۹۴/۰۹/۰۶ چاپ ایمیل و پی دی اف
سفرنامه اربعین 94 حجت الاسلام پناهیان-1

 کمترین تعریف از اربعین

کمترین تعریف از اربعین این است که بگویی اینجا همه چیز غیر عادی است.

به تعبیر بهتر همه چیز فوق العاده است.

اینجا همان آدم‌های معمولی فوق‌العادگی پیدا می‌کنند، لطیف می‌شوند، نورانیت پیدا می‌کنند، صفای باطن آدم‌ها رو می‌شود، همه به طرز عجیبی اهل محبت می‌شوند، خلاصه فضای عجیبی است.

نورانیت این سفر موجب تحول آدمها می‌شود. اینها کسانی هستند که گناهانشان بخشیده شده است. برای هر قدمشان ثواب یک حج و یک عمره مقبول می‌نویسند. این موجب تزکیۀ روح، رقت قلب و تقویت عاطفه است.

همان نورانیت این سفر است که موجب شجاعت یافتن آدم‌ها و خستگی‌ناپدیر شدنشان می‌شود.

 

نظرات

ادامه سفرنامه اربعین 97
داشتم از برکات و معجزات این سفر لذت بخش و معنوی اربعین براتون می گفتم و به معجزه پنجم می رسیم.
بعد از اینکه به مرز مهران رسیدیم و اصلا هم خسته نشدیم. سرحال و فول انرژی از مرز رد شدیم و می خواستیم سوار ماشین های  نجف بشویم. طبق تجربه های چند سال پیش ازتون خواهش میکنم تا جایی که میتونین سوار ون های کوچک نجف نشوین چون راننده های اونا شمارو با سرعت فانتوم به مقصد می رسونن و یادمه دفعه های قبل که یکبار سوار شدیم تا به مقصد برسیم تقریبا بیست باری اشهدم رو کامل خونده بودم. و چندین بار خواستیم تصادف کنیم. ون های بزرگ با مسافرای بیشتر و اتوبوس هم از لحاظ مالی به صرفه تره و هم امنیتی بالاتره.
از طرف دیگر هم آمار کرایه ها رو تو ایران و اینترنت بسیار غیرواقعی و بالاتر از اون چیزی که بود اعلام کردن و گفته بودند نفری دویست و بیست هزار نومن می گیرن تا نجف . من خیلی از این بابت استرس داشتم که خدارو شکر یک ون بزرگ سوار شدیم و نفری 85 هزار تومن دادیم و بسیار عالی بود( و معجزه و برکت پنجم همین جا رقم خورد).ما حتی یک دینار عراقی هم تهیه نکردیم و با پول ایرانی رفتیم و برگشتیم.
ما در کمال امنیت و راحتی و سلامت به نجف رسیدیم و پس از زیارت مولامون حضرت علی که خودم و پدرم و مادرم به فدایش باشه یک دل سیر زیارت کردیم . ( چون هر موقع که رفتم به زیارتش با اینکه هزاران نفر از زائراش اونجا بودن اما با چند تا یا علی انگار حضرت علی دست آدم رو میگیره و می کشه به سمت خودش (یا علی)).
بعد از زیارت پدر بزگوار (حضرت علی) به سمت پسرش ( اما حسین) راه افتادیم.
و به جاده عشق پا گذاشتیم و پیاده روی لذت بخش اربعین رو شروع کردیم.
و به مقصد  عاشقان جهان رسیدیم که می دانم خدا هم از آفریدن همچین مخلوقی همچنان  بارها و بارها به خودش احسنت می گوید . از بالا با لذتی وصف ناپذیر عاشقان حسینش را نظاره می کند.
و سفر تمام شد و من همچنان میسوزم و با لذت وصف ناپذیر اشک میریزم و منتظر سال و بعد سال بعد.
( البته اجازه بدین معجزه ششم سفر رو هم براتون تعریف کنم.
پس از زیارت آقام سید الشهدا که خودم و همه خاندانم به فدایش به ترمینال رفتیم و با اتوبوسی که می گفتن باید سیصد هزار تومن بدین ما با نصف قیمت یعنی 150 هزار تومن برگشتیم.)
و اینجا بود که کل سفر برای ما تنها 475 هزار تومن تمام شد و با مدیریت مصرف و کاهش تمام هزینه های اضافی حتی از سال قبل هم کمتر شد.( 130 از شهرمان تا مهران+ 85 تا نجف+ 150 از کربلا تا مهران+110 از مهران تا شهرمان).
یا علی
 ایشالا سال بعد 80 میلیون ایرانی در پیاده روی باشن.

