. هر کاری را بخواهند بگویند که ما انجام می‌دهیم مردم می‌توانند بپرسند خب چرا تو این چهار سال انجام ندادید؟ چهار سال قبل احتمال داشت آن کارها را انجام بدهند؛ حالا چهار سال بعد حتماً خواهند گفت که دیگر با آمدن ترامپ دیگر می‌دانید نمی‌شود دیگر، دیگر حتماً. 
چهار سال قبل دولت نیمه امیدوار بود، چهار سال بعد دولت تماماً ناامید. مسئلۀ اتحاد یک مسئلۀ فرعی است الآن. هدف اولیۀ ما تغییر این مسیر است و این هدف باید تحقّق پیدا بکند. اگر شما فعالیت بکنید؛ اگر شما فعالیت نکنید، بله یک عده‌ای در مقام مردم‌فریبی بر می‌آیند. چون رقبای این دو تا حرفی برای گفتن ندارند

 

نظرات

سلام مجدد
هنوز هم صفحه با عنوان "کلیپ صوتی | تحولی در مجالس ختم قرآن" خراب است!!
صفحه جدیدی نشان میدهد ولی هنوز آدرس صفحه خراب است... به یک صفحه دیگر میرود با عنوان "کلیپ صوتی | پاسخ تحلیلی استاد پناهیان به یک سوال مهم انتخاباتی"
اصلاح بفرمایید
ممنون
پاسخ:
با سلام و تشکر

اصلاح شد.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...