۹۴/۱۰/۲۱ چاپ ایمیل و پی دی اف

کلیپ تصویری | اگر دین ما بر حق است، چرا از همه پیشرفته‌تر نیستیم؟!

اگر دین ما بر حق است، چرا جامعۀ اسلامی -لااقل به‌ظاهر- باید عقب‌مانده‌تر از جوامع غیراسلامی باشد؟ نباید از این سؤال طفره رفت. این سؤال خیلی منطقی است که بگویند: «اگر دین شما بر حق است، چرا جامعۀ شما جلوتر از همۀ جوامع بشری نیست؟» پاسخ این است که...

متن کلیپ: 

اگر دین ما بر حق است، چرا جامعۀ اسلامی -لااقل به‌ظاهر- باید عقب‌مانده‌تر از جوامع غیراسلامی باشد؟ این سؤال خیلی منطقی است. راست می‌گویند: «اگر دین شما بر حق است، چرا مملکت شما، چرا جامعۀ شما جلوتر از همۀ جوامع بشری نیست؟»

آبروی این دین به این پاسخ وابسته است که شما بگویید: این دین ما بر حق است و دلیلش این است که توانسته است ما را آزاد و آباد کند.

نباید از مقابل این سؤال طفره رفت، نباید این سؤال را به فراموشی سپرد. چرا ما تاکنون آباد و آزاد نشده‌ایم؟ پاسخ این است که «ما تاکنون به این دین عمل نکرده‌ایم» حالا چگونه باید به این دین عمل کنیم؟ «ماهی از سر گَنده‌ گردد نی ز دُم» یا «ماهی از سر گُنده گردد نی ز دُم» باید سران جامعه درست عمل کنند.

ما این سؤال را دربارۀ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری هم داریم. 35 سال است، چه اتفاقی افتاده است که ما به نهایت آزادی و آبادی‌ای که می‌توانیم برسیم، نرسیده‌ایم؟ سیاستمدارانی که در این جامعه در این 35 سال نقش ایفا کرده‌اند، باید پاسخ بدهند.

قدرت اسلام بسیار بیشتر از این حرف‌ها است که امروز مردم ما دارای این مشکلات باشند. چه کسانی مانع شده‌اند جامعه خوب اداره شود؟ مبادا مردم فکر کنند که «جامعۀ اسلامی همراه با دولتمردان اسلامی، وضعش همین است که ما داریم!» این توهین به اسلام است! ما اگر دقیق به اسلام عمل کرده بودیم، امروز خیلی جلوتر بودیم.

چرا ما به اوج آبادانی نرسیده‌ایم؟ یقیناً در میان سیاستمداران بی‌تقوایی شده است. و مردم به بی‌تقوایی مسئولان بی‌توجهی کرده‌اند. راه دیگری ندارد، پاسخ دیگری هم ندارد.

توانایی ما بسیار بیشتر از این حرف‌ها است. هرجا کاستی‌ای هست تقصیر ما است! و قبل از اینکه تقصیر مردم ما باشد تقصیر مسئولان جامعه است! ما انتظارمان از مسئولان جامعه خیلی بیشتر از این حرف‌ها است؛ نمی‌توانیم آنها را به اندازۀ آدم‌های معمولی خوب، بپذیریم. آدم‌های معمولی خوب، باید آدم‌های معمولی باشند؛ نه اینکه در رأس کار باشند. کسانی که در رأس امور هستند باید از نظر ایمان و تقوا در رأس باشند! اگر امروز دوَل استکباری با صدای بلند با ما حرف می‌زنند یا زورگویی می‌کنند، نتیجۀ کوتاهی 35 سالۀ مسئولان این مملکت است! آنها آن‌چنان‌که باید رفتار نکرده‌اند!

چرا ما تاکنون آباد و آزاد نشده‌ایم؟ یقیناً در میان سیاستمداران بی‌تقوایی شده است!

نظرات

باسلام
سخرانی و کلیپ ها تا حدودی خوب هست ولی کاملا یک طرفه است مخاطب حق سوال کردن و بیان چالش های ذهنیشو نداره 
در جواب این کلپ هم اگر شما بهتر میتونی اداره کنی به فرما
۲۱ دی ۹۴ ، ۱۹:۰۷ مجتبی-بیرجند
سلام علیکم من اکثرا از کلیپهای تصویری شما استفاده میکنم در درجه اول برای خودم و بعد در مسجد هم با توجه به اقتضائات پخش میکنیم چون مسئول پخش کلیپ در مسجد خودم هستم. خودم هم دستی در ساخت کلیپ آن هم در حد بضائت دارم که آنان را هم در مسجد پخش میکنیم.از سایتهای دیگر هم اگر کیفیتشان خوب باشد و در راستای اهداف نظام و انقلاب و اسلام باشد دانلود و پخش میکنیم.
اولا: باید تشکر کنم از استاد فرزانه و عزیز دلم و سرورم و تاج سرم حاج آقای پناهیان دامت توفیقاته خداوند ان شاءالله به ایشان و خانواده ایشان خیر کثیر عطا نماید.همیشه دعاگویشان هستم ان شاءالله.
ثانیا: از شما دست اندرکاران نشر آثار ایشان به هر نحو به نوبه خودم تشکر میکنم اجرکم عندالله. خداوند مشکلات شما را برطرف نماید انشاءالله.
ثالثا: تقاضامندم کلیپهای تصویری سایت را بیشتر کنید و اگر امکان دارد از صحبتهای آقا هم بصورت ترکیبی استفاده کنید در رابطه با همان موضوع کلیپ.
رابعا:بنظرم این کلیپ علی رغم زحمتی که کشیده اید و مظمون بسیار عالی ای که استاد بیان نموده اند و شما هم به درستی انتخاب و بزرگنمایی نموده اید خوب از آب در نیامده و حواس بیننده را پرت میکند. صدای استاد رو که تغییر داده اید بنظرم جالب و قشنگ نیست و از تاثیرگزاری آن کم کرده است. تعداد کاتها خیلی زیاد است. بعضی از کاتها بجا نیست. بعضی از زومها در تصاویر بجا و جالب نیست.
خامسا: یکی از کلیپهای بسیار خوب و تاثیرگزار که در مسجد هم پخش کردیم کلیپی بود در مورد وحدت که واقعا زیبا ساخته شده بود.
ببخشید عذرخواهی میکنم فقط آنچه که به نظرم درست می آمد را خواستم صادقانه با شما در میان بگزارم.
شاید هم درست نباشد. به بزرگواری خود ببخشید.

پاسخ:
سلام و تشکر
بسیار لطف کردید.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...