۹۲/۰۲/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف
در گفتگو با فارس:

صدا و سیما میدان را برای منتقدان باز کند

  • در گفتگو با: خبرگزاری فارس
  • در تاریخ: 1387/07/27
  • انعکاس در: فارس
  • پی دی اف: A5 | A4
  • اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید

علیرضا پناهیان گفت: خود رسانه قبل از اینکه هرج و مرج در نقد رسانه صورت بگیرد و حرف حق و باطل به هم آمیخته شده و کار اصلاح و رشد به تاخیر بیافتد، باید پیشتاز شود و میدان را برای منتقدان باز کند.

عضو هیات علمی رشته تبلیغ در حوزه علمیه قم و مسوول اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، درباره سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره فضای باز انتقاد از صدا و سیما نیز گفت: خود رسانه قبل از اینکه هرج و مرج در نقد رسانه صورت بگیرد و حرف حق و باطل به هم آمیخته شده و کار اصلاح و رشد به تاخیر بیافتد، خودش باید پیشتاز شود و میدان را برای منتقدان باز کند و این کار را مدیریت به صورت منصفانه انجام دهد.آن هم به شیوه‌ای که نتیجه‌اش طرفداری از برنامه‌هایش نباشد.

وی تصریح کرد: باید خود رسانه یا مجامع علمی‌مثل دانشگاه باب نقد را توسعه دهند که بعد باب نقد مقدمه‌ای می‌شود برای تولید دانش در اداره رسانه دینی و باید به آن بها داد و مسئولین فرهنگی هم در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و پژوهشگران را دعوت کنند تا به نتیجه برسند.

پناهیان درباره اقدامات جهانی سازمان صدا و سیما در سال‌های اخیر برای رساندن صدای جمهوری اسلامی به جهانیان نظیر راه اندازی شبکه پرس تی‌وی نیز اظهار داشت: از نظر شکلی این کار بسیار ضروری و شایسته بوده و خیلی هم دیر اقدام شده است. باید از کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند، واقعا تشکر کرد.

وی ادامه داد: در این اقدام پسندیده تردیدی نیست ولی باید مثل همه بخش‌های رسانه‌ای از محتوایش پرسید که آیا آن محتوای مورد نیاز و آن استراتژی‌های بسیار دقیق و تمهیدات لازم برایب تاثیر گذاری بر افکار عمومی جهانیان یا غربی‌ها صورت گرفته یا نه؟ این پرسشی است که البته من با سوء ظن نمی‌پرسم. اما بالاخره ظرفیت‌های رسانه ما در برنامه‌های داخلی وضعیت مشخص دارد و اگر با همین ظرفیت‌ها و نسبت ها برای آنها هم برنامه‌سازی کنیم، ممکن است گاهی اوقات ضررش بیشتر باشد.

پناهیان گفت: ولی اصل حرکت درست است و باید این کار را کرد ولی باید روی محتواها کار کرد.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...