ادامه سفرنامه اربعین 97
رفتن به پیاده روی اربعین بسیار بسیار راحت و بی دردسره .
من تو این سه چهار سفری که رفتم معمولا دو نفری یا سه نفری بودیم اما خودم شاهد بودم که بسیاری از خانم ها به تنهایی به این سفر میان و برمی گردن و اصلا اذیت نمی شن ( چون فداشون بشم امام حسین  و حضرت زینب نمیذارن زائراشون احسای تنهایی کنن و هر لحظه باهاشون هستند).
من تو این سفر ها از همون ابتدای سفر برکات و معجزات زیادی رو با چشم خودم دیدم که چند تاشون رو براتون میگم.
امسال با دوستی رفتم که پاسپورت نداشت . در آخرین لحظات که ناامید شده بود هم پاسپورتش سریع آماده شد و یک روزه هم ویزاش صادر شد. ( برکت و معجزه اول)
از طرفی امسال پول برای پیاده روی زیاد نداشتیم اما از اون جایی که طبق تجربه و اعتقاد قلبی
می دونستم کارا خودش راست و ریست میشه اصلا نگران نبودم.
دقیقا موقع ثبت نام ویزا که باید سیصد هزار و خورده ای می پرداختیم سایت سماح اعلام کرد که ویزا کاهش یافته و شده 235 هزار تومان .( برکت و معجزه دوم)  اینقدر ما ذوق کردیم که خدا میدونه.
بعدش دو روز مانده به سفر رفتم ترمینال و دو تا بلیط برای مرز مهران گرفتم . به من گفته بودن که کرایه ها خیلی گرون شده و دو برابر شده اما وقتی فهمیدم که نسبت به سال قبل فقط 10 هزار تومن زیادتر شده برکت و معجزه سوم اینجا اتفاق افتاد.
خلاصه وسایلمون رو جمع کردیم و طبق تجربه های قبلی یک کوله بسیار بسیار سبک برداشتیم و به دوستم گفته بودم که فقط یک دست لباس خانگی و همین لباس بیرونت رو بیار چون همه جا امکانات کامل هست و ما هم قبل از نماز مغرب در موکب ها  و یا خانه های خدام عراقی مستقر می شویم و انجا لباسامون رو می شوریم و تا صبح خشک می شود.
معجزه جهارم اینجا اتفاق افتاد که ما وقتی می خواستیم سوار اتوبوس بشویم دیدم که اسم ما در لیست مسافران وی آی پی نوشته شده و خیلی خیلی خوشحال شدیم چون فرق کرایه ها صد هزار تومن بود ولی از ما فقط بیست هزار تومن گرفتن و ما در کمال خوشی و لذت با صندلی های تخت خواب شو 18 ساعت راه تا مرز را نفهمیدیم چطور رسیدیم( ایشالا این برکات و معجرات برای شما هم اتفاق بیافته چون خیلی لذت بخشه).
ادامه دارد...



