۹۴/۰۹/۰۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
سفرنامه اربعین 94 حجت الاسلام پناهیان/یادداشت سوم-7 آذر94:

اربعین نمایشگاهی از خوبی‌های تاریخی اهل عراق/ظرفیت بالای اهل عراق برای زمینه‌سازی ظهور/خدا از این ملت مهربان تشکر خواهد کرد و  پایتخت حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را در این خاک پاک قرار خواهد داد!

هر ملتی دوست دارد به حماسه‌هایش، به خوبی‌هایش و به خوبانش شناخته شود.
اهل عراق را باید در ایام اربعین شناخت.
خوبان یک ملت در شرایط دشوار و یا در شرایط عاشقی است که حماسه می‌آفرینند و خوبی‌های آن ملت را رو می‌کنند.
عراقیها در ایام اربعین نشان می‌دهند فوق‌العاده مردمانی خونگرم و ایثارگرند.
عراقیها در حماسۀ زیارت اربعین نمایشگاهی از خوبی‌های تاریخی خود را به نمایش می‌گذارند و نشان می‌دهند چه ظرفیت بالایی در راه زمینه‌سازی ظهور پیدا کرده‌اند.
امام حسین(ع) خوبی‌های مردم عراق را در اربعین رو کرده است. برخی از عشایر عراق تمام هستی خود را در پذیرایی از زایران پای جاده آورده‌اند. همۀ خدمات از سر محبت و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) است.
واقعاً باید از این ملت مهربان تشکر کرد و خدا از آنان تشکر خواهد کرد و پایتخت حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) را در این خاک پاک قرار خواهد داد.

 

 

نظرات

۱۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۱۱ یک شیعه ایرانی
متاسفنه دشمنی های متعصبانه تاریخی عجم و عرب در بعضی از جاهلان هنوز ادامه دارد.  متاسفانه من هم ایرانی های مذهبی که تعصب ایرانی آریایی دارند و از قوم عرب بدشون میاد زیاد دیدم و متاسفانه در اربعین هم ایرانی هایی که نژادپرست هستند و از نژاد عرب بدشون می آید خیلی دیدم و من به ایرانی های متعصب اعتراض هم کردم ولی فایده نداشت و لجباز و متعصب بودند.  واقعا متنفرم از همه نژادپرستهای کره زمین از هر نژادی که باشن.
به نام خدا 
سلام.. من عراقی هستم..ببخشید اگر اجازه بدهید فقط میخواستم بگم که اینجوری نباید قضاوت کرد درباره‌ی ملت عراق.. در هر جایی مردم خوب و مردم بد هم وجود داردند .. و هر کسی فکر واخلاق و أدب خودش دارد.. یعنی میشه من قضاوت کنم در مورد یک کشور یا یک شهر چون تقریبا قبل از 1400 سال گذشته بعضی از اهل این کشور یه جوری رفتار کردند؟ .. و یادت نرود که حتی در آن وقت مختار ثقفی هم اهل کوفه بود ویاران امام حسین علیه السلام هم از اهل عراق بودند.. ما اهل عراق اهل بیت علیهم السلام را خیلی دوست داریم وخصوصا زائران ابا عبد الله الحسین را خیلی دوست داریم ونوکر ایشان هستیم .. امیدوارم اگر یک کسی عراقی (یا هرچه باشد) رفتار بد میکند .. قضاوت نکن که همه اهل شهرش یا کشورش اینجوری هستند .. با تشکر 
ممنونم که پاسخ دادید.معیار زمان حال است. خیلی دلم میخواست جواب مستقیم استاد را هم یکبار تجربه کنم.

سلام،من همیشه خیلی غصه میخوردم که ملت عراق اینطوری شده اند،یعنی خدا نفرینشان کرده که دایم در عذابند!!!! اما به خودم احساس گناه میدادم که تو خجالت نمیکشی؟اینها با حضرت علی ع بد کردند تو چه طوری دلت میسوزد به حالشان؟در دلم خیلی غمگین بودم مخصوصا که یک انسانی در فامیل ما هست که بسیار خدادوست هست اما همیشه از ملت عراق بد میگفت ،میگفت خدا انها را نفرین کرده،دلم نمیخواست که اینطور باشد،دلم نمیخواست از انها بدم بیاید،این جمله شما که فرمودید خیلی برایم عجیب وباور نکردنیست!که خداوند انها را انسانهایی مهربان میبیند،ومیخواهد حکومت حضرت مهدی ع را در این خاک قرار دهد.این خیلی خیال من را راحت کرد.وبه من ارامش داد.
پاسخ:
با سلام وتشکر،
عدۀ قابل توجهی از یاران امام حسین که در کربلا شهید شدند، کوفی و عراقی بودند.
طبق روایات، امروز هر عراقی (و هرکس) که خشمگین و دشمن باشد بر لشکریان یزید و اینگونه باشد که اگر بودم پسر پیغمبر را یاری میکردم، اهل بهشت و مورد لطف خداوند است. چه ایرانی باشد و چه عراقی.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...