۹۴/۰۷/۱۲ چاپ ایمیل و پی دی اف

امام خمینی(ره): کشتار حجاج توطئه‏ای از پیش طراحی شده بود!/ خدا توفیق دهد بی‌تفاوت نباشیم/ در محرم باید تمام وعاظ و دستجات این را در رأس قرار دهند!/ جنگ را تحمل کردم اما این بی‌تحمل کرده من را !

شناسنامه

  • سخنرانى در دیدار با اعضای هیات دولت
  • زمان: شهریور 1366 
  • منبع: صحیفه امام،ج20،ص370

گزیدۀ سخنرانی امام خطاب به هیئت دولت:

  • اگر ما از مسئله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی‌توانیم از مسئله حجاز بگذریم
  • لازم است زنده نگه داشتن این روز، روزی که این خیانت شد به اسلام.
  • در ماه محرم، تمام کسانی که منبر می‏روند، واعظ هستند، نوحه خوان هستند، تمام دسته جات باید در رأس امورشان این مسئله قرار داده شود.
  • باید ما با همه قوایی که داریم، مسلمین با همه قوایی که دارند و دنیا، آنهایی که به خدا اعتقاد دارند با همه قوایی که دارند، باید با این مسئله محاربه کنند
  • این ننگ را نباید ما به گور ببریم که ما بودیم، دیدیم در حضور ما بزرگترین جنایت واقع شد و حالا هم آنها طلبکار هستند از ما.
  • کشتار حجاج، توطئه ای از پیش طراحی شده [بود]... هیچ اشکالی در این نیست که یک سابقه ای داشت این توطئه. تحمیل کرده بودند بر آل سعود احمق، که یک همچو کار احمقانه ای بکند و خودش را در تمام دنیا منحط کند.
  • قضیه [فقط] کشته شدن نیست، قضیه هتک احترام است...بُعد بزرگترش همین است که احترام یک محل مقدسی از بین رفت و مسلمین ساکت نخواهند نشست.
  • آل سعود خائن الحرمین شده اند .. از اول هم این طور بود.
  • جنگ را تحمل کردم اما این را نه! من واقعا در مسائل خیلی تحمل داشتم، در مسائل جنگ، در همه اینها تحمل داشتم. اما این بی‌تحمل کرده من را.
  • امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد که دراین باره بی‏تفاوت نباشیم.

متن کامل سخنرانی امام خطاب به هیئت دولت:

اگر ما از مسئله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی‌توانیم از مسئله حجاز بگذریم. مسئله حجاز یک باب دیگری است، غیر مسائل دیگر. و لازم است زنده نگه داشتن این روز؛ روزی که این خیانت شد به اسلام. و الآن ماه محرم نزدیک می‏شود. ماه محرم برای ما خیلی عزا هست؛ لکن سیدالشهدا- سلام اللَّه علیه- هم فدا شد؛ برای اینکه در مکه نماند که نبادا به ساحت قدس مکه جسارت بشود؛ همه فدای مکه هستند. مکه جایی است که همه انبیا خدمتگزار او بوده‏اند و حالا گرفتار شده مکه به دست یک دسته اشخاص ملحد که اصلًا نمی‏فهمند باید چه بکنند؛ و نمی‏فهمیدند و نمی‏دانند چه تحمیلی برشان شد.

و یک ننگی است الآن برای همه مسلمین دنیا که مکه، محل قدس الهی، محلی که مقدسترین مقامات الهی است، این‏طور شکسته بشود و مسلمان‌ها نشسته باشند تماشا کنند. مسلمانها خودشان تکلیف خودشان را می‏دانند. مسئله را باید زنده نگه داشت. در ماه محرم، تمام کسانی که منبر می‏روند، واعظ هستند، نوحه‌خوان هستند، تمام دسته جات باید در رأس امورشان این مسئله قرار داده شود. سیدالشهدا برای این بود شهادتش؛ برای این بود که اقامه بشود عدل الهی. اقامه بشود خانه خدا، محفوظ باشد خانه خدا. و در یک زمان ما که همه نشسته‏ایم و تماشا می‏کنیم، ما تماشاچی چی هستیم؟

مسئله بالاتر از این مسائل است و باید ما با همه قوایی که داریم، مسلمین با همه قوایی که دارند و دنیا، آنهایی که به خدا اعتقاد دارند با همه قوایی که دارند، باید با این مسئله محاربه کنند، به هر طوری که خودشان صلاح می‌دانند. این ننگ را نباید ما به گور ببریم که ما بودیم، دیدیم در حضور ما بزرگترین جنایت واقع شد و حالا هم آنها طلبکار هستند از ما.

این توطئه(کشتار حجاج) بی اشکال، یک توطئه سابقی بود، هیچ اشکالی در این نیست که یک سابقه‌ای داشت این توطئه، بنا داشتند بر اینکه این امر واقع بشود، تحمیل کرده بودند بر آل سعود احمق، که یک همچو کار احمقانه ای بکند و خودش را در تمام دنیا منحط کند. ... قضیه [فقط] کشته شدن نیست، قضیه هتک احترام است. مسئله حجاز ابعاد مختلف دارد، منتها بُعد بزرگترش همین است که احترام یک محل مقدسی از بین رفت و مسلمین ساکت نخواهند نشست.

آل سعود خائن الحرمین شده اند .. از اول هم این طور بود، برای اینکه اینها چه کاره اند که آمده اند خادم الحرمین - خائن الحرمین - شده اند....  جنگ را تحمل کردم اما این را نه! من واقعا در مسائل خیلی تحمل داشتم، در مسائل جنگ، در همه اینها تحمل داشتم. اما این بی تحمل کرده من را. مسئله غیر از این مسائل است. ... و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد که دراین باره بی‏تفاوت نباشیم. دراین ماه محرم بی‏تفاوت نباشند.

 

نظرات

قدرت انسانها را کور میکند،جانها را کور میکند،دلها را کور میکند،قدرت ارزش افرین است اما وقتی بنیان نفس میشود انسان را بی ارزش میکند،تهی میکند.به نابودی میکشاند.ال سعود خودشان را مظهر قدرت میدانند اما خبر ندارند که بر تاریکی استوار هستند که نامش به خون کشیدن جان انسانهایی بی گناه است،من نمیدانم انها که هستند اما هر که هستند اهریمن در برابرشان زانو زده انها که نتوانستند از خدا قدرت بگیرند حتمن دارند در کثافت خودشان را از اهریمن بالا میبرند که اهریمن انها را بندگی کند تا نیرو بگیرند.ما که نمیتوانیم مانند انها شویم،بکشیم،جان انسانهای بیگناه را بگیریم فقط میتوانیم خشم خودمان را جمع کنیم تا یک روزی چون سیلاب بر سرشان خراب شود ومیشود.
باسلام.
شهادت حجاج مظلوم را خدمت همه مسلمین جهان تسلیت عرض میکنم.
از مطالب خوبی که از استاد پناهیان روی سایت قرار می دهید بسیار سپاسگذارم.
امروز یک آقایی مانند اینکه خط بدهند می فرمودند باید چند نفر خاطی شناسایی شوند!!!
گزارشگر خبری با ایشان صحبت کرد و از خبر تلویزیون پخش شد.
واقعا نمی دانم بعضی ها چگونه سر نماز رو به روی خدا می ایستند در حالی که حق الناس در سطح کلان را به ریشخند می گیرند!

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...