سفرنامه اربعین 97
سلام به همه عاشقان و دلدادگان امام حسین
من امسال برای چهارمین بار بود که خدا جون مهربون قسمتم کرد و رفتم پیاده روی  بسیار بسیار لذت بخش و دوست داشتنی اربعین .
هر سال که از پیاده روی اربعین برمی گردم به عشق اینکه سال بعد دوباره برم زندگی میکنم و روز شماری میکنم.
بار اول با همسرم رفتم و وقتی امنیت و آسایش و فراوونی و خلاصه فول امکانات اونجا رو دیدم به همسرم گفتم من سالهای بعد اگه شما هم کار داشتین و نتونستین بیای حتی شده  خودم تنها میام و برمیگردم و ایشون هم طبق معمول بزرگواری فرمودن و قبول کردن.
همینطور هم شد
سال بعدش با دو تا از دوستام رفتم
سال بعدش با یکی دیگر از دوستام
و امسال هم با دوست دیگری که همه این دوستان برای اولین بار کربلا می اومدند .
البته ناگفته نمونه بعد از لطف خداجون و طلبیدن آقام سیدالشهدا دوستام برای رفتن من خیلی تاثیر گذار بودن ( چون دقیقا از دو ماه به اربعین مونده مرتب به من زنگ می زدن و میگفتن الهام امیدمون بعد از خدا فقط به توئه ها نکنه ما رو قال بذاری و نری ).
خلاصه به همه کسانی که دوست دارن این سفررو همیشه برن بهشون پیشنهاد میکنم کلک منو بزنن و  اینقد از زیبایی ها و لذت های این سفر برای زایر اولی ها بگن که دل تو دلشون نمونه
و یک جوری میشه که خودتون هم نخواین برین دوستاتون دیگه دست از سرتون برنمی دارن
 ( فدات بشم امام حسین که اینقد خوبی و من هروقت از لذت های سفرت گفتم همه دیوونه و شیدا شدن).
ادامه دارد....

سلام 
منم هم توفیق حضور اربعین داشتم هم در زمانی که خلوت بود باکاروان رفتم اما به نظر من اربعین چیز دیگه ای  قابل وصف نیست چون کلمات نمیتونند این حرکت این زیبایی بیان کنند
دوستان برای همسر من دعا کنید محل کارشون مرخصی به ایشون نداده تاالان
بسمه تعالی
با سلام، پیاده روی اربعین زمینی نیست یک محبت الهی است و نقاشی از عشق و محبت و دوستی و صفا وصمیمیت بدون ریا و تزویر می باشد که همه فقط به دنبال راهی برای کمک کردن به یکدیگرند آن هم بدون منت و غرغر کردن.....اصلا قابل بیان و وصف نیست که توضیح داده شود و باید بود و لذت برد............انشاءا... قسمت همه عاشقها و همچنین ما بشود صلواتی بفرستیم.
 تو کل سال میرم حرم
تو اربعین یه چیزدیگه ست...
ان شاالله امسال نصیب همه ومن هم بشه...
هرچند دشمنان دارن کاری میکنندکه جمعیت امسال کمتربشه امابه کوری چشمشون همه چی دست ساکن کربلاست

۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۴ احمدعسگری
سلام علیکم،شاکرخداوندتبارک وتعالی بوده ومیباشم که شما جوانان عزیزوآگاه دست بنده نابینارا گرفته وبامنبرارزشمنداستادعالیقدرجناب آقای پناهیان آشنافرمودید ،دست یکایک شما عزیزان را میبوسم .

امسال خیلی دلم میخواست اربعین باشم.اینقدر از اربعین تعریف کردید که حالا که میخواهم برای کربلا رفتن تدارک ببینم،میگویم بگزار هم پولش را هم وقتش را برای اربعین بگزارم.احساس میکنم اگر زمانی غیر از اربعین بروم چیزی گیرم نمی اید.برادرهایم که رفتند میگویند دیگر نمیشود نرویم.هر سال باید برویم.
متأسفانه امسال هم نتوانستم در همایش پیاده روی اربعین شرکت کنم
به گفته کسانی که توفیق این تجربه را دارند باید باشی و خودت ببینی
در نتیجه این نورانیتی که حاج آقا می گویند را درک نکردم
اما چرا ذره ای از آن را دیدم می دانید کجا؟
وقتی برخورد خادمین هیئت «میثاق با شهدا» را با میهمانان امام حسین-علیه السلام- دیدم
برخوردی که جاهای دیگر بیشتر عکسش را دیدم
نمی دانم جاهای دیگر ما را به میهمان اهل بیت بودن قبول ندارند یا خودشان را خادم اهل بیت نمی دانند!
به هر حال آنهایی که رفتارشان با دیگران را بر پایه محبت داشتن به اهل بیت قرار می دهند قطعاً گوی سبقت را از دیگران ربوده اند.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...