۹۶/۰۱/۲۰ چاپ ایمیل و پی دی اف
سخنرانی در جمع حامیان ستادی حجت الاسلام رئیسی

ویژه/ نکات مهم استاد پناهیان در آستانۀ انتخابات 96

شناسنامه:

  • زمان: 960118
  • مکان: تهران - مسجد امام صادق(ع)
  • اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید

انتخابات را باید شب قدر سیاسی جامعه دانست. برای اصلاح سیاست مثل حضرت زهرا(س)، فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر داشته باشیم/ همه را دعوت کنید و حرف حق را به گوش همه برسانید؛ حرف حق، بذری است که در دل کاشته می‌شود؛ اگر اثر کوتاه‌مدت نداشته باشد، اثر بلندمدت دارد/ در عملیات دعوت، شبکه‌های اجتماعی یکی از فضاهای مهم است. در فضای مجازی، گروه‌های فامیلی، رفاقتی و صنفی، بدون شعارهای تند، راه‌اندازی کنید/ جدل جایی در دعوت سیاسی ندارد. حتی انتقاد به دولت را هم باید خیلی لطیف، منطقی و با سعۀ‌صدر و حفظ آرامش بیان کنید/ از ادبیات انقلابی سنتی که موجب سوءتفاهم می‌شود استفاده نکنید!/ نیروهای انقلابی، نام غلط و تحمیلی اصول‌گرا را نپذیرند!

حجت الاسلام پناهیان:

1- خستنگی‌ناپذیر بودن در فعالیت های سیاسی مثل حضرت زهرا(س)

  • انتخابات را باید شب قدر سیاسی جامعه دانست. و برای آن تدارکات، پیش‌بینی‌ها و فعالیت‌های خستگی‌ناپذیری داشته باشیم. 
  • ما سیرۀ حضرت زهرا(س) را پیش چشم داریم که چهل شبانه‌روز، صبح و شب برای جمع‌کردن یار برای امیرالمؤمنین(ع) فعالیت می‌کردند. آیا ما به‌عنوان حزب‌اللهی این‌گونه فعالیت می‌کنیم؟ نمی‌شود گوشه‌ای نشست و انتظار داشت حق اقامه شود. 
  • بعضی از به ظاهر حق‌طلبان، در واقع عافیت‌طلب هستند که برای برپایی حق کار نمی‌کنند یا کم‌کار می‌کنند؛ و یا خستگی‌ناپذیر کار نمی‌کنند. 

2- باید چهره به چهره با همۀ مردم حرف زد؛ مثل رسول خدا(ص)/ حرف حق بالاخره اثر می‌گذارد

  • باید چهره به چهره با مردم حرف زد و در هر موقعیتی برای هوشیاری مردم، تلاش و دعوت کرد؛ حتی اگر می‌دانید نمی‌پذیرد، باید این دعوت صورت بگیرد و به گوشش رسانده شود. مطمئن باشید کلام حق تأثیر خودش را روی اغلب مردم می‌گذارد، اگر الآن نگذارد، بعدها اثرش نمایان می‌شود. اگر هم نپذیرفت، از او تشکر کن که به حرف شما گوش‌داده است. این حرف حق بذری است که در دلش کاشته می‌شود.
  • پیامبر(ص) وقتی برای دعوت مردم به اسلام به طائف رفتند، با اینکه چند روز آنجا بودند، حتی یک نفر هم ایشان را اجابت نکردند و حضرت برگشتند. این الگویی است برای ما که در بند نتایج کوتاه‌مدت نباشیم.

3- راهبرد حفظ آرامش در دعوت سیاسی

  • جنگ و جدل جایی در دعوت سیاسی ندارد. حتی انتقاد به دولت را هم باید خیلی لطیف، منطقی و با سعۀ‌صدر بیان کنید. 

4- تشکیل گروه‌های فامیلی یا رفاقتی و صنفی در فضای مجازی، بدون شعارهای تند

  • در عملیات دعوت، شبکه‌های اجتماعی یکی از فضاهای مهم است. گروه‌های خانوادگی و فامیلی یا رفاقتی و صنفی در فضای مجازی  بدون دادن شعارهای تند راه‌اندازی کنید.

5- از ادبیات انقلابی سنتی که موجب سوءتفاهم می‌شود استفاده نکنید

  • در تبلیغات انتخابات از برخی ادبیات انقلابی سنتی که موجب سوءتفاهم می‌شود استفاده نکنید؛ ادبیات «اجتماعی» و «معیشتی» مطابق فهم مردم و «منافع ملی» انتخاب کنید. ما باید با ادبیات واقع‌بینانه صحبت کنیم. چرا که انقلابی‌گری یعنی واقع‌بینی و غیرانقلابیون واقع بین نیستند.

6- نیروهای انقلابی، نام غلط و تحمیلی اصول‌گرا را نپذیرند!

  • بنده اصطلاح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را قبول ندارم. اصول‌گرا اسمی بود که اصلاح‌طلبان بر روی عموم مردم انقلابی و متدین ایران گذاشتند و همه جریان‌های مقابل خود را تحت یک عنوان قرار دادند تا هم بتوانند مردم را دو شقه کنند و هم وزن خود را مهم و عمده نشان بدهند. اصل کلمۀ اصول‌گرا در زبان انگلیسی یعنی خشک ‌مغز و متحجر و بنیادگرا.
  • در جامعه ما جریان‌ها و اقطاب مختلف مختلف سیاسی وجود دارد که نمی‌توان همۀ آنها را تحت دو جناح سیاسی خلاصه کرد. هستند برخی افراد دلسوز که واقعا جناحی نیستند و جناحی عمل نمی‌کنند. اما اصلاح‌طلب‌ها این عادت بد سیاسی را دارند که همه را به جناحی بودن متهم می‌کنند.

نظرات

سلام خدمت همه شما دست‌اندرکاران بیان معنوی. خدا به عمرتون برکت بده تا بتونید هرچه بیشتر رسانه دین باشید.
یه پیشنهاد دارم خدمتتون.
یه جمله به ذهنم رسیده که میشه گفت یه ترجمه آزاد از آیه‌ای از قرآن کریمه "و امّا الزَّبَدُ فیذهب جُفٰاءً". شاید این تعبیر مورد توجه و استفاده استاد قرار بگیره:
"حیات حباب‌ها وابسته به طوفان است و آرامش قتلگاه حبابهاست"
و همچنین از "ان الباطل کان زهوقا" به ذهنم رسیده:
"در مواجهه با باطل، کافی است حق بمانی(و از حق تجاوز نکنی) باطل خود زائل شدنی است."

سلام و التماس دعای بنده رو به استاد برسونید.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...