۹۴/۱۱/۲۵ چاپ ایمیل و پی دی اف

پناهیان: عاشورا برای اتمام حجت بود/ اگر مراحل آخر اتمام حجت که بسیار ساده است را نفهمیم، شایستۀ آبادانی و هدایت نخواهیم بود/ نفوذ آمریکای حامی داعش از طریق رأی آوردن افراد ضعیف و مورد علاقۀ آمریکا در این انتخابات، موجب چه ناامنی می‌شود؟

آمریکایی که داعش آدم‌خوار را ایجاد کرده، اگر از طریق این انتخابات در کشور نفوذ کند و افراد ضعیفی که او مایل است رای بیاوزند چه ناامنی در کشور ایجاد خواهد کرد؟ اینها مراتبی از اتمام حجت خداست برای ما. اگر مراحل آخر اتمام حجت که بسیار ساده است را نفهمیم، شایستۀ آبادانی و هدایت نخواهیم بود.

حجت الاسلام پناهیان در شب میلاد حضرت زینب(س):

  • واقعه عاشورا برای مردم اتمام حجت بود، امام حسین(ع) در مقام نهی از منکر اقدام کردند ولی مشخص بود که قیام به نتیجه نمی‌رسد، لذا حضرت برای اتمام حجت جان خود و عزیزانشان را به خطر انداختند. 
  • اتمام حجت به این معناست که خداوند برای بندگان خود حق را آشکار می‌کند. وقتی حق آشکار شود، اولا آنهایی که مریض نبودند و فریب خورده بودند به سمت حق برمی‌گردند، و ثانیاً آنهایی که می‌مانند معلوم می‌شود که قلب‌هایشان سیاه شده و قابل هدایت نیستند. و اینجاست که مهلت امتحان تمام می‌شود و خدا بلا را نازل می‌کند.
  • انسان‌ها همیشه در حال طی کردن مراحل اتمام حجت خداوند هستند. با غفلت از این حقیقت نمی توان زندگی کرد. انسان باید در مسائل روزمره خود متوجه موضوع اتمام حجت باشد؛ دائماً تلاش کند تا آشکار شدن حق و مشخص شدن نقاط ضعفش، آنها را برطرف کند و به کمال برسد. خداوند حجت را بر ما آشکار می کند تا در روز قیامت حرفی برای گفتن نماند.
  • چرا پیامبر دستور داد که همه با امیرمومنان(ع) دست بیعت بدهند؟ چرا این دست دادن اینقدر مهم است که حتی زن‌ها هم باید دست بر آب دست حضرت می‌گذاشتند؟ برای اینکه حجت بر آنها تمام شود و حق برای همه آشکار شود و از یادشان نرود. 
  • مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوید، وقتی حق آشکار شد و اتمام حجت صورت گرفت، اگر دقت نکنیم، باید منتظر بلای الهی بود و دعای خوبان دیگر نیز محقق نمی‌شود.
  • آمریکایی که داعش آدم‌خوار را ایجاد کرده، اگر از طریق این انتخابات در کشور نفوذ کند و افراد ضعیفی که او مایل است رای بیاوزند چه ناامنی در کشور ایجاد خواهد کرد؟ اینها مراتبی از اتمام حجت خداست برای ما. اگر مراحل آخر اتمام حجت که بسیار ساده است را نفهمیم، شایستۀ آبادانی و هدایت نخواهیم بود.
  • امام راحل(ره) در رابطه تقابل بنی صدر و شهید_بهشتی که اکثریت مردم طرفدار بنی‌صدر بودند صریح سخن نگفتند، بلکه به بیان معیارها و اصول اکتفا کردند تا مردم خودشان متوجه شوند. مردم پس از شهادت شهید بهشتی متوجه موضوع شدند، اما هزینۀ بسیار سنگینی دادند که شهادت شهید بهشتی و عدۀ زیادی از نخبگان و انقلابیون صادق و مردمی، بخشی از این هزینۀ سنگینی بود.
  • آمریکایی‌ها مانند فرعون رفتار می‌کنند، فرعون هزاران نفر را برای نابودی دشمن خود نابود کرد و آمریکایی ها برای اهداف خود سوریه عراق و یمن را نابود کردند، آنگاه صریحا ابراز تمایل می‌کنند که مایلند چه کسانی در این انتخابات رای بیاورند. اینها اتمام حجت خداست برای مردم ما.

نظرات

لبیک یا خامنه ای

با سلام. اگر من هم معنویت و ایمان و صفای شهدا رو داشتم جا داشت الان بگم خدایا خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) به بزرگواری خودت امام خامنه ای و همراهان خاصش مثل استاد پناهیان و سیدحسن نصرالله و... را نگهدار
با سلام در عفاف نامه منعکس شد.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...