۹۳/۰۳/۲۴ چاپ ایمیل و پی دی اف
هیئت شهدای گمنام-قوت قلب/پیامک خبری

دو ویژگی مهم شرایط امروز

فرازهای کوتاهی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به مناسبت نیمه شعبان در هیئت شهدای گمنام با موضوع: قوت قلب:

  • آخرالزمان با وجود همۀ فتنه‌هایش، شرایط را برای رشد مؤمنین فراهم می‌کند. شرایط امروز، ما را به سوی رسیدن به «قوت قلب فوق‌العاده» سوق می‌دهد/طبق روایات، یکی از ویژگی‌های مهم یاران حضرت، قوت قلب فوق‌العادۀ آنهاست. چیزی که امروز برای ما رشد عالی محسوب می‌شود و حتی از روحیۀ شهادت‌طلبی هم بالاتر است، افزایش قوت قلب است.

  • دو ویژگی مهم شرایط امروز: 1. دشمنان به خاطر دین و حقیقت وجودی مؤمنین آنها را می‌کُشند نه به‌ خاطر کشورگشایی یا نفت یا... 2. تنها سابقۀ تاریخی شدت غضب و کینه‌ای که تروریست‌ها نسبت به ما دارند، کینه‌ای بود که اهل نفاق نسبت به امیرالمؤمنین(ع) داشتند.

  • از روی دست دشمنانمان می‌توانیم بفهمیم که امروز چه نیازی داریم/دشمنان اسلام ناب، تصاویر جنایات فجیعشان را منتشر می‌کنند تا از خود یک قوت قلب بالا نشان دهند و  با ایجاد ترس و وحشت، روحیۀ ما تضعیف و  قوت قلب ما را از بین ببرند، چون از همین قوت قلب ما ضربه خورده‌اند/این شرایط ما را به افزایش قوت‌ قلب دعوت می‌کند.

  • مهمترین اسلحه‌ای که ابلیس توانسته در مقابل ما به‌کار بگیرد این است که نشان دهد دشمن ما قوت قلب دارد تا ما را در موضع ضعف قرار دهد. دشمن توانسته با ایجاد طمع به شهادت خیالی و با ایجاد نفرت و کینه نسبت به شیعۀ مظلوم، یک دین دروغین و یک قوت قلب پوشالی در یک عده‌ای ایجاد کند که با شیعیان بجنگند.

  • طبق روایت، «توکل» و «یقین» به انسان قوت روحی می‌دهد و هرگونه «تعلق به دنیا» و «آلودگی به گناه» موجب تضعیف قوت قلب انسان می‌شود/ امام زمان(ع) نیاز به سرباز دارد و سربازان حضرت باید قوت قلب داشته باشند/ با کمک استغفار، توکل و یقین قوت قلب خود را افزایش دهید.

  • «توکل» به انسان قوت روحی می‌دهد و «قوت روحی» به انسان بصیرت می‌دهد. لذا یکی از چیزهایی که بصیرت را از بین می‌برد ترس است. ترس، انسان را به تئوریزه کردن ترس وادار می‌کند، و این توجیه‌گری و تئوریزه کردن ترس، جای بصیرت را می‌گیرد. در این صورت، بصیرت و عقلانیت انسان از بین می‌رود.

نظرات

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر اینجا را مطالعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دسترسی سریع سخنرانی ها تنها مسیر استاد پناهیان ادبستان استاد پناهیان درسنامۀ تاریخ تحلیلی اسلام کلیپ تصویری استاد پناهیان کلیپ صوتی استاد پناهیان پرونده های ویژه حمایت مالی بیان معنوی پناهیان

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بیان ها راهکار راهبرد آینده نگری سخنرانی گفتگو خاطرات روضه ها مثال ها مناجات عبارات کوتاه اشعار استاد پناهیان قطعه ها یادداشت کتابخانه تالیفات مقالات سیر مطالعاتی معرفی کتاب مستندات محصولات اینفوگرافیک عکس کلیپ تصویری کلیپ صوتی موضوعی فهرست ها صوتی نوبت شما پرسش و پاسخ بیایید از تجربه... نظرات شما سخنان تاثیرگذار همکاری با ما جهت اطلاع تقویم برنامه ها اخبار مورد اشاره اخبار ما سوالات متداول اخبار پیامکی درباره ما درباره استاد ولایت و مهدویت تعلیم و تربیت اخلاق و معنویت هنر و رسانه فرهنگی سیاسی تحلیل تاریخ خانواده چندرسانه ای تصویری نقشه سایت بیان معنوی بپرسید... پاسخ دهید...