۹۴/۰۳/۱۹ چاپ ایمیل و پی دی اف
کلیپ‌های شما:

فصل امتحان

شناسنامه:

 

مدت: 3 دقیقه |دریافت با کیفیت: [پایین(1.64MB) | متوسط(4.02MB) | خوب(7.98MB)]

متن:

تو باید امتحان بشوی! این تعیین‌کننده است برای فقر و ثروت تو. این ناموس خلقت و حیات بشر است. امتحان نشوی اصلاً برای چی به این دنیا آمده‌ای؟ این تعیین‌کننده است برای هر نوع موفقیت و شکست تو. تو باید امتحان بشوی! این ناموس خلقت و حیات بشر است.

خدا چگونه از ما امتحان می‌گیرد؟ وقتی که ما می‌گوییم خدا چگونه از ما امتحان می‌گیرد منظورمان امتحان‌گرفتن از فرد فرد ما در زندگی فردی است و امتحان گرفتن از یک جامعه است و از ما در زندگی اجتماعی. یک‌وقت خدا یک ملتی را امتحان می‌کند. خدا یک جامعه را چگونه امتحان می‌کند؟ این یک بحثی دارد، خدا یک فرد را چگونه امتحان می‌کند؟ این یک بحث دیگری دارد. هر دوتایش را باید گفت.

جامعه‌ای که ندارند در وضعیت امتحانی قرار گرفته است، تحلیل‌گران سیاسی آن جامعه وقتی شرایط سیاسی آن جامعه را یا اقتصادی یا دیگر شرایط را تحلیل می‌کنند و در سرمقاله‌های روزنامه‌ها می‌زنند، تحلیل‌ها سرشار از جهالت است. می‌فهمی اینها امتحان است؟ تحلیل‌گر سیاسی‌ای که نداند جامعه‌اش در حال امتحان پس دادن است و از کدام امتحان بیرون آمده است و وارد کدام امتحان شده است، می‌خواهد وضع جامعۀ خود را بررسی بکند و راهبردی برای عبور از مشکلات بدهد، اگر نداند در چه وضعیت امتحانی‌ای قرار دارد و باید در این امتحان چه پاسخی بدهد، تمام تحلیلش سراسر جهالت است! هر چی می‌خواهد باشد! حیات بشر خارج از امتحان قابل تصور نیست! قابل تصور نیست حیات بشر خارج از امتحان. چی داری می‌گویی شما؟!

بعضی‌ها برّه‌وار به محیط خود نگاه می‌کنند! وقتی امتحانات الهی را در نظر نمی‌گیرند! الآن فصل چه امتحانی است؟! فصل‌ها را نمی‌فهمد! خدا حیات را آفریده است برای امتحان. «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ»؛ زندگی را آفریده است برای امتحان. جامعه را آفریده است برای امتحان. تاریخ را آفریده است برای امتحان. جهان را آفریده است برای امتحان. حرکت را آفریده است برای امتحان، تغییر را آفریده است برای امتحان، بلا را برای ابتلاء و امتحان. من و تو از چنبرۀ امتحانات الهی دور نیستیم.

 خداوند متعال هم از فرد امتحان می‌گیرد هم از جامعه. تو خودت را تکه تکه کن، اوضاع عالم همین است که هست.


* انتشار کلیپهای صوتی تولیدی توسط کاربران بیان معنوی، بر اساس سیاست سایت در راستای توجه به نقش فعال کاربران در رشد معنویت و ایجاد هم‌افزایی از طریق سایت بیان معنوی می‌باشد. لذا انتشار کلیپ‌های رسیده به منزلۀ تایید کیفیت هنری کلیپ تولید شده نیست. بازخوردهای کاربران می‌تواند تا حدی به ارزیابی و بهبود کلیپ‌های ساخته شده کمک کند.

** برخی نکات و راهنمایی‌ها در تهیۀ کلیپ‌های صوتی و تصویری را می توانید در اینجا ببینید.

نظرات

مثل همیشه عالی بود

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...