۹۳/۰۸/۰۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
حسینیه آیت الله حق شناس | آخرین مراحل انتظار - 1

آخرالزمان فقط دوران اوج گرفتن ظلم و سیاهی نیست، زمانۀ پیدایش خوبی‌های بی‌نظیر هم هست/ رسول خدا(ص): عجیب‌ترین و پرثواب‌ترین قوم، قوم آخرالزمان است

پناهیان: امروز می‌بینید که جوانان عالم اسلام از رخوت و سستی در آمده‌اند. اینها قبلاً کجا بودند؟ در سوریه چه کسی احتمال می‌داد این‌ تعداد محبین اهل‌بیت(ع) وجود داشته باشد؟ آنها در خیلی از زمینه‌ها از ما هم جلو زده‌اند. الان شما به یمن نگاه کنید ببینید چه خبر شده است؟ دشمنان ما آمدند و یک دشمنی از درون ما درست کردند و یک فتنه‌ای در منطقه ایجاد کردند و ظلم و جور را افزایش دادند، سر بریدن‌ها و جنایت‌های دیگری راه انداختند، اما در مقابلش ببینید چه نیروهای مخلصی تربیت شده‌اند! نکند ما از این خوبان آخرالزمان جا بمانیم.

گزیده‌هایی از اولین روز سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در حسینیه آیت الله حق شناس(ره)  با موضوع: «آخرین مراحل انتظار» را در ادامه می‌خوانید:

آخرالزمان فقط دوران اوج گرفتن ظلم و سیاهی نیست/ آخرالزمان زمانۀ پیدایش خوبی‌هایی است که در مقام و رتبه در طول تاریخ نظیرش نبوده است

  • همۀ اخبار مربوط به آخرالزمان، اخبار بدی نیستند. اگر ظهور و فرج بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور محقق می‌شود، معنایش این نیست که در میان این فساد و تباهی هیچ خوبی‌ای وجود ندارد. هم از نظر جامعه‌شناسی، هم از نظر برخی قواعد دینی و هم از نظر برخی اخبار آخرالزمان، اگر دقت کنیم می‌بینیم که اتفاقاً آخرالزمان، زمانۀ پدیداری خوبی‌هایی است که در مقام و رتبه در طول تاریخ نظیرش نبوده است.
  • این‌طور نیست که همۀ آنچه در آخرالزمان است، سیاهی و تباهی باشد و در آن هیچ نوری وجود نداشته باشد. وقتی بدی‌ها اوج می‌گیرد، لابد در کنارش خوبی‌هایی نیز شکل می‌گیرد و آن خوبی‌ها نیز اوج می‌گیرد. بدی‌ها وقتی به اوج خود می‌رسند که یک‌عده‌ای در مقابل بدی‌ها خیلی ایستادگی کنند.

در نتیجۀ جنایت تکفیری‌ها، جوانان عراقی به عناصری مجاهد و شهادت‌طلب با معرفت تبدیل شدند

  • الان اتفاقی که دارد در منطقه می‌افتد این است که دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راهی که برای از بین بردن اسلام اباعبدالله(ع) وجود دارد این است که یک‌عده تروریست تکفیری درست کنند و آنها نیز با رعب و وحشت کار خودشان را پیش ببرند. چون می‌بینند که هر روز عمق نفوذ امام حسین(ع) در جهان بیشتر می‌شود و دوستان حسین(ع) دارند عالم را می‌گیرند.
  • نتیجۀ جنایت این تکفیری‌ها در عراق این شده است که جوانان عراقی مانند جوانان ما در دوران دفاع مقدس، سلاح برداشته‌اند و به مقاومت مشغول شده‌اند. چون می‌بینند که دشمن تا پشت دروازه‌های شهر آنها جلو آمده است. لذا چاره‌ای جز مقاومت ندارند. «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» لذا این جوانان عراقی به عناصر مجاهد و شهادت‌طلب و بامعرفت تبدیل شده‌اند که با توسل به ابالفضل‌العباس(ع) به میدان می‌روند. شبیه همان اتفاقی که برای جوانان ما رخ داد که امام آن را از برکات جنگ دانست.

