۹۴/۰۳/۱۱ چاپ ایمیل و پی دی اف
چرا آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد؟

تحلیلگر آمریکایی: طولانی شدن مذاکرات، به نفع ایران است/ زیرا ایران روز به روز قدرتمندتر می‌شود[و آمریکا ضعیف‌تر]/ این توافق، فقط مواجهه با ایرانی قدرتمندتر را به تأخیر می‌اندازد

به گزارش ایرنا ، 'آرون دیوید میلر' تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به پیشرفت و افزایش قدرت روزافزون ایران با بیان اینکه هیچ توافقنامه ای با ایران توافق خوبی برای آمریکا نخواهد بود، اذعان داشت که امریکا به هر شکل ممکن توافقنامه ای را با ایران امضاء خواهد کرد.

'آرون دیوید میلر' تحلیلگر مسائل خاورمیانه که نزدیک به دو دهه مشاور وزرای امور خارجه جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بوده، و اکنون معاون اتاق فکر «ویلسون سنتر واشنگتن»(جزء 10 اندیشکده برتر جهان) است، روز پنجشنبه-7 خرداد- با حضور در برنامه خبر صبحگاهی شبکه تلویزیونی 'ان بی سی' آمریکا به تجزیه و تحلیل و «ضرورت دستیابی به توافق با ایران» پرداخت و در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد علت لزوم دستیابی آمریکا به توافق با ایران، گفت:

  • نمی خواهم بگویم ما مجبور به دستیابی به توافق با ایران هستیم، اما باید قبول کرد که حقیقت این است توافق با ایران، خوب یا بد، در تاریخ مقرر یا با چند هفته تأخیر، به امضا خواهد رسید.
  • با درنظر گرفتن موضع باراک اوباما، درصورت نپذیرفتن توافق جامع ، آمریکا در این مورد مقصر شناخته خواهد شد. گزینه احتمالی جایگزین دیگر ، جنگ است که مشخص نیست این گزینه واقعاً مدنظر رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران باشد.
  • در صورت دست نیافتن به توافق، ایران به احتمال قوی فعالیت‌های هسته ای خود را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد و احتمال پیگیری تسلیحات هسته ای نیز دور از انتظار نخواهد بود.
  • حتی دستیابی به توافق با ایران نیز گزینه ای ایده‌آل برای آمریکا نخواهد بود. زیرا یک دهه پس از توافقات، آمریکا با ایرانی قدرتمندتر و ثروتمندتر در پی برداشته شدن تحریم ها و بانفوذتر از پیش در کشورهای منطقه مواجه خواهد بود. ضمن این که نباید فراموش کرد این کشور در آن زمان نیز توانایی‌های هسته ای خود را حفظ و گسترش داده است و در آن شرایط هر لحظه که اراده کند، می تواند توانایی تولید سلاح هسته ای را دنبال کند.
  • با توجه به شرایط و پیش بینی های موجود، هیچ توافقنامه‌ای، توافق خوبی برای آمریکا نخواهد بود و این توافق تنها مواجهه با ایرانی قدرتمندتر از حال حاضر و با ضریب نفوذ بیشتری در عراق، سوریه و یمن را به تأخیر خواهد انداخت.
  • رییس جمهوری آمریکا در بررسی تمامی گزینه‌ها، به این نتیجه رسیده که درحال حاظر تنها گزینه معقولانه درقبال ایران دستیابی به توافق است.

نظرات

واقعا ماجرا را باید از کدام جهت دید راست میگویند یا عوام فریبی میکنند و...؟!

این یک مصاحبه تبلیغاتی موفق است.. دامن زدن به ایران هراسی در جامعه خودشان  و در عین حال تحمیق ملت ایران بابت اینکه واقعا توافق خوبی برای آنان در حال شکل گیری است.
همین الان ضریب نفوذ ایران در منطقه رو به کاهش است و ما با اکثر ذخایرمان در حال مواجهه با کل دنیای غربی و عربی و عبری هستیم.
اما جمله آخر کاملا صحیح است آنها واقعا با این توافق خواهند توانست ما را به عقب رانده و یک تکنولوژی در دسترس را برایمان به رویایی برای دهه های بعد تبدیل می کنند.
گزینه نظامی تنها گزینه ایست که واقعا بر سر میز 5+1 وجود ندارد..
آماده ساری ذهن خسته مردم آمریکا برای شروع جنگی دیگر کار حضرت فیل است.. پایان اقامت نیروهای آمریکایی در عراق و دیگر کشورهای منطقه به مدد دیپلماسی خاورمیانه ای ها نبود بلکه نتایج نظر سنجی های درونی نارضایتی رو به اوج خود آمریکاییها را نشان میداد.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...