۹۴/۰۲/۱۳ چاپ ایمیل و پی دی اف
بررسی روایتی درخصوص نزدیکی ظهور/ شاه سعودی با  25حکم، ترکیب حاکمیتی را تغییر داد

زلزلۀ سیاسی در 3ماهگی حاکمیت جدید آل سعود/کودتای سوم در راه است/آمریکا به دنبال کودتای پی‌در‌پی/ امام صادق(ع): «اختلاف بر سر حکومت» و «کوتاه شدن دورۀ حکومتها» پس از «مرگ ملک عبدالله»، نشانۀ نزدیکی ظهور+گزارش

شاه عربستان بامداد چهارشنبه در اقدامی غیرمنتظره ترکیب حاکمیت این کشور را تغییر داد و ولی‌عهد، جانشین ولی‌عهد، وزیر خارجه و شماری از وزرا و مقامات کابینه را تغییر داد. در اولین دستور، حکومت «مقرن» در جایگاه ولی عهدی، یکسال پس از انتصاب، و در 3 ماهگی شاه جدید عربستان پایان پذیرفت. (این گزارش به‌روزرسانی می‌شود/آخرین به‌روزرسانی:94/2/14)

به گزارش واحد پژوهشی بیان معنوی، در حدیث معتبر و صحیح السندی از امام صادق(ع) در صفحۀ 447 کتاب غیبت نعمانی(+)، «موت ملک عبدالله» و «اختلافات شدید حکومتی پس از مرگ او بر سر قدرت» و «کوتاهی دورۀ حکومت حاکمان بعدی او» نشانۀ نزدیکی ظهور دانسته شده (متن و بررسی روایت: اینجا). پس از مرگ اعلام رسمی «ملک عبدالله»، مجدداً توجه ها به این روایت جلب شد. اما در این روایت غیر از اشاره به نام «عبدالله» به دو ویژگی دیگر نیز اشاره شده است: «اختلاف شدید پس از قدرت» و «کوتاهی دورۀ پادشاهان بعدی». هرچه می گذرد، تکلیف این دو ویژگی بیشتر مشخص می شود:

  •  فارس(+و+) در 9 اردیبهشت 94 نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه با صدور احکام حکومتی جدید، دست به تغییرات گسترده در ترکیب حاکمیت این کشور زد.  سلمان ابتدا در حکمی «مقرن بن عبدالعزیز»-برادر خود- را از ولی‌عهدی و نائب‌رئیسی شورای وزیران(کابینه) کنار گذاشت و «محمد بن نایف»-برادر زاده اش- را به عنوان ولی‌عهد جدید معرفی کرد. پادشاه عربستان در حکمی دیگر، «محمد بن سلمان» پسر جوان خود را که وزیر دفاع و فرمانده عملیات عربستان علیه یمن است، به عنوان «جانشین ولی‌عهد» معرفی کرد تا پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال کودتای داخلی «محمد بن سلمان» برای قبضه قدرت، تحقق یابد. همچنین با دستور پادشاه عربستان، «سعود الفیصل» که به مدت 40 سال وزیر خارجه این کشور بود و 24 مقام عالیرتبه دیگر از مقام خود کنار گذاشته شدند.
  • ایرنا نیز در 12اردیبهشت نوشت: ملک سلمان در ادامه کودتای خود علیه عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق ومتوفی که قبل از دفن جنازه او شروع شد، اکنون فرزند خام و بی تجربه خود را در جایگاه سوم ساختار حکومتی عربستان نشانده است. ناظران معتقدند، تردیدی وجود ندارد ملک سلمان درحال سناریوسازی است تا فرزندش «محمد» را به قهرمانی تبدیل کند که بتواند در آینده ولی عهد و سپس شاه شود...همه منتظر هستند که ملک سلمان در چارچوب عزل و نصب های جدید متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی را برکنار کند اما ناظران معتقدند که پادشاه سعودی در این مرحله متوقف نخواهد شد و قربانی اصلی کودتای سوم محمد بن نایف است. سایمون هندرسون-تحلیلگر مطرح آمریکایی و مدیر برنامه‌های خلیج فارس در اندیشکده واشنگتن- می گوید که واشنگتن به «محمد بن نایف» ولی عهد جدید به عنوان پادشاه آینده عربستان نگاه می کند اما ارتقای شتابان و غیرطبیعی جایگاه «محمد بن سلمان» در ماه های اخیر تا جانشینی ولی عهد حکایت از سناریویی دیگر دارد. سئوال اساسی اکنون این است، کودتای سوم ملک سلمان چه زمانی رخ خواهد داد و چه کسانی قربانی است و چه کسی به تخت پادشاهی نزدیک تر می شود؟ شاید برای پاسخ دادن به این سئوال نباید منتظر زمان زیادی ماند، زیرا ملک سلمان تنها منتظر فروکش کردن تبعات پس لرزه های زلزله سیاسی دوم است تا فصل آخر سناریوی کودتای سفید را اجرا کند.
  • نسیم در 14اردیبهشت: در آینده نزدیک نیز کودتای سومی در راه است که آخرین نسل محمد بن نایف و محمد بن سلمان را نابود می‌کند و افرادی از جنس و سنخ عادل الجبیر وارد کار می‌شوند/..آمریکا به دنبال کودتای پی‌در‌پی برای رهایی از آل سعود است.