مراقب باشید از قافلۀ خوبان آخرالزمان عقب نمانید/ در مقابل سیاهی و تباهی آخرالزمان، عده‌ای از خوبان هم دارند تربیت می‌شوند و رشد می‌کنند

  • وقتی در آخرالزمان، بدی‌ها زیاد می‌شود، خوبی‌ها نیز زیاد می‌شود. باید هر دو وجه این ماجرا دیده شود نه اینکه فقط بدی‌ها را ببینیم. فرموده‌اند: ظهور بعد از اینکه جهان پر از ظلم جور می‌شود، رخ خواهد داد (پیامبر(ص): ...کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً؛ کفایة الأثر/ص67) و ما نتیجه می‌گیریم که در آخرالزمان، جهان پر از ظلم و جور خواهد شد. ولی لازمه‌اش این است که یک عده‌ای هم در مقابل این ظلم و جور، پیدا شوند که در اوج قلۀ صلابت و سلامت هستند. مراقب باشید که از این قافلۀ خوبان آخرالزمان عقب نمانید.
  • درست است که در آخرالزمان، خباثت و تباهی خیلی زیاد می‌شود. اما در مقابل این سیاهی و تباهی یک عده‌ای بلند می‌شوند تا لااقل از خودشان دفاع کنند. یعنی در مقابل آنها یک عده‌ای از خوبان هم دارند تربیت می‌شوند و رشد می‌کنند.
  • اخبار بد دربارۀ آخرالزمان زیاد است ولی اخبار خوب هم هست. مثلاً اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مردمى از مشرق قیام مى‌کنند و زمینه حاکمیت مهدى را فراهم مى‌آورند؛ یَخْرُجُ نَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیُوَطِّئُونَ‏ لِلْمَهْدِیِّ یَعْنِی سُلْطَانَهُ(کشف الغمه/2/477) یک عده‌ای می‌آیند و مقدمات امر فرج را فراهم می‌کنند.

امروز جوانان عالم اسلام از رخوت و سستی در آمده‌اند/ به یمن نگاه کنید ببینید چه خبر شده است؟

  • امروز می‌بینید که جوانان عالم اسلام از رخوت و سستی در آمده‌اند. اینها قبلاً کجا بودند؟ در سوریه چه کسی احتمال می‌داد این‌ تعداد محبین اهل‌بیت(ع) وجود داشته باشد؟ آنها در خیلی از زمینه‌ها از ما هم جلو زده‌اند. الان شما به یمن نگاه کنید ببینید چه خبر شده است؟
  • دشمنان ما آمدند و یک دشمنی از درون ما درست کردند و یک فتنه‌ای در منطقه ایجاد کردند و ظلم و جور را افزایش دادند، سر بریدن‌ها و جنایت‌های دیگری راه انداختند، اما در مقابلش ببینید چه نیروهای مخلصی تربیت شده‌اند! نکند ما از این خوبان آخرالزمان جا بمانیم.

رسول خدا(ص): عجیب‌ترین و پرثواب‌ترین قوم، قوم آخرالزمان است

  • پیامبر اکرم(ص) دربارۀ خوبان آخرالزمان می‌فرماید: «عجیب‌ترین مردم در ایمان و باعظمت‌ترین مردم از نظر ثواب، قومی هستند که در آخرالزمان هستند، آنها پیامبر را ندیده‌اند و حجت را نمی‌بینند و امام زمان‌شان پشت پرده غیبت است و آنها به نوشته‌ای ایمان می‌آورند؛ یَا عَلِیُ‏ أَعْجَبُ‏ النَّاسِ‏ إِیمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ ثَوَاباً قَوْمٌ یَکُونُونَ فِی آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ یَلْحَقُوا النَّبِیَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَى بَیَاض»(جامع‌الاخبار/180) یعنی اینها پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)‏ را ندیده‌اند و ایمان‌شان از روی نوشته‌هایی است که به آنها رسیده است. چه می‌شود که ایمان آنها در آخرالزمان عجیب‌ترین ایمان‌ها می‌شود و ثواب‌شان باعظمت‌ترین ثواب‌ها می‌شود؟ معلوم می‌شود که کار آنها ساده نیست و آنها در شرایط خاصی که شرایط سیاهی و ظلمت و کفر است، به این‌همه مقام می‌رسند.

نظرات

انشالله امام حسین دستتونو بگیره .. ا.ن لحظه یاد ما هم باشین ..
۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۲:۴۱ زینب میراکبری
با سلام
واقعا اجرتان با خدا . چیز دیگری نمی توانم بگویم.

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...