۹۵/۰۳/۰۵ چاپ ایمیل و پی دی اف
یادوارۀ شهید مدافع حرم؛ علی‌محمد قربانی

پناهیان: ملتی که والاترین شهدا را داشته، باید عالی‌ترین مدیران را هم داشته باشد/ بعد از جنگ، بهترین افراد را پشت میز مدیریت نفرستادیم/ مدیران کشور باید مانند شهدای مدافع حرم پاکباخته باشند

در دوران دفاع مقدس بهترین و بابصیرت‌ترین افراد خود را به میدان فرستادیم، اما پس از جنگ بهترین افراد خود را پشت میز مدیریت نفرستادیم. ملتی که والاترین شهدا را داشته، باید عالی‌ترین مدیران را نیز داشته باشد و مدیران کشور باید راه شهید قربانی را مانند یک الگو ادامه دهند.

حجت الاسلام پناهیان در اولین یادوارۀ سردار «علی محمد قربانی» شهید مدافع حرم و فرمانده فاتح شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهراء سوریه که باحضور جمعی از علما و روحانیون و مردم اهواز در مسجد مهدی منتظر(عج) این شهر برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. در ادامه گزیده‌ای از این سخنرانی را می‌خوانید:

افرادی که پس از جهاد نیز در انتظار شهادت می‌مانند، بسیار نادرند/ ملتی که والاترین شهدا را داشته، باید عالی‌ترین مدیران را هم داشته باشد

  • در طول تاریخ، بسیاری از افرادی که در جهاد، نقش داشته‌اند به مرور زمان تخریب شده‌اند و رسالت اصلی خود را از دست داده‌اند. اما با توجه به آیات قرآن، افرادی که پس از جهاد نیز در انتظار شهادت می‌مانند بسیار نادر هستند.
  • شهید قربانی، فردی بود که پس از دوران دفاع مقدس نیز همچنان در مسیر شهادت باقی ماند و با وجودِ دارا بودن سمت مدیریت، باز هم دست از جهاد در راه خدا برنداشت.
  • ملتی که والاترین شهدا را در طول تاریخ داشته، باید عالی‌ترین مدیران را نیز داشته باشد و مدیران کشور باید راه شهید قربانی را مانند یک الگو ادامه دهند.

مدیران کشور باید مانند شهدای مدافع حرم پاکباخته باشند/ بعد از جنگ، بهترین افراد را پشت میز مدیریت نفرستادیم

  • مدیران کشور باید مانند شهدای مدافع حرم پاکباخته باشند. در دوران دفاع مقدس بهترین و بابصیرت‌ترین افراد خود را به میدان فرستادیم، اما پس از جنگ، بهترین افراد خود را پشت میز مدیریت نفرستادیم.
  • شهید قربانی نه‌تنها پس از دوران دفاع مقدس تغییر نکرد، بلکه با وجود 10 سال سابقۀ ریاست بانک، باز هم از مسیر شهادت دور نشد و این‌بار در سوریه به کمک شیعیان شتافت.
  • شهید قربانی علاوه بر سمت مدیریتی که داشت یک مدرسۀ فوتبال را نیز در شهرستان اندیمشک دایر کرده بود که این مدرسه فوتبال، پنج سال پیاپی به عنوان مدرسه نمونه کشور معرفی شد و این نشان می‌دهد که یک مدیر نمونه در هرجایی که به این نظام و مردم خدمت کند، می‌تواند موفق‌ترین فرد باشد.
  • از مردم انتظار نداریم که مانند این شهید والامقام، باتقوا باشند. چرا که فرزندان این مرز و بوم بیشتر از آنکه از والدین خود درس اخلاق و تقوا بیاموزند از مدیران خود درس می‌آموزند(النَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِم‏؛ تحف‌العقول/208) پس نیاز است که مدیران ما، راه این شهید بزرگوار را در پیش بگیرند.

مدیر باتقوا از فرصت برای خدمت استفاده می‌کند نه برای جمع کردن غنیمت!

  • یک مدیر نمونه و باتقوا کسی است که وقتی بر منصب مدیریت تکیه می‌زند از فرصت‌های لازم برای خدمت به مردم استفاده کند، نه اینکه برای غنیمت جمع کردن، از فرصت استفاده کند.
  • متاسفانه برخی از مدیران ما پس از اینکه به میز مدیریت می‌رسند مانند فردی که عصا قورت داده، هیچ‌گاه خم نمی‌شوند، در حالی که شهدای ما -نظیر شهید قربانی- از تمامی داشته‌های خود برای خدمت به اسلام گذشتند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...