با مرور اخبار مربوط به «مرگ ملک عبدالله» و دقت در اخبار و حوادث پس از آن باید دید نشانه های ذکر شده در روایت امام صادق(ع) چقدر با وضع کنونی عربستان تطابق دارد. در ادامه حوادث عربستان و تحلیلهای پیرامونی آن از «پیش از مرگ ملک عبدالله» تا «روزهای بعد از کودتای دوم ملک سلمان» را به گزارش رسانه ها و کارشناسان مختلف می‌خوانید:

1) پیشبینی اختلافات شدید بر سر قدرت، پس از «عبدالله» (1391, 1392, 1393)

2) مرگ «عبدالله»-بهمن 93

3) آغاز اختلافات بلافاصله پس از ملک عبدالله

4) سه ماه پس از مرگ "عبدالله"| زلزلۀ سیاسی/تغییر ترکیب قدرت-اردیبهشت94

5) پیش بینی کودتای سوم و دور سوم تغییرات توسط رسانه ها و کارشناسان(به روز می شود)


اخبار مرتبط:

نظرات

به نظر میرسه بهتر هست این صفحه رو به روز رسانی کنید
محمد بن سلمان یا از قدرت خلأ شده و به مرگ سیاسی دچار شده یا دچار مرگ جسمی شده...
سلام
چرا دیگه اینجا به روز  نمیشه؟!
پایگاه اینترنتی العالم اعلام کرد: یکی از شاهزاده های سعودی، بیعت خود با ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان را پس گرفت.
پایگاه اینترنتی العالم اعلام کرد: یکی از شاهزاده های سعودی، بیعت خود با ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان را پس گرفت.

پایگاه اینترنتی شبکه العالم نوشت: شاهزاده سعود بن سیف النصر بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود، با اعلام انصراف از بیعت با محمد بن نایف ولی عهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان، گفت: پس از تغییرات حاصل شده – به دستور پادشاه عربستان – پیامی نادرست به من رسانده شد مبنی بر این که شخصی که موافقت او با این تغییرات برای من اهمیت دارد، با این تغییرات موافقت کرده است.

وی در پستی در صفحه تویتر خود تاکید کرد: اعتراف می کنم که باید در این زمینه مشورت می کردم، به ویژه پس از آن که متوجه شدم بسیاری از عموزادگان تامل و مخالفت کردند و راه پدرمان را در پیش گرفتند که ما از راه او منحرف نخواهیم شد.

شاهزاده سعود خاطر نشان کرد: پیش از این در برابر توطئه ای که هدف از آن، کنار گذاشتن فرد شایسته و اصلح بود، ایستادگی کردم، اکنون نیز در ایستادگی در برابر هرگونه توطئه مشابه، هیچگونه تردیدی به خود راه نخواهم داد.

این شاهزاده سعودی در ادامه نوشت: مسئولیت حاکمیت، نباید به بازیچه ای در دست رقبا تبدیل شود و به پستی قابل خرید و فروش بدل شود که بشود با پرداخت چند میلیارد، آن را خرید. این گونه پست ها فقط باید با رضایت همگان به فردِ شایسته تر واگذار شود.

پس از انتشار این سخنانِ شاهزاده سعود بن سیف النصر، quotation mark مجتهد quotation mark کاربر سعودیِ معروفِ تویتر، در پستی نوشت: از این نوشته های سعود بن سیف بر می آید که وی بیعتِ با محمد بن نایف و محمد بن سلمان را پس گرفته است.


94/3/1

مرجان خانم. پس اگر اصلا نباید تطبیق بدهیم ، پس این روایت ها برای چی فرموده شده اند؟! پس هدف از روایات نشانه های ظهور چیست؟! آیا برای این که ما در حوادث مشابه به خودمان تلنگری بزنیم و ظهور را نزدیک بدانیم نیستند؟!
به راستی که که ظهور او را دور و بعید شمردند در حالی که ظهور او نزدیک است. دعای ندبه
۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۵ سید مهدی حسینی
سلام . خسته نباشید . بوی ظهور به مشامم میرسد ایا شما هم انرا میشنوید؟
۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۵۰ سوسن بهروزیلن
باسلام وتشکر فراوان ازتلاشهای صادقانه شما من که خیلی امید وارم به نزدیکی ظهور بادعای همگانی این امر محقق خواهد شد خداوند همه ما راباعافیت وسلامتی دین خدمت مولا برساند انشاءالله منتظران رابه لب آمد نفس ،ای شه خوبان تو،به فریادرس۹
سلام. مرجان خانوم. امیرالمومنین (ع) فرمودند:. ای جوانان آبرویتان را با ادب و دینتان را ا دانش حفظ کنید. لطفا مطالعات مذهبی از کتب معتبر شیعه و یاحتی بعضا سنی را شروع کنید و ضمن اینکه با تهمت به علمای ربانی منکر چیزی که بدان علم ندارید نشین. شنیدید اول سلام بعد کلام؟ در این مورد هم اول تفکر و تحقیق و بررسی و بعد ارائه رای و نظر.
به نظر این حرف شما تطبیق ایات وروایت هست. که عملا تمام علما رد میکننش. 
چون اندیشه مهدوی رو ب انحراف میکشونه. 
ازاون گذشته این حرفا متاسفانه باعث میشه شبهاتی درباره خط مشی استاد پناهیان تو اذهان بوجودبیاد
پاسخ:
با سلام و تشکر،
هیچیک از علما با تطبیق احتمالی مشکلی ندارند. حضرت امام نیز موری مشابه را به صورت قطعی تطبیق فرموده اند که در صحیفه امام هست.(صحیفه امام، ج3، ص331) هر انسان علاقمند به فرج، وقتی روایات حاوی نشانه های ظهور را میشنود، به طور کاملا طبیعی و منطقی به بررسی و پیگیری آن می پردازد؛ البته تطبیق قطعی بدون دلایل کافی صحیح نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا بسه انتظار,,خواهش میکنیم بفرست اقامون رو....
اللهم عج الولیک الفرج
« سیدی! غَیبتُکَ نَفَت رُقادی و ضَیَّقَت عَلَّیَ مِهادی و ابتزَّت منی راحةَ فوادی،
خدایا باقی مانده زمان غیبت را بر ما ببخش و مظلومان و شیعیان جهان را از فتنه ها حفظ بفرما
اللهم عجل لولیک الفرج به حق چهارده معصوم و به حق حضرت زینب سلام الله علیها

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...