۹۲/۰۲/۰۸ چاپ ایمیل و پی دی اف
حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس:

هیچ‌کس بدون "ولایت" نمی‌تواند به "عدالت" فکر کند

  • در گفتگو با: خبرگزاری فارس
  • در تاریخ: 1390/02/11
  • انعکاس در: فارس
  • پی دی اف: A5 | A4
  • اینفوگرافیک: پیشنهاد دهید

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه ولایت محور گفتمان عدالت است تصریح کرد: اساساً قابل تصور نیست کسی بدون ولایت بخواهد به عدالت فکر کند.

 

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) پایه‌گذاری شده و توسط همه انقلابیون به تناسب زمان بسط داده شده است، تصریح کرد: تداوم این گفتمان اولاً وابسته به مقام معظم رهبری و ثانیاً وابسته به دید عموم مردم و به ویژه نخبگان جامعه است.وی افزود: همچنین آنهایی که هوشمندانه گفتمان امام راحل را درک کردند و در پیروی از مقام معظم رهبری این گفتمان را ادامه دادند نیز از عوامل مهم تداوم این گفتمان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب گاهی به این گفتمان بی‌مهری شده و گاهی نیز مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که عدالت یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های آن است بر فقه و تعالیم ائمه معصومین علیهم السّلام مبتنی است بنابراین باید این گفتمان را در هر مرحله‌ای که هستیم با دین منطبق کنیم و بر اساس آن عمل کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین مسئله مهدویت و انتظار را یکی دیگر از مؤلفه‌های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: موضوع مهدویت همواره موجب نشاط گفتمان انقلاب و امید جاری آن بوده است و راه آینده را به ما نشان می‌دهد.پناهیان ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را نیز از دیگر ابعاد گفتمان ناب انقلاب اسلامی دانست و بر این نکته تأکید کرد که باید این چهره انقلاب را که موجب عزت گفتمان انقلاب اسلامی است، به‌صورت دائمی مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه به بحث عدالت در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری گفتمان عدالت را از سال‌ها قبل آغاز کردند، تصریح کرد: در ابتدا سخن ایشان به خوبی درک نمی‌شد و این روند ادامه یافت تا اینکه در دولت اصلاحات، تمایز گفتمان عدالت با گفتمان اصلاحات کاملاً محرز شد.عضو شورای مرکز قرارگاه عمار با تأکید دوباره بر اینکه عدالت، گفتمان زیرمجموعه گفتمان انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری موجب شد تا کسانی که در چارچوب این گفتمان سخن گفتند رأی بیاورند و در مجلس و سپس دولت، قدرت را در دست بگیرند. در واقع اینکه مجلسی‌ها و دولتی‌ها بعد از دوران اصلاحات توانستند این کرسی‌ها را به دست بیاورند، جملگی نتیجه گفتمان‌سازی مقام معظم رهبری حول محور عدالت بود.

پناهیان تصریح کرد: در واقع این افراد توانستند با نزدیک کردن خود به گفتمان عدالت موفق شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر جریانی که از این گفتمان فاصله بگیرد، دیگرانی که بهتر باشند جای او را خواهند گرفت.

این چهره مذهبی در ادامه با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی گفتمان ناب انقلاب اسلامی و عدالت؛ ولایت است، گفت: اساساً عدالت نمی‌تواند بدون ولایت باشد.حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: ولایت در بحث عدالت نقش محوری دارد و در واقع باید گفت که قدرت ولایت همواره پشتیبان کسانی است که بخواهند عدالت را ایجاد کنند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار افزود: اساساً قابل تصور نیست کسی بدون ولایت بخواهد به عدالت فکر کند.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...