۹۵/۰۷/۱۱ چاپ ایمیل و پی دی اف
در جمع موکب‌داران ایرانی و عراقی در حرم مطهر رضوی

پناهیان: تحقق پیش‌بینی امام(ره) دربارۀ اتحاد ملت ایران و عراق بعد از صدام/ زیارت اربعین در آینده پایه معنویت خواهد بود / پایۀ اصلی معنویت اربعین، محبت و ایثار موکب‌داران است/ اثر پیاده‌روی اربعین را به‌وفور در جوانهایمان دیده‌ایم/ با معرفی حسین(ع) به جهانیان، زمینه را برای ظهور فراهم کنیم/ در پاسخ وهابی‌ها می‌گوییم: ما با حسین(ع) از دینمان محافظت می‌کنیم

  • زمان: 95/07/10
  • مکان: حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مناسبت: اربعین حسینی
  • پی‌دی‌اف: A4 | A5
امروز که حکام آل سعود مکه و مدینه و مراسم حج را غصب کرده‌اند، ما می‌توانیم بخش قابل توجهی از انتظاراتی را که از حج داشتیم، از جمله تامین منافع مسلمانان را در عراق بدست آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در جمع موکب‌داران ایرانی و عراقی که در آستانه ماه محرم در حرم مطهر رضوی گرد هم آمده بودند، گفت: «امام حسین(ع) در عاشورا حماسه‌آفرینی کردند و حالا در این زمان، شاهد حماسه‌آفرینی زائران ایشان هستیم» در ادامه فرازهایی از این سخنرانی را می‌خوانید:

هرسال بر عظمت مراسم اربعین افزوده می‌شود

  • در ابتدا خدمت موکب‌داران عزیز عراقی که در اینجا حضور پیدا کرده‌اند، خیر مقدم عرض می‌کنم.
  • حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا حماسه‌آفرینی کردند و حالا در این زمان شاهد حماسه‌آفرینی زائران ایشان هستیم. بنده حدود 8 تا 10 سال پیش که در مراسم اربعین شرکت کردم جمعیت مثل حالا زیاد نبود، و خوشبختانه هرسالی که می‌گذرد برشکوه و عظمت این مراسم افزوده می‌شود.

پیش‌بینی امام(ره) دربارۀ اتحاد ملت ایران و عراق بعد از صدام، محقق شده است

  • یکی از پیش‌بینی‌های امام خمینی(ره) این بود که بعد از سرنگونی صدام، دو ملت ایران و عراق حول حرم‌های مطهر متحد می‌شوند و به‌هم پیوند خواهند خورد. و بحمدالله امروز این پیشی‌بینی امام(ره) درست از آب در آمده است (اگر [در] جنگ عراق پیش ببرد ایران و عراق را، جنگش را، به نفع خودش شکست بدهد عراق را، عراق به ایران متصل می‌‏شود، یعنى، ملت عراق، ملت مظلوم عراق از زیر چنگال این حزب ستمگر، خودش را اخراج می‌کند و متصل مى‏کند به ملت ایران و یک حکومتى خودش تأسیس می‌کند موافق میل خودش، اسلامى؛ صحیفه امام/16/353)

زیارت اربعین در آینده پایه معنویت خواهد بود/ پایۀ اصلی معنویت اربعین، محبت و ایثار موکب‌داران است

  • زیارت اربعین در آینده پایه معنویت خواهد بود و پایۀ اصلی معنویت اربعین، محبت و ایثار صاحبان موکب‌هاست، هر زائری که از مراسم اربعین به کشور خود بازمی‌گردد به‌خاطر محبتی که از موکب‌داران می‌بیند موجب تشویق مردم کشور خود برای حضور در این مراسم می‌شود.
  • اربعین در ایران یک حرکت خودجوش مردمی است، همان‌طور که در عراق یک حرکت خودجوش مردمی بوده است. در ملاقاتی که چندی پیش با حضرت آیت‌الله سیستانی داشتیم، ایشان گفتند؛ ما سعی کرده‌ایم در اینجا اربعین به همان صورت مردمی باقی بماند و بنده هم عرض کردم در ایران هم ما همین سیاست را تعقیب می‌کنیم.

می‌توانیم بخشی از انتظاراتی که از حج داشتیم را در عراق بدست آوریم

  • امروز که حکام آل سعود مکه و مدینه و مراسم حج را غصب کرده‌اند، ما می‌توانیم بخش قابل توجهی از انتظاراتی را که از حج داشتیم-از جمله تامین منافع مسلمانان- را در عراق بدست آوریم.
  • شما موکب‌داران عزیز، اگر در پذیرایی از گروه‌های میزبان از کشورهای مختلف در مراسم اربعین برنامه داشته باشید، بسیار عالی است. مثلا اگر کاروانی از سیاه‌پوستان آفریقایی بیایند و جذب پذیرایی و محبت شما شوند این‌ها در کشور خود تاثیر عمیقی روی سایر مسلمانان می‌گذارند. مشابه همین امر برای زائران آمریکای لاتین یا دیگر کشورها هم بسیار مفید است.
  • همچنین از شما موکب‌داران عزیز در خواست دارم که اگر قصوری در زائران اربعین مشاهده کردید، یا اگر رفتاری دونِ شأن از زائران دیدید، آن‌را با محبت خود عفو نمایند.

با معرفی امام حسین(ع) به جهانیان، زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کنیم

  • آقا امام زمان(ع) موقع ظهور، خودشان را به‌واسطۀ امام حسین(ع) معرفی می‌فرمایند و ندا می‌دهند: من فرزند امام حسین(ع) هستم. (إذا ظهر القائم(ع) قام بین الرکن و المقام و ینادی ...ألا یا أهل‏ العالم‏ إن جدّی الحسین قتلوه عطشان، الرابع: ألا یا أهل‏ العالم‏ إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، الخامس: ألا یا أهل‏ العالم‏ إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ الزام الناصب/ج2/ص233)
  • ما باید زیارت اربعین را نه تنها برای جهان تشیع، بلکه برای جهان اسلام و حتی بشریت عمیقاً معرفی کنیم. باید تلاش کنیم با معرفی واقعی امام حسین(ع) به جهانیان، زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کنیم.

در پاسخ وهابی‌ها می‌گوییم: ما با امام حسین(ع) از دینمان محافظت می‌کنیم/ اثر پیاده‌روی اربعین را به‌وفور در جوانهایمان دیده‌ایم

  • حرکت شما در پذیرایی مخلصانه از زائران، موجی جدید از معنویت در ایران به راه انداخته است. خداوند در قرآن می‌فرماید: وقتی به حج می روید به تقوای خود اضافه کنید و برگردید(لْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ  فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الحَْجَّ فَلَا رَفَثَ وَ لَا فُسُوقَ وَ لَا جِدَالَ فىِ الْحَجّ‏ِ  وَ مَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَیرٍْ یَعْلَمْهُ اللَّهُ  وَ تَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیرَْ الزَّادِ التَّقْوَی؛ بقره/197) ما هم به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که وقتی به کربلا مشرف می‌شوید، سعی کنید ایمان شما تقویت شود.
  • ما در پاسخ به سوال وهابیت در خصوص زیارت امام حسین(ع) می‌گوییم: ما با امام حسین(ع) از دینمان محافظت می‌کنیم و ما اثر پیاده‌روی اربعین را به‌وفور در جوانهایمان دیده‌ایم. چه‌بسا جوانانی که در این مراسم حضور یافتند و به برکت معنوی این مراسم دگرگون شده و برخی در صفوف مقدم دفاع از حرم شرکت نموده و به خیل شهدا پیوستند.

 لینک تلگرامی: اینجا

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...