۹۴/۰۱/۲۱ چاپ ایمیل و پی دی اف
هدیۀ «بیان معنوی» به مادران و همسران

ناشنیده‌ها از «امام خمینی» و «امام خامنه‌ای»(1)/ برای یک مرد بزرگ، همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچۀ کوچک آن کار را می‌کند

«براى یک مرد بزرگ، همسرکارى را میکند که مادر براى یک بچۀ کوچک آن کار را میکند. طبیعت مرد، طبیعت خام‏ترى نسبت به زن است و در میدان خاصى، شکننده‏ تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّى نه نوازش مادر!»

در آستانۀ فرخنده میلاد سرور زنان عالم حضرت زهرای اطهر(س)، پایگاه اطلاع رسانی «بیان معنوی»، ضمن تبریک این روز فرخنده به همۀ مادران و همسران بالفعل و بالقوه و به ویژه مخاطبان سایت بیان معنوی، مجموعه‌ای از «بیانات امام خمینی و امام خامنه‌ای در خصوص نقش و جایگاه زن» که شنیده نشده یا کمتر شنیده شده است، را به بانوان گرامی تقدیم می‌کند.

با توجه به اهمیت مطالب و اینکه اغلب این مطالب شنیده نشده‌اند و یا خیلی کم شنیده شده‌اند، ان‌شاءالله مطالعۀ بادقت این مطالب مهم، توسط شما و رساندن آن به دیگران، می‌تواند در رشد فرهنگ جامعه و تریبت نسل آیندۀ اثر به‌سزایی داشته باشد.

اولین بخش از این مجموعه ارزشمند تقدیم می شود:

 برای یک مرد بزرگ، همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچۀ کوچک آن کار را می‌کند

امام خامنه‌ای | برای یک مرد بزرگ، همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچۀ کوچک آن کار را می‌کند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند/ طبیعت مرد، طبیعت خام‌تری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّی نه نوازش مادر!

مسأله‌ی مادری، مسأله‌ی همسری، مسأله‌ی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است.... یعنی شما اگر بزرگترین متخصص پزشکی یا هر رشته‌ی دیگری بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است. کدبانوی خانه شما باید باشید؛ اصلًا محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصی بکنیم، باید به ملکه‌ی زنبور عسل تشبیه کنیم. کانون خانواده، جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند؛ بچه‌ها محبت و نوازش ببینند؛ شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خام‌تری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است حتّی نه نوازش مادر؛ باید نوازش ببیند. برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را می‌کند که مادر برای یک بچه‌ی کوچک آن کار را می‌کند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان؛ ۱۳۷۰/۱۰/۰۴)

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2536

امام خامنه‌ای | این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند چون ممکن است بدشان بیاید!/ شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک «پسربچه» هستند و باید اداره‌شان کنید

این را شما خانم ها بدانید، وجود شما آن تحولی را در روحیات مرد به وجود می‌آورد که گاه هیچ عاملی نمی‌تواند آن تحول را ایجاد کند. شما می‌توانید دل مرد را گرم کنید و به او امیدواری به زندگی و شوق ادامه کار بدهید. اصلاً این توان در شما هست که در وجود مرد نیرو بدمید. وجود شما این قدر مهم است. مرد هم نسبت به زن همین است. حالا مرد گاهی ممکن است مثلاً اخم‌آلود وارد خانه شود. اگر زن قدری عقل و پختگی‌اش بیشتر باشد و از اخم او جا نخورد و لبخند نشان دهد و در مقابل محبت بورزد، یواش یواش با افسون محبت، می‌تواند گره اوقات تلخی و بداخلاقی مرد را باز کند و ببیند که او چه احتیاج داشت. من این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند؛ چون ممکن است بدشان بیاید! شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند و باید اداره‌شان کنید. البته اگر این حرف از زبان ما به گوش مردها برسد، لابد از ما گله خواهند کرد. واقعاً خانم‌ها باید این بچّه‌پسری را که حالا ریشش هم بعد از پنجاه، شصت سال زندگی سفید شده اداره کنند.

(بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ  81/07/11 ؛ کتاب خانواده، نشر صهبا، ص70)

 

ادامه دارد...

 

* گرداوری و گزیده شده توسط واحد پژوهشی «بیان معنوی»-bayanmanavi.ir

نظرات

سلام بسیار عالی و زیبا بود. کاش مردها به این باور برسند که تنها نوازش همسر تسکین دهنده ی آنهاست و واقعا نیاز به اداره کردن دارن و گاهی چون پسربچه ها رفتار میکنند و ای کاش ما خانم ها این توانایی رو به دست بیاریم که بتونیم به نکته های ظریف زندگی و چگونگی کنترل مردان دست پیدا کنیم.
ای کاش علاوه بر این نوشته ها یکی به خانواده ها گوشزد می کرد که وقتی دوتا زوج باهم خوشن کاری به کارشون نداشته باشید و شماها دخالتی به روابطشون نکنید.
ای کاش....
سلام واقعا ممنون از مطلب خوبتون
بسیار کاربردی  بود
بعلع دست شما درد نکنه آقا
سلام
 (گلایه ) 
از شما گلایه دارم ،چرا مباحث روز استاد( صوت سخنرانی ) را روی سایت نمی گذارید ؟ 
ای کاش در آغاز نوجوانی یکی پیدا می شد یک تعریف درست و واقعی از جنسم ارائه می داد تا نه تنها به خاطر آن سرکشی نکنم بلکه خدا را برای آن شاکر باشم.
می دانید چند درصد از خانم ها شبیه خودشانند و چند درصد از آقایان نیز؟ چون تعریف درستی از خودمان نداریم. انگار به یک انقلاب هم در این بخش نیاز داریم.
ممنون از این پست قشنگی که گذاشتین آدم دوباره انرژی میگیره
شنیدن این صحبت ها از آقا واقعا عالی بود..............
سلام و درود خدا بر شما

خیلی جالب بود.... از این مطالب زیاد بگذارید لطفا.....

خیلی کاربردی و مورد نیاااااااازه...